Kiinnostaako 4 Nations Face-Off?

• 10 648
  • 203

Kiinnostaako turnaus?

• Ei kiinnosta

Ääniä: 88 18,6%
  • Ehkä hieman

Ääniä: 177 37,3%
  • Kiinnostaa paljon

Ääniä: 209 44,1%

• Äänestäjiä
    474

Ektar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Boston Bruins
59% on vastannut joko "Ei kiinnosta" tai "Ehkä hieman". Näitäkö vastaajia kuvailisit sellaisiksi, jotka saa tästä turnauksesta paljon iloa irti?
Itse esimerkiksi vastasin ”ehkä hieman”, koska nämä on ainoita maajoukkuepelejä mitä luultavasti katson. Kerrankin kun on parhaat mukana eikä mitää harjoituspelejä kuten mm tai olympia. Eli vaikka olisin ”ehkä hieman” niin ite posin puolella.

Ehkä? Mä en itse tuohon laariin laskeudu, seuraan peliä pelinä. Mä en yleensä edes oikein syty maajoukkueturnauksesta sinällään, en innostu siitä että puhkutaan kansallistunnetta.

Kiva kyllä nähdä parhaat vastakkain, vaikka näenhän mä nuo tyypit joka aamu muutenkin. Mulle on lopulta melko lailla se ja sama, kuka tämän voittaa. Kunhan on timanttist lätkää.
Ja siis nimenomaan tämä, siksi itsellä oli ”ehkä hieman”, koska maajoukkuekiekko ei kiinnosta (eikä tämän voittaja), mutta kiinnostaa hyvä jääkiekko.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eilen Suomi - Ruotsia vähän aikaa ja ei vaan kiinnosta vieläkään. Ei tuosta vaan saanut mitään irti kun ei tiedä mistä pelataan ja pelistä puuttui muutenkin tunne kokonaan. Kohta kolmas peli ja sit on joko turnee siinä tai Suomi on finaalissa. Järjetön konsepti.

Sanottakoot samalla, että se ei ole multa mitenkään pois, vaikka joku syttyykin. Mielipideasioita.

Jotain kertoo sekin, että ottelun tappeluita sovitaan Whatsappissa

Viimeksi muokattu:

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse vastasin kiinnostaa paljon ja kyllä se on myös pelien aikana kiinnostanut paljon.

Viimeksi maailman parhaat kohtasivat yhdeksän vuotta sitten ja se on ihan helvetin pitkä aika ilman parasta mahdollista kiekkoa maajoukkuepaidoissa. Jotain höpöhöpö-kiekkoa pelättiin, mutta kyllä siellä vedetään ihan 100 lasissa joka vaihto. Henkilökohtaisesti on vaikea ymmärtää, että jos on jääkiekon ystävä, niin miten ei syty siitä, kun parhaat pelaa toisiaan vastaan oman maansa värejä kantaen?

Olisin toivonut vielä Tshekkiä mukaan kisoihin, mutta ei voi mitään.

Ensi vuoden Olympialaiset sitten ovat takuuvarma kanki kovana tavaraa.

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Eilen Suomi - Ruotsia vähän aikaa ja ei vaan kiinnosta vieläkään. Ei tuosta vaan saanut mitään irti kun ei tiedä mistä pelataan ja pelistä puuttui muutenkin tunne kokonaan. Kohta kolmas peli ja sit on joko turnee siinä tai Suomi on finaalissa. Järjetön konsepti.

Sanottakoot samalla, että se ei ole multa mitenkään pois, vaikka joku syttyykin. Mielipideasioita.

Jotain kertoo sekin, että ottelun tappeluita sovitaan Whatsappissa

Olihan tuo eilisen pelin taso valovuoden edellä mitään Suomen maajoukkueen viime vuosina pelaamaa ottelua. Oikeastaan itse pohdin eilen vain sitä, että miten ihmeessä itse on pystynyt syttymään joihinkin MM-kisojen peleihin, kun tasollisesti nuo ei kummoisia pelejä ole.

Ja turnauksen voitosta, pokaalista ja rahapalkinnostahan tuossa pelataan. Kuten World Cupeissa. Maailmanmestarin ja Olympiavoittajan tittelin saa sitten olympiakisossa ja MM-kisoissa. Nyt on pelaamassa näiden neljän maan parhaat pelaajat (pl. loukkaantuneet) ja jos tämän turnauksen voittaa, kertoo se mielestäni se, mikä maa on tällä hetkellä absoluuttisesti paras jääkiekkomaa.

Ja tuohon tappeluista sopimiseen, mehän ei tiedetä, miten näistä puhutaan tai sovitaan normaalisti. Se ei kerro mitään turnauksen aitoudesta. Olen jo aiemmin tuonut muissa ketjuissa esille sen, että ainakin Tkachukin veljeksille, sekä kommenttien perusteella muillekin jenkki/kanukki-staroille, eilinen peli oli osalle se uran suurin ottelu.

Itse en katsonut yhtäkään ottelua 2016 World Cupista, sillä siinä sitä oli muovisuutta, mutta tämä turnaus sytyttää isosti. Ainakin ensi vuoden olympialaisiin asti.

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Hei! Ei dissata mm-kisakulttuuria. 2 miljoonaa ihmistä ei voi olla väärässä. Ilmiö ja osa suomalaista urheilukulttuuria.

Hyvikset ja pahikset. Ärsyttävät ja ärsyttävän hyvät Tkachukin veljekset. Kova lataus ja herätti tunteita. Kun jokin asia herättää tunteita ja sitä haluaa seurata niin voinee sanoa asian kiinnostavan.

Suomea toivon jatkoon, mutta tässä formaatissa ei uusintaottelu USA-Kanada olis huono sekään.

Fyysinen Ässät-TPS, Suomi kaatoi Ruotsin ja Kanada-USA oli jotain poikkeuksellista, ainakin 2000-luvulla.

Lauantai 15.2.2025, it was a good day for hockey.

Buuroust

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä on selkeästi kahta kuppikuntaa, jossa toinen arvostaa pelin tasoa ja toinen pelin panosta. Jos 4 Nations olisi joku perinteinen turnaus*, kuten vaikka Rugbyn Six Nations pelit niin varmasti itekki syttyisin totaalisesti myös näihin peleihin. Peli on toki ihan eri näköistä ku liigassa ja MM-kisoissa ja on hauska nähdä meidän NHL-äijät Suomen paidassa, mutta jos pelin voittamisella ja häviämisellä ei ole suurta väliä niin ei se vaan innosta.

Ja kyllä, luokittelisin iteni jääkiekon ystäväksi ihan heittämällä (siksi tällä palstalla ollaan).

Olympialaiset ensi vuonna tulee olemaan sen verta kova juttu että tässä on 2014 asti odoteltu. Ellei taas vedetä EHT-pelaajilla...

* Poikkeuksena 2022 Olympiakulta ei aiheuttanu minkäänlaista innostusta myöskään, vaikka Olympialaiset olikin kyseessä, koska EHT-pelaajilla mentiin.

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Tässä on selkeästi kahta kuppikuntaa, jossa toinen arvostaa pelin tasoa ja toinen pelin panosta. Jos 4 Nations olisi joku perinteinen turnaus*, kuten vaikka Rugbyn Six Nations pelit niin varmasti itekki syttyisin totaalisesti myös näihin peleihin. Peli on toki ihan eri näköistä ku liigassa ja MM-kisoissa ja on hauska nähdä meidän NHL-äijät Suomen paidassa, mutta jos pelin voittamisella ja häviämisellä ei ole suurta väliä niin ei se vaan innosta.

Ja kyllä, luokittelisin iteni jääkiekon ystäväksi ihan heittämällä (siksi tällä palstalla ollaan).

Ylipäänsä, että merkityksellisyydestä täytyy taittaa peistä kertoo jo aika paljon.

Toisaalta, Urheilucastissa spekuloitiin asiaa, hymähdeltiin NHL:n ontuville mainoskampanjoille ja todettiin olevan nyt pelaajien käsissä näyttää merkityksellisyyden taso.

Suomi-Ruotsi, Kanada-USA matsien tiimoilta voidaan todeta, että kyllähän nää matsit merkitsee jotain.

Ja luovat kenties jonkinlaista tarinaa kohti olympialaisia. Revanssihenkeä tai mitä vaan.

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
59% on vastannut joko "Ei kiinnosta" tai "Ehkä hieman". Näitäkö vastaajia kuvailisit sellaisiksi, jotka saa tästä turnauksesta paljon iloa irti?
Mä vastasin ehkä hieman, mutta jos nyt vastaisin, niin vastaus olisi, että kyllä kiinnostaa!

Onhan tälle turnaukselle ollut iso tarve, sen näkee peleistä ja pelaajista. Mistä tässä pelataan? No siitä mikä maa on tällä hetkellä jääkiekossa huipulla. Mm-kisoissa pelataan maailmanmestaruudesta, mutta voisi kysyä myös, että mikä maailmanmestaruus se sellainen on missä eivät ole mukana kaikki maailman parhaat? Nyt ne ovat mukana ja tuonne kentälle on jätetty ihan kaikki.

Tietysti olympialaiset ovat se pääjuttu, mutta kyllä tämä turnaus omissa papereissani kiilaa toiseksi mm-kisojen edelle. Mm-kisat ovat mielestäni vähän sellainen joka vuotinen karnevaali missä urheilu ei ole niin keskiössä. Sellainen kiva yhteinen tapahtuma.

juba

Jäsen
Suosikkijoukkue
ässät
kiinnostaa, mutta onhan tämä showpainia kunnes kanadan otteluissa ei ole NHL tuomarit. Suomi tulee saamaan niin naurettavia jäähyjä Kanadaa vastaan sekä näissä kisoissa , että Olympialaisissa , että olisi hyvä aloittaa keskustelu tästä linjauksesta heti nyt ettei sitten menetetä Olympiamitalia johonkin outoon "estämisjäähyyn" jota ei puhalleta missään.

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS, Varjomodet
Lauantai 15.2.2025, it was a good day for hockey.

Ei se Tepsin kannattajalle kyllä ollut, vaikka ihan viihdyttävä peli sinällään olikin. Four Nationsin pelit olivat ihan timanttia, etenkin tuo öinen peli jossa vauhtia oli varmaan tuplat Suomen ja Ruotsin peliin verrattuna.

Tuossa viikko sitten kirjoittelin, että kiinnostaa yllättävän vähän, mutta kun turnaus nyt alkoi ja peli ollut pääsääntöisesti viihdyttävää, on kiinnostus noussut kummasti. Ei tämä likikään olympiakiekon verran kiinnosta vieläkään, mutta kuitenkin. Vastausvaihtoehtoja olisi ehkä saanut olla yksi enemmän, tuohon "hieman" ja "paljon" väliin. Se olisi se minun vastaukseni.

Kental

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Vastasin nyt, jolloin on helppo vastata, että kiinnostaa paljon. Jos olisin vastannut ajat sitten, niin olisi varmaan tullut valittua että hieman, ja jos tuoreeltaan Suomen puolustajien loukkaantumisten jälkeen niin ettei lainkaan.

Kummasti kuitenkin kun turnaus lähestyi, alkoi ketjukoostumukset olla esillä jne., niin heräsi siihen, että ei saatana nämä Suomen nykysukupolven starat nyt ihan oikeasti pelaavat, ja tsiisus mitä nimilistoja muilla (varsinkin jenkkien kokonaisuus ja Kanadan hyökkäys, mutta pelipaikkakohtaisesti muitakin).

Ja sitten kun on pelattu, niin sittenpä vasta on kiinnostanutkin. Hätkähdyttävästi tuntuu siltä, että jääkiekon taso on viime World Cupista päässyt salakavalasti nousemaan nyt kun on taukoa parhaiden hommista ollut.

Neloselle vielä isot pisteet siitä, että ovat poikkeuksellisen reilu oikeudet omistava maksukanava. Viittaan tällä siis televisioitavien yöpelien aamu-uusintaan maksuttomalla tv-kanavalla, lisää vielä "kisafiilistä", kun ko. ottelut pystyy valvomattakin katsomaan isolta ruudulta ja ilman laitteiden kanssa säheltämistä. Lisäksi itse lähetyksistäkin saavat suomalaisilla mittareilla vähintään hyvän arvosanan.

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS, Varjomodet
Lisäksi itse lähetyksistäkin saavat suomalaisilla mittareilla vähintään hyvän arvosanan.

Minä en tätä ihan täysin allekirjoita, lähinnä siitä syystä että näin lyhyeen rypistykseen ei viitsitty laittaa studiota jokaiseen otteluun. Muuten kyllä peukkua.

Kental

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Minä en tätä ihan täysin allekirjoita, lähinnä siitä syystä että näin lyhyeen rypistykseen ei viitsitty laittaa studiota jokaiseen otteluun. Muuten kyllä peukkua.
Enpä minä erinomaiseksi toteutusta kutsunutkaan. Mutta ehkä itselleni mittavia studio-osuuksia tärkeämpi homma on muutenkin se, että porukalla on jotain lajinäkemystä siellä, eikä myöskään ole lähdetty tekemään mitään ihan myötähäpeäinserttejä. Jotenkin nuo ovat saaneet Selänteenkin toimimaan, ja vaikka tuo Paasonen tuntuu aika lailla ulkopuoliselta, niin ei samalla lailla vaikuta tapahtumaan kuin itse substanssin (eli pelitapahtumien tai niiden puimisen) tyriminen tavalla tai toisella.

Sitäkin kun on vuosien mittaan nähty ihan tarpeeksi.

pussukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vastasin ennen turnauksen alkua, että ehkä hieman kiinnostaa. Olen nyt turnauksen käynnissä edelleen samaa mieltä. USA-peliä varten en jaksanut valvoa tai herätä noin aikaisin. Ruotsi-peli tuli mielenkiinnolla seurattua, kuten myös suurin osa USA - Kanada pelin jälkilähetyksestä. Pelin taso on kiistatta huippua kuten noilla rostereilla pitääkin olla.

Siltikin jäin turnauksen merkityksellisyyden osalta miettimään, että mikä tästä tekee kovin erityisen lopulta? Absoluuttisesti parhaiden pelaajien turnauksesta on 8,5 vuotta, mutta tekeekö se itsessään itse formaatista yhtään sen parempaa? Mielestäni ei. Turnaus on omaan makuuni turhankin tiivis, ja useampi maa mukana toisi mukanaan pienen pientä yllätyksellisyyden mahdollisuutta tasoeroineen. Tämä tietenkin vaatisi NHL-statusvaatimuksen poistoa.

Aiemmasta johtuen tässä ei voi välttyä olympialaisten lätkäturnauksen harjoitusmatsifiilikseltä. Euroopassa pelataan EHT:tä joka kausi, niin miksei sitten änärin puolella myöskin ole oma EHT.

NAHT - North American Hockey Tour.

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Kyllähän tuo jossain määrin kiinnostaa. Vähemmän, kuin Kerhon matsit, mutta esimerkiksi eilen seurasin Ruotsi-matsin tarkasti ja viihdyin hyvin. Samoin huomenna seuraan Kanada-matsin.

Maaottelut jääkiekossa eivät sinänsä enää toki valtavan suuria tunteita herätä.

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yövuorot ja kaksi aikaista peliä mahdollistivat otteluiden seuraamisen.

Muiden pelejä en ole katsonut, eikä ole suunnitelmissa. Pelejä tulee katsottua aika tunteettomasti ja ilman jännitystä, mutta onhan nuo vauhdikkaita pelejä, kuten odottaa saattaa.

Hiio

Jäsen
Itse esimerkiksi vastasin ”ehkä hieman”, koska nämä on ainoita maajoukkuepelejä mitä luultavasti katson. Kerrankin kun on parhaat mukana eikä mitää harjoituspelejä kuten mm tai olympia. Eli vaikka olisin ”ehkä hieman” niin ite posin puolella.

Ja siis nimenomaan tämä, siksi itsellä oli ”ehkä hieman”, koska maajoukkuekiekko ei kiinnosta (eikä tämän voittaja), mutta kiinnostaa hyvä jääkiekko.

Juuh, tuosta puuttuu "Kiinnostaa" vaihtoehto kokonaan. Oletettavasti suurin osa foorumin aktiivikirjoittajista menee skaalalle ehkä hieman - kiinnostaa paljon.

Kyselyntekijän haluna oli kertoa ja näyttää, että turnaus kiinnostaa paljon kansaa, koska "kiinnostaa hieman" on aliampuva sille mediaanille joka on sattunut foorumille näihin aikoihin ja vielä näkemään tämän threadin ja on siihen kirjoitusoikeudet, mutta kysymyksen asettelusta johtuen lopputulos on, että näyttäisi siltä, ettei yli puoliakaan kiinnosta muuta kuin korkeintaan hieman.

Itse jätin vastaamatta, koska omaa vaihtoehtoa ei edes löytynyt:
[x] Kiinnostaa
(tai Kiinnostaa kohtalaisesti)

"Kiinnostaa paljon" olisi turhan paljon sanottu, vaikka taisin jopa ajoittaa foorumille liittymisen tätä turnausta silmällä pitäen.

En jaksa herätä tai edes ottaa ruutu+, mutta katsonut Suomen pelit, toisen livenä ja toisen uusintana. Finaalin saattaisin herätä, jos Suomi siellä pelaisi, mutta siinäkin tapauksessa todennäköisesti odotan uusintaa ja välttelen mediaa kuin ruttoa siihen asti.

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897

Jokainen saa toki kiinnostua mistä itse tykkää tai olla kiinnostumatta, mutta sait aikaan kyllä spontaanin naurahduksen. Sinua ei siis kiinnosta parhaat vastaan parhaat maajoukkueturnaus jota ei ole vuosikausiin nähty ja nyt nähdyistä peleissä pelintaso ollut kovinta ikinä missään, joka toki ihan luonnollista kun parhaat pelaajat on parempia kuin koskaan ennen.

Ja mikä tämän tekee huvittavaksi on se, että sinä olit erittäinkin kiiinostunut KHL- Jokereista ja Putinin propaganda liigasta, jossa edes Jokereilla ei koskaan ollut rehellistä saumaa voittaa. Eipä siinä, kuten sanoin jokainen saa kiinnostua mistä tykkää, tai olla kiinnostumatta, mutta kommenttisi kieltämättä sinulta huvitti.

Upeaa kiekkoa nähdyt pelit 4 Nations Face-Offissa olleet, eniten harmittaa että kohta tämä herkku jo loppuu.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy