Nimimerkki Artsi pohti toisessa ketjussa sitä, että jos olisi käytetty useita halleja (vaikka nyt Hartwall-areenaa ja Espoon areenaa) niin televisiointikustannukset yms. olisivat olleet huomattavasti suuremmat.
Väitän, etteivät olisi olleet juuri nimeksikään suuremmat. Espoon ja Helsingin etäisyys ei nyt mikään jättimäinen ole, ja jos Suomessa on mahdollista kuvata useilla eri liigapaikkakunnilla otteluita samanaikaisesti saman maksukanavan (Canal+) toimesta, niin kyllä täällä silloin on mahdollista kuvata kahdessa naapurikuntien hallissakin.
Ja jos selostajalegendoja kuten mikasaukkosia saadaan Mestis-televisiointienkin aikana liikuteltua paikasta A paikkaan B, vaikkapa nyt Mestis-televisiointien vakihoitopaikkaan Mikkeliin ja esimerkiksi sieltä Vaasaan, niin kyllä silloin mikasaukkosia ja kameroita saataisiin Espoon ja Helsinginkin välillä kuljeteltua. Koska Espoon hallin olisi saanut ilmaiseksi käyttöön, vuokrakulutkin olisivat olleet minimaaliset. Täten kulut eivät olisi lisääntyneet tosiaan kuin nimellisesti, ja Hartwall-areenan olisi voinut varata täysipainoisemmin isompia otteluita varten. Vaikka järjestää jotain "otteluohjelmaa" ennen ja jälkeen, sitähän Mestiksessä ja liigassakin aina puuhaillaan. Samaan aikaan pikkumaat olisivat voineet vetää keskinäisiä matseja pienemmässä hallissa, jossa olisi ollut täydempi tupa ja täten kovempi tunnelma.
Totta kai tämä edellyttäisi myös halvempia lippuja näihin matseihin, mikä ei tämän vuoden kisoissa millään onnistu (tämän sijasta on kuitenkin näköjään taloudellisesti järkevämpää jakaa lippuja ilmaiseksi jossain huoltoasemilla sen sijaan, että olisi myyty huokeammalla lippuja ilman mitään huoltoasematempauksia). Mutta ensi vuoden kisoihin onnistuisi, jos vähänkin käytettäisiin maalaisjärkeä. Tai sen sijasta edes yksinkertaista lipputulomatematiikkaa, jonka mukaan on fiksumpaa myydä 5000 lippua kahdellakympillä kuin myydä 1000 lippua kuudellakympillä ja jakaa sen jälkeen lippuja huoltoasemilla ilmaiseksi ilman, että niistä tulee penniäkään tuloja. Näppärä merkonomi havaitsee myös sen, että 5000 halpalipuilla sisään tullutta ihmistä ostaa kummasti enemmän kaljaa, lihapiirakoita ja oheistuotteita kuin ne 1000 ihmistä.