Näinhän se menee: Aiemmin kun lauloit omia lauluja niin oli fiksu, nykyään kun laulut eivät enää olekaan samasta puusta niin huuhaa ketjuun mars.
En allekirjoita. Eihän Malinen ole koskaan ollut mikään kokoomuslainen. Itse olen arvostanut häntä juuri siksi. On tuonut erilaista talousnäkökulmaa, ja olen positiivisessa mielessä myös tuonut hänen näkemyksiään esille.
Malinen sattuu yleensä unohtamaan, että Kokoomus on EU-myönteisin puolue, joka on ollut EU:n liittovaltion kannattaja tavalla tai toisella. Joten Kokoomuksen osalta EU:n kehitys kohti liittovaltiota ei ole asia, johon suhtaudutaan negatiivisesti lähtökohdiltaan olkoonkin, että painopisteissa on isojakin eroja vaikkapa Stubb vs Orpo.
Se mikä Malisella heittää, on käsitys EU:n liittovaltiosta ja suomalaisten poliitikkojen tavoitteista. Jos on EU:n liittovaltion kannattaja millään tavalla, on osa salaliittoa, jota johdetaan ulkomailta. Malisen esittämät "todisteet" eivät todellakaan ole tästä maailmasta.
Tässä mielelläni osaltani Malisesta. Jokin muu politiikkaketju olisi hänelle parempi. Mietteet ovat hyvin lähellä esimerkiksi joidenkin Vasemmistoliiton kansanedustajien kertomia. Esimerkiksi Johannes Yrttiaho tai Markus Mustajärvi nykyisistä kansanedustajista ja aiemmista esimerkiksi Esko Seppänen. Tarinat ovat raflaavia, mutta kokonaisuus ideologisesti punainen.
No oli niin tai näin niin kehotan sinua katsomaan tuon haastattelun, ihan mielenkiintoista ja hyvin niputettua juttua.
Meillä on uskoakseni erilainen käsitys hyvin niputetusta ja mielenkiintoisesta haastattelusta, arvaan. Malinen jatkaa samaa linjaansa, mitä on nyt jonkun aikaa tehnyt. Kyllä se osaan kansasta uppoaa ja menee läpi, mutta vähänkin EU:n toimintaan perehtyneet näkevät sen läpi. Ajanhukkaa katsoa.