Mainos

KooKoon yleisömäärät

  • 370 624
  • 2 040

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Joutuukohan huomenna puoli hallillista toteamaan jossain puolen ottelun paikkeilla: "... ei saatana sentään! Sehän on lähettävä saunaa lämmittään."
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eilisen pelin yöeisömäärälle kolme lampaanpersettä. Syitä on varmaan monia (Ruutu, radio yms), mutta vähän pitää katsoa peiliin myös toimistolla. Joukkue pelaa voittavaa lätkää, draivi on päällä mutta kaupungilla kävellessä ei voi mistään arvata, että Kouvolassa on edes liigajoukkue. Ja esimerkkiä/konsultaatiota ei tarvitsisi hakea kuin siitä jäähallin vierestä. KPL on tehnyt resursseihin nähden hienoa työtä.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Hyvå kiteytys. Mainonta/pr on mielikuvituksetonta ja ruutu halpa. Miettikää jos ei oltaisi pelillisesti yllätetty, oltaisiin jo alle 2500 luvuissa tässä vaiheessa kautta.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joukkue pelaa voittavaa lätkää, draivi on päällä mutta kaupungilla kävellessä ei voi mistään arvata, että Kouvolassa on edes liigajoukkue. Ja esimerkkiä/konsultaatiota ei tarvitsisi hakea kuin siitä jäähallin vierestä. KPL on tehnyt resursseihin nähden hienoa työtä.

Millä tavoin KPL näkyy paremmin Kouvolan katukuvassa kuin KooKoo? Konkreettisia esimerkkejä? Eikö Koplalla ole ihan samanlaista tolppa- ja kadunvarsimainontaa kuin KooKoollakin? Itse en ole huomannut KPL:n osalta mitään erityistä, mutta ehkä kuljen kaupungilla laput silmillä. Entä miten mainitsemasi KPL:n tekemä hyvä työ näkyy Koplan yleisömäärissä? Onko Koplan yleisömäärät esim. viimeisen viiden vuoden otannalla kääntyneet tämän hyvän työn ansiosta positiiviseen suuntaan? Minkälaista mainontaa kaipaisit KooKoolta lisää? Täytyy olla melkoinen Uuno, jos ei tiedä, että Kouvolassa on jääkiekon liigajoukkue. Ehkä tämmöinen henkilö ei ole edes oikea kohderyhmä markkinoinnille.
 
Viimeksi muokattu:

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Lienee kaikin puolin suurin ongelma on nousseet lipun hinnat. Monesta suusta kuullu.että liian kalliit. Viime kauden hintoihin kun tottui niin eipä ihme jos nyt tuntuu kalliilta. Lienee seura puukottaa omaa nilkkaa hinnoilla vaikka joukkue pelaaki paremmin kuin viime kaudella.
 
Seurahan ilmoitti varsin selvästi, että viime kaudella lippujen hinnat olivat liian alhaiset ja tämän takia tulevassa tilinpäätöksessä nähdään tappiollinen tulos.

Varsin rehellisesti on sanottu, että jos näillä hinnoilla ei haluta seuraa tukea, niin sitä ei myöskään nähdä tulevaisuudessa Liiga-kartalla. Kaikki nämä lipun hinnoista jaloillaan äänestävät eivät siis Liiga-kiekkoilua halua Kouvolassa tukea. En usko, että se kahdesta eurosta oikeasti kenelläkään ole kiinni.

Irtoliput näyttävät olevan samanhintaiset kuin esimerkiksi Porissa, jossa väkeä on käynnyt positiivisesti...

--

Kaippa tuossa haluttiin sitä hakea KPL:n suhteen, että seura käytännössä markkinoi ja mainostaa saman verran kuin KooKoo, joka pyörittää hieman isomman koko luokan bisnestä. Kyllähän pelitapahtuman pitäisi olla enemmän show kuin jääkiekko-ottelu, että sinne yleisö saapuisi.

Hyvä on toki muistaa, että KooKoo voisi yhtä hyvin tehdä, kuten vaikka Mikkelissä tai muissa Liiga-paikkakunnilla ja ilmoittaa sen mukavan pehmitellyn lukeman kausikortit mukaan laskien. Eilenkin oltaisiin oltu yli 3500 ja taputeltu itseään olalle.
 
Viimeksi muokattu:
Millä tavoin KPL näkyy paremmin Kouvolan katukuvassa kuin KooKoo? Konkreettisia esimerkkejä? Eikö Koplalla ole ihan samanlaista tolppa- ja kadunvarsimainontaa kuin KooKoollakin? Itse en ole huomannut KPL:n osalta mitään erityistä, mutta ehkä kuljen kaupungilla laput silmillä. Entä miten mainitsemasi KPL:n tekemä hyvä työ näkyy Koplan yleisömäärissä? Onko Koplan yleisömäärät esim. viimeisen viiden vuoden otannalla kääntyneet tämän hyvän työn ansiosta positiiviseen suuntaan? Minkälaista mainontaa kaipaisit KooKoolta lisää? Täytyy olla melkoinen Uuno, jos ei tiedä, että Kouvolassa on jääkiekon liigajoukkue. Ehkä tämmöinen henkilö ei ole edes oikea kohderyhmä markkinoinnille.
Sinulla on käsittämätön taito muodostaa muutamasta lauseesta repullinen kysymyksiä.

KPL:n yleisökeskiarvo oli Superpesiksen toiseksi paras. Kasvua edellisvuoteen oli 353 katsojaa ottelua kohden. Viimeisen viiden vuoden otannalla KPL:n yleisökeskiarvo on tainnut kasvaa jokaisena vuotena.

KPL:n ottelutapahtumassa on paljon ainutlaatuista Superpesiksessä. On tanssityttöjä, on maskottia joka jakaa donitseja vastustajan epäonnistuttua juoksun teossa sisävuorollaan, toimivat myyntipaikat ym.
Liigassa nämä ovat itsestäänselvyyksiä, mutta KPL on Superpesiksessä edelläkävijä. Ilahduttavan paljon katsomossa näkyy nykyään myös lapsiperheitä, joten Koplan otteluista on tullut koko perheen tapahtuma.

KooKoo kyllä kiinnostaa Kouvolassa ja Kymenlaaksossa, mutta Liigan seuraaminen TV:n välityksellä on nykyään naurettavan helppoa ja edullista.
Väitän, että monet pitkämatkalaiset valitsevat ruutu+ hinnalla mielummin kotisohvan, kuin hallille tulemisen, valitettavasti.
Liikaa tuskin voi markkinoida ja mainostaa, mutta on fakta, että ruudun polkuhinnoilla edes ilmaiset ämpärit ei saa ihmisiä lähtemään hallille.

Toinen syy on nousseet lippujen hinnat, mutta tämä on enemmän ihmisten omahyväistä mielenosoittamista, jotka ei nää isoa kuvaa. Rahasta se ei kuitenkaan aivan kaikilla ole kiinni, vaan periaatteesta.

Työkuvioiden takia itsellänikin jää varmasti kolmasosa peleistä väliin, joten on hieman kontrastia maksaa Ruudusta vuodessa se 120€, kuin kausikortista 600€.


Tämä toki on koko Liigan ongelma, eikä pelkästään KooKoon.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Millä tavoin KPL näkyy paremmin Kouvolan katukuvassa kuin KooKoo? Konkreettisia esimerkkejä? Eikö Koplalla ole ihan samanlaista tolppa- ja kadunvarsimainontaa kuin KooKoollakin? Itse en ole huomannut KPL:n osalta mitään erityistä, mutta ehkä kuljen kaupungilla laput silmillä. Entä miten mainitsemasi KPL:n tekemä hyvä työ näkyy Koplan yleisömäärissä? Onko Koplan yleisömäärät esim. viimeisen viiden vuoden otannalla kääntyneet tämän hyvän työn ansiosta positiiviseen suuntaan? Minkälaista mainontaa kaipaisit KooKoolta lisää? Täytyy olla melkoinen Uuno, jos ei tiedä, että Kouvolassa on jääkiekon liigajoukkue. Ehkä tämmöinen henkilö ei ole edes oikea kohderyhmä markkinoinnille.

Noh, @heisenberg196 jo tuossa yllä vastasi KPL:n yleisömääristä ja ottelutapahtumasta ja @Tim Callahan kiteytti sen mun pointin, eli KPL ja KooKoo ovat ihan eri kokoluokan toimijoita, mutta näkyvyys on samaa tasoa. Lisäksi KPL pyörii hyvin pitkälle vapaaehtoisvoimin. Mä toivoisin KooKoolta esimerkiksi mainosta Manskille, Veturiin ja Prismaan, jossa kansa liikkuu. Ehkä jopa Kotkaan asti. Taloudellisesti ei ole iso uhraus, etenkin kun paikalliset isommat kaupat ovat jo valmiiksi KooKoon yhteistyökumppaneita. Sitten voisi vaikka silloin tällöin raahata pari pelaajaa kansan nähtäväksi (ja mielellään niin, että ovat paikalla tilaisuuden loppuun asti). Paikalliselta ammattikorkeakoululta saisi myös innovatiivista opiskelijaporukkaa toteuttamaan sissimarkkinointia ja tekemään pieniä klippejä vaikka pariin isompaan televisioon, jotka voisi sijoittaa näkyvälle paikalle jonkin yhteistyökumppanin toimitiloihin. Tässä nyt näin aluksi pari ajatusta.

Täytyy olla melkoinen Uuno, jos ei tiedä, että Kouvolassa on jääkiekon liigajoukkue. Ehkä tämmöinen henkilö ei ole edes oikea kohderyhmä markkinoinnille.

Väärin. Se uuno on täsmälleen oikea kohderyhmä markkinoinnille. Se uuno on potentiaalinen asiakas, jolle pitää kertoa, että Kouvolassa on liigajoukkue. Ja sille pitää kertoa, että koska se liigajoukkue pelaa seuraavan kerran. Sitten kun se uuno tulee peliin ja näkee, että joukkue pelaa hyvin, niin se saattaa tulla jopa toisen kerran. Ostaa oluen ja kutsuu kaverin mukaan. Ja kas, se mainos on maksanut jo itsensä takaisin.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sinulla on käsittämätön taito muodostaa muutamasta lauseesta repullinen kysymyksiä.

@Heisenberg: Siis mitä vittua??? Jos sinua vituttaa lukea viestejäni, niin ei niitä todellakaan ole pakko lukea. Esitin mielestäni ihan asiallisen kysymyksen @Minor :ille, koska hän mainitsi, että KooKoon kannattaisi hakea esimerkkiä/konsultaatiota KPL:n toimistolta, mutta ei kertonut sanallakaan millä tavalla KPL hoitaa asiat paremmin kuin KooKoo. Siis kysymys ei todellakaan ollut esitetty sinulle.

Eikö kaikki esittämäni kysymykset olleet relevantteja tähän aiheeseen liityviä kysymyksiä? Mikä kysymys olisi mielestäsi asiaton tai aiheeseen liittymätön?

On hyvin helppoa aina arvostella toisten tekemistä ja kertoa miten muualla asiat tehdään premmin, mutta huomattavasti rakentavampaa olisi tosiaan kertoa mielipide miten asiat pitäisi hoitaa.

@Tim Callahan on viestissään asian ytimessä. Tässä ei ole olennaista vertailla eri seurojen yleisömääriä vaan huomattavasti olennaisempaa on kuinka kannattavaa toiminta on ja päästäänkö tässä kauden päätteeksi liiketaloudellisesti kuiville.

Mitä tulee KPL:n loistavaan markkinontityöhön, niin ei se ainakaan itseeni ole uponnut, koska vaikka olen urheilun suurkuluttaja, niin yhtään Koplan peliä en tällä kaudella käynyt paikan päällä katsomassa. Eli ei tuolla markkinoinnilla ja näkyvyydellä nyt ihan niin suurta vaikutusta ole, kuin jotkut antavat ymmärtää.

Vaikka KooKoon pelaajat olisivat hilluneet kaksi päivää ennen Lukko-peliä kaupungilla ja mainoksia olisi jaettu sinne ja tänne niin ei sillä nyt kuitenkaan mitään järisyttävää vaikutusta yleisömäärään olisi ollut. Toki jos peliin olisi päässyt ilmaiseksi ja tuhannelle ensimmäiselle olisi jaettu vielä ilmainen ämpäri niin sillä varmasti olisi saatu lehterit täyteen, mutta kassa olisi näyttänyt sen verran tyhjältä, että ei sillä juurikaan mitään kuluja olisi saatu maksettua.
 
Viimeksi muokattu:

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vaikka KooKoon pelaajat olisivat hilluneet kaksi päivää ennen Lukko-peliä kaupungilla ja mainoksia olisi jaettu sinne ja tänne niin ei sillä nyt kuitenkaan mitään järisyttävää vaikutusta yleisömäärään olisi ollut. Toki jos peliin olisi päässyt ilmaiseksi ja tuhannelle ensimmäiselle olisi jaettu vielä ilmainen ämpäri niin sillä varmasti olisi saatu lehterit täyteen, mutta kassa olisi näyttänyt sen verran tyhjältä, että ei sillä juurikaan mitään kuluja olisi saatu maksettua

En nyt oikein saa kiinni sun agendasta. Ei kannata tehdä mitään vai?Ei tässä ole kysymys yhdestä Lukko-pelistä vaan koko Liigan ongelmasta. Kiekkopeli pitää olla parempi ja houkutteleva tapahtuma ja siitä pitää kertoa myös asiakkaille.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En nyt oikein saa kiinni sun agendasta. Ei kannata tehdä mitään vai?Ei tässä ole kysymys yhdestä Lukko-pelistä vaan koko Liigan ongelmasta. Kiekkopeli pitää olla parempi ja houkutteleva tapahtuma ja siitä pitää kertoa myös asiakkaille.

No sama täällä sinun agendan suhteen. Ensi puhuttiin näkyvyydestä ja nyt ottelutapahtumasta.
Itse en ole maininnut, että mitään ei kannata tehdä. Kun kysyin, mitä Kopla tekee paremmin kuin KooKoo, kerrottiin, että on maskottia ja tanssityttöjä jne. No eikös nämä samat jutut ole KooKoonkin pelissä. En todellakaan osaa sanoa, mitä sirkushuveja kaipaatte jäähallille. Itselleni jääkiekko peli on kaiken keskiössä. Jollakin erätauko-ohjelmalla ei ole useille ihmisille mitään väliä. Erätauolla nautitaan virvokkeita ja syödään mahdollisesti ja sen jälkeen keskitytään pelin seurantaan. Kaipaatteko tähän pelin seuraamisen lomaan vielä joitakin muita aktiviteetteja. En nyt todellakaan saa tästä agendasta kiinni? Olen kiertänyt paljon vieraspelejä. Voitko nyt kertoa jonkin konkreettisen esimerkin mitä jollakin muulla liigapaikkakunnalla tehdään peremmin kuin Kouvolassa, koska tämä tuntuu olevan sinulle ja muutamalla muulle niin suuri ongelma?

Mainitsit, että kiekkopelin pitää olla parempi ja houkuttelevampi tapahtuma ja siitä pitää kertoa myös asiakkaille.
No eikö KooKoon peli ole ollut juuri tätä? Jos peli olisi paskaa niin ihan sama, mitä valoshowta tai tanssityöttäjä jäähallilla on, niin kyllä katsojamäärät kääntyvät laskuun, jos pelkkiä tappioita tulee illasta toiseen. Kyllä suurin osa katsojista tulee kuitenkin jääkiekkopeliin katsomaan jääkiekkoa tai muuten en ymmärrä tästä enää yhtään mitään.
 
Viimeksi muokattu:

paraspelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Minkälaista mainontaa kaipaisit KooKoolta lisää? Täytyy olla melkoinen Uuno, jos ei tiedä, että Kouvolassa on jääkiekon liigajoukkue. Ehkä tämmöinen henkilö ei ole edes oikea kohderyhmä markkinoinnille.
Kyllä Uuno tietää, että Kouvolassa on liigajoukkue. Kyse on siitä, minkälainen mielikuva Uunolle on KooKoosta syntynyt. Sitä markkinoinnilla pyritään muokkaamaan.

En ole käynyt Kouvolan katukuvassa arvioimassa KooKoota, mutta somessa seuran toiminta on edelleen jotenkin hajutonta, mitäänsanomatonta ja tavoitteetonta.

Bisneshai Välimaan eväät alkavat väistämättä olla syödyt. Haistakoon sonnan koko äijä.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä Uuno tietää, että Kouvolassa on liigajoukkue. Kyse on siitä, minkälainen mielikuva Uunolle on KooKoosta syntynyt. Sitä markkinoinnilla pyritään muokkaamaan.

En ole käynyt Kouvolan katukuvassa arvioimassa KooKoota, mutta somessa seuran toiminta on edelleen jotenkin hajutonta, mitäänsanomatonta ja tavoitteetonta.

Bisneshai Välimaan eväät alkavat väistämättä olla syödyt. Haistakoon sonnan koko äijä.


Kiitos asiallisesta palautteesta @paraspelaaja. Juuri jotakin tämmöistä konkreettista itse kaipaan, kun sanotaan vaan, että kaikki on paskaa. KooKoon näkyvyys Somessa on siis onnetonta ja Välimaa on muuten vaan paska jätkä.

Eli Somessa seuran toiminta on edelleen hajutonta, mitäänsanomatonta ja tavoitteetonta. Okei. Ensimmäisella #paluu liigaan kaudella KooKoolla oli Vallinin Arskaa ja Kurjen Mikaelia somessa ja Lumon-Areenan lehterit pullistelivat illasta toiseen.

No olennaista tässä on se, että jos palkataan Vallinin Arska Some-mieheksi vaikka 3000 euron kuukausipalkalla niin laskekaapa, kuinka paljon KooKoon täytyy myydä enemmän lippuja, jotta Arskan palkka sivukuluineen saadaan katetuksi lisääntyneillä yleisömäärillä.

Toinen olennainen asia on se, että vaikka KooKoolle saataiisin Some yhtä laadukkaaksi kuin Jukureille, niin miten ihmeessä me kerrotaan se Tauno Tasalakille, että kannattaa mennä KooKoon Someen. @MurhaaMenoo :lla on yleensä tähän Someen liittyen hyviä vinkkejä.

Mitä tulee BIsneshai Välimaahan niin tähän minulla ei ole mitään vastausta, jos kerran hänen eväät alkaa syöty ja paska haisee nenässä. Ehkä kaikki tietävä @heisenberg196 osaa paremmin ottaa kantaa tähän Välimaata koskevaan aiheeseen liittyen KooKoon markkinointiin.Miten Välimaan kanssa pitäisi menetellä, jotta saataisiin kansa takaisin Lumon Areenalle ja kaikillle olisi kaikkea mukavaa happeningia ottelutapahtuman lomassa.
 
Viimeksi muokattu:

yaremchuk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo,Green,Strömwall, Caito, JP Haataja
Kyllä Uuno tietää, että Kouvolassa on liigajoukkue. Kyse on siitä, minkälainen mielikuva Uunolle on KooKoosta syntynyt. Sitä markkinoinnilla pyritään muokkaamaan.

En ole käynyt Kouvolan katukuvassa arvioimassa KooKoota, mutta somessa seuran toiminta on edelleen jotenkin hajutonta, mitäänsanomatonta ja tavoitteetonta.

Bisneshai Välimaan eväät alkavat väistämättä olla syödyt. Haistakoon sonnan koko äijä.

Kiitos jälleen @paraspelaaja. Lyömätön analyysi ja nyt meidän on viimeistään painettava paniikkinappula pohjaan, koska Mikkelin somegurutkin ovat huomanneet tämän kerrassaan järkyttävän huonon tilan seuramme sometuksessa. Kiitos.

Sen verran itse yleisömääristä sekä KooKoon että koko Liigan osalta, että mielestäni suurin yksittäinen syy on tuo Ruudun 14,95€/kk. KooKoonkin kaikki kotiottelut ovat olleet tähän mennessä erittäin viihdyttäviä ja tuo lippujen hinnan korotus ei mielestäni voi vaikuttaa juuri ollenkaan, itse en ainakaan pysty ymmärtämään jos muutaman euron korotus lipun hintaan jättäisi jonkun pois hallilta, mutta tämä on toki vain oma näkemykseni. Uuteen tv-soppariin pitäisi saada ehdottomasti Liigan puolelta neuvoteltua minimihinta millä palveluntarjoajat saavat tuotetta ulos myydä. Onhan tuo nykyinen hinta aivan täysi vitsi ja halveeraa hyvää tuotetta. 30€/kk olisi vielä halpa.
 
Viimeksi muokattu:

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Irtoliput näyttävät olevan samanhintaiset kuin esimerkiksi Porissa, jossa väkeä on käynnyt positiivisesti...

Kyllähän pelitapahtuman pitäisi olla enemmän show kuin jääkiekko-ottelu, että sinne yleisö saapuisi.

Hyvä on toki muistaa, että KooKoo voisi yhtä hyvin tehdä, kuten vaikka Mikkelissä tai muissa Liiga-paikkakunnilla ja ilmoittaa sen mukavan pehmitellyn lukeman kausikortit mukaan laskien. Eilenkin oltaisiin oltu yli 3500 ja taputeltu itseään olalle.

Irtoliput lienee Porissa saman hintaisia (en ole tarkastanut), mutta lueskelin joko "yleisömäärät" -ketjusta tai sitten Ässä -osiosta että kausikortin on saanut 99e.

Mitä muuta souta olisi pitänyt olla Sumulaaksossa esim. La 23.9. KooKoo - Lukko -ottelun lisäksi? Mihin väliin se sou pitää sinne istuttaa? Ennen ottelua? Erätauoille? Ottelun jälkeen? Rakennapa sellainen paketti tähän viestiketjuun jossa olisi mielestäsi tarpeeksi kaikkea ..."että sinne yleisö saapuisi." Siis ihan konkreettinen käsikirjoitus sellaiselle ottelutapahtumalle, joka varmasti vetäsi tarpeeksi yleisöä. Eli avaa meille muille millainen tapahtuma on ..."enemmän show, kuin jääkiekko-ottelu..." ja mitä kaikkea se pitää sisällään. Valitettavasti Pelle Hermanni on jo kuollut.

Miksi helvetissä KooKoon pitäisi tehdä kuten muilla Liigapaikkakunnilla yleisömääräilmoituksissa? Mitä arvoa sillä olisi? Miksei samalla aleta ilmoittaa hallia aina loppuun myydyksi? Olisiko se hienoa? Ketä kusettaminen yleensä palvelee varsinkin kun siitä jää aina kiinni. Jos aletaan ilmoittaa kuten muualla niin on syytä rehellisesti kertoa: "...Maksaneita katsojia tänään..." eikä "...Ottelun yleisömäärä tänään..."

Mielestäni ottelussa on aina juuri oikea yleisömäärä. Ne tulevat joita kiinnostaa ja jotka näkevät elävän jääkiekko-ottelun tulemisen arvoiseksi. Mitä sitä ruikuttamaan näistä yleisömääristä. Joukkue ansaitsee juuri sen varaan yleisöä kun se saa. Ja joukkueen on elettävä sen mukaan.
 
Ehkä kaikki tietävä @heisenberg196 osaa paremmin ottaa kantaa tähän Välimaata koskevaan aiheeseen liittyen KooKoon markkinointiin.Miten Välimaan kanssa pitäisi menetellä, jotta saataisiin kansa takaisin Lumon Areenalle ja kaikillle olisi kaikkea mukavaa happeningia ottelutapahtuman lomassa.
En tiedä millä perusteella kyseisen etuliitteen sain, mutta kommentoin vain kysymystäsi aiheesta miten KPL:n tekemä työ näkyy yleisömäärissä. Kerroin myös, mitä KPL tekee eritavalla muihin joukkueisiin nähden, positiivisesti. Sanoinkin, että asiat joita KPL on tuonut ottelutapahtumaansa, ovat jo liigassa itsestäänselvyyksiä.

En ottanut kantaa, enkä edes väittänyt tietäväni mitä KooKoon pitäisi tehdä eritavalla. Kerroin oman mielipiteeni siihen, mitkä asiat alhaisiin yleisömääriin vaikuttavat. En ole arvostellut Välimaata sanallakaan, vaan olen varsin tyytyväinen hänen panokseensa.
Jos lukisit viestini ajatuksella läpi, niin huomaisit, että mielestäni mitkään tempaukset eivät tuo kansaa takaisin halliin niin kauan, kun TV:stä näkee pelit polkuhinnoin.

En ole KooKoon puolesta huolissani. Olen koko Liigan puolesta huolissani, joten ongelma ei ole yksin KooKoon.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mitä muuta souta olisi pitänyt olla Sumulaaksossa esim. La 23.9. KooKoo - Lukko -ottelun lisäksi? Mihin väliin se sou pitää sinne istuttaa? Ennen ottelua? Erätauoille? Ottelun jälkeen? Rakennapa sellainen paketti tähän viestiketjuun jossa olisi mielestäsi tarpeeksi kaikkea ..."että sinne yleisö saapuisi." Siis ihan konkreettinen käsikirjoitus sellaiselle ottelutapahtumalle, joka varmasti vetäsi tarpeeksi yleisöä. Eli avaa meille muille millainen tapahtuma on ..."enemmän show, kuin jääkiekko-ottelu..." ja mitä kaikkea se pitää sisällään. Valitettavasti Pelle Hermanni on jo kuollut.

Erittäin hyvä kysymys. Monet sanovat jo nyt, että liigapeli ottelutapahtumana alkaa olla jo nyt liian pitkä ja kuitenkin @Minor @teroz @heisenberg196 ja kumppanit haluavat enemmän showta ja karnevaalimeininkiä liigaottelun yhteyteen.

Voitaisiinkohan Kouvolassa hieman lyhentää liigaottelun peliaikaa siten, että pelattaisiin 60 minuutin peliajan sijaan vain 45 minuuttia (3 x 15 minuutin erät), jotta jäisi lisää aikaa showmeiningille. Toisaalta, jos KooKoon some-tiimi ei pysty tämmöistä järjestelyä liigan kanssa neuvottelemaan niin mihin väliin tuo show sitten istutetaan? Jos show aloitettaisiin aina vaikka tunti ennen pelin alkua niin olisiko KooKoon pelit illasta toiseen lopuunmyytyjä?

Itse olen tyytyväinen KooKoon nykyiseen peli-ilmeeseen ja en kaipaa sen rinnalle mitään muuta.
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Eikö noissa kladiaattoritaisteluissa ole souta tarpeeksi? Jatkuvia päähän kohdistuneita taklauksia, loukkaantumisia, tappeluita, ulosajoja... Tätä listaa voisi jatkaa vaikka kuinka. Ne, jotka ovat seuranneet tämän alkukauden tapahtumia Liigassa tietävät mitä tarkoitan.
 

IceMaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trashers, Flyers
Vähän nyt ääripäät keskustelee. Se on muotia nykyään, ei siinä.

Pietarissa joskus oli kaikenmaailman kasvomaalausta SKA:n väreihin, erilaisia pieniä puoteja/kisoja. Pentujen kanssa on melko raskasta olla erätauolla, jääkonekaan ei paria kymmentä minuuttia pyöri eikä lihistä niin kauan popsi.

Eikä tosiaan ole yhden seuran ongelma, mutta jos erätaukoja pidennetään niin kertokaa nyt seurat mitä vittua silloin pitäisi tehdä, jos ei aina voi olla kaljaa juomassa. Tuskin Kallioniemi keksi, että pidennetäänpä erätaukoja, koska seurat vihaa ajatusta.

Myös melko kiinteät otteluiden alkamisajat on perseestä. Joskus olisi kiva käydä hallilla lauantaina päivällä (15 tai 16 alkava) katsomassa matsia. Jos se alkaa 18.30 niinkuin viime lauantaina koko Kaakkois -Suomessa, ei kiinnosta lähteä. 17 alkava on aika lähellä sitä, että pelin venyessä kova kiire, ettei iltarutiinit mene kotona pieleen.

Tietysti voidaan ilmoittaa, ettei lapsiperheet ole tervetulleita tai odotettuja, niin sitten kunnon kaljakarnevaalit pystyyn. Tällainen välimuoto ei palvele ketään.

Ihan näin omia ajatuksia miksi se tv on parempi vaihtoehto, jos ei pelkästään rahaa huomioida..
 

yaremchuk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo,Green,Strömwall, Caito, JP Haataja
Siellä mitään showta pelin lisäksi tarvita.Show on kaukalossa ja thats it!! Asennemuutosta lähinnä marginaali- kuin muidenkin katsojien osalta ja yleensä asenteen ja suhtautumisen osalta. Esim keski-euroopassa mennään matseihin kaveriporukalla viihtymään, syömään, juomaan ja laulamaan. Se on yksi tapa pitää hauskaa ja sitä todella pidetään. Kaljaa katsomoissa ilman järjestyshäiriöitä ja laulu raikaa.
Toki tässä mennään syvemmälle yhteiskunnallisiin ja elämänkatsomusta koskeviin asioihin kuin pelkkään urheilutapahtumaan. Suomessa ylipäätään nähdään asia kun asia mieluummin negatiivisessa valossa kuin päinvastoin. Ajatellaan ehkä enemmän sitä mitä saadaan kuin että mitä ollaan valmiita antamaan. No, kohta joku sanoo että kun on lippu ostettu sille on oikeus saada vastinetta. On se niinkin toki, mutta silti kaipaisin kaiken negailun ja valittamisen sijaan positiivisempaa ja rennompaa ja kannustavampaa asennetta kaikin puolin, myös toki itseltäni.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Suomessa ylipäätään nähdään asia kun asia mieluummin negatiivisessa valossa kuin päinvastoin. Ajatellaan ehkä enemmän sitä mitä saadaan kuin että mitä ollaan valmiita antamaan. No, kohta joku sanoo että kun on lippu ostettu sille on oikeus saada vastinetta. On se niinkin toki, mutta silti kaipaisin kaiken negailun ja valittamisen sijaan positiivisempaa ja rennompaa ja kannustavampaa asennetta kaikin puolin, myös toki itseltäni.

Erittäin hyvin sanottu. Ei lisättävää. Täälläkin KooKoon keskustelupalstalla jotkut nimeltä mainitsemattomat näkevät monet KooKoota koskevat asiat juurikin negatiivisessa valossa.

Pääsyliput liian kalliita, joukkueen näkyvyys kaupungilla onnetonta, joukkueen nettisivut surkeat, joukkue surkea, joukkue väärin koottu,näkyvyys somessa surkeaa, ottelutapahtuma huono, joukkue hajuton, taloudellista tulosta pantataan koska se on niin surkea, joukkueen facebook-sivut surkeat, twitter-sivut huonot...lista on loputon. Tuntuu, että joillekin on ylivoimaisen vaikeaa nähdä mitään KooKoohon liittyvää positiivisessa valossa.
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itse en kaipaa mitään sirkustemppuja, peli kiinnostaa ja erätauot ovat enemmän tai vähemmän lusimista. Lihiksiäkin jaksaa vain tietyn määrän... erilaista ruokatarjontaa ja jos vielä saatavuus olisi luokkaa ettei tarvi 5 minuuttia jonottaa niin hyvä. Nythän sentään on Panini-kiska tullut, mutta jonotus on ankaraa. Eli ruokapisteitä voisi edelleen olla lisää.
 

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Pentujen kanssa on melko raskasta olla erätauolla, jääkonekaan ei paria kymmentä minuuttia pyöri eikä lihistä niin kauan popsi.

Eikä tosiaan ole yhden seuran ongelma, mutta jos erätaukoja pidennetään niin kertokaa nyt seurat mitä vittua silloin pitäisi tehdä, jos ei aina voi olla kaljaa juomassa.

Lainaan tekstistäsi nämä muutamat kohdat ja puutun niihin:

Ongelma on aivan muualla kuin ottelussa jos pentujen kanssa on raskasta olla (erätauolla). Mitä pienempi lapsi, sitä ihmeellisempi maailma hänelle on. Kaikki on kiinnostavaa ja innostavaa. Lapsen kanssa voi mennä kävelemään ympäri hallia. Lapsi kyllä näyttää mitä hän haluaa nähdä ja näistä asioista voi kertoa hänelle. Lapsi näyttää myös vanhemmalle asioita, jotka ovat näkemisen ja kokemisen arvosia, jos vanhempi uskaltaa mennä niihin mukaan. Erätauolla voi myös jutella lasten kanssa. Jutellaan pelistä, pelajista ja kaikesta mitä on nähty. Käytännössä siis tämä tarkottaa läsnäolemista ja yhdessä oloa. Mikä olisi parempaa? Pitääkö aina olla jotain erityistä tekemistä? Kuten sanoin, mitä pienempi lapsi sitä vähempään hän tyytyy kun hänelle pienikin on ihme. Menkää tähän mukaan vaikka siellä erätauolla.

Kysyt tuossa että " ... mitä vittua silloin pitäisi tehdä..." Onko aina tehtävä jotakin? Entä jos vaan istuskelee tai käy kävelemässä hallin ympäri. Onko nykyihmiselle mahdoton ajatus viettää 20min tekemättä mitään ja nollata pää? Se voi olla niin, koska heti kun tulee "hiljainen hetki" niin kaivetaan hiplauspuhelin esiin ja hiplataan. Kun jättää kellon tuijottamisen ja istuskelee tai käy sen hallikierroksen kävelemässä niin ei se 20min ihan mahdoton aika ole. Eikä se loppu lähene siinä kuin sen 20min tekee sitten jotain tai ei. Eikä nuo "hukkaan heitetyt" erätaukotekemättömyydet kohtaloa niin paljon hetkauta että jotain kovinkaan tähdellistä jäisi elämässä tekemättä. Kiihkeän erän jälkeen onkin hyvä vähän sulatella näkemäänsä ja sitten taas on pää nollattuna valmis uuteen terhokkaaseen 20 minuuttiseen.

Niinhän se näillä keskustelupalstoilla ja muuallakin elämässä usein on että ASENNE KYSYMYKSIÄ.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
@Old Tom missä kohdassa vaadin lisää showta ja sirkustemppuja? Minä puhuin ottelutapahtuman näkyvyyden parantamisesta.
 
@Old Tom missä kohdassa vaadin lisää showta ja sirkustemppuja? Minä puhuin ottelutapahtuman näkyvyyden parantamisesta.
Kyselin yksityisviestillä samaa, mutta en saanut vastausta kysymykseeni.
Yleistäminen ja kärjistäminen on tosiaan muotia ja luetun ymmärtäminen harvinaista.

Jottei mene aivan lässyttämiseksi turhasta asiasta, niin tuo lauantainen 18:30 ei ole otollisin alkamisajankohta kiekkopelille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös