Lainataan vaihteeksi muistelmateosta:
"Puolen vuosisadan takaisilla futiskontakteilla on edelleen vaikutusta ikääntyvän keskushyökkääjän elämänlaatuun. Yhdeksänkymmentäluvun alusta saakka olen pelannut Hakan veteraanijoukkueessa FC UPM:ssä. Turnauksista on kertynyt kosolti erivärisiä SM-prenikoita. Kannatti herätä kesä- ja joululomalla Yhtyneitten sähköverstaalle vuosina 1949-55. FC UPM:ssä olivat pelikavereina Juhani Peltonen, Roto Paatelainen, Seppo And, Pekka Heikkilä, Matti Pitko, Jukka Gustafsson, Asko Mäkilä, Jakob Söderman, Olli Kemmo, Eki Lehtinen, Silvo Hyyppölä, Timo Rahja ja Masku Halme. Helppohan tuollaisten porukassa on loistaa, jos omaa absoluuttisen pelisilmän. Ehdoton suosikkini joukkueessa on Anatoli Ignatenko, Ukrainan lahja suomalaiselle veteraanipalloilulle. Hän on taitava, puhuu sekavia ja syöttää harvemmin kuin Suokkaan Manu.
Ranskan kansallispäivänä 14. heinäkuuta vuonna 2000 pelasin Porissa yli viisikymppisten semifinaaliottelua Kokkolan vahvoja Konkareita vastaan. Olli Helen teki meille voittomaalin. Aamulehti ylisti Ollin pääpuskua isoin otsikoin. Helen kirjoitti jutun itse, eikä Matti Pitko onnistunut lyhentämään sitä. Matsin aikana tyttäreni Riikka synnytti esikoisensa 40-vuotiaana Helsingin Kätilöopistolla. Seuraavana päivänä ripustin SM-hopeamitalin lapsenlapsen sängynpäätyyn.Väinö Ossian oli siitä iloinen. On Kuopion Kultakoipien syy, etten antanut Väinölle kultamitalia. Hävisimme finaalin 1-2. Syötin johtomaalin taitavasti pääpuskulla vastustajan maalitolpan kautta Timo Rahjalle. Tinde on Hollannissa pelannut ammattilainen ja ulosottomies. Hän harrastaa uskonnollis-eettisiä pohdiskeluja ja maalaa abstrakteja tauluja. Kun kysyin Tindeltä, miten hän on niin synkeään hommaan ryhtynyt, Tinde vastasi: "Jos en olisi alkanut, siihen olisi laitettu vittumaisempi mies."
Näin muistelee eräs suomalainen suuri persoona.Kuriositeetina mainittakoon että olen pelannut muutaman kerran lainauksessa esiintyvää Anatoli Ignatenkoa vastaan ja voin todistaa että on erittäin taitava pallon kanssa eikä paljoa syöttele.Lisäksi suu käy taukoamatta.