Ei kyllä noin voi sanoa. Kyllä tshekit jalkapalloa seuraavat innolla, mutta esimerkiksi Extraliiga yleisömäärissä peittoaa paikallisen jalkapalloliigan. Tästä on joskus aiemminkin keskusteltu, mutta Tshekki nimenomaan on Suomen ja Kanadan lisäksi ainoa maa jossa jääkiekko on suosituin urheilulaji. Tosin ero jääkiekon hyväksi ei ole niin suuri kuin Suomessa, Kanadasta nyt puhumattakaan.
Latvia, Sveitsi ja Valko-Venäjä taitavat olla Euroopassa myös maita joissa jääkiekko on ykköslaji. Montaa maata ei tule mieleen missä jalkapallo ei olisi dominoivassa asemassa. Liettua on täysin koripallo maa, mutta onko näiden edellä mainittujen lisäksi muita?
Ongelma jääkiekon kanssa on nykyisin myös lajin kalleus. Monessa Itä-Euroopan maassa ihmisillä ei ole vain varaa harrastaa jääkiekkoa, kun se alkaa olla Skandinaviassakin ihmisten budjetin sietokyvyn ylärajoilla.
Slovakian "Lempeä Jättiläinen" Zdeno Chara, joka tekee paljon hyväntekeväisyyttä on myös tästä jääkiekon kalleudesta puhunut ja kertonut myös omia nuoruuden kokemuksia, koska isokokoisena ihmisenä ei ikinä meinannut löytyä varusteita ja rahaa ei ollut ostaa itse.
Varmasti helpompi ruveta monessa maassa harrastamaan nykyisin koripalloa tai jalkapalloa.
Mielenkiinnolla seuraan KHL:n laajentumista. Katsotaan miten tämä Kroatialaisjoukkue pärjää ensi kaudella.
Ja kyllä minua kiinnostaa KHL, mutta valitsen sieltä hyvin tarkkaan vain kermat kakun päältä. Paljon on joukkueita jotka eivät sano minulle mitään, eivätkä oikeastaan kiinnosta ollenkaan.