Juttujen perusteella arvioisin, että PTS on fattan asiakas ja hänen mielestään on oikein elää niiden rahoilla jotka ovat tehneet töitä ja ovat menestyneet.
Mää kuulun sitten siihen samaan sarjaan kuin kokoomuslaiset, keskustalaiset kuin sosialidemokraattiset europarlamentaarikot, jotka äänestivät kaikki tämän veron puolesta. Heh, sen verran luulisi sinunkin tajuavan nykyistä markkinataloudesta, että suurin osa varallisuudesta ei synny työnteolla.
Sijoittaminen on ihan sinällään olennainen osa järjestelmää, mutta näin jos puhutaan moraalisessa mielessä, niin rohkesin kyllä kyseenalaistaa, onko se ainakaan vastuullisempaa kuin palkkatyö tai oikea yrittäminen :). Itse asiassa sijoittajan etu voi olla joskus ristiriidassa käytännön työtä tekevän kanssa.
Mitä tulee jonkun kokoomuksesta selkeästi poliittisesti oikealle menevän Elina Lepomäen käyttämiseen jonain asiantuntijana, niin...
Ja edelleen olen yleiselle tasolla suuremman finanssisektorin sääntelyn kannalla jo ihan mjr:n mainitsemasta syystä, mutta tämän kyseisen veron toimivuudesta ei ole minulla kyllä kompetenssia lähteä loppuun asti sanomaan - epäilisin vähän että onko kellään keskusteluun osallistuneista.... Siis kyllä se globaalina toimisi, mutta tämä näissä on aina ihan asiassa kuin asiassa ongelmana - kansainvälisiä sääntelymekanismeja, olivatpa ne kuinka hyödyllisiä tahansa ja vältettäisiin niillä kuinka suuria talouskriisejä hyvänsä, on erittäin haastavaa toteuttaa.
Toisten mielestä tietysti niitä ei saa yrittääkään kehitellä, koska markkinataloutta ohjaa näkymätön käsi - sama käsi joka jätti Yhysvalloissa asuntovelallisia kadulle tai on romahduttanut Kreikan ja Espanjan talouden (Ok, kriisin huonosta hoidosta saa vastuun kantaa EU).