Olisikohan eläinlääkäri tarkoittanut, että koiralle pitää juottaa Osmosal-suolasokeriliuosta nestetasapainon ylläpitämiseksi? Ripuloidessahan kuka tahansa menettää paljon nestettä ja kuivuu ja pienelle koiralle se on aika vakava juttu, koska elopaino on vähäinen. Koiralle saa annettua nestettä hyvin isolla injektioruiskulla: truuttaa vaan pieninä annoksina kitalakeen, niin koira nielee automaattisesti. Hiilitablettejakin voi antaa veteen sekoitettuna murskeena, mutta Imodiumia muistaakseeni ei saa koirille antaa.
Pystyttekö jättämään koiran esim. keittiöön päivän ajaksi ja vuoraamaan lattiat paperilla? Voisi helpottaa paskasotkun siivoamista.
Eläinlääkäri varmaan antoi ohjeet paastopäivistä. Sen jälkeen kannattaakin aloittaa keitetyllä riisillä ja raejuustolla ja pieninä annoksina. Viikon kuluessa voi ruokavalion palauttaa normaaliksi.
Näin olen itse toiminut ripuloivien koirien kanssa.
Pystyttekö jättämään koiran esim. keittiöön päivän ajaksi ja vuoraamaan lattiat paperilla? Voisi helpottaa paskasotkun siivoamista.
Eläinlääkäri varmaan antoi ohjeet paastopäivistä. Sen jälkeen kannattaakin aloittaa keitetyllä riisillä ja raejuustolla ja pieninä annoksina. Viikon kuluessa voi ruokavalion palauttaa normaaliksi.
Näin olen itse toiminut ripuloivien koirien kanssa.