Kokoomus

  • 1 517 086
  • 12 682

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eihän näissä määrissä ole nyt päätä eikä häntää, varsinkaan Ruotsin osalta. Suomenkin osalta voisi kyllä kysyä, että kuka vittu tällaisen pahvin on mennyt allekirjoittamaan? Saksa 300 ja Unkari 10? Mitä helvettiä? Onko siellä pyöritetty kännissä jotain lottonumeroita?

Eiköhän noi saa ihan itse päättää jokainen valtio, paljonko noita kiintiöpakolaisia otetaan sisään. Eihän nuo mitään kerro pakolaisten todellisesta määrästä, joku Saksan luku saattaa vaikuttaa vähäiseltä, mutta samaan aikaan siellä kuitenkin hakee turvapaikkaa joku nelisentuhatta pakolaista kuukaudessa, kun Suomessa noita hakemuksia tulee kolmisen tuhatta vuodessa. Ruotsi taas on ollut jo ammoisista ajoista asti aktiivinen ottamaan pakolaisia ja ilmeisesti sama politiikka jatkuu.

Mulla oli tommonen lähde: http://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/submitViewTableAction.do?dvsc=4
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Mitäs typerää tuossa on kun se on totta. Kosola-paita on ihan verrannollinen Jussi-paitaan(punainen) ja Antti-paitaan(sininen). Niin ja olen kotoisin kyseiseltä seudulta ja kaapissani möllöttää myös tällainen paita.

Muutenhan tämä on kokoomuksen masinoima juttu kuten jo joku mainitsi ei kahta sanaa.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Ookko ikinä päässyt kokemahan vanhan kansan körttiseurat? Itte oon muistaakseni joskus kakarana ollut. Voin sanoa, että olo oli kutakuinkin kuin Klamydian visioimassa Körttiseuroissa -kipaleessa.

Koko itsenäisen Suomen ajanhan Pohjanmaan seudulla on ollut vallalla ns. kokoomuslainen valkoinen aate, joten eipä tuo Kosken ulostulo milläänlailla yllätä. Vuonna 1918 marsalkka C.G.E. Mannerheimkin kokosi Suomen senaatin valkoisia joukkoja paljolti Vaasasta ja Seinäjoelta käsin. YLE: Vuoden 1918 päämajajuna majaili Seinäjoella

Nykypäivän valossa voi tarkastella, mikä sakki ympäri maakuntia otti hölmöinä kynsillensä ns. Wincapita pyramidi-huijauksessa. YLE: Wincapitasta saadut rahat valtiolle - pohjalaissijoittaja välttyi petostuomiolta

Rahantekemistä hyväuskoisten hölmöjen kustannuksella on pääsääntöisesti kaikki uskovaisten herännäisliikkeet. Wincapita oli eräänlainen nykyajan herännäisliike hyväuskoisille sijoittajille.
 
Minusta kiihottaminen kansaryhmää vastaan on rasismia, vääntelee Halla-aho tai hänen seuraajansa asiaa miten tahansa. Täällä on taas valkoisilla heteromiehillä menossa pahemman luokan mielensäpahoittamisviikot.
Eli, milloin kiihottaminen voidaan katsoa kohdistuvan kansanryhmään ja olevan rasismia, pitää sen olla kriminalisoitua. Mikäli kiihottaminen kohdistuu Halla-ahoon ja häneen seuraajiinsa, on asia enemmän kuin OK?

On kaksinaismoraali taas kerran huipussaan.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
No kyllähän Jussista tehdään valtamedioissa ja Perussuomalaisten vastustajissa melkoinen pelle.

Olen kyllä samaa mieltä että koko hemmetin pykälän kiihottamisesta kansanryhmää vastaan voisi poistaa laista. Sanat ja teot pitää luokitella eri asioiksi. Mitä väliä jos joku nolaa toisensa mielipiteillään, kun vieläkin netistä löytyy kaikenmaailman julkisina pelleinä pidettyjen ihmisten mielipiteitä esimerkiksi uskonnosta.

Hauskinta silti on että 150 kohdan periaateohjelmasta yksi kohta on noussut esiin vaikka ohjelma sisältää mm. merkittäviä heikennyksiä työntekijöiden oikeuksiin. Kyllä minä ainakin niihin kiinnittäisin huomiota ennemmin kuin johonkin hemmetin neekeri-sanan käyttämisiin.

Kokoomusnuorten entisen sihteerin kommentit lapsilisiin liittyen eivät taida ohjelmasta löytyä, on muuten kumma ettei nuo täyttäneet Lipposkan mielestä vihapuheen kriteerejä. Eikun nehän kohdistuivat vain kotimaiseen ainekseen, mutta luulisi että sosdem ryhmää kiinnostaisi kaikki ihmiset.

Mistä muuten tuo koko ohjelma löytyy kun tosiaan ainoastaan tuohon yhteen seikkaan on kiinnitetty huomiota. EDIT: Löyty jo. Aika fiksuja kohtia, olen yli puolesta täysin samaa mieltä nuorten kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Ai, minä luulin että sinulla olisi ollut ihan oikea esimerkki/tapaus mielessä mutta annetaan sen olla sitten.
Miksi tämä esimerkki ei kelpaa? Kysymyshän on nettikirjoittelusta aivan samoin kuin Halla-ahon tuomioonkin johtaneessa tapauksessa. Erona vain se, että TosiFanin teksti ei kiihottanut kansanryhmää, vaan poliittista vähemmistöryhmittymää vastaan. Vihakirjoitteluksikin tuota lainaamani kirjoitusta voisi luonnehtia.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Miksi tämä esimerkki ei kelpaa? Kysymyshän on nettikirjoittelusta aivan samoin kuin Halla-ahon tuomioonkin johtaneessa tapauksessa. Erona vain se, että TosiFanin teksti ei kiihottanut kansanryhmää, vaan poliittista vähemmistöryhmittymää vastaan. Vihakirjoitteluksikin tuota lainaamani kirjoitusta voisi luonnehtia.

Jos oikeasti olet tätä mieltä, niin sitten kannattaisi raportoida tuota kirjoitusta eteenpäin. Mutta taidat itsekin tietää sen ettei se tule johtamaan mihinkään.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Hieno avaus, jotain tälläistä olen pitkään Kokoomukselta odottanut, ainoa mitä en allekirjoita on kansanryhmää vastaan pokkoilun poistaminen lakitekstistä. Avoimeen rasisimiin tai sen lietsontaan on hyvä olla lääkkeitä. Mutta noin muuten olen odottanut heiltä selkeää ja jyrkempää kantaa maahanmuuttoon, uskon että en myöskään ole ainoa. Toki onhan tuossa kokonaisuudessa paljon muitakin kohtia kuin vain tähän liittyviä asioita.

Minulla ei ole mitään maahanmuuttoa vastaan, se on onnistuessaan hienoa ja monet varmasti arvostavat että ovat päässeet Suomeen. Kuitenkin on aika paljon henkilöitä, jotka eivät tunnu suurta arvoa tämän maan antimille antaa. Vaatimukset pitäisi olla yksilöitä kohtaan paljon suuremmat, jos tänne halajaa tulla. Mielestäni kaikkea annettua vastaan voi jo aika paljon pyytääkin. Rahaa on turha kantaa uuniin, meillä on sosiaalipalkalla työskenteleviä omasta takaa jo ihan tarpeeksi.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, katsotaan kauanko kokoomus-nuoret vikisee omia juttujansa ja kumpi osapuoli korjaa näkeymyksiään, nuoriso vai puolue.
Kokkarinuorten puheenjohtaja kyllä trollasi itsensä tehokkaasti näkyville kaikkiin Suomen valtamedioihin tällä nuorisojärjestön periaateohjelmalla. Pomminvarmasti Susanna Kosken ajatukset pehmenee, jos(/kun) tämä poliittinen broileri aikanaan pääsee eduskuntaan tai johonkin puolueen järjestämään suojatyöpaikkaan. Näitä nuorisojärjestöjen irtiottoja ja "kapinointia" emopuoluetta vastaan on nähty maailman sivu ja turha niistä on vetää mitään yhtäläisyysmerkkejä puolueen tulevaisuuden linjauksiin. Onhan kokkareilla jo oma "valeoppositio" puolueen sisälläkin, kun mm. Zysse ja Sasi antavat virallisen linjan vastaisia lausuntoja esim. tukipaketteihin liittyen ja samalla kosivat perinteisen äänestäjäkunnan konservatiivisiipeä, mutta päätöksenteon hetkellä mennään täysin Hammaskeijun ja Jygän ömeizingfederaatiofantastinenvastuunkanto-linjalla.

Ja eipä tämä nuorisopoliitikkojen trollailu mikään oikeistosiiven etuoikeus ole. Muuan Paavo Arhinmäki muinoin riehui muiden vittumarkojen kanssa Linnan juhlien kuokkavierastapahtumassa, kunnes parin vuoden päästä sai oman kutsun Vasemmistonuorten puheenjohtajana ja vaihtoi palestiinalaishuivin frakkiin.
 
Jos oikeasti olet tätä mieltä, niin sitten kannattaisi raportoida tuota kirjoitusta eteenpäin. Mutta taidat itsekin tietää sen ettei se tule johtamaan mihinkään.
Et vastannut kysymykseen. Miksi ei kelpaa?
Miksi raportoida jotain viestiä, mikä ei täytä rikoksen tunnusmerkkejä? Poliittinen vähemmistöryhmä ei ole kansanryhmä. En pyrkinyt osoittamaan rikosta. Poimin vain esimerkin kiihottamisesta poliittista vähemmistöryhmittymää vastaan. Nimeltä mainittiin yksi poliitikko, jonka on kerrottu saaneen mm. tappouhkauksia.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Ookko ikinä päässyt kokemahan vanhan kansan körttiseurat? Itte oon muistaakseni joskus kakarana ollut. Voin sanoa, että olo oli kutakuinkin kuin Klamydian visioimassa Körttiseuroissa -kipaleessa.

Koko itsenäisen Suomen ajanhan Pohjanmaan seudulla on ollut vallalla ns. kokoomuslainen valkoinen aate, joten eipä tuo Kosken ulostulo milläänlailla yllätä. Vuonna 1918 marsalkka C.G.E. Mannerheimkin kokosi Suomen senaatin valkoisia joukkoja paljolti Vaasasta ja Seinäjoelta käsin. YLE: Vuoden 1918 päämajajuna majaili Seinäjoella

Nykypäivän valossa voi tarkastella, mikä sakki ympäri maakuntia otti hölmöinä kynsillensä ns. Wincapita pyramidi-huijauksessa. YLE: Wincapitasta saadut rahat valtiolle - pohjalaissijoittaja välttyi petostuomiolta

Rahantekemistä hyväuskoisten hölmöjen kustannuksella on pääsääntöisesti kaikki uskovaisten herännäisliikkeet. Wincapita oli eräänlainen nykyajan herännäisliike hyväuskoisille sijoittajille.

Kyllä muistaakseni oon ainakin Herättäjäjuhlilla kakarana ollut kun ne olivat kotipaikkakunnalla 80-luvulla. Meininki oli hurjaa :)

Muutenhan tämä Pohjanmaan,varsinkin Etelä-Pohjanmaan henki on juuri niinkun jack of spades tuossa moninaisesti kuvailikin eikä se ole paljoa nykypäiviin muuttunut. No ehkä Vaasassa/Seinäjoella piirun. Vaikka asioista ei niin julkisuudessa huudella ovat mielipiteet pohjalaisten syvissä riveissä todellisuudessa juurikin Kosken mielipiteitä vastaavia. Tähän törmää aina kotiseudulla käydessä.

Asian toinen puoli on sitten äärimmäinen ylpeys,yrittäjähenkisyys ja isänmaallisuus. Aina on pärjätty omillaan. Tuossa on jo monta syytä miksi Suomen viimeinen puolustuslinnake historiassa on tullut Etelä-Pohjanmaalta.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eli, milloin kiihottaminen voidaan katsoa kohdistuvan kansanryhmään ja olevan rasismia, pitää sen olla kriminalisoitua. Mikäli kiihottaminen kohdistuu Halla-ahoon ja häneen seuraajiinsa, on asia enemmän kuin OK?

On kaksinaismoraali taas kerran huipussaan.

Voisitko nyt perustella miten pääset viesteistäni tuollaiseen lopputulokseen?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kyllä muistaakseni oon ainakin Herättäjäjuhlilla kakarana ollut kun ne olivat kotipaikkakunnalla 80-luvulla. Meininki oli hurjaa :)

Olisikohan teillä taas tämä perinteinen sekoittaminen lestadiolaisiin? Körttiläisethän ovat sotien jälkeen muuttuneet erittäin vapaamielisiksi, varmaan noin keskimäärin ovat liberaalimpia kuin itse kirkon valtavirta, muista herätysliikkeistä nyt puhumattkaan: sateenkaari-ihmisiä on toivoteltu ihan omina itsenään herättäjäjuhlille, puhumattakaan naispapeista. Körttiseurat ovat puolestaan niin epäkarismaattisia kuin vain on mahdollista olla, joskin ilman säestystä veisatut 1700-luvun kansantoisintosävelmät ovat kyllä järisyttävän komeita. Eipä sitä oikein voi pitää minään lahkona, kun jäsenkontrollia ei ole, eikä keneltäkään edes kysellä vakaumusta. WinCapitasta en tosin osaa sanoa puoleen tai toiseen, näistä muista asioista kyllä on - ja runsaasti - välitöntä omaa kokemusta...
 
Kerrotko nyt, miten löysit viestistäni kiihottamista Halla-ahoa ja hänen seuraajiansa kohtaan?
Löysin siten, että tutkin omaa reaktiotani ja tunsin kiihkoa kyseistä poliittista ryhmittymää vastaan.

Myönnän toki, että kirjoituksesi oli lievähköä. Tällä palstalla on tullut vastaan lukemattomia poliittista vähemmistöryhmää kohtaan kiihottavia kirjoituksia.
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Olisikohan teillä taas tämä perinteinen sekoittaminen lestadiolaisiin? Körttiläisethän ovat sotien jälkeen muuttuneet erittäin vapaamielisiksi, varmaan noin keskimäärin ovat liberaalimpia kuin itse kirkon valtavirta, muista herätysliikkeistä nyt puhumattkaan: sateenkaari-ihmisiä on toivoteltu ihan omina itsenään herättäjäjuhlille, puhumattakaan naispapeista. Körttiseurat ovat puolestaan niin epäkarismaattisia kuin vain on mahdollista olla, joskin ilman säestystä veisatut 1700-luvun kansantoisintosävelmät ovat kyllä järisyttävän komeita. Eipä sitä oikein voi pitää minään lahkona, kun jäsenkontrollia ei ole, eikä keneltäkään edes kysellä vakaumusta. WinCapitasta en tosin osaa sanoa puoleen tai toiseen, näistä muista asioista kyllä on - ja runsaasti - välitöntä omaa kokemusta...

Oot pohjalaasia vai?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Löysin siten, että tutkin omaa reaktiotani ja tunsin kiihkoa kyseistä poliittista ryhmittymää vastaan.

Myönnän toki, että kirjoituksesi oli lievähköä. Tällä palstalla on tullut vastaan lukemattomia poliittista vähemmistöryhmää kohtaan kiihottavia kirjoituksia.

Kommenttini koski Halla-ahon tuomioon johtanutta episodia, jossa hän testasi kiihottaminen kansanryhmään vastaan -lakipykälän rajoja. En oikein ymmärrä miten tämä olisi kiihottamista kansanryhmää vastaan.

Ymmärrän, että sinä tunnet kiihkoa minun viestistäni, eiköhän me kaikki hermostuta tällä palstalla aika ajoin. Tämä ei kuitenkaan ole olennaista, viestini olisi pitänyt rikkoa kyseista lakipykälää, mitä se ei tehnyt.

En ymmärrä miksi tuo lakipykälä pitäisi poistaa, minusta keskustelu sen tulkinnasta olisi tärkeämpää. Halla-ahon tuomio teki hallaa (heh,heh) tuolle lakipykälälle, sen tarkoitus hämärtyi, suomalaiset saivat hyvän syyn mielensäpahoittamiselle.

FINLEX ® - Säädökset alkuperäisinä: 511/2011

Linkki kyseiseen pykälään.
 
Tämä ei kuitenkaan ole olennaista, viestini olisi pitänyt rikkoa kyseista lakipykälää, mitä se ei tehnyt.
Ei tietenkään riko ja siitä tässä keskustellaankin. Viestisi ei riko lakipykälää siksi, että kiihottaminen kohdistuu sellaiseen ryhmään, jota kohtaan kiihottaminen ei ole kriminalisoitua.
Siitä minä keskustelen. Miksi kiihottaminen kansanryhmää kohtaan pitää olla kriminalisoitua, mutta esim. poliittista väestöryhmää kohtaan kiihottaminen on OK?
 

lihaani

Jäsen
Siitä minä keskustelen. Miksi kiihottaminen kansanryhmää kohtaan pitää olla kriminalisoitua, mutta esim. poliittista väestöryhmää kohtaan kiihottaminen on OK?

Poliittiseen ryhmään kuuluminen on jokaisen oma valinta. Näin pitää ollakkin. Siihen on aina kuulunut kovakin vastakkainasettelu eri ryhmien välillä. Sitä sanotaan politiikaksi.

Vanhempiaan taas kukaan ei voi valita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös