Itse en nähnyt Ahokkaan ulostuloa asian tiimoita uhriutumisena. Ahokas ei syyllistänyt ketään vaan yritti vakuuttaa, että KooKoon pelien seuraaminen paikan päällä on tehty niin turvalliseksi kuin mahdollista. Kuten mainitsin, eilen pelissä muutamaa poikkeuksetta kaikilla oli maskit kasvoilla. En ole missään nähnyt yhtä paljon maskin käyttäjiä kuin perjantaina ja lauantaina Lumon Areenalla. Ruokakaupoissa tai kaupoissa ylipäätään, kauppakeskuksissa, lounasravintoloissa, joukkoliikennevälineissä suurin osa liikkuu ilman maskia. Liigan runkosarjassa on pelattu 29 ottelua ja kukaan ei tietääkseni ole saanut jääkiekko-ottelussa koronatartuntaa. Kyllä tuosta Ahokkaan puheesta kuulsi, että hän varmasti sisäpiiriläisenä tietää, että tässä eletään veitsenterällä ratkaisuhetkiä seuran tulevaisuuden kannalta. Kovin montaa kierrosta ei varmasti pystytä pelaamaan 1500-1800 katsojan yleisömäärillä. No itselläni vielä on hiukan uskoa, että KooKoon yleisömäärät lähtisivät nousuun ja päästäisiin lähemmäs 3000 katsojan yleisömääriä. Toivottavasti olen sen suhteen oikeassa.
Tuo on ihan turhaa haihattelua, että valtio tai ministerit tulisivat Suomessa pelastamaan yhtään liigaseuraa. Kyllä se on ihan meistä kouvolalaista ja KooKoon kannattajista ympäri Suomen kiinni haluammeko nähdä liigakiekko tulevaisuudessa Kouvolassa. Se on ihan fine, jos ihmiset kokevat, että liigakiekko Kouvolassa ei ole prioriteettien kärjessä eikä pelastamisen arvoista, niin sitten sen on niin. Itse aion käydä peleissä niin kauan kuin KooKoo pystyy pelejä taloudellisesti jatkamaan. Kyllähän tässä jokainen ottelu tappiota tuo ja varmasti osakeannissa saatuja rahoja joudutaan syömään. Kuinka pitkään rahat riittää toiminan pyörittämiseen on kokonaan toinen juttu. Eniten minua ihmetyttää henkilöt, jotka sanovat, että turhaa sinne hallille nyt on mennä pelejä katsomaan, koska ne voi katsoa CMoren tai TeliaTV:n kautta. Se nyt vaan on niin, että näitä pelejä ei kohta voi katsoa mistään, jos toiminta joudutaan maksavien katsojien puuttuessa lopettamaan. Toki jos asuu vaikka pääkaupunkiseudulla, niin on ymmärrettävää, että kaikkia pelejä ei voi lähteä katsomaan paikan päälle.
Useiden enneusteiden mukaan COVID-19-tautia aiheuttava koronavirus jää ihmisen pysyväksi seuralaiseksi senkin jälkeen, kun varsinainen pandemia on päättynyt, arvioivat tutkijat. Arvioidaan, että laumaimmuniteetin saavuttamisen jälkeen koronavirus muuttuu influenssan ja flunssan kaltaiseksi kausitaudiksi. Tähän menee kuitenkin vielä aikaa jopa useita vuosia. En nyt ainakaan itse aio vuosikausiksi linnottautua neljän seinän sisälle pelkäämään, vaan pyrin elämään niin normaalia elämää kuin mahdollista ja siihen kuuluu liigakiekon seuraaminen käsihygieniasta huolehtimalla ja kasvomaskia käyttämällä.
No ainakin itselläni on hyvä omatunto, jos liigakiekko Kouvolassa loppuu, sillä itse en ole mitenkään muuttanut käyttäytymistäni pelien suhteen muutenkin kuin viranomaisten ja KooKoon antamat turvallisuusasiat huomioimalla.