Näköjään leikkaavat 35 miljoonasta yhden miljoonan. Joku voisi pitää tuota populistisena varsinkin kun tuo ei vähennä vaalivoittajien saamaa puoluetukea edellisestä vaalikaudesta.Selvittämättä prosentteja vastaan, että liian vähän.
Näköjään leikkaavat 35 miljoonasta yhden miljoonan. Joku voisi pitää tuota populistisena varsinkin kun tuo ei vähennä vaalivoittajien saamaa puoluetukea edellisestä vaalikaudesta.Selvittämättä prosentteja vastaan, että liian vähän.
Minä kommentoin väitettä, että Perussuomalaiset ovat olleet hiljaa Jytkyn jälkeen puoluetuesta, mikä oli valhe. Minuutin googlaamisella löytyi heidän viimeinen vaihtoehtobudjettinsa vuodelta 2022, jossa ehdotettiin puoluetukeen leikkauksia.Näköjään leikkaavat 35 miljoonasta yhden miljoonan. Joku voisi pitää tuota populistisena varsinkin kun tuo ei vähennä vaalivoittajien saamaa puoluetukea edellisestä vaalikaudesta.
Itse asiassa, olisipa meillä USA:n järjestelmä, jossa ei ole mitään ihme korruptoivaa puoluetukea...Minä kommentoin väitettä, että Perussuomalaiset ovat olleet hiljaa Jytkyn jälkeen puoluetuesta, mikä oli valhe. Minuutin googlaamisella löytyi heidän viimeinen vaihtoehtobudjettinsa vuodelta 2022, jossa ehdotettiin puoluetukeen leikkauksia.
Vaihtoehtobudjetissa voi esittää mitä tahansa, kun ne eivät toteudu. Onko nuo leikkausehdotukset nyt toteutettu saman suuruisina valtion tämän vuoden valtion budjetissa?Minuutin googlaamisella löytyi heidän viimeinen vaihtoehtobudjettinsa vuodelta 2022, jossa ehdotettiin puoluetukeen leikkauksia.
Eli vappusatastakaan ei tapahtunut, koska se oli vaan jotain 70 euroa. Vitun Pasta-Antti! Unohti köyhät eläkeläiset.Vaihtoehtobudjetissa voi esittää mitä tahansa, kun ne eivät toteudu. Onko nuo leikkausehdotukset nyt toteutettu saman suuruisina valtion tämän vuoden valtion budjetissa?
Mulle on aivan sama haluatko ostaa väitteen tai et. Itse näen sitä arkea tuolla kentällä. Niin työntekijöiden kautta kuin asiakkuuksien kautta. Tämä ei ole minulle mitenkään puoluemukainen asia, koska minä en sinällään kannata mitää yksittäistä puoluetta.Kyllä pidetään. Suomi on ollut yksi maailman parhaista yhteiskunnista pitämään huolta toinen toisistaan. Ostaisin edes hitusen tämän väitteen, jos Marinin hallitus olisi romahduttanut suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan. Sellaista ei ainakaan tarvittavassa mittaluokassa tapahtunut.
Omaan lähipiirinkin kautta hyvän näkökulman suomalaiseen sosiaaliturvaan. Ketään ei todellakaan jätetä ja vaikka osalla tukien karsiminen tarkoittaa tuen muuttumista mm. toimeentulotukeen, tukea tulee silti.
I'll be damned. Kyllä vaan. Eli PS ajoi 10% leikkausta. Kokoomus tuumasi, että pitäs pikemminkin nostaa ja RKP ei vastannut.Persut ovat kyllä tuonkin jälkeen kannattaneet puoluetukien leikkaamista ja Orpon hallitus persu valtiovarainministerinä konkreettisesti leikkaa puoluetuista. Mutta näin ne asiat koetaan.
E.Valtonen on ollut reilut 6kk putiikin johtajana, ja tämä on jo toinen ulostulo lyhyen ajan sisään. Vaikuttaisi ettei henkilöstö olisi kovin tyytyväisiä UM:n johtoon, kun julkisesti pitää käydä läpi talon sisäistä likapyykkiä.
Helvetin hyvä juttu, jos lähipiirissä on kaikki hanskassa. Kaikkien lähipiirissä ei silti näin välttämättä ole.
Tässähän se koko touhun vitsi on hyvin kiteytetty. Tukirakennetta muutetaan ja sieltä "leikataan". Sitten tulee vastaan joku öö mikähän se oli ainiin perustuslaki, joka takaa tietyn toimeentulon ja se saadaan toimeentulotuen kautta. Sitten hallitusputken loppupuolella ollaan hoomoilasina ihmettelemässä että miten jaetut sosiaalituet ei laskenutkaan vaikka niitä laskettiin kun todellisuudessa mennään taskulta toiselle. Samalla tultiin lisänneeksi ihmisten kurjuutta kun toimeentulotuen hakeminenkaan ei ole mikään kaikken helpoin rasti. Mutta tulipa leikattua ja onneksi muualta ku kavereilta.Kyllä pidetään. Suomi on ollut yksi maailman parhaista yhteiskunnista pitämään huolta toinen toisistaan. Ostaisin edes hitusen tämän väitteen, jos Marinin hallitus olisi romahduttanut suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan. Sellaista ei ainakaan tarvittavassa mittaluokassa tapahtunut.
Omaan lähipiirinkin kautta hyvän näkökulman suomalaiseen sosiaaliturvaan. Ketään ei todellakaan jätetä ja vaikka osalla tukien karsiminen tarkoittaa tuen muuttumista mm. toimeentulotukeen, tukea tulee silti.
Tässähän se koko touhun vitsi on hyvin kiteytetty. Tukirakennetta muutetaan ja sieltä "leikataan". Sitten tulee vastaan joku öö mikähän se oli ainiin perustuslaki, joka takaa tietyn toimeentulon ja se saadaan toimeentulotuen kautta. Sitten hallitusputken loppupuolella ollaan hoomoilasina ihmettelemässä että miten jaetut sosiaalituet ei laskenutkaan vaikka niitä laskettiin kun todellisuudessa mennään taskulta toiselle. Samalla tultiin lisänneeksi ihmisten kurjuutta kun toimeentulotuen hakeminenkaan ei ole mikään kaikken helpoin rasti. Mutta tulipa leikattua ja onneksi muualta ku kavereilta.
Vastataan nyt sitten. Aivan yhtä typerä on kommenttisi, että kaikista pidetään huolta, koska näin ei vaan ole. Sinun lähteesi on lähipiirisi, jotka koostuvat - niin kuin sanoit- sosiaalipuolen työntekijöistä ja -johtajista.Olipas typerä kommentti. Kun kirjoitin omaavani lähipiirin kautta hyvän näkökulman suomalaiseen sosiaaliturvaan, kyse on tietenkin siitä, että lähipiiriin kuuluu sosiaalityöntekijöitä ja -johtajia. Olen myös ollut pitkään mukana erilaisissa vapaaehtoistöissä auttamassa ihmisiä.
Vastataan nyt sitten. Aivan yhtä typerä on kommenttisi, että kaikista pidetään huolta, koska näin ei vaan ole. Sinun lähteesi on lähipiirisi, jotka koostuvat - niin kuin sanoit- sosiaalipuolen työntekijöistä ja -johtajista.
Sinun ei sitä tarvitse uskoa, koska se on sinun valintasi mitä uskot. Itse peilaan väitteelleni katetta myös alan ammattilaisten kautta. Jännää, että ovat sitten niin paljon eri mieltä.
Lastensuojelu nyt vaikka ensimmäisenä, ei todellakaan tavoita kaikkia, joita sen lain mukaan pitäisi tavoittaa.
Näköjään leikkaavat 35 miljoonasta yhden miljoonan. Joku voisi pitää tuota populistisena varsinkin kun tuo ei vähennä vaalivoittajien saamaa puoluetukea edellisestä vaalikaudesta.
Kaikkivoipaisuudessaan puolustusministeri Häkkänen yritti estää reservistä eroamisen ja sai aikaan reservistä eroamisvyöryn. Tosi hyvin meni sekin. Linkki YLEn uutiseen:
Reservistä eronneiden määrä räjähti kasvuun – puolustusministeri Häkkänen lieventää puheitaan
Puolustusministeri kertoi torstaina suunnittelevansa reservistä eroamisen estämistä. Hakemuksia siirtyä reservistä siviiliin on tullut helmikuun ensimmäisinä päivinä yli 200, kun koko tammikuussa niitä oli 250.yle.fi
Tämä oli Häkkäseltä kyllä outo lipsautus, kun asiaa ei ole millään lailla edes vielä valmisteltu. Hyvin epätyypillistä toimintaa Häkkäseltä, jonka esiintyminen ja asiasisältö on yleensä erittäin tarkasti punnittua.
No siis itse käyn n. parin vuoden välein kertaamassa samassa porukassa ja kun alkoi valjeta että meitä tosiaan kutsutaan jatkuvasti tuonne, niin muutama ryhmästä sitten päätti erota reservistä. Sanotaanko näin, että heitä ei suoranaisesti kenenkään ole ikävä tullut, siinä missä muut meidän porukasta otti paskatkin hetket huumorilla, niin nämä muutamat sankarit olivat todella raskaita kaikesta kitisijöitä, joiden poistuminen enemmänkin hitsannut hyvän porukan yhteen. Ja siis ymmärtääkseni myös näille reservistä eronneille kyllä määrätään tehtävä sotatilanteessa, ei suoraan sotatoimista, mutta jostain vastaavasta kuin esim siviilipalvelusmiehille. Ei tällä siis sotaa kokonaan pakoon pääse.Vastaus yleisökysymykseen ei ihan putkeen mennyt. Itse asia on kuitenkin tärkeä. Reservistä eroavien määrää tulisi saada eri toimilla alaspäin ja sellainen tilanne, jossa Venäjän hyökätessä reservistä eroaisi tuhansia, ei ole suotava. Myös eronneiden palaaminen takaisin reserviin tulisi olla mahdollista. Luulen, että moni olisi siis valmis kun Venäjä kärjistää tilannetta.
Ottamatta kantaa itse Häkkäsen sanomaan, jos viime hallituksessa joku ministeri (etenkin puolustusministeri) olisi saanut tällaisen eroamispiikin aikaan tämä palsta olisi täynnä huutelua siitä miten tämän pitäisi erota kun heikentää isänmaan puolustustahtoa.Häkkänen saanut eroamispiikin aikaan.
Toivottavasti ei järjestetä Ajankohtaisen Kakkosen Reserviläisiltaa, ettei Antti tekisi samaa kuin päivi räsäsen kirkon jäsenmäärälle..
No Häkkäsen kupla nyt on muutenkin sen verran puhjennut, että eiköhän hänen poliittinen uransa ala olla jo muutenkin ohi. Istuu ehkä kauden loppuun eduskunnassa ja hallituksessa, ja sitten siirtyy vähin äänin sinne Kokoomuksen tähdenlentojen kaatopaikalle maijaperhojen, ollipekkaheinosten ja jarivileenien sekaan.Ottamatta kantaa itse Häkkäsen sanomaan, jos viime hallituksessa joku ministeri (etenkin puolustusministeri) olisi saanut tällaisen eroamispiikin aikaan tämä palsta olisi täynnä huutelua siitä miten tämän pitäisi erota kun heikentää isänmaan puolustustahtoa.
Niin se katoaa mainen kunnia nopeasti. Jos Stubb ei olisi halunnut presidentiksi Häkkäsestä olisi voinut tulla Kokoomuksen presidenttiehdokas ja sen myötä jopa Suomen presidentti.No Häkkäsen kupla nyt on muutenkin sen verran puhjennut, että eiköhän hänen poliittinen uransa ala olla jo muutenkin ohi. Istuu ehkä kauden loppuun eduskunnassa ja hallituksessa, ja sitten siirtyy vähin äänin sinne Kokoomuksen tähdenlentojen kaatopaikalle maijaperhojen, ollipekkaheinosten ja jarivileenien sekaan.
Mun puolesta saa erota kaikki reservistä, jotka eivät ole valmiina maatamme puolustamaan. On vähän kuin ehdotonta että voit luottaa omiin miehiin/naisiin ympärillä tosipaikassa. Miksi ihmeessä näitä pitäisi väkisin alkaa roudaamaan rintamalle? Kyllä eronneille tärkeitä tehtäviä löytyy ja tämä ei maa kaadu siihen ettei puolustustahtoa löytyisi kansalaisilta riittävästi. Mielestäni ihan naurettavaa nostaa asia edes esiin Häkkäseltä.Reservistä eroavien määrää tulisi saada eri toimilla alaspäin ja sellainen tilanne, jossa Venäjän hyökätessä reservistä eroaisi tuhansia, ei ole suotava. Myös eronneiden palaaminen takaisin reserviin tulisi olla mahdollista. Luulen, että moni olisi siis valmis kun Venäjä kärjistää tilannetta.