Itse olen ostanut tänäänkin lipun, vaikka en mene paikalle iäkkäiden omaisten takia. On selvää, että seurat tarvitsevat nyt kaiken tuen, mitä saatavissa on. Jos maksajien määrä jää jatkuvasti pieneksi, vaikeuksia tulee. Toivottavasti tänään päästään selvästi yli 2000 katsojan.
Hienoa, että olet ostanut lipun ja alla oleva tilitykseni ei ole sinulle tarkoitettu vaan ihan yleistä höpinää.
Suurimmalla osalla ihmisiä on ikkäitä omaisia. Jos kukaan ei uskalla mennä peleihin iäkkäiden omaisten takia, niin liiga voidaan tämän kauden osalta lopettaa tähän ja katsoa ensi syksynä uudestaan, kuinka moni joukkue pystyy enää sarjaan lähtemään.
Suurin osa ihmistä ei kuitenkaan valitettavasti ole kaltaisiasi, että ostaisivat lipun vaikka eivät peliin lähdekään. Jos koronan pelko on saanut ihmisistä sellaisen otteen, ettei peleissä käy kuin 1500 katsojaa, niin se on KooKoon osaltakin ajan kysymys, milloin lappu joudutaan laitamaan luukulle.
Koko Kymenlaaksossa, jossa asuu 175.000 asukasta on viimeisen viikon aikana todettu YKSI (1) koronatartunta! Liigassa on pelattu 30 ottelua, mestiksessä 40 ottelua, veikkausliigassa yli 100 ottelua, superpesiksessä yli 100 ottelua jne. Onko missään urheilutapahtumassa Suomessa saatu vielä koronatartuntaa. En ainakaan muista lukeneeni yhtään otsikkoa tällaisesta tartunnasta. Jos haluaa antaa iäkkäille omaisille 100% suojan niin heidäthän on tällöin eristettävä jälleen kokonaan yhteiskunnasta. Koronatartunnan voi saada ihan missään vaan, jos liikkuu ihmisten ilmoilla. Ei sen vuoksi tarvitse jättää peleihin menemättä.
Itse menen tänään peliin iäkkäistä omaisista huolimatta ja osa iäkkäistä omaisistani käy itsekin peleissä. Pahimmillaan tässä nähdään KooKoon osalta viimeisiä liigapelejä vuosikausiin, jos pahin skenaario toteutuu. Jääkiekko-ottelua turvallisempaa paikkaa ihmisten kohtaamiselle ei juurikaan ole, kun siellä lähes kaikki pitävät maskeja. Missään muualla ei ole nähnyt niin paljon maskin käyttäjiä, Kyllä tuolla kaupoissa yms. suurin osa liikkuu edelleen ilman maskeja.