Eipä tule mieleen toista yhtä koulutusvastaista puoluetta. Ihan niin kuin koulutukseen panostaminen olisi pelkkä kuluerä.
Eipä tule mieleen toista yhtä koulutusvastaista puoluetta. Ihan niin kuin koulutukseen panostaminen olisi pelkkä kuluerä.
Siitä, että Helsinki on ilmeisesti leikkaamassa koulutuksesta. Otto Merellä ei ole tietenkään mitään sitä vastaan, kuten ei ole ollut Kokoomuksella muutenkaan viime vuosina.Mistä tässä tarkalleen ottaen on kysymys?
On se tietysti tuokin tapa väistää itse pointti.Paavo "Nyt tulee rahaa" Arhinmäki puhumassa muiden sivistyksestä on vähintäänkin ironista.
Siitä, että Helsinki on ilmeisesti leikkaamassa koulutuksesta. Otto Merellä ei ole tietenkään mitään sitä vastaan, kuten ei ole ollut Kokoomuksella muutenkaan viime vuosina.
Siitä, että Helsinki on ilmeisesti leikkaamassa koulutuksesta. Otto Merellä ei ole tietenkään mitään sitä vastaan, kuten ei ole ollut Kokoomuksella muutenkaan viime vuosina
Paavo "Nyt tulee rahaa" Arhinmäki puhumassa muiden sivistyksestä on vähintäänkin ironista.
Noh itse korkeakoulutusta läheltä seuranneena näkisin että siellä on alue josta on ihan asiallista leikatakin rahoitusta.
Kyllä Helsinki on leikkaamassa, vaikean taloudellisen tilanteen takia. Toki eilen julkaistiin viime vuoden tilinpäätös, joka oli 500 miljoonaa plussalla...
Itse en ole Kokoomusta näistä syyttänyt.Laitatko äänestysinfon, leikkauksista luvut ja mihin ne kohdistuvat ja mikä oli Kokoomuksen rooli. Aika vaikea muuten käsitellä asiaa enempää kuin mitä kerroin. Itselläni kun ei ole muuta tietoa 2021 budjetista mitä yllä kerroin ja 2022 budjettia ei ole vielä hyväksytty.
(Lasten kotihoidon tuen Helsinki-lisä leikattin yli yksivuotiailta suurimpien poliittisten ryhmien jo aiemmin tekemän budjettisovun mukaisesti, jotta ennen kaikkea maahanmuuttajia saadaan aiempaa enemmän varhaiskasvatukseen. Varhaiskasvatukseen osallistumisella on tutkimuspohjaisesti iso merkitys lasten pärjäämiseen tulevaisuudessa).
Itse en ole Kokoomusta näistä syyttänyt.
Ilmeisesti tulossa siis myös ryhmäkokojen kasvatus.
Ensimmäiseen kappaleeseen sanon, että fair play. Lähinnä vaan tuo Otto Meren twiitti ruokki omaa käsitystäni Kokoomuksen suhtautumisesta koulutukseen. Varhaiskasvatukseen satsaaminen olisi järkevää kansallisella tasolla. Olen aika skeptinen toisen asteen opiskelun pakollistamisen vaikutuksista pitkällä tähtäimellä.Ilmeisesti? Arhinmäki on protestoinut Helsinki-lisän leikkaamista ja äänestytti asiasta. Kokoomus, Vihreät, SDP ja RKP kannattivat Helsinki-lisän poistamista, jotta maahanmuuttajia ja muita lapsia saadaan paremmin varhaiskasvatuksen piiriin.
Kokoomus oli leikkaamassa edellisessä hallituksessa koulutusmäärärahoja. Vasemmisto ja Vihreät leikkasivat koulutusmäärärahoja aiemmassa hallituksessa. Kokoomus siis molemmissa. Vaikka leikkauksia perustelivat kukin korulausein, ne eivät olleet kokonaisuutena järkeviä. Silloin kun rahaa on tiukemmin, kaikki puolueet ovat leikanneet koulutuksesta.
Tuohon lihavoituun: Puhut ilmeisesti vuosista 2011-2015? Eikös Kokoomus ollut pääministeripuolue ja Vasemmistoliitto lähti hallituksesta, koska yhteistyö Kokoomuksen kanssa ei toiminut? Ihan vilpitön kysymys. Saa virkistää muistiani, jos tuo oli Vasemmistoliitonkin tahto.
Itse asiassa löysin linkinkin noihin Arhinmäen kommentteihin ja oikeassa olet. Nuo Arhinmäki mainitsi syyksi.Mutta ei Arhinmäki pettynyt koulutusleikkauksiin. Syyksi lähteä hallituksesta 4/2014 hän totesi "se ettei työttömille, eläkeläisille ja opiskelijoille tule täysimääräistä indeksikorotusta, leikkaa perusturvaa".
Joten Vihreät, Vassarit ja kaikki muutkin ovat edelleen vuorollaan leikanneet koulutuksesta. Siitä ei ole syytä olla ylpeä.
En tätä sinulle tarkoita, koska sinä et mitään väittänyt, mutta haluaisin nähdä sen tutkimuksen missä yksivuotiaan vieminen varhaiskasvatukseen parantaa tutkimuspohjaisesti lasten pärjäämistä tulevaisuudessa. Kaikki viimeaikainen tieto mitä minä olen lukenut kun on tätä vastaan. Liisa Keltikangas-Järvinen varsinkin on kirjoissaan puhunut siitä, että miten turvattomaan tunteeseen lapset joutuvat jos heidät erotetaan liian aikaisin vanhemmistaan varhaiskasvatuksen piiriin.Laitatko äänestysinfon, leikkauksista luvut ja mihin ne kohdistuvat ja mikä oli Kokoomuksen rooli. Aika vaikea muuten käsitellä asiaa enempää kuin mitä kerroin. Itselläni kun ei ole muuta tietoa 2021 budjetista mitä yllä kerroin ja 2022 budjettia ei ole vielä hyväksytty.
(Lasten kotihoidon tuen Helsinki-lisä leikattin yli yksivuotiailta suurimpien poliittisten ryhmien jo aiemmin tekemän budjettisovun mukaisesti, jotta ennen kaikkea maahanmuuttajia saadaan aiempaa enemmän varhaiskasvatukseen. Varhaiskasvatukseen osallistumisella on tutkimuspohjaisesti iso merkitys lasten pärjäämiseen tulevaisuudessa).
Ei näiden googlettaminen kovin vaikeaa ole ja sellaisia toki löytyyEn tätä sinulle tarkoita, koska sinä et mitään väittänyt, mutta haluaisin nähdä sen tutkimuksen missä yksivuotiaan vieminen varhaiskasvatukseen parantaa tutkimuspohjaisesti lasten pärjäämistä tulevaisuudessa. Kaikki viimeaikainen tieto mitä minä olen lukenut kun on tätä vastaan. Liisa Keltikangas-Järvinen varsinkin on kirjoissaan puhunut siitä, että miten turvattomaan tunteeseen lapset joutuvat jos heidät erotetaan liian aikaisin vanhemmistaan varhaiskasvatuksen piiriin.
En tätä sinulle tarkoita, koska sinä et mitään väittänyt, mutta haluaisin nähdä sen tutkimuksen missä yksivuotiaan vieminen varhaiskasvatukseen parantaa tutkimuspohjaisesti lasten pärjäämistä tulevaisuudessa. Kaikki viimeaikainen tieto mitä minä olen lukenut kun on tätä vastaan. Liisa Keltikangas-Järvinen varsinkin on kirjoissaan puhunut siitä, että miten turvattomaan tunteeseen lapset joutuvat jos heidät erotetaan liian aikaisin vanhemmistaan varhaiskasvatuksen piiriin.
Jos luet ne @dana77 laittamat uutiset niin siellä löytyy niihin alta tai uutisesta kaikkiin vataus toisten asiantuntijoiden toimesta. Eli on nähty tutkimuksessa sitä mitä on haluttukin, eikä olle millään tavalla keskitytty lapsen hyvinvointiin pelkästään rahaan ja siihen osaako lapsi. Lisäksi puuttuu riittävä paneutuminen siihen, että korkeastikoulutetut joutuu laittamaan lapsensa aiemmin päivähoitoon ja tätä ei ole huomioitu.Asiaa on tutkittu ja osa tutkimustuloksista onkin yllä @dana77 nostamana. Ylimpänä viitataan myös muiden maiden tutkimustuloksiin. Niiden mukaan päivähoidosta hyötyvät vahvimmin matalien tuloryhmien tai matalasti koulutettujen perheiden lapset. Suomessa tämä tarkoittaa vielä erityisemmin osaa maahanmuuttajien lapsista.
Jos luet ne @dana77 laittamat uutiset niin siellä löytyy niihin alta tai uutisesta kaikkiin vataus toisten asiantuntijoiden toimesta. Eli on nähty tutkimuksessa sitä mitä on haluttukin, eikä olle millään tavalla keskitytty lapsen hyvinvointiin pelkästään rahaan ja siihen osaako lapsi. Lisäksi puuttuu riittävä paneutuminen siihen, että korkeastikoulutetut joutuu laittamaan lapsensa aiemmin päivähoitoon ja tätä ei ole huomioitu.
Nämä löytyi suoraan niistä jutuista.
Tunnettu professori sivaltaa päivähoitokeskustelua: ”Pienillä aivoilla ei voi selvitä suuresta ryhmästä”
PÄIVÄHOITO Liisa Keltikangas-Järvisen mukaan päivähoidon pitäisi muuttua, että se olisi hyväksi taaperoiden kehitykselle.www.lansivayla.fiProfessori tuo toisen näkökulman keskusteluun varhaiskasvatuksesta: parasta ikää päivähoidon aloittamiseen ei ole
Tuoreen tutkimuksen mukaan pitkään kotihoidossa olleet lapset pärjäävät tiedollisia taitoja mittaavissa testeissä päivähoidossa olleita heikommin. Keskustele aiheesta jutun lopussa.yle.fi
Kyllähän noihin Keltinkankaan näkemyksiinkin on vastattu muiden asiantuntijoiden toimesta. Kysymys onkin siitä, että kumpi niistä on tutkimus ja kumpi mielipide.Jos luet ne @dana77 laittamat uutiset niin siellä löytyy niihin alta tai uutisesta kaikkiin vataus toisten asiantuntijoiden toimesta. Eli on nähty tutkimuksessa sitä mitä on haluttukin, eikä olle millään tavalla keskitytty lapsen hyvinvointiin pelkästään rahaan ja siihen osaako lapsi. Lisäksi puuttuu riittävä paneutuminen siihen, että korkeastikoulutetut joutuu laittamaan lapsensa aiemmin päivähoitoon ja tätä ei ole huomioitu.
Nämä löytyi suoraan niistä jutuista.
Tunnettu professori sivaltaa päivähoitokeskustelua: ”Pienillä aivoilla ei voi selvitä suuresta ryhmästä”
PÄIVÄHOITO Liisa Keltikangas-Järvisen mukaan päivähoidon pitäisi muuttua, että se olisi hyväksi taaperoiden kehitykselle.www.lansivayla.fiProfessori tuo toisen näkökulman keskusteluun varhaiskasvatuksesta: parasta ikää päivähoidon aloittamiseen ei ole
Tuoreen tutkimuksen mukaan pitkään kotihoidossa olleet lapset pärjäävät tiedollisia taitoja mittaavissa testeissä päivähoidossa olleita heikommin. Keskustele aiheesta jutun lopussa.yle.fi
Montako laitetaan? Vähän on outoa alkaa tällä tavalla väittämään, että toinen taho noista ei tietäisi mistä puhuu.Kyllähän noihin Keltinkankaan näkemyksiin on vastattu. Kysymys onkin siitä, että kumpi niistä on tutkimus ja kumpi mielipide.
Vaikka yksi joka kumoaa nuo muut joissa oli tutkittu juuri tuota keskustelua kysymystäMontako laitetaan? Vähän on outoa alkaa tällä tavalla väittämään, että toinen taho noista ei tietäisi mistä puhuu.
Liisa Keltikangas-Järvinen
researchportal.helsinki.fi
No ole hyvä ja ala etsiä. Minulla meni minuutti ihan vain selaillessa löytää yksi mikä saattaisi liittyä asiaan.Vaikka yksi joka kumoaa nuo muut joissa oli tutkittu juuri tuota keskustelua kysymystä