Dee Snider
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jatkoaika Cancer Fighters
Mutta Porissa ainakin julkisella puolella ylimääräisten saikkujen hakeminen on enemmänkin maan tapa.
Jos ja kun keskimääräinen Porin kaupungin työntekijä on vuodessa 18,9 päivää sairaslomalla ja kuitenkin työntekijöihin kuuluu paljon myös tunnollisia ja hyvin vähän sairastavia (toki myös pitkäaikaissairaita).
Dee Snidermaisena anekdoottina voisin kertoa kahdesta tapauksesta, joissa lomaa festareille saatiin hyvällä omallatunnolla haettua, kun "oli vielä saikkupäiviä käyttämättä".
Molemmat jantterit siis luonnollisesti kaupungilla töissä.
Tuohan on kuin Kauppilan käsikirjasta!
En näe mitään syytä, etteikö nuo esimerkit pitäisi paikkaansa ja lähteä sinua valehtelijaksi leimaamaan. Aivan varmasti myös tuollaista tapahtuu ja kuten olen jo sanonut, en itsekään hyväksy missään määrin tuollaista touhua. Se on duunikavereita ja työnantajaa kohtaan helvetin väärin.
Olin tuossa vuoden alussa 2,5 kk saikulla työtapaturman vuoksi(TosiFani voi osoittaa tähän kohtaan vaikka linkin, jossa todistaa tämän olevan valetta). Kivastihan nuo nostavat keskiarvoa ja kokoomuslaiset saavat heristää sormea laiskoille duunareille. Tämä tilasto antaa vääristävän kuvan, mutta ymmärrän kyllä mustapaitojen kiiman tässä kohtaa heilutella Excel-kopiota, niin että suihkurusketuskin meinaa pettää.
En tiedä, luitko Helena Metsälän vastineen Kauppilan kirjoitukseen, mutta se oli mielestäni erinomainen. Porissa on tehty työhyvinvoinnin ja sairauslomien ehkäisemiseksi töitä ja se on myös tuottanut hedelmää.
Minä näkisin ongelmaksi enemmänkin tämän työterveyshuollon systeemin. Kerron taas esimerkin itsestäni. Olen nyt vihdoin toipunut keuhkoputkentulehduksesta, joka alkoi kolme viikkoa sitten. Menin terveyssisarelle ja sanoin, että pitäisi saada antibiootit, sen verran kovin tämä lentsu runtelee. Ei käynyt. Aluksi kolme päivää sairaslomaa, kuumaa mehua ja buranaa. No, vedin litrakaupalla mustaa viinimarjamehua ja laattakaupalla Buranaa. No, viikonloppuna oli sitten ihan ok olo. Mutta sitten tauti iski takaisin ja lujaa. No sitten pääsin lääkärille ja sain sen euron maksavan antibioottikuurin ja loppuviikon saikkua.
Eli jos olisin saanut ne vitun antibiootit kouraan heti, niin tuo toinen viikko olisi mennyt iloisesti työn ääressä. Minä ehdottaisin, että terveydenhoitajille annettaisiin koulutuksen kautta mahdollisuus kirjoittaa lyhyitä lääkekuureja, nimenomaan näihin flunssiin. Tässä minä näen kehittämismahdollisuuden ruuvata sitä keskiarvoa alaspäin.