Mainos

KooKoon yleisömäärät

  • 357 603
  • 1 959

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
@Old Tom missä kohdassa vaadin lisää showta ja sirkustemppuja? Minä puhuin ottelutapahtuman näkyvyyden parantamisesta.

Keskusteu aiheesta lähti liikkeelle alla mainitusta viestistäsi:

Eilisen pelin yöeisömäärälle kolme lampaanpersettä. Syitä on varmaan monia (Ruutu, radio yms), mutta vähän pitää katsoa peiliin myös toimistolla. Joukkue pelaa voittavaa lätkää, draivi on päällä mutta kaupungilla kävellessä ei voi mistään arvata, että Kouvolassa on edes liigajoukkue. Ja esimerkkiä/konsultaatiota ei tarvitsisi hakea kuin siitä jäähallin vierestä. KPL on tehnyt resursseihin nähden hienoa työtä.

Tähän esitin muutaman kysymyksen, että millä tavoin KPL tekee niin paljon parempaa työtä, että KooKoo pitäisi lähteä hakemaan sieltä esimerkkiä.

Mitään järkevää vastausta tähän ei kuitenkaan saatu. Kerrottiin, että KPL:llä on maskottia, tanssityttöjä jne, mutta nämä samat jutut on KooKoollakin.

Voitko siis kertoa selkokielellä mitä tarkalleen tarkoitat tuolla ottelutapahtuman näkyvyyden parantamisella? Kuinka paljon KooKoon pitäisi siihen rahallisesti panostaa? Et kai oleta, että pelaajat alkavat ilmaiseksi markkinoimaan vapaa-ajallaan KooKoota kaupungilla. En usko, että meistä moni muukaan vapaa-ajallaan lähtee ilmaiseksi edustamaan yritystä, jossa työskentelee.

Se, jos KPL tekee KooKoota pienemmällä resurssilla hyvää työtä, niin onko KooKoo vika, että KPL:llä on KooKoota pienemmät resurssit? EIkö se nimenomaan ole KooKoon hyvyyttä, että se on saanut kasvatettua mm. KPL:ää, Susia tai Kouvoja suuremmat resurssit? Ja vaikka KooKoon resurssit ovat näistä suurimmat, niin en usko, että siellä toimiston väelläkään on luppoaikaa eli kyllä tuo porukka on jo nyt täysin työllistetty liigajoukkueen pyörittämisen kanssa.

On helvetin helppoa aina huudella ja arvostella toisten toimintaa, mutta kertokaa nyt sitten vaikka 1-3 kärkihanketta tai kehityskohdetta, joihin mielestänne KooKoon pitää jatkossa panostaa ja ennen kaikkea mitä hyötyä näistä panostuksista on. Yhteenkään kysymykseen en ole vielä saanut vastausta esim. siihen, miten muilla joukkueilla ottelutapahtuman näkyvyys on parempi kuin KooKoolla.
 

IceMaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trashers, Flyers
@MurhaaMenoo
Mulla on sellanen fiilis, että alle kouluikäiset lapset nollaavat päätä sen pelin ajan ja elävät erätauoista. Sen takia toivoisin, että siellä olisi jotain myös lapsille. Esimerkiksi loukkaantuneita pelaajia yksi jakamassa nimmareita fanikaupassa. Cheerleaderit tekemässä poskimaalauksia. Ei sinne mitään sirkusta tarvitse.

Hyvä, että joku muukin nosti esille alkamisajat. Kouvolassa rallikansa ei välttämättä suuresti jatkanut hallille, eikä vastaavasti Lappeenrannassa ravikansa.

Tuo otteluiden mainostus, josta @Old Tom haluaa lisätietoa on kyllä hyvä kysymys. Eihän KooKoon some ole mitään huipputykitystä, mutta miten se vaikuttaa yleisömääriin. Ilveksellä on ihan hassuja otteluennakoita kummeli-hahmojen tukemana. Kuinka paljon se tuo lisäyleisöä? En usko, että ensimmäistäkään katsojaa.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
@Old Tom johan mä sinulle vastasin niistä toimenpiteistä. Ne ei ole mitään mullistavia asioita, käyppä Lahdessa, Lappeenrannassa tai Kuopiossa. Sieltä niitä löydät. Ollaan muutenkin niin kaukana nyt mielipiteissä, että voidaan jatkaa jankkaamista jossain muualla. Tai sitten olla eri mieltä asiasta. Käsittääkseni ihan ok sekin.
 

Steus

Jäsen
Eli Murhis ja Tomppa ovat tyytyväisiä tämän hetken toimintaan? Mainontaa on riittävästi ja on ihmisten oma harmi, jos eivät löydä hallille. Ollaan hiljaa ja saadaan kalaa.

KPL:n näkyvyys Veturissa on ollut vuosia parempaa kuin KooKoolla. Siellä ne ihmiset kuitenkin ovat, eivätkä Manskilla. Pelipäivinä Amarillon edessä heilunut tupakan näköinen skydancerkin taitaa olla poistunut kuvioista. Some-puolella aloitti nyt uusi ihminen, joka toivottavasti luo uudenlaista sisältöä perinteisten pakollisuuksien kylkeen.

KPL:llä on ollut erinäisiä tempauksia, kuten sakkokampanjoita ja seura tavoitti kansallisen median kannattajien tempauksella vaatettaa Vimpelin pesäpalloilijapatsas välierien avauspäivän aamuna. Kouvolassa patsaat vaatetettiin kannattajien toimesta KooKoon fanikamalla ennen kauden 2016-2017 alkua ja tälle kaudelle Liiga määräsi kaikki seurat tekemään saman. Tällainen sissimarkkinointi kannattajia hyödyntäen olisi edullista ja huomiota keräävää ja rakentaisi varmasti yhteisöllisyyttä osallistamalla kannattajia. KooKoolta vaan puhelua KKP:n suuntaan ja pöydän ääreen juttelemaan mahdollisista tempauksista.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
@Old Tom johan mä sinulle vastasin niistä toimenpiteistä. Ne ei ole mitään mullistavia asioita, käyppä Lahdessa, Lappeenrannassa tai Kuopiossa. Sieltä niitä löydät. Ollaan muutenkin niin kaukana nyt mielipiteissä, että voidaan jatkaa jankkaamista jossain muualla. Tai sitten olla eri mieltä asiasta. Käsittääkseni ihan ok sekin.

Olen käynyt Lahdessa, Lappeenrannassa ja Kuopiossa. Olen jopa asunut yhdessä näistä edellä mainituista kaupungeista aika pitkän aikaa. En ole huomannut näissä kaupungeissa mitään sellaista paikallisten liigajoukkueiden markkinoinnin suhteen, että katsoisin sen vuoksi tarpeelliseksi arvostella tai haukkua KooKoota. Kuopiossa pienin yleisömäärä tällä kaudella on ollut 2510 ja Lappeenrannassa 2465 eli ei heidän tekemänsä hyvä työ ole ainakaan realisoitunut yleisömäärissä. Meinaatko nyt ihan oikeasti, että Kuopiossa tai Lappeenrannassa olisi yleisömäärät olleet vieläkin pienempiä ilman kunnollista näkyvyyttä kyseisissä kaupungeissa?
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Tuohon mainontaan sen verran kommenttia että en tiedä olenko siihen tyytyväinen vain en. En lue mainoksia juurikaan. En kulje sellaisissa paikoissa missä KooKoon ehkä kannattaisi mainostaa. Minulla on mainosten esto-ohjelma tällä koneella. Mainokset ovat minulle yhdentekeviä tai pidän niitä enemmänkin häiritsevinä ja turhina. Siksi en voi sanoa KooKoon mainonnan riittävyydetä mitään.

Kaikkea pientä kivaa voi otteluiden yhteytyeen järjestellä. Yleensä tämä vain sitten vaatii henkilökuntaa tai vapaaehtoisia. Mutta ylimääräisen ohjelman järjestäminen tarvitsee ainakin sen "puuhamiehen" ( hyi hyi ! Missä muodikas sukupuolineutraali ilmaisu? ), joka ottaa toiminnan organisoidakseen. KooKoolla on Tapahtumapäällikkö Carl-Juhan Lindfors joka tietääkseni vastaa ottelutapahtumasta, mutta ainakin ensimmäisellä Liigakaudella hän oli osa-aikaisena ( tieto Välimaalta ). Tässä linkki KooKoon toimiston henkilökuntaa: Toimisto | KooKoo

Kun katsotaan tehtävänimikkeitä niin kukahan siellä lähtisi pykäämään ottelutapahtuman ympärille niin kaivattuja pikkuhäppeninkejä?

Jos Lindfors on edelleen osa-aikainen ( tiedän tämän kun yritin saada häntä vastaamaan aikanaan palautteeseen, mutta eipä vastannut ) niin...

Kukas lähtisi hoitelemaan hommaa ja organisoimaan ottelutapahtumaa monipuolisemmaksi?
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Vielä sen verran siihen että olenko tyytyväinen tämän hetkiseen tilanteeseen ja yleisömääriin: Mielestäni ottelun yleisömäärä on aina oikea ja joukkue ansaitsee sen määrän, joka hallille tulee. En ole enää kovinkaan kiinnostunut valittamaan ja päivittelemään asioita. Teen oman osuuteni ja loppu jääköön muille.

Jos jääkiekkoa halutaan mieluummin katsella kotona sohvalta niin mikäs siinä kun siihen Liiga ja joukkueet mahdollisuuden tarjoavat. Ja jos Liigakiekko ei kiinnosta niin ei sekään väärin ole. Liigan ja joukkueiden on elettävä sen mukaan mitä he kykenevät tarjoamaan ja miten se katsojakunnalle maittaa.

Mutta itse peli ja ottelu ovat aina keskiössä. Huvipuistot, risteilyt ja puuhamaat ovat sitten asia erikseen.
 

Wanhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Kouvot, KPL ja Iso Nousu
Tuohon mainontaan sen verran kommenttia että en tiedä olenko siihen tyytyväinen vain en. En lue mainoksia juurikaan. En kulje sellaisissa paikoissa missä KooKoon ehkä kannattaisi mainostaa. Minulla on mainosten esto-ohjelma tällä koneella. Mainokset ovat minulle yhdentekeviä tai pidän niitä enemmänkin häiritsevinä ja turhina. Siksi en voi sanoa KooKoon mainonnan riittävyydetä mitään.

Kaikkea pientä kivaa voi otteluiden yhteytyeen järjestellä. Yleensä tämä vain sitten vaatii henkilökuntaa tai vapaaehtoisia. Mutta ylimääräisen ohjelman järjestäminen tarvitsee ainakin sen "puuhamiehen" ( hyi hyi ! Missä muodikas sukupuolineutraali ilmaisu? ), joka ottaa toiminnan organisoidakseen. KooKoolla on Tapahtumapäällikkö Carl-Juhan Lindfors joka tietääkseni vastaa ottelutapahtumasta, mutta ainakin ensimmäisellä Liigakaudella hän oli osa-aikaisena ( tieto Välimaalta ). Tässä linkki KooKoon toimiston henkilökuntaa: Toimisto | KooKoo

Kun katsotaan tehtävänimikkeitä niin kukahan siellä lähtisi pykäämään ottelutapahtuman ympärille niin kaivattuja pikkuhäppeninkejä?

Jos Lindfors on edelleen osa-aikainen ( tiedän tämän kun yritin saada häntä vastaamaan aikanaan palautteeseen, mutta eipä vastannut ) niin...

Kukas lähtisi hoitelemaan hommaa ja organisoimaan ottelutapahtumaa monipuolisemmaksi?

"Puuhahenkilöitä" on aina vaikea saada hankittua, mutta esim. KKP:n jäsenistöhän tekee näkyvää työtä. Tuollainen faniporukka voisi porukassa (ei siinä Jokkerin Porukassa) miettiä näkyvyyden lisäämistä KooKoo:n ja yhteistyökumppaneiden kanssa.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Näyttää ainakin ruudusta todella tyhjältä halli Ässät pelissä. Jääkö alle 2500 jää nähtäväksi
 

Coopperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Näyttää olevan taas alkamisaika 14.10 La pelattava KooKoo-Tappara klo 18.30. Syksyn yleisökeskiarvo Lumon areenalla ollut 3338 kertoo Kouvolan Sanomat. Onko vielä tavoite 3500 katsojaa?
 
Viimeksi muokattu:

Coopperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko tähän jotain taas jokin vitun hyvä syy, miksi ottelu aloitetaan vasta 18.30? Täysin järjetön lauantai-illan otteluaika.
En kyllä löydä mitään tapahtumaa Kouvolasta minkä takia pitäisi siirtää alkamista myöhemmäksi tai syytä tähän. KooKoo pelaa edellisenä päivänä Kuopiossa, mutta tämä ei kyllä mikään syy voi olla.
 

Coopperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minusta Kuopiossa on käytössä ihan järkevä ratkaisu, kun yksi katsomolohko on ainoastaan ennakkoon myytäviä lippuja, joita voi ostaa s-etukortilla Prismasta ja muista s-ketjun paikoista. Hinta on vain 14€ ja oman kokemuksen perusteella väkeä hyvin juuri tässä lohkossa. Lumon areenalla esim. B9 lohko sopisi tähän hyvin.
Koulujen syyslomalle sattuu kotona tuplapelit Sporttia vastaan. Millä saataisiin houkuteltua lapsiperheet peleihin? Olisiko joku tuplalippu millä pääsee molempiin peleihin x hinnalla, kun sattuvat peräkkäisille päiville? Vai jotain aktiviteetteja ennen pelejä lapsille yms.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joku matemaatikko mauno mutikainen voisi laskea että mihin hintaan olisi kannattavaa myydä lippuja. Siis niin että väkeä tulisi lisää halvemmilla lipuilla mutta se lihis ja pari kaljaa toisi kuitenkin enemmin kassaan rahaa kuin se pois jääminen kalliin lipun takia. Nyt ei hinta ja kiinnostus oikein kohtaa. Jotain kampanjaa voisivat edes yrittää, kaksi yhden hinnalla johonkin turhaan tiistai läpsyttelyyn esimerkiksi.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mielestäni tämmönen kampanja on jo liian raju ja halpa

Tuossa ainakin on sellainen iso vaara, että samalla kun kumarretaan uusille katsojille, niin kausikortin ostajat näkevät sen pyllistyksenä heille.
 

Alec

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joku matemaatikko mauno mutikainen voisi laskea että mihin hintaan olisi kannattavaa myydä lippuja. Siis niin että väkeä tulisi lisää halvemmilla lipuilla mutta se lihis ja pari kaljaa toisi kuitenkin enemmin kassaan rahaa kuin se pois jääminen kalliin lipun takia. Nyt ei hinta ja kiinnostus oikein kohtaa. Jotain kampanjaa voisivat edes yrittää, kaksi yhden hinnalla johonkin turhaan tiistai läpsyttelyyn esimerkiksi.

Eksyin tänne teidän alueelle ja huomasin tämän.
TPS teki tutkimuksen ihmisten rahankäytöstä hallilla. Tästä selvisi että mitä edullisemmalla lipulla asiakas tuli peliin niin sitä vähemmän tämä myös käytti rahaa hallilla.
Tämä lähtökohtaisesti osoitti vääräksi sen että jos vaan saadaan ihmisiä hallille niin oheismyynti kasvaisi samassa suhteessa.

Tämän vuoksi Turussakin on nuo ilmaisliput lopetettu ja lippukampanjatkin enemmän tyypiltään 'yhdellä lipulla useampaan matsiin' kuin 'yhdellä lipulla halvemmalla yhteen matsiin'.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eksyin tänne teidän alueelle ja huomasin tämän.
TPS teki tutkimuksen ihmisten rahankäytöstä hallilla. Tästä selvisi että mitä edullisemmalla lipulla asiakas tuli peliin niin sitä vähemmän tämä myös käytti rahaa hallilla.
Tämä lähtökohtaisesti osoitti vääräksi sen että jos vaan saadaan ihmisiä hallille niin oheismyynti kasvaisi samassa suhteessa.

Tämän vuoksi Turussakin on nuo ilmaisliput lopetettu ja lippukampanjatkin enemmän tyypiltään 'yhdellä lipulla useampaan matsiin' kuin 'yhdellä lipulla halvemmalla yhteen matsiin'.

KooKoossa on myös tutkittu asiaa monin tavoin ja todettu, että on myytti, että kun ihmiset saavat ilmaisia lippuja, he tulisivat hallille ja käyttäisivät siellä rahaa. Näin asia ei kuulemma ole. Ne jotka tulevat peliä katsomaan vain halvan lipun ansiosta tai jopa ilman pääsymaksua ottavat varmaan seuraavaksi peliin omat eväät.

KooKoossa on pidetty kiinni siitä, että ei ole yhtään ilmaisia lippuja. Aina jokaiselle lipulle pitää löytyä joku maksaja.
Mielestäni tämä on hyvä periaate.Tämä olisi ainakin kausikorttilaisten pettämistä, jos nyt alettaisiinkin myymään pääsylippuja peleihin puoli-ilmaiseksi. Ehkä nyt joku kaksi yhden hinnalla kampanja silloin tällöin on ihan ok, mutta en suosittele KooKoolle ainakaan tuota SaiPan lanseeraamaa puoli-ilmaista hinnoittelua.

KooKoon toimitusjohtaja Radio Rockin vieraana: Meillä ei ole yhtään ilmaisia lippuja - Kiekkoareena
 
Suosikkijoukkue
KK
Taitoluistelukisat näemmä. Yrittäisivät saada sitä yleisöä jäämään halliin kun kuitenkin siellä ovat jo valmiiksi.
Joo kyllä sitä mielellään on koko lauantai päivän hallilla. Kai heidän (yleisön) pitää joka tapauksessa mennä välissä ja hyvissä ajoin ulos. Ei kai kohdeyleisökään oikeik ole samaa. No toivotaan, että porukkaa olisi hallilla reilusti. Vastustajasta ei pitäisi olla nyt kiinni.
 

Mustanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Joku matemaatikko mauno mutikainen voisi laskea että mihin hintaan olisi kannattavaa myydä lippuja. Siis niin että väkeä tulisi lisää halvemmilla lipuilla mutta se lihis ja pari kaljaa toisi kuitenkin enemmin kassaan rahaa kuin se pois jääminen kalliin lipun takia. Nyt ei hinta ja kiinnostus oikein kohtaa. Jotain kampanjaa voisivat edes yrittää, kaksi yhden hinnalla johonkin turhaan tiistai läpsyttelyyn esimerkiksi.
Tunkeuduin tarkoituksella tänne maistelemaan fiiliksiä huomista varten. Tuohon kalja juttuun lainaisin Harkimoa, joka sanoi aikoinaan, ettei kukaan tule hänen halilleen kaljan takia. Jos joku sinne orastavassa alkoholismissaan kaljottelemaan haluaa, niin vinkkinä Harkimo kertoi, että olutta saa myös edullisemmin, kuin hänen hallillaan.
Omana mielipiteenä lisäisin, että tuo kaljoittelu lisääntyessään kääntyy itseään vastaan. Nykyisellään toki sidettävää, ja juurikin tuo "pari kaljaa" pitää riittää. Huomenna ei valitettavasti pääse juomaan sitä tuopillista ja syömään lihistä. Olen kyllä kerran kauteen käynyt omiani kannustamassa ja täyden kattauksen kanssa. Ehkä sitten helmikuussa tavataan. Henkilökohtaisesti pidän Lumon-Areenasta ja pidän sitä toimivana ja avarana, liikkuminen siellä on äärimmäisen helppoa. Hiukan OT sorry!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös