Siksi että sivistynyt yhteiskunta kulkee niiden hitaimpien vauhdin mukaan. Jos ja kun ne jäisivät jälkeen ja samalla putoisivat pois muun yhteiskunnan vauhdista, niin täälläkin olisi pummeja nukkumassa makuupusseissa Mantsulla ja slummeja jossain Vantaan takana.
eli emme pyri parhaimpaamme sen takia, kun osa ei viitsi, halua tai pysty? Tiedoksi, näin jonkun jätkän sammuneena pari päivää sitten keskellä päivää siitä huolimatta Kaisaniemessä keskellä katua jonkun firman sisäänkäynnin kupeessa.
Ei minusta kaikkea skeidaa tarvitse hyväksyä. Arvostan paljoin enemmän sitä 104-vuotiasta tiedemiestä, joka päätti mennä eutanasia-klinikalle, kun ei enää hommat sujuneet. Teen itse aikanaan todennäköisesti ihan samoin. Tämä tiedemies kirjoitti vielä vähän aikaa sitten 30-osaisen kirjasarjan, luennoi yliopistossa 102-vuotiaana ja asui yksikseen. Sitten hänen itsenäisyytensä heikkeni, kun tuli vanhuuden aiheuttamat rajoitteet, eikä hän ollut enää onnellinen eli hänestä tuli rajoitteellinen.
Mikä se sellainen rajoite on, ettei se A-Studion tyyppi voi tehdä esim. puhelinmyyntityötä? En tajua miksi hänen pitää Koskelle narista rajoitteista. Jos hän A-Studiossa pystyy puhumaan, hän voi puhua puhelimessakin. Itseäni kyllästyttää kaikki narisijat ja heidän hyysääjät. Joka työpaikassa, missä olen ollut, olen joutunut kuuntelemaan tyyppejä, jotka selittävät jotain tekosyitä, miksi jotain asiaa ei mukamas voi tehdä ja aina se on kuitenkin lopulta tehty. Niille pitää sanoa "yritä enemmän, tuu takasin sitten kun olet keksinyt kuinka asia onnistuu". Jos ei onnistu, niin sitten jätkä pihalle ja uusi henkilö hommiin. Se Elon Muskin toimintatapa on minusta hyvä, että antaa kenkää ja tekee sitten itse molempien hommat. Ihmiset käyttävät nimittäin niin vähän omasta potentiaalistaan, että jos oikeasti satsaisivat vähän, niin saisivat paljon enemmän aikaiseksi.