Miikka Mikkolalta erinomainen analyysi
KooKoon menneestä kaudesta ja sen ongelmista. Siinä on hyvin kiteytetty ne ongelmat, joista joukkue kärsi läpi kauden. Valitettavasti tuon sentteriongelman pystyi ennustamaan jopa allekirjoittanut jo ennen kauden alkua. Toivottavasti tulevalla kaudella hankitaan kaksi peliätekevää sentteriä ja oikeasti panostetaan noihin tontteihin (olettaen että valmentajamme pelitapa perustuu kovaan kiekkokontrolliin). Niin hyvä hankita kuin Flinck olikin, tiedettiin se jo ennen kauden alkua, että taso ei riitä Kolekin kiekolliseen peliin eikä paikkaamaan ykkössentterin tonttia.
Pelaaja-arvioista olen myös samoilla linjoilla Mikkolan kanssa. Muutamasta kohdasta olen kuitenkin eri mieltä ja ne ovat Lohtander & Rautee. Oivan kaksi on mun mielestä liian vähän ja itse olisi laittanut yhden logon lisää. KooKoon ongelmat eivät olleet maalivahtipelissä vaan lähinnä maalineduspelaamisessa, joista veskatkin saivat kärsiä. Paremmalla maalineduspelaamisella olisi maalivahtien työskentelykin ollut paljon varmempaa. Ei siinä Oivakaan minkää voi jos KooKoon maalille tullaan kuin riemumarssia, irtokiekkoja ei pystytä siivoamaan ja parhaalta sektorilta päästään järjestään vetämään.
Sen yhden Oivalta puuttuvan logon olisi voinut ottaa pois Rauteelta, jolle neljä on aivan liikaa. Okei, paransi otteitaan koko ajan, mutta oli kuitenkin pettymys. Keskenkuntoinen ja loukkaantunut konkari, jolla on ilman muuta potentiaalia nousta Mestiksen parhaaksi sentteriksi ja hyväksi liigapelaajaksi. Tällä kaudella niitä otteita ei kuitenkaan nähty kuin väläyksittäin ja taso vaihteli liikaa. Odotin parempaa pelinrakentelua, enemmän aloitusvoittoja ja edes jonkinlaista liikettä. Onneksi kädet ja pää sentään toimivat, jonka myötä tehoja tuli. Ei kuitenkaan missään nimessä neljän logon arvoinen.