Miksi et ole tuonut tietoasi vastuullisista päättäjistä esille aiemmin?
En ymmärtänyt että mun tattis niin tehdä tällä palstalla, mutta ilmeisesti et seuraa poliittisia ketjuja…
Olen oman mielipiteeni tuonut jo usein julki eli olen tyytyväinen nykyiseen kirkkolakiin ja uskonnonopetuslakeihin, koska ne on demokraattisesti kansan tahdon mukaisesti päätetty. Luotan Suomen hallituksien ja eduskuntien kykyyn tehdä tarvittavat muutokset lakien puitteissa opetussuunnitelmien sisältöihin silloin kuin se on tarpeellista. Uskon, että esim. uskonnon opetuksen määriin tehdään korjauksia suhteessa muihin aineisiin silloin, kun poliittinen tahto niihin on riittävän voimakas.
Eli jos “muut” ovat jotain mieltä, olet enemmistön kanssa samaa mieltä muodostamatta omaa kantaa?
Ei se näin mene demokratiassa, vaan niin, että jokainen yksilö muodostaa kantansa, perustelee sen itselleen ja tästä summasta muodostuu tuo eduskunnassa lainsäädännöksi muotoutuva yleismielipide.
Eli olet tyytyväinen nykyiseen, mutta perustelet tyytyväisyyttäsi sillä, että enemmistö on sitä mieltä? Se ei ole peruste, sillä se ei sisällä omaa kantaa.
Eli sinun mielestäsi suomalaisten peruskoulutuksessa on järkevää ja tarkoituksenmukaista opettaa enemmän uskontoa kuin historiaa, maantietoa tai biologiaa?
Tälle haluan SINUN perustelusi, miten uskonnonopetus mielestäsi palvelee yhteiskuntaa sen osuusmäärän suhteessa kouluopetuksesta.
Peruste ei ole “enemmistön mielestä tää on hyvä”, sillä kysyn sinun perustelujasi mielipiteellesi, en enemmistön, sen tiedän muutenkin.