matti&teppo
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Täällä pitäisi olla joku SSK, Suomen sekakäyttäjät, niin saataisiin nuokin prosentit ylös.
"Pamit kioskeihin".
"Pamit kioskeihin".
Niin kauan kun Suomessa äänestysprosentti alkaa seiskalla niin tuo on fakta.
Onko kukaan miettinyt, että mitä koululaiset oikeastaan menettäisivät, jos suvivirsi poistettaisiin ohjelmistosta? Ei tule mieleen yhtäkään ihmistä, joka olisi kouluaikana jotenkin odottanut innolla kyseistä veisua tai edes nauttinut siitä. Voisin väittää, että nämä "perinteet", joita täällä innokkaasti puolustetaan, ovat lapsille lähtökohtaisesti negatiivinen tai neutraali asia.
Suvivirteen itselläni liittyy hyvät fiilikset sekä muistoina oppilasvuosiltani että nykyään opettajana. Onhan se hieno tunne kun tuo laulu kajahtaa ilmoille ja homma konkretisoituu lomana. Tosin mulle kävisi se neutraalimpikin versio.Onko kukaan miettinyt, että mitä koululaiset oikeastaan menettäisivät, jos suvivirsi poistettaisiin ohjelmistosta? Ei tule mieleen yhtäkään ihmistä, joka olisi kouluaikana jotenkin odottanut innolla kyseistä veisua tai edes nauttinut siitä.
Kaikki joulu- ja kevätjuhlat sun muut vanhempia varten järjestetyt tapahtumat ovat oppilaille lähinnä pakkopullaa, jonka jälkeen koittaa loma.
Onko kukaan miettinyt, että mitä koululaiset oikeastaan menettäisivät, jos suvivirsi poistettaisiin ohjelmistosta? Ei tule mieleen yhtäkään ihmistä, joka olisi kouluaikana jotenkin odottanut innolla kyseistä veisua tai edes nauttinut siitä. Voisin väittää, että nämä "perinteet", joita täällä innokkaasti puolustetaan, ovat lapsille lähtökohtaisesti negatiivinen tai neutraali asia.
Boldaus oma.On myös selvää, että uskonnon tuputtaminen ei rajoitu suvivirteen. Se nostetaan esille vain sen takia, että saataisiin ajattelevat ihmiset vaikuttamaan kiihkoilijoilta, jotka omaa etuaan ajaen pyrkivät riistämään "normaaleilta ihmisiltä" perinteet.
Viittasin nyt lähinnä siihen, että täällä on useaan otteeseen heitelty ilmoille "ei yksi virsi ketään tapa"-argumentteja ikään kuin oikeuttamaan nykyiset kirkon valtarakenteet, joiden ilmentymiä täälläkin on lueteltu sivutolkulla.Boldaus oma.
Asia ei ole missään nimessä niin kuten kirjoitit. Suvivirren nostaa esiin kumpikin osapuoli, ei vain sitä kannattavat ihmiset. Ja leimaamiseen sortuvat myös ne Suvivirttä vastustavat henkilöt.
Viittasin nyt lähinnä siihen, että täällä on useaan otteeseen heitelty ilmoille "ei yksi virsi ketään tapa"-argumentteja ikään kuin oikeuttamaan nykyiset kirkon valtarakenteet, joiden ilmentymiä täälläkin on lueteltu sivutolkulla.
Virsi ei siis ole keskustelun kannalta kovin oleellinen asia, vaan se, halutaanko tehdä periaatteellinen päätös puhdistaa koulut kaikesta uskonnollisesta aktiviteetista. Jos niin päätettäisiin, olisivat suvivirret sun muut perinteet tavallaan sijaiskärsijöinä suuremman edun hyväksi..
Minusta koulujen uskonnolliset tilaisuudet pitäisi yksinkertaisesti kieltää, ei koulun järjestämiä jumalanpalveluksia, tunnustuksellisia aamunavauksia tai ruokarukouksia.
Mihin vedettäisiin raja "uususkonpuhdistuksessa"? Tarkoittaisiko puhdistus aiemmin käyttämäni esimerkin mukaista tilannetta, jossa Vesa-Matti Loirin esittämää joululaulua "Sydämeeni joulun teen" ei saisi soittaa musiikin tunnilla, kun kappale on kuitenkin uskonnollinen?Virsi ei siis ole keskustelun kannalta kovin oleellinen asia, vaan se, halutaanko tehdä periaatteellinen päätös puhdistaa koulut kaikesta uskonnollisesta aktiviteetista.
Mihin vedettäisiin raja "uususkonpuhdistuksessa"? Tarkoittaisiko puhdistus aiemmin käyttämäni esimerkin mukaista tilannetta, jossa Vesa-Matti Loirin esittämää joululaulua "Sydämeeni joulun teen" ei saisi soittaa musiikin tunnilla, kun kappale on kuitenkin uskonnollinen?
Asiat etenee. Tämä ihmeellinen jäänne poistuu vihdoin oikeusaleista
Jumala poistuu Suomen oikeussaleista ensi perjantaina - Kotimaa - Savon Sanomat
Montako virttä pitäisi mielestäsi olla tilaisuuden ohjelmassa että se muuttuisi jumalan palvomiseksi?toivoisin että ihmiset ymmärtäisivät, ettei yksittäinen virsi tai laulu ole jumalan palvontaa tai käännyttämistä.
Kyllähän ristisymboleita on käytetty jo ennen ajanlaskumme alkua.Nyt kyllä kannattaisi lähteä ajamaan Suomen lipun vaihtamista, eikö?
Minusta tällaista ei tarvitsisi poistaa, kunhan sitten soitettaisiin muunlaistakin musiikkia, esimerkiksi Kauko Röyhkän "Kultainen aasi" kappale voisi toimia esimerkkinä okkulttisesta rokista.Mihin vedettäisiin raja "uususkonpuhdistuksessa"? Tarkoittaisiko puhdistus aiemmin käyttämäni esimerkin mukaista tilannetta, jossa Vesa-Matti Loirin esittämää joululaulua "Sydämeeni joulun teen" ei saisi soittaa musiikin tunnilla, kun kappale on kuitenkin uskonnollinen?
Montako virttä pitäisi mielestäsi olla tilaisuuden ohjelmassa että se muuttuisi jumalan palvomiseksi?
halusin vain varmistaa. Perusteletko miksi yksi ei ole mutta kaksi olisi?Onko sinulla luetun kanssa vaikeuksia vai haluatko vaan trollata näillä kysymyksilläsi? Eikö viestissäni lukenut selvästi yksittäinen?
halusin vain varmistaa. Perusteletko miksi yksi ei ole mutta kaksi olisi?
Ja perustuslakivaliokunta on siis koostunut pääosin lähellä kirkkoa olevista poliittisesti motivoituneista henkilöistä, joten sen päätösvalta on toki lainvoimainen, mutta moraalisesti perseestä.Koska perustuslakivaliokunta on näin linjannut.
Ja perustuslakivaliokunta on siis koostunut pääosin lähellä kirkkoa olevista poliittisesti motivoituneista henkilöistä, joten sen päätösvalta on toki lainvoimainen, mutta moraalisesti perseestä.
Ja edelleen tämä on vain polittisesti tehtävään valittujen kuudentoista ihmisen mielipide, johon ei oikeastaan annettu mitään oikeasti järkevää perustelua. ("Perustuslakivaliokunnan mielestä perustuslaista tai Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen käytännöstä ei johdu vaatimusta poistaa koulun toiminnasta kaikkea uskontoon viittaavia elementtejä sisältävää ainesta.")Kyse on siis edelleen siitä, että yksittäinen virsi ei tee juhlasta uskonnollista tilaisuutta.