Kokoomus

  • 1 517 273
  • 12 682

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mitenkähän sitä Heinolaan terveitä ja koulutettuja syyrialaisia pakolaisia toivonutta kaveria rangaistaan?

Joko ei saa yhtään tai sitten silmäpuolia kampurajalkoja. Bonuksena Pensseli-setä.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Jo nyt oikein luin, niin tuo taulukko kertoo muutoksen maahanmuuttajien koulutustasossa 2000-2010 prosenttiyksiköissä. Ei absoluuttista koulutustasoa.


Juuri näin. Olen tässä odotellutkin, että joku oikeasti lukisi tuon artikkelin ja tarttuisi täkyyn.

Mokuttajia ja mamuttajia, kun eivät tunnu mitkään tilastot ja faktat kiinostavan, vaan niihin on tapana vastata vain rasismi-, islamofobia- ja natsiletkautuksilla, tai monikultturisuus- ja kansainvälisyysmantroilla. Kiitos.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Juuri näin. Olen tässä odotellutkin, että joku oikeasti lukisi tuon artikkelin ja tarttuisi täkyyn.

Mokuttajia ja mamuttajia, kun eivät tunnu mitkään tilastot ja faktat kiinostavan, vaan niihin on tapana vastata vain rasismi-, islamofobia- ja natsiletkautuksilla, tai monikultturisuus- ja kansainvälisyysmantroilla. Kiitos.

Sorry ot, mutta jään tässä mykistyneenä ihailemaan keskustelutekniikkaasi. Olen vähän tälläinen connoisseur näiden juttujen suhteen, hyvin omituista tiedän - olen siis kiinnostunut väittelystä myös puhtaasti retorisena pelinä. Tuossa sinulle sanottiin, että olet muuten laittanut linkin argumenttisi suhteen ihan höpö-höpö -taulukkoon. Ja mitä vastaa tuohon väittelyn todellinen Mestari: "Niinpä! Tämä juuri todistaa, että olen oikeassa." Sinä voisit pyyhkiä jollakin Siffalla tai TOJ:lla lattiaa oikea käsi sidottuna ja silmät ummessa!
 
Viimeksi muokattu:

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Tuossa sinulle sanottiin, että olet muuten laittanut linkin argumenttisi suhteen ihan höpö-höpö -taulukkoon. Ja mitä vastaa tuohon väittelyn todellinen mestari: "Niinpä! Tämä juuri todistaa, että olen oikeassa." Sinä voisit pyyhkiä jollakin Siffalla tai TOJ:lla lattiaa oikea käsi sidottuna ja silmät ummessa!

Taulukko ei ole höpö-höpöä, eikä tässä edes ollut kyse väittelystä. Tämän kaltaisten artikkeleiden linkittämisestä seuraa tyypillisesti vain pelkkiä mokuttajien retoriikkaa, eli henkilökohtaisuuksilla höystettyjä letkautuksia fundiksista tai Eurabiasta. Luonnollisesti ilman, että vaivauduttaisiin lukemaan artikkelia tai tilastoja.

Kiitos siis sinulle, kun näytit sen taas kerran toteen.

Jos, nyt palataan linkin sisältöön, niin se ei itse asiassa anna yhtään ruusuisempaa kuvaa nykisten maahanmuuttajien koulutustasosta. Samaan aikaan, kun tänne saapuvien määrä kasvanut, niin koulutettujen osuus maahanmuuttajista on vastaavasti vähentynyt. Tämä ei oikein tue ajatusta, jonka mukaan maahanmuutto, tai ainakaan nykyinen maahanmuutopolitiikka, olisi jokin ratkaisu taloutemme tulevaisuuden ongelmiin.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kiitos siis sinulle, kun näytit sen taas kerran toteen.

Jos menisin samoille - halpahintaisille - linjoille niin sanoisin, että kiitos kun taas kerran vahvistit sen, ettei maahanmuutosta pakkomielteen omaavilla ole kykyä rationaaliseen keskusteluun tai empiirisen todellisuuden analyyttiseen kohtaamiseen. Ja ethän sinä tuolla väittelytavallasi tälläiseen todellakaan pysty vaan tulee ihan ufo-olo sinun kanssa keskustelusta, olet niin äksy ja rakastat niin paljon tälläistä non sequitur -tyyppistä random-heittelyä.

Vakavasti puhuen kyllä epäilen, ettet kuitenkaan ole oikeasti tyhmä (toisin kuin jokin Kisapuisto) vaan että tapasi käydä keskustelua on vain tälläinen hedelmätön ja sisällyksetön. Todellisuudessa uskoisin, että sinulla on ihan hyviäkin pointteja, mutta toivoisin että luopuisit tuosta valtaisasta leimakirveestäsi ja viholliskuvastasi, jolla on hyvin vähän tekemistä reaalimaailmassa esiintyvien sinun suhteesi erimielisten todellisten henkilöiden kanssa. Tämän tosiseikan tunnustaminen olisi erittäin paljon viisauden alku näissä kysymyksissä. Itse olen tämän askeleen ottanut - tietysti aika automaattisesti kun empiirisesti: minulle ei tuota vaikeuksia myöntää, että vastapuolella on paljon järkevääkin ajattelua ja hyvääkin kritiikkiä. Sääli ettet sinä kykene tässä suhteessa olemaan rationaalisempi ja realistisempi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Tämä ei oikein tue ajatusta, jonka mukaan maahanmuutto, tai ainakaan nykyinen maahanmuutopolitiikka, olisi jokin ratkaisu taloutemme tulevaisuuden ongelmiin.

Minulla ei ole käytössä tilastoja, pyrin vaan järkeilemään ihan omilla aivoillani.

Seuraavan kymmenen vuoden aikana Suomessa veronmaksajat vähenevät rajusti ja samaan aikaan eläkeläisten määrä kasvaa rajusti. Tämä yhtälö tarkoittaa, että kun vanhustenhoidossa kulut kasvavat muualta julkisesta taloudesta pitää säästää rajusti (mm. koulutuksesta, ikäluokat pienenevät) tai löytää uusia veromaksajia.

Työttömiä Suomessa on vähän yli 200 000, tukityöllistettyjä ja koulutuksessa olevia luultavasti toinen saman verran. Näistä löytyy varmasti uusia veronmaksajia, mutta onko heitä riittävästi? En usko, tarvitsemme tulevaisuudessakin maahanmuuttoa.

Maailma muuttuu tällä hetkellä rajusti, ehkä rajummin kaupungistumisen jälkeen. Vanhat tavat tehdä asioita puretaan ja siirrytään uuteen aikakauteen. Maahanmuutto on monille tilanteesta kärsivälle hyvä vihan kohde.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Jos menisin samoille - halpahintaisille - linjoille niin sanoisin, että kiitos kun taas kerran vahvistit sen, ettei maahanmuutosta pakkomielteen omaavilla ole kykyä rationaaliseen keskusteluun tai empiirisen todellisuuden analyyttiseen kohtaamiseen.

Olet ymmärtänyt oman suhtautumiseni maahanmuuttoon täysin väärin. Minä nimenomaan kaipaan keskustelua ilman ääripäiden aattelisia näkökulmia. Saattaa tulla yllätyksenä, mutta olen näissä asioissa pitkälti samoilla linjoilla Osmo Soininvaaran kanssa. Harmi, ettei hänen ajatuksensa pääse esiin, vaan hautautuvat monikultturisuususkovaisten, siis Immosten ja Hakkaraisten vastavoiman alle.

Tässä pari suosikkiani Soininvaaran blogista - luit tai et.

Hyssytteleekö suomalainen älymystö maahanmuuton ongelmia. : Soininvaara

Maahanmuutto ja työvoimapula ja elatussuhde : Soininvaara



olet niin äksy

En ole äksy, saati kiukkuinen. Tämän kaltaisila keskusteluilla on minulle suuri viihdearvo.


Vakavasti puhuen kyllä epäilen, ettet kuitenkaan ole oikeasti tyhmä (toisin kuin jokin Kisapuisto) vaan että tapasi käydä keskustelua on vain tälläinen hedelmätön ja sisällyksetön. Todellisuudessa uskoisin, että sinulla on ihan hyviäkin pointteja, mutta toivoisin että luopuisit tuosta valtaisasta leimakirveestäsi ja viholliskuvastasi, jolla on hyvin vähän tekemistä reaalimaailmassa esiintyvien sinun suhteesi erimielisten todellisten henkilöiden kanssa. Tämän tosiseikan tunnustaminen olisi erittäin paljon viisauden alku näissä kysymyksissä. Itse olen tämän askeleen ottanut - tietysti aika automaattisesti kun empiirisesti: minulle ei tuota vaikeuksia myöntää, että vastapuolella on paljon järkevääkin ajattelua ja hyvääkin kritiikkiä. Sääli ettet sinä kykene tässä suhteessa olemaan rationaalisempi ja realistisempi.

Tähän liirum-laarumiin riittänee vastaukseksi, että pidän maahanmuuton ongelmia ja lieveilmiöitä vähätteleviä aivan samanlaisina puupäinä kuin holokaustia valheeksi väittäviä kuulapäitäkin.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Työttömiä Suomessa on vähän yli 200 000, tukityöllistettyjä ja koulutuksessa olevia luultavasti toinen saman verran. Näistä löytyy varmasti uusia veronmaksajia, mutta onko heitä riittävästi? En usko, tarvitsemme tulevaisuudessakin maahanmuuttoa.

Kyse onkin siitä millaista maahaanmuuttoa.

Tarvitsemme työperäistä maahanmuuttoa, jossa maahanmuuttajat valikoidaan nykyistä itsekkäämmin. Itsekkyydestä on hyötyä myös ulkomaalaisväestölle, koska niin saamme tänne ihmisiä, joilla on edellytykset elää maassamme menestyksellisesti.

Edit:

Jutustelulla oli alkuun kytky tuon heinolalaisen kokkareen öyhötykseen. Nyt kun keskustelu näyttää ajautuvan vain maahanmuuttoa käsitteleväksi, jatkan keskustelua mielummin jossain muussa siihen paremmin sopivassa ketjussa.
 
Viimeksi muokattu:

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Työttömiä Suomessa on vähän yli 200 000, tukityöllistettyjä ja koulutuksessa olevia luultavasti toinen saman verran. Näistä löytyy varmasti uusia veronmaksajia, mutta onko heitä riittävästi? En usko, tarvitsemme tulevaisuudessakin maahanmuuttoa.

Mielestäsi siis tarvitsemme tulevaisuudessakin maahanmuuttoa, koska työvoima yksinkertaisesti loppuu muuten, niinkö? Jos näin on, niin kertoisitko miten se on mahdollista, sillä tälläkin hetkellä uutiset ovat tulvillaan YT-ilmoituksia ja muita potkuja. Mistä siis löytyy Suomessa niin paljon töitä, että nykyiset työttömät saadaan työllistettyä ja siihen päälle tarvitaan vielä lisäksi maahanmuuttajia? Mitä se työ tulevaisuudessa on, jota ei vielä tällä hetkellä ole? Mitkä alat alkavat todella räjähdysmäisesti kasvamaan? Onko sulla jotain pohdintoja aiheesta, vai onko tässä kyse siitä, että niin se vain on koska susta tuntuu siltä?

On todella epärehellistä väittää, että tulevaisuudessa tarvitsemme kasapäin työntekijöitä esimerkiksi vanhustenhoitoon, jossa nykyäänkin maahanmuuttajat työllistyvät suurin joukoin. Tai ainakaan silloin ei ole enää markkinatalous voimassa, koska ei meillä oikein riitä rahat maksaa tälläkään hetkellä nykyistäkään vanhustenhoitoa. Mistä siis varat massiivisesti suurenevaan vanhustenhoitoon tulevaisuudessa? Nykyjärjestelmällä ei mistään. Se on valitettava fakta, jota monet eivät tietenkään halua hyväksyä, koska se koskettaa liikaa itseä ja omaa vanhuuttaan, vaan valitettavan monet toteavat vain että kyllä se hoituu kun otetaan lisää maahanmuuttajia. No ei se maahanmuutto itsessään sitä ratkaise, ja tiedättekö mitä, ne maahanmuuttajatkin vanhenevat joskus, vaikka se shokkina saattaakin tulla. Ja jos arvellaan, että jollakin alalla tullaan tarvitsemaan maahanmuuttajaperäistä työvoimaa, niin mikäs siinä, mutta otetaan sitten sellaisia maahnmuuttajia jotka ovat valmiita tekemään niitä töitä joihin ihmisiä tarvitaan ja tehdään joitain pienimuotoisia haastatteluja ja seulontaa jo maahanmuuttovaiheessa. Eikä vain oteta summittain läjäpäin maahanmuuttajia, ja toivota että ne tekisivät jotain, saati että niiltä voisi sitä vaatia. Sehän olisi kamalaa, vaikka sillä työvoimapulalla sitten kuitenkin samaan aikaan sitä maahanmuuttoa puolustellaan ja omilla toimilla samaan aikaan lisätään työttömyyttä ja huoltosuhdetta ottamalla maahanmuuttajia, joista ei Suomelle ole hyötyä niin pennin jeniä.

Pidän sitä kokoomuslaisen tyypin ulostuloa asiassa poikkeuksellisen suoraselkäisenä. Heinola haluaa maahanmuuttajia, joista Heinolalle voisi olla enemmän hyötyä kuin haittaa. Sehän on täysin selvä, ja jokainen tietää sen, mutta sen ääneen sanominen nyt vain ei ole poliittisesti korrektia. Maahanmuutossa pitäisi muutenkin olla kyse siitä, että molemmat osapuolet voittaisivat tai ainakin päästäisiin ns. nollatulokseen, ettei kummallekaan ole siitä mitään haittaa. Sen täytyy olla minimilähtökohta.

Eikä niitä maahanmuuttajia tarvitse mihinkään hanttihommiin pakottaa, kun ei nykyään pakoteta suomalaisiakaan. Työkkäristä lista käteen, että mitä paikkoja on auki ja sitten tekemään niitä töitä. Jos ei siivoojaksi, niin vaikka kuorma-autonkuljettajaksi tai vartijaksi tai myyjäksi tai tulkiksi tai vaikka filosofian tohtoriksi, jos on paikkoja auki ja koulutusta löytyy eikä nykyisistä maassa asujista työntekijöitä löydy. Jos ei ole koulutusta, niin kouluttautumaan sille alalle jossa työntekijöitä tarvitaan. Tästä kaikesta vastineeksi saa muuttaa Suomeen asumaan. Tietysti tässä kaikessa on jotain väärin, en vain millään keksi että mitä mutta kait sen minulle kohta joku kertoo.
 
Viimeksi muokattu:

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt Kisapuisto on hyvä ja googlaa Suomen väestörakenteen, jos ei asia muuten aukea.

Jos on liian vaikeaa, niin Tilastokeskuksen sivuilta löytyy ihan pätevä yleiskatsaus aiheeseen.

Jotta yhteiskunta ei kaadu taakkansa alla ja mm. vanhustenhuolto kyetään toteuttamaan inhimillisesti myös suurten ikäluokkien eläkepommin lauettua, on työikäisten osuutta saatava keinolla tai toisella kasvatettua.

Kuka ne 50 000 uutta vanhustenhoitajaa maksaa, kun se eläkepommi räjähtää? Valitettava tosiasia on, että tällä hetkellä sellaista ihmettä ei ole näkyvissä, että kukaan sitä maksaisi.

Vai meinaatko että verotuloilla se onnistuu, kunhan saadaan lisää työllisyyttä? Okei, mutta mitkäs on ne alat joilla se työllisyys lähtee nousuun, missä aloilla niitä työntekijöitä tulevaisuudessa tarvitaan? Kyllähän se pitäisi olla selvillä ennen kuin tänne aletaan haalia ehdoin tahdoin työttömien reserviä jo nykyisten satojen tuhansien lisäksi. Siitä kun on vain lisää kuluja nykyisten kulujen lisäksi. Suomen valtion kulurakenne on nyt jo ihan perseellään, ja tänne halutaan ottaa vaan lisää maahanmuuttajia työttömiksi koska kyllä niitä töitä kohta alkaa taivaasta tippua kun tarpeeksi odotetaan?
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Eroa Hyvinvointivaltiosta

Onkohan tämä joku Kokoomusnuorten masinoima sivusto? Aika uskomatonta settiä kyllä. Jokohan palstan kiihkeimmät porvarit ovat tuosta tykänneet?
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Eroa Hyvinvointivaltiosta

Onkohan tämä joku Kokoomusnuorten masinoima sivusto? Aika uskomatonta settiä kyllä. Jokohan palstan kiihkeimmät porvarit ovat tuosta tykänneet?

Tuohan on kerrassaan loistava ajatus! Eroan kyllä heti, kun se tulee mahdolliseksi, minulla on rahoilleni parempaakin käyttöä, kuin sosiaalipummien ja elintasopakolaisten hyysääminen.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tässä on kykypuolueen nuorisosiiven yhden huippulupauksen jäätävää laulujen sanoitusta: https://www.facebook.com/aleksierik.tolvanen/posts/10203124480461445?stream_ref=10

Linkki vie Aleksi-Erik Tolvasen facebookiin.

Tuollaiset Tolvasen kaltaiset tyypit on siinä mielessä todella vastenmielisiä, että kun (oletan näin hänenkin kohdallaan habituksensa takia) on syntynyt kultalusikka perseessä, niin on helppo huudella että kaikki tuet pitäisi poistaa ja verot lakkauttaa. Kun vanhemmilla on rahaa kustantaa yksityiset lääkäripalvelut ja kalliit harrastukset, lapsilisät on saanut pitää itsellään viikkorahana ja täysi-ikäistyttyään isi ostaa bemarin lahjaksi, niin mikäs siinä on huudella, että miksi mä joudun maksamaan köyhien elämistä verojen muodossa ja miksi ne köyhät saa jotain valtion tukia? Vaikka siis hänkään ei ole nuoresta iästään johtuen tähänkään asti joutunut maksamaan kenenkään elämistä, ei edes omaansa ja vaikka hän itse on ollut mitä suurimmissa määrin nettosaaja tähänkin asti.

Tolvanenkin voisi miettiä, että mitäs jos hän olisi sattunut syntymään köyhään perheeseen, niin elämän lähtökohdat olisivat hieman erilaiset. Jotenkin luulisi, että tällaiset jo syntymässään "valttikortit" käteen saaneet kakarat osaisivat arvostaa sitä ja olla kiitollisia siitä, mutta paskan marjat, omaa kuvitteellista ylemmyyttään pitää vielä jotenkin yrittää nostattaa vittuilemalla niille, joilla lähtökohdat eivät ole olleet yhtä hyvät.
 

Mitä hyvinvointivaltio ylipäätään on?

Ymmärrän sen, että ne, jotka tulonsiirtojärjestelmän kautta nauttivat panostaan parempaa tulotasoa, kutsuvat järjestelmää hyvinvointivaltioksi.


Ymmärrän myös sen, että ne, jotka tulonsiirtojärjestelmän kautta joutuvat tyytymään panostaan heikompaan tulotasoon, eivät kutsu järjestelmää hyvinvointivaltioksi. He eivät pääse osallisiksi järjestelmän luomasta hyvästä.

Ymmärrän senkin, että ensimmäiseen ryhmään kuuluvat pitävät lähes rikollisena sitä, että toiseen ryhmään kuuluvat uskaltavat kyseenalaistaa heille määrätyn roolin. Uskaltavat ilmaista tyytymättömyytensä huonoon kohteluunsa.

Vähän sama kuin se, että veneessä on kymmenen matkustajaa, mutta ainoastaan kaksi tai kolme soutavat venettä eteenpäin. Muut ovat mukana, kuormana.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Vähän sama kuin se, että veneessä on kymmenen matkustajaa, mutta ainoastaan kaksi tai kolme soutavat venettä eteenpäin. Muut ovat mukana, kuormana.

Hyvä esimerkki.

Tolvasen kohdalla kohdalla tosin taitaa olla kyse siitä, ettei han ole koskaan soutanut, eikä hän myöskään halua osallistua veneen liikuttamiseen, koska hänen vanhempansa ovat jo olleet airon varressa.

Sen verran kaverissa on kuitenkin ryhtiä, että hän olisi valmis maksamaan hieman ajelehtivassa veneessä istumisesta ja pelastusliiveistä.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mitä hyvinvointivaltio ylipäätään on?

Hyvinvointivaltio – Wikipedia

Ymmärrän sen, että ne, jotka tulonsiirtojärjestelmän kautta nauttivat panostaan parempaa tulotasoa, kutsuvat järjestelmää hyvinvointivaltioksi.

Ymmärrän myös sen, että ne, jotka tulonsiirtojärjestelmän kautta joutuvat tyytymään panostaan heikompaan tulotasoon, eivät kutsu järjestelmää hyvinvointivaltioksi. He eivät pääse osallisiksi järjestelmän luomasta hyvästä.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt tällaista opportunismia. Olen ollut elämäni aikana sekä saama- että antamispuolella, mutta en ole nähnyt mielekkääksi muuttaa näkökantaani tämän asian suhteen. Mites muuten oma mielipiteesi? Oletko aina suhtautunut samalla tavalla hyvinvointivaltioon vai onko se muuttunut loogisesti oman tulotasosi määräytymisen mukaan?
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tuohan on kerrassaan loistava ajatus! Eroan kyllä heti, kun se tulee mahdolliseksi, minulla on rahoilleni parempaakin käyttöä, kuin sosiaalipummien ja elintasopakolaisten hyysääminen.

Paljoa en sinun viesteiltäsi normaalisti odota, mutta nyt kyllä onnistuit senkin riman alittamaan.

Mäkään en tarvi panssarivaunuja, joten enkö mä voisi lopettaa niiden rahoittamisen? Rahoittakoon ne ketkä kokee panssarivaunuja tarvitsevansa.
Siinä nuortoivotalkoolaisten logiikkaa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tuohan on kerrassaan loistava ajatus! Eroan kyllä heti, kun se tulee mahdolliseksi, minulla on rahoilleni parempaakin käyttöä, kuin sosiaalipummien ja elintasopakolaisten hyysääminen.
Voisin mielihyvin tukea työllistymistä ja estää syrjäytymistä palkkaamalla vähäsen palveluskuntaa. Oletko mukana? No sitähän minäkin!

Tämä kaikki edellyttää tosin sitä, että työvoiman hinta lasketaan oikealle tasolle. Tarvitaan myös kuleja tekemään nämä työt. Kuleja voisi järjestää myös maista, joissa on hyvätasoisia ja oikeaan kulitason palkkaan tottuneita ihmisiä yllin kyllin omasta takaa. Tänne joutaa osa koska tahansa.

Meiltä puuttuu ainakin vakituinen sisäkkö (siivooja-pyykkäri-vaatehuoltaja), kokki ja lastenhoitaja. Lisäksi on ainakin sesonkiluonteisesti kysyntää puutarhuri-talonmiehelle. Autonkuljettajakaan ei olisi huono idea. Kyllä tuosta noin 3-4 työpaikkaa järjestyisi käteville tekijöille.

Henkilökunta voisi asua palvelijahenkilöstölle tarkoitetuissa kaupunginosissa, joissa on heille tarpeelliset palvelut ja mukavaa seuraa toisista kuleista. Alue olisi viihtyisä ja tilava, omat koulut, terveysasemat ja sen sellaiset tietysti myös. Korttelipoliisi katselee päältä ettei tule rettelöitä, tai jotain sellaista että kommarit änkeäisivät paikalle puhumaan paskaa kulien korvaan. Reittibussi heittäisi kulit joka aamu palveluspaikoilleen ja sieltä takaisin. Asiat luistaisivat.
 
Noin se halutaan määritellä. Toisaalta tuo nimi on harhaanjohtava, koska se ei huomioi aiheuttamaansa pahoinvointia.

Mites muuten oma mielipiteesi? Oletko aina suhtautunut samalla tavalla hyvinvointivaltioon vai onko se muuttunut loogisesti oman tulotasosi määräytymisen mukaan?
Muotoilisin siten, että tilanteen muuttuminen on avannut toisia näköaloja. Massiivinen tulonsiirtokoneisto ja julkisen puolen tyhjäkäynti maksatetaan yksityisen puolen työttömyytenä ja työsuhteessa olevien kovemmilla kierroksilla.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Paljoa en sinun viesteiltäsi normaalisti odota, mutta nyt kyllä onnistuit senkin riman alittamaan.

Kumman usein sinä itse tunnut ottavan suorastaan henkilökohtaisena loukkauksena sen, jos joku sattuu olemaan eri mieltä.

Mutta eipä tästä kannata lähteä jankkaamaan, näitä ikiliikkujia on täällä Vapaan puolella muutenkin jo ihan riittämiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös