Kiinnostaako 4 Nations Face-Off?

• 11 004
  • 207

Kiinnostaako turnaus?

• Ei kiinnosta

Ääniä: 88 18,4%
  • Ehkä hieman

Ääniä: 178 37,3%
  • Kiinnostaa paljon

Ääniä: 211 44,2%

• Äänestäjiä
    477

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Parhaat vastakkain - jee. Tämä on NHL:n yritys pitää NHL-pelaajat poissa olympialaisista - buu.
Tämä turnaus on todennäköisesti se joka mahdollistaa pelaajien olympiamatkat tulevina vuosina. Sehän on täysin selvää että ei NHL omiaan tuonne kesken kauden mielellään päästäisi, mutta tekivät myönnytyksen sillä ehdolla että saivat ikäänkuin oman vastaavan turnauksensa vähän etupeltoon. Varmasti oletusarvo oli että tästä saadaan nyt kunnon show aikaiseksi kun parhaat pelaajat nähdään vastakkain ekaa kertaa lähes kymmeneen vuoteen, mutta eihän se tällaisella konseptilla oikein luontevasti onnistu.

Jokainen varmasti ottaa Olympialaiset useammalla osallistujamaalla kymmenen kertaa kymmenestä ennen Four Nationsia, mutta menköön tämä nyt tällaisena alkupalana noita ensi vuoden karkeloita odotellessa. Ihan varmasti tulee katsottua kaikki matsit jotka on mahdollista katsoa.

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Melkein. Tarkennettuna: turnaus on erittäin kiinnostava heille, jotka seuraavat NHL:ää ennen kaikkea suomalaisten pelaajien näkökulmasta. Ja voisin kuvitella että yhtä lailla sama pätee vastaavasti länsinaapuriin.
Ehkä? Mä en itse tuohon laariin laskeudu, seuraan peliä pelinä. Mä en yleensä edes oikein syty maajoukkueturnauksesta sinällään, en innostu siitä että puhkutaan kansallistunnetta.

Kiva kyllä nähdä parhaat vastakkain, vaikka näenhän mä nuo tyypit joka aamu muutenkin. Mulle on lopulta melko lailla se ja sama, kuka tämän voittaa. Kunhan on timanttist lätkää.

Ralph

Jäsen
Ei järin kiinnosta. Itse olen sellainen NHL:n seuraaja, että kun kausi alkaa päivänä X ja loppuu päivänä Y, niin tuo jakso pelattaisiin yhtäjaksoisesti. Tietysti ennen pudotuspelejä, pudotuspelien aikana ja jouluna tulee päivän parin taukoja, mutta minulle ei yli viikon tauot maistu.

Sinänsä potentiaalia parhaiden turnauksessa on, mutta neljä joukkuetta on aivan liian vähän. Vähintään kahdeksan tarvitaan, 12 olisi vielä parempi ja formaattina 16 paras mahdollinen, mutta jääkiekossa tasoerojen takia turha.

Suurin kiinnostus kohdistuu Kanadan kärkiosaamiseen, sillä Nathan MacKinnon ja Connor McDavid olisi kiva joskus nähdä pelaamassa yhdessä. Siihen ylivoimalla päälle Cale Makar, niin potentiaalia on nähdä parasta jääkiekkoa koko 2000-luvulla.

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
MTL
Suurin kiinnostus kohdistuu Kanadan kärkiosaamiseen, sillä Nathan MacKinnon ja Connor McDavid olisi kiva joskus nähdä pelaamassa yhdessä. Siihen ylivoimalla päälle Cale Makar, niin potentiaalia on nähdä parasta jääkiekkoa koko 2000-luvulla.
Omasta mielestäni tämä on juuri niitä syitä, miksi turnaus ei niin nappaa. Joo, nuo mainitsemasi kaverit ovat parhaita jääkiekkoilijoita, jotka varmasti tulevat pelaavat helvetin hyvää jääkiekkoa. Mutta vähän tulee sama fiilis, kun seurata Barcelonan futista silloin kuin Messi-Suarez-Neymar hääräsivät hyökkäyksessä. Kyllähän ne pelaavat helvetin hyvää jalkapalloa, mutta seuraako siitä niin hyvä jalkapallo-ottelu, kun paukuttavat 8-0 tuloksen jonkun Deportivo La Coruñan verkkoon.

Mielestäni NHL-pelit ovat juuri niin kiinnostavia siksi, että palkkakaton myötä siellä pelaa oikeasti ne parhaat joukkueet toisia parhaita joukkueita vastaan. Jääkiekko on kuitenkin vahvasti joukkuelaji, toisin kuin vaikka muista Pohjois-Amerikan isoista koris, jefu ja baseball missä joukkueet rakentuvat vahvemmin yksilöiden varaan.

Ja muutenkin tuo 4 Nationsin parhaat vs. parhaat ei ihan oikeasti ole näin, sillä esimerkiksi pistepörssin top-30:stä 8 pelaajaa edustaa kansalaisuuksia, jotka eivät ole turnauksessa mukana. Melkein yksi kolmasosa siis.

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
MTL
Top 50:stä kuitenkin 30 pelaajaa eli 60 % on mukana.
Aika pieni prosentti, jos meinataan, että turnauksessa olisi "parhaat vs. parhaat". Ja kuten sanoin aiemminkin, niin jos Urho Vaakanainen on mukana neljän maailman parhaan joukkueen "all-stars-joukkueessa", niin turnausta ei voi mainostaa "parhaat vs. parhaat" -kilpailuna.

PS. Minulla ei ole mitään Urho Vaakanaista vastaan. Hänestä on kehittymässä ihan kelpo pakki NHL:ään, mutta hän toimii tässä kohtaa hyvänä esimerkkinä. Samalla kun esimerkiksi se Bouchard ei mahdu näihin kisoihin mukaan.

Aika pieni prosentti, jos meinataan, että turnauksessa olisi "parhaat vs. parhaat". Ja kuten sanoin aiemminkin, niin jos Urho Vaakanainen on mukana neljän maailman parhaan joukkueen "all-stars-joukkueessa", niin turnausta ei voi mainostaa "parhaat vs. parhaat" -kilpailuna.

Kai sä kuitenkin ymmärrät, mitä jääkiekossa parhaat vs. parhaat -turnauksella tarkoitetaan?

Parjaat maat vastakkain parhailla pelaajillaan = parhaat vs parhaat. Kyseessä ei siis ole maailman parhaat pelaajat jaettuna neljään joukkueeseen.

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit

PS. Minulla ei ole mitään Urho Vaakanaista vastaan. Hänestä on kehittymässä ihan kelpo pakki NHL:ään, mutta hän toimii tässä kohtaa hyvänä esimerkkinä. Samalla kun esimerkiksi se Bouchard ei mahdu näihin kisoihin mukaan.
Montakohan Suomea kovempaa nippua Kanada saisikaan kasattua? Ja miksei yleisurheilussa kaikki osallistujat vaikka satasella ole Jenkkejä? Ei ole parhaat vastaan parhaat nytten.

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
MTL
Kai sä kuitenkin ymmärrät, mitä jääkiekossa parhaat vs. parhaat -turnauksella tarkoitetaan?

Parjaat maat vastakkain parhailla pelaajillaan = parhaat vs parhaat. Kyseessä ei siis ole maailman parhaat pelaajat jaettuna neljään joukkueeseen.
Eiköhän se Vaakanaisen mukanaolo jo tämän kerro.

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
MTL
Ja miksei yleisurheilussa kaikki osallistujat vaikka satasella ole Jenkkejä? Ei ole parhaat vastaan parhaat nytten.
Yleisurheilussahan voi olla myös vaikka kaikki kisaajat jenkkejä tai jamaikalaisia. Tällaisia muovisia showcase-kisoja järjestettiin aikakin silloin Boltin kulta-aikoina. Ihan samalla tavalla, kun tähänkin muoviseen face-offiin on kerätty osallistujia valikoiden, eikä normaalien arvokisojen valintaperusteiden mukaan. Tosin sillä erolla, ettei sinne Boltin kanssa otettu mitään Markus "Vaakanainen" Pöyhösiä viivalle.

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
MTL
Ai minkä? Kyseessäkö ei sinusta ole parhaiden maiden parhaiden pelaajien turnaus?
"Parhaiden maiden kaikista maailman n. 200 maasta, jotka juuri saavat kaavittua 6 pakkia vähintään AHL:stä, ja jotka eivät ole sotaa käyvän tunkiomaan kansalaisia".

Joo, siinä tapauksessa kyseessä on parhaiden maiden pelaajien turnaus, feat Urho Vaakanainen.

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En kyllä ymmärrä tätä jatkuvaa marinaa aiheen ympärillä. Tätä on odotettu kuin kuuta nousevaa ja sitten kun sitä herkkua tarjoillaan niin alkaa pillitys, että voi voi kun ei oo sitä ja tätä. Itse ainakin tapitan joka matsin ja nautin kun näen tämän supersukupolven leijonat ensi kertaa tositoimissa. Nautitaan nyt näistä ketkä on paikalla eikä haikailla puuttuvien perään. Hieno lämmittely ennen olympialaisia!

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Tämä turnaus on todennäköisesti se joka mahdollistaa pelaajien olympiamatkat tulevina vuosina. Sehän on täysin selvää että ei NHL omiaan tuonne kesken kauden mielellään päästäisi, mutta tekivät myönnytyksen sillä ehdolla että saivat ikäänkuin oman vastaavan turnauksensa vähän etupeltoon. Varmasti oletusarvo oli että tästä saadaan nyt kunnon show aikaiseksi kun parhaat pelaajat nähdään vastakkain ekaa kertaa lähes kymmeneen vuoteen, mutta eihän se tällaisella konseptilla oikein luontevasti onnistu.

Jokainen varmasti ottaa Olympialaiset useammalla osallistujamaalla kymmenen kertaa kymmenestä ennen Four Nationsia, mutta menköön tämä nyt tällaisena alkupalana noita ensi vuoden karkeloita odotellessa. Ihan varmasti tulee katsottua kaikki matsit jotka on mahdollista katsoa.
Uskoisin NHL:n pelaavan omilla turnauksillaan (en usko tämän jäävän viimeiseksi, ellei ole aivan kaamea yleisöfloppi) pidempää peliä kuin parit seuraavat olympialaiset. Kunhan saavat Suomen ja Ruotsin puhuttua vielä päästämään Venäjä mukaan, palauttanevat World Cup -teeman. Sitä kun hinkkaa menestyksekkäästi useamman rundin, voi alkaa taas kiukuttelemaan olympialiikkeelle.

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Uskoisin NHL:n pelaavan omilla turnauksillaan (en usko tämän jäävän viimeiseksi, ellei ole aivan kaamea yleisöfloppi) pidempää peliä kuin parit seuraavat olympialaiset. Kunhan saavat Suomen ja Ruotsin puhuttua vielä päästämään Venäjä mukaan, palauttanevat World Cup -teeman. Sitä kun hinkkaa menestyksekkäästi useamman rundin, voi alkaa taas kiukuttelemaan olympialiikkeelle.
Kannattaa käydä ticketmasterissa katsomassa. Siellä ei esimerkiksi Kanada Usa peliin taida yksikään katsomo lohko olla loppuunmyyty

Siwankassa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Mikael Granlund
En kyllä ymmärrä tätä jatkuvaa marinaa aiheen ympärillä. Tätä on odotettu kuin kuuta nousevaa ja sitten kun sitä herkkua tarjoillaan niin alkaa pillitys, että voi voi kun ei oo sitä ja tätä. Itse ainakin tapitan joka matsin ja nautin kun näen tämän supersukupolven leijonat ensi kertaa tositoimissa. Nautitaan nyt näistä ketkä on paikalla eikä haikailla puuttuvien perään. Hieno lämmittely ennen olympialaisia!
Allekirjoitan tämän viestin täysin.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Väitän, että ne jotka tätä ovat odottaneet "kuin kuuta nousevaa", odottavat tätä edelleen pitkälti yhtä paljon. Nyt on vain lähempänä itse tapahtumaa noussut esille myös vähemmän kiinnostuneiden (kuten minä) näkemyksiä.

Hienoa, että osa porukasta saa tästä paljon iloa irti, mutta valitettavasti jopa jatkiksen puolella vaikuttavat olevan vähemmistössä.

Oma fiilis on luokkaa "ihan kiva", mutta ainakaan etukäteen ajateltuna en ole kovinkaan kiinnostunut siitä miten itse otteluissa käy. Kiva nähdä Suomen parhaita pelaajia samassa joukkueessa pelaamassa Suomen väreissä, mutta kun itse turnauksessa ei ole oikein mitään panosta, niin vähän hankala tästä on innostua ihmeemmin.

Ihmettelen kyllä tätä koko konseptia, siis NHL:n näkökulmasta. Ensin jättäytyvät pois Olympialaisista, joka aiheuttaa vahinkoa NHL:n ja koko jääkiekon maineelle, mutta sitten yhtäkkiä yritetään tällaista väkinäistä ja muovista turnausta kuitenkin? Ehkä siellä on ymmärretty aiempien päätösten tyhmyys ja yritetään nyt jotenkin sitä paikata.

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Väitän, että ne jotka tätä ovat odottaneet "kuin kuuta nousevaa", odottavat tätä edelleen pitkälti yhtä paljon. Nyt on vain lähempänä itse tapahtumaa noussut esille myös vähemmän kiinnostuneiden (kuten minä) näkemyksiä.

Kourallinen NHL:ää käsitteleviä podcastejammekin ovat sivunneet turnauksen merkityksellisyyttä eli ihan sukkana sisään tällainen turnausmuoto ei ole mennyt.

On silti ihan mahdollista, että tulee hyviä pelejä, pelaajat syttyy, katsojat syttyy, omat innostaa ja vastapuolen mulkerojen naamataulut vituttaa sopivasti - kuten asiaan kuuluu.

Ennestään kapean pakistomme otettua pahasti osumaa täytyy taikoa hyvä viisikkopeli kasaan ja raastaa tulosta - tuttuun Leijonatyyliin.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Totta kai kiinnostaa. Harmi, että Suomen pakisto ei vedä vertoja muille maille, mutta muuten ollaan hyvässä jamassa.

Glove

Jäsen
Kyllä minä varmaan nuo järkevään aikaan tulevat pelit katson, mutta ei minua niin paljoa kiinnosta, että alkaisin öitä valvomaan kiekon takia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy