Itse olen (wanhana Emppu-dissaajana) ollut hyvinkin tyytyväinen Kaunisnurmen Eemelin otteisiin tällä kaudella. Juuri keksimäni tamismi aim low and you get high results pätee juurikin Emppuun tänä vuonna eli kehitystä siinä omassa roolissa on ollut nähtävissä. Sinällään vähän huumori kamaa alkaa vertaamaan Koskelaisen ja Poutasen esityksiä tyylillä, että toisen menestyminen on jotenkin toiselta pois. Poutanen on kuitenkin kaksi vuotta Emppua (jota ei enää junioriksi voi laskea, vaikka termi välillä vilahteleekin) nuorempi ja parantanut nyt loukkaantumissuman myötä saamansa peliajan puitteissa selvästi otteitaan. Pienellä peliajalla eivät ilmeisesti paikat auenneet riittävästi vaan mies oli jatkuvasti myöhässä tilanteista ja kiekko poltti (nykyistäkin enemmän) lavassa. Jos loppukausi sujuu nykyisenkaltaisen nousujohteisesti, niin molemmilla on mielestäni saumoja kuulua myös seuraavan kauden (liiga... *hymiö*)joukkueeseen.
Toinen asia mikä olisi ihan keskustelun tasolla hyvä nostaa esille on, ei saa nauraa, Bakerin paluu Kouvolaan. Jos Nistas todella kuntoutuu ykkössentterin paikalle, niin Ramsayn jättämän aukon täyttäjä voisi löytyä lähempää kuin luullaankaan. Itse suhtaudun tähän skenaarioon hyvin varauksellisesti, mutta periaatteessa, jos siirto ei olisi rahasta kiinni, ottaisin riskin, koska Pyhä Yrjö voisi nostaa Koryn takaisin viime kauden tasolle. Valitettavasti se todennäköisesti on rahasta kiinni, mutta toisaalta Baker on kuitenkin näyttänyt jo mihin pystyy Mestiksessä, kun koodinimi "AHL-tason vahvistus" on aina jossain määrin lottoilua. Koryn heikot ja haluttomat otteet Mikkelissä kielivät lähinnä korvien välissä olevasta blokista, koska taidot tuskin ovat minnekään kadonneet. Toki on eri asia laskeeko Jukurit miestä loppupeleissä kilpailijan riveihin, mutta jos tilaisuus tulisi, niin henk.koht. ottaisin riskin, jos se olisi taloudellisesti edes kohtuullisen järkevä. Jokainen rapakon takaa lentävä rorydynan/stevemakway on kuitenkin aina täysi jokerikortti.
Ei pidä ymmärtää väärin, itse olisin pitkään mielelläni ollut suunnittelemassa S-ryhmälle mainosta, jossa Baker roikkuu ryhmän ravintolan (♫tie mulle näytä..♫) tiskillä jäädytetty tuoppi kourassa ja teksti alla sanoo "Leipuri sen tietää - Aina pienessä hiivassa"-tyylistä mainosta, mutta tarkemmin tässä ajatellessa olen tullut tulokseen, että ehkä mies voisi jopa olla se puuttuva pala, jonka KooKoo tarvisisi. Noh, katsotaan mutta täysin en enää tätä ideaa itse tuomitse.