Kokoomus päätti sitten torpata pisararadan. Teknisesti toki pesivät kätensä koska vaalien suurimpana häviäjänä tulevat hakemaan vauhtia oppositiosta. Tällaisen projektin vetämisen jättäminen kepujohtoiselle hallitukselle on yhtä kuin niskalaukaus. Kaiken maailman kakkenhaimeja sitten yritetään väkipakolla saada vaikka mitään tarvetta ei ole. HIFK:lle tämä tarkoittaa valtavia taka-askelia nyös HG:n suhteen.
Pisararata on täydellistä rahojen hukkausta.
Etsikää googlella mitä asiasta oikeasti tietävät (ts. ei poliitikot) kirjoittavat. Pisararata yksinään ei auta kapasiteettia juuri yhtään ja luotettavuutta se vain haittaa.
Kun nykyään joku juna kyykkää teknisesti, se jätetään raiteelle viimeiseksi (lähimmäksi laituria) ja hinataan varikolle sopivalla hetkellä. Mitä luulette että tapahtuu kun juna kyykkää Pisara-lenkillä? Aivan, se tukkii toisen väylän kokonaan ja se on pakko lähteä hinaamaan samantien, sekoittaen koko aikataulun täysin.
Entäs kaavoitus? Kuinka monta asuntoa kaavoitetaan lisää suoraan Pisaran takia? Anyone? Bueller? Vastaus: ei yhtään. Kaikki Pisararadan reitin varrella olevat alueet on jo täysin rakennettuja, yhtään uutta taloa ei Pisaralla saada. Hyödyt tulevat TÄYSIN LASKENNALLISESTI siitä että jostain kauempaa saadaan enemmän jengiä töihin Helsinkiin ja siten radanvarren asutus esim. Hyvinkäällä kasvaa. Täyttä paskaa.
Helsingin junaongelman suurin syyllinen on Linnunlaulun ahtaus, jostain kumman syystä sitä helvetin kivikasaa ei voida räjäyttää helvettiin ja lisätä raiteita. Linnunlaulu on Suomen suurin junaliikenteen pullonkaula mutta tästä ei kukaan halua puhua.
Tämä koko Pisararata on suuri kusetus. Helsinkiläiset poliitikot huutavat kurkku suorana kun valtio ei maksa 60% heidän omista säädöistään, hankkeesta joka palvelee ensisijaisesti Helsinkiläisiä. Helsingin pitäisi rakentaa metro Töölön kautta Pasilaan ja antaa Pasilan hoitaa kaikki junien kaukoliikenne mutta tämä ei käy koska valtion rahoituksen perustelut vaikeutuisi.
Verrataan Länsimetron jatkeeseen (ja todettakoon tässä että olen ollut erittäin skeptinen Länsimetron suhteen aikaisemmin, nykyään suht neutraali), siitä Espoo maksaa 70% ja valtio 30%. Ja tällä hankkeella sentään saadaan konkreettisia kaavoitushyötyjä koska etelä-Espoosta löytyy rakentamatonta aluetta metron varrelta.