Mainos

Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 746 395
  • 3 602

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Markkinointiviestinnän luennolla vuosia sitten muistaakseni sanottiin, että markkinoinnin yksi tärkeimmistä tehtävistä on herättää tunteita. Siinä Blues onnistui eilen paitojensa kanssa. Myötähäpeäkin on tunne!
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Totuus eilisestähän on se että rikas firma osti köyhän seuran käyttöönsä päiväksi - ja käytti sen hyödykseen räikeästi seuraa halveksuen. Joten tuo vittuilu-skenario ei edes ole kovin kaukaa haettu. Jos espoolainen kiekko olisi jollain tasolla Rovion sydäntä lähellä tuo olisi toteutettu eri tavalla.
E:n kirjoitukset ja Juusi Niemisen kolumni ovat myös täyttä asiaa, allekirjoitan joka ikisen sanan. Juha Junno voi myydä vaikkapa tuhat mainosta yhteen paitaan eikä se siltikään ole samaa sarjaa eilisen raskauksen kanssa.


Mielestäni "tempaus" oli verrattavissa siihen, että joku tv-ohjelma käskisi romanikerjäläisten esittää koiraa ja haukkua ja sitten kuvaisi tämän ja näyttäisi tv:ssä. Sitten voisi perustella "mutta kun ne romanikerjäläiset saivat siitä rahaa". Hieman kärjistetysti Rovio häpäisi taloudellisissa vaikeuksissa painivan seuran.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Aika kevyesti seuroja häpäistään, jos tuo oli häpäisy. Onko Pelicansin johto häpäissyt seuran vaihdellessan seuran tunnusvärejä kuin paitaa kymmenen vuotta sitten? Häpäistiinkö Jokerit 90-luvulla kun seura pelasi kaikkien eikojen tyylittömimmissä paidoissa, joissa lilan ja turkoosin eri sävyt vaihtuivat kausittain toisiksi? Jos seuroja ei tuolloin häpäisty, miten yhden hassun pelin kestoinen tempaus häpäisi yhtään mitään?

Jonkun logon pyhyydestä puhuminen on suorastaan naurettavaa kun seuran logo on muuttunut 15 vuoden aikana 4 kertaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mahtava saaga ja toivon, että termistä "vihreä possupaita" kuullaan vielä vuosien ja vuosienkin päästä. Jossain kohtaa ensi vuosikymmenellä etsitään alkuperäisessä ottelussa pelanneita "missä he ovat nyt" -hengessä eri lehtijuttuihin.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Osaako joku sanoa, onko näihin "otteluruuhkan" peleihin ollut minkäänlaista lippupakettia myynnissä?
Nyt on sitten tammikuun peleihin tollanen kiva 8 otteula 80 kympillä tarjous. Tammikuussa on 10 kotipeliä eli lippupalvelun verkkosivujen mukaan ne matsit joita tolla paketilla ei näe on 13.1. Kärpät ja 31.1. TPS peli. Paketti siis sisältää kaikki kolme HIFK kotimatsia joista yksi on vielä lauantaipeli.

Itsellä ainakin meni harkitaan toi paketti. Sehän maksaa itsensä takaisin heti 4 ottelun jälkeen. Varsinkin kun noihin HIFK peleihin on ollu aina se 5 egen paikallislisä. Tosin kun mä aina tykkään raahata jonkun frendin mukaan halille niin sitten noita pitäs ostaa kaks...
 
Viimeksi muokattu:

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Jonkun logon pyhyydestä puhuminen on suorastaan naurettavaa kun seuran logo on muuttunut 15 vuoden aikana 4 kertaa.
Eli koska aikaisemmin ollaan tunaroitu, on täysin hyväksyttävää tunaroida jatkossakin? Onhan tuossa kieltämättä jonkinlaista logiikkaa.

Itseäni tuota logoa enemmän hiertää se että nyt luovuttiin ensimmäistä kertaa omista väreistä. Ylitettiin siis uusi raja. Ja kun se on tehty kerran sen toistaminen on paljon helpompaa jatkossa - kuten logon kanssa.

Fanien välinpitämätön suhtautuminen tarkoittaa sitä että seurajohdolla on hyvin matala kynnys huorata jatkossakin. Ei tulisi yllätyksenä mikäli ensi kaudella nähtäisiin jotain vastaavaa.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Sen verran on nyt annettava kuitenkin täältä synninpäästöä, että jos siellä tosiaan on se tilanne että joko vedetään aina välillä noissa porsas-asuissa tai sitten toinen vaihtoehto on panna lappu luukulle, niin kyllähän minäkin voisin tuossa tilanteessa jo hieman joustaa. Ei tää ole nyt kuitenkaan niin vakavaa touhua. Tärkeintä nyt kuitenkin että firma pysyy pystyssä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eli koska aikaisemmin ollaan tunaroitu, on täysin hyväksyttävää tunaroida jatkossakin? Onhan tuossa kieltämättä jonkinlaista logiikkaa.

No vähän joo. Bluesissa on toimittu vuosikausien ajan niin, että kaikki tuntuu aina väliaikaiselta. En ole itse ikinä ajatellut, että nykyiset värit tai logo olisivat jotenkin pysyviä, eiväthän ne ole kuin muutaman vuoden ikäisiä ja historia on osoittanut, että ne vaihtuvat kyllä heti kun joku löytää taas uuden fontin, jossa on kiva B-kirjain tai keksii kokeilla Photoshopin värivalitsimia.

Ollaan tiukempia näissä asioissa sitten kun väreille tai logolle on luotu arvoa, jote muutoksilla halveerataan. Nyt niitä ei ole.
 

KukkoMiikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En muuten itse asiassa tiedä, jaettiinko tuohon peliin AB:n toimesta lippuja tai jotain vastaavaa, vai oliko tuo yleisömäärän kasvu oikeasti itse maksaneita katsojia.

Aivan varmasti jaettiin. Koko toinen yläkatsomo oli varattu ilmeisesti Rovion henkilökunnalle ja heidän perheilleen ja ainakin minun on vaikea uskoa, että Rovio olisi ostanut ~1000 normaalihintaista lippua.

Oma mielipiteeni koko tapahtumasta on vähän ristiriitainen. Loistavaa, että hallilla oli väkeä ja loistavaa, että tempauksella tehtiin varmasti rahaa. Loistavaa myös, että yritystä löytyy - ei Rovion kaltaisen yhteistyökumppanin saaminen ole helppoa. Paitojen ja "sielun myyminen" on mulle ihan fine, mutta olishan ne paidat voitu tehdä ihan helvetisti tyylikkäämminkin. Hyvätasoinen peli olisi muuttanut paljon asioita.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
Tässä paitagatessa hyvä puoli on se, että uusi toimari arvioi jo julkisuudessa kriittisesti tapahtunutta, eikä esim. valehdellut toimittajalle mitään puolivillaista niinkuin Rautio monessa asiassa... Kummallista tässä on, että jos tuo uusi omistajaorganisaatio kuitenkin tekee kaikkensa kaivaakseen sitä fyrkkaa jostan niin eihän sekään kelpaa... Tietenkään. Paskalehdet kirjoittaa ja karavaani kulkee... Jokainen voi tykönään miettiä, että olisko mieli parempi, kun kannattamamme seura lopultakin katoaisi liigakartalta rahanpuutteen takia??

No vähän joo. Bluesissa on toimittu vuosikausien ajan niin, että kaikki tuntuu aina väliaikaiselta. En ole itse ikinä ajatellut, että nykyiset värit tai logo olisivat jotenkin pysyviä, eiväthän ne ole kuin muutaman vuoden ikäisiä ja historia on osoittanut, että ne vaihtuvat kyllä heti kun joku löytää taas uuden fontin, jossa on kiva B-kirjain tai keksii kokeilla Photoshopin värivalitsimia.

Ollaan tiukempia näissä asioissa sitten kun väreille tai logolle on luotu arvoa, jote muutoksilla halveerataan. Nyt niitä ei ole.

Tässä asian ydin. Nuff said...
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Onhan se totta, että Blues on logoineen mitä on. Mutta logoa pitää silti kunnioittaa,

Melkeinpä voisin sanoa - tai siis sanonkin - että vanha Kiekko-Espoon logo pitäisi ottaa uudelleen käyttöön. Ja pysyä siinä vähintään seuraavat 347 vuotta. Bluesin logot on ollut ihan /c:stä kaikki. Joukkueen nimi on sen sijaan vakiintunut jo Bluesiksi. Hevosenkenkä ja kruunu. Espoo Blues.

Ja tuo 8 peliä 80 eurolla on oikeasti kohtuullinen diili. Toivottavasti myy hyvin.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Iltalehdessä * TJ Koskinen kommentoi possupaitoja.

"Kuinka merkittävä on Rovion Bluesille maksama summa?

- Ei se merkittävä ole."
Tästä on pakko napata kiinni.. Katsokaa nyt hyvät ihmiset, kuka tuonkin jutun on kirjoittanut! Varmasti poimii tekemästään haastattelusta taas ne pointit ja lauseenosat, jotka sopivat suunnitteilla olevaan uutiseen. Toimittaja on tuonut ilmi oman kantansa jo hyvin selvästi ja nyt jatkaa samalla linjalla... En väitä, että Koskisen suuhun olisi laitettu sanoja, mutta varmasti tämä toimittaja on jo oppinut poimimaan tarvittavat sanat sieltä seasta, vaikka haastateltavan pointti olisi ollut eri.

Ilmaisen myös kantani tuohon Kiekko-Espoon logoon.. Ottakaa nyt huomioon se, että aika monta sukupolvea on jo oppinut tuntemaan seuran nimellä Blues ja myös nykyisellä logolla, joka on kuitenkin ollut käytössä jo vuodesta 2009 lähtien. Meistä joukkuetta jatkuvasti ja jo vuosikymmeniä seuranneista tuo ehkä tuntuu lyhyeltä ajalta, mutta aika monta junnupolvea putoaisi pois, jos logo palautettaisiin johonkin, mitä on käytetty viimeksi 16 vuotta sitten..

Vielä pieni kannanotto siihen, että Bluesin logo "raiskattiin" tai sitä ei kunnioitettu tässä possupaidassa... Logo oli kuitenkin mukana paidassa ja vaikka oli vain olkapäällä, se oli kuitenkin mukana! Miten olkapäällä oleva logo eroaa esimerkiksi viimeisellä Kiekko-Espoo kaudella olleeseen logoon, joka oli kuin pikkuriikkinen mainos rinnan kohdalla? Keskellä paitaa oli isolla Neste.. Onko aika kullannut muistot vai mikä on, koska muistan myös kovin elävästi KalPan pelipaidan, missä logo oli vielä kauempana näkymästä, lähellä kainaloa. Häpäistiinkö logo silloin? Onko oikeasti todella kamalaa, jos yksi ottelu pelataan sponssipaidoilla ja loput 59 ottelua pelataan liigan hienoimmilla paidoilla, joissa logo on oikeasti näkyvissä, toisin kuin monella tilkkutäkkiseuralla?
 

Fordél

Jäsen
Vielä pieni kannanotto siihen, että Bluesin logo "raiskattiin" tai sitä ei kunnioitettu tässä possupaidassa... Logo oli kuitenkin mukana paidassa ja vaikka oli vain olkapäällä, se oli kuitenkin mukana!

Niinpä. Eihän tässä mitään logoa raiskattu, korkeintaan pelipaita. Logo olisi raiskattu siinä vaiheessa, jos siihen olisi lisätty possuja yms. Näinhän ei ole tehty. Ja Espoossa on pelattu viime vuosina niin tyylikkäillä paidoilla, että vaikea lähteä Bluesin toimistoa kritisoimaan pelipaidan raiskaamisesta. Siellähän jos jossain liigapaikkakunnista on kunnioitettu pelipaitaa ja logoa jättämällä mainokset minimiin. Se, että yksi peli pelattiin nyt erilaisilla paidoilla, ei ole ollut minkään asian raiskausta vaan hyväntekeväisyyttä. Mielestäni lapset ja nuoret on nyky-yhteiskunnassa yksi parhaimmista aiheista hullutella, vaikka sitten yhden ottelun (1/60 kaudesta) pelipaidan kustannuksella. Keltäänhän tämäkään hulluttelu ei ollut pois. Ainoat, jotka tästä näyttävät kärsineen, ovat ne, joiden täytyy dramatisoida kaikkea ja saada klikkauksia jutuilleen. No he ovat pieni riesa hyvän tekemisen rinnalla.
 
Viimeksi muokattu:

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Melkeinpä voisin sanoa - tai siis sanonkin - että vanha Kiekko-Espoon logo pitäisi ottaa uudelleen käyttöön.
Itse miettinyt ihan samaa. Koska toi uusi logo ei musta ole mitenkään järejettömän hyvä vaan osastoa siedettävä, niin kyllä mä uskon että joskus 10 vuoden päästä logoa saatetaan hieman tuunata taikka sitten kokonaan vaihtaa. Kun itselläkin on tota fanikräsää uudella sekä vanhalla logolla niin toivottavasti uutta logoa ei vähään aikaan oteta käyttöön.

Kyllähän näiden uusien omistajien aikana on tota Kiekko-Espoo aikaa nostettu hyvin taas framille ja tosta vanhasta logosta on tehty selkeesti joukkueen kakkoslogo. Salonojan aikaan tää Kiekko-Espoo tausta oli kyllä aika hyvin unohduksissa.

Noista pelipaidoista sen verran että kyllä mä olen edelleen sitä mieletä että kakkospaidan väriksi pitäisi ottaa se keltainen. Kuitenkin sininen ja keltainen on Espoon värit joten ois luontevaa että ne ois myös Bluesin värit. Ja vikana divari vuotena Kiekko-Espoon kakkospaita oli keltainen.

Ja tuo 8 peliä 80 eurolla on oikeasti kohtuullinen diili. Toivottavasti myy hyvin.
Yksi ottelu maksaa suunnilleen saman verran kun pizzaslice + kokis Barona-areenalla. Ei paha. Siis lipun hinta.
 

Kapulainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Niinpä. Eihän tässä mitään logoa raiskattu, korkeintaan pelipaita. Logo olisi raiskattu siinä vaiheessa, jos siihen olisi lisätty possuja yms. Näinhän ei ole tehty. Ja Espoossa on pelattu viime vuosina niin tyylikkäillä paidoilla, että vaikea lähteä Bluesin toimistoa kritisoimaan pelipaidan raiskaamisesta. Siellähän jos jossain liigapaikkakunnista on kunnioitettu pelipaitaa ja logoa jättämällä mainokset minimiin. Se, että yksi peli pelattiin nyt erilaisilla paidoilla, ei ole ollut minkään asian raiskausta vaan hyväntekeväisyyttä. Mielestäni lapset ja nuoret on nyky-yhteiskunnassa yksi parhaimmista aiheista hullutella, vaikka sitten yhden ottelun (1/60 kaduesta) pelipaidan kustannuksella. Keltäänhän tämäkään hulluttelu ei ollut pois. Ainoat, jotka tästä näyttävät kärsineen, ovat ne, joiden täytyy dramatisoida kaikkea ja saada klikkauksia jutuilleen. No he ovat pieni riesa hyvän tekemisen rinnalla.
Ottamatta sen enempää kantaa keskusteluun, Fordelin kirjoitus on täyttä asiaa, taas. Siihen ei ole lisättävää tai poistettavaa. Bluesille nuoret sukupolvet ovat vielä tärkeämpiä kuin IFK:lle tai Jokereille. Enkä osaa millään tavalla nähdä tässä asiassa elämää suuremman loukkaantumisen paikkaa. Suurin yllätys itselleni oli aiemmin järkevästi kirjoittaneen Sasha Huttusen totaalinen loukkaantuminen aiheessa.
 

Kisalihis

Jäsen
Niinpä. Eihän tässä mitään logoa raiskattu, korkeintaan pelipaita. Logo olisi raiskattu siinä vaiheessa, jos siihen olisi lisätty possuja yms. Näinhän ei ole tehty. Ja Espoossa on pelattu viime vuosina niin tyylikkäillä paidoilla, että vaikea lähteä Bluesin toimistoa kritisoimaan pelipaidan raiskaamisesta. Siellähän jos jossain liigapaikkakunnista on kunnioitettu pelipaitaa ja logoa jättämällä mainokset minimiin. Se, että yksi peli pelattiin nyt erilaisilla paidoilla, ei ole ollut minkään asian raiskausta vaan hyväntekeväisyyttä. Mielestäni lapset ja nuoret on nyky-yhteiskunnassa yksi parhaimmista aiheista hullutella, vaikka sitten yhden ottelun (1/60 kaudesta) pelipaidan kustannuksella. Keltäänhän tämäkään hulluttelu ei ollut pois. Ainoat, jotka tästä näyttävät kärsineen, ovat ne, joiden täytyy dramatisoida kaikkea ja saada klikkauksia jutuilleen. No he ovat pieni riesa hyvän tekemisen rinnalla.


Tämä juuri itselläkin oli mielessä. Kun huomioi, että kyseessä on joukkue, joka on myynyt vähiten mainoksia peliasuun, on melko rohkeaa sanoa yksittäisen ottelun perusteella, että kaikki on kaupan ja identiteetti myyty. Peliasun raiskaamista on nimenomaan se, että käytetään joka neliöcenttimetri mainontaan ottelusta toiseen.
Tavallaanhan peliasun muokkaamiselle haettiin hiljainen hyväksyntä jo roosanauhakampanjan yhteydessä, kun logoa väritettiin pinkiksi ja peliasua muokattiin jonkin verran. Silloin ei noussut meteliä, kun oli puhtaasti hyväntekeväisyydestä kyse. Nyt kun mukana oli kaupallista puolta, niin nousi meteli.
Sitäpaitsi mun mielestä tällainen urheilumainonnan konsepti on tyylikästä ja jopa innovatiivista. Vähän kehittämällä se on sekä joukkueelle että mainostajalle huomattavasti edullisempaa kuin perinteinen. Pelataan puhtailla perusasuilla ja tehdään lisätuloja pari kertaa vuodessa teemaotteluilla, joissa otteluisäntä saa vaikuttaa oheisohjelmaan ja yhdessä suunnitellaan vähän speliaalimpaa peliasua, jotka otteluisäntä voi vaikka lunastaa ja antaa eteenpäin liikelahjoina. Ens kerralla pitää vaan oppia virheistä. Logo normaalisti paikoilleen ja merkittävä korvaus joukkueen tilille (jos ei sellaista nyt tullut), niin kaikki on tyytyväisiä. Paitsi keltainen lehdistö, jota ei voi miellyttää millään.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Suurin yllätys itselleni oli aiemmin järkevästi kirjoittaneen Sasha Huttusen totaalinen loukkaantuminen aiheessa.

No kyseisen hemmon työnantajana on kuitenkin aviisi jonka koko myynti perustuu siihen, että lukijat saavat raivostua tai tyrmistyä milloin mistäkin väkisintehdystä "kohusta".
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Nyt on sitten tammikuun peleihin tollanen kiva 8 otteula 80 kympillä tarjous. Tammikuussa on 10 kotipeliä eli lippupalvelun verkkosivujen mukaan ne matsit joita tolla paketilla ei näe on 13.1. Kärpät ja 31.1. TPS peli. Paketti siis sisältää kaikki kolme HIFK kotimatsia joista yksi on vielä lauantaipeli.

Onko niin, että tuo 31.1 TPS:ää vastaan tarkoitettu peli on siirtynyt pelattavaksi Espoossa? Eli jotain ottelupäivämuutoksia taas. Bluesin sivujen mukaan kyseessä siis vierasottelu. Kärpät-otteluhan tulee tuosta 13.1 siirtymään pois, koska samana päivänä on Kärpillä vierasottelut CHL:ssä. Eli mikäli Bluesin sivujen otteluohjelma pitää kutinsa, niin tuossa paketissa on tosiaan kaikki 8 ottelua, jotka kotona pelataan tammikuussa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Onko niin, että tuo 31.1 TPS:ää vastaan tarkoitettu peli on siirtynyt pelattavaksi Espoossa?
Mun moka. Turussa se pelataan. Sori.

Mutta Facbookissa oli tieto että 20.1.2015 pelattavaksi merkitty Blues - Kärpät joudutaan siirtämään CHL-otteluiden aikataulujen vuoksi. Täytyy toivoa että sille löydettäs joku järkevä pelipäivä. Esim joku LAUANTAI!
 
Viimeksi muokattu:

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Possupaitoja kritisoinut Sasha Huttunen haastattelee Bluesin uutta toimitusjohtajaa Jarmo Koskista: http://www.iltalehti.fi/smliiga/2014121718934148_sm.shtml

Lainasin tämän tuolta talousseurantaketjusta, koska oma vastaukseni koskee lähinnä markkinointi-osiota haastattelusta. Toivottavasti Jake ei vain puhu politiikkaa, vaan ottelutapahtumalle aletaan oikeasti tekemään jotain! Kyllähän tuolla hallin käytävillä on ollut valitettavan kuollutta tällä kaudella...
 

Blondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Joo tähän halusin myös itse kommentoida, että Jarmohan tuossa viittaa mielestäni Jokereiden toimintaan, joissa siis mainoskatkoilla ym. on aina kaikkea yleisöä stimuloivaa toimintaa jumbolla, ja yhteistyökumppanit jakavat katsojille lahjakortteja jne. Näin ainakin muistelen mitä olen Hartwall-areenalla vieraillut. Tälläisten asioiden matkiminen meidän ottelutapahtumaan olisi minusta erittäin hyvä idea. Nythän mainoskatkoilla tulee aina se sama mainos korvia särkevän kovalla volyymilla. Toteutus sitten käytännössä meidän resursseilla, en tiedä, mutta hyvä että asiaan oon kiinnitetty huomiota ja sitä halutaan kehittää! Tämä on siis oma käsitykseni siitä, mitä ottelutapahtuman viihdyttävyydellä tarkoitetaan, siihen kuuluu tietenkin myös hallien käytävillä tapahtuva toiminta ja mitä vielä muuta.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mainoskatkojen videoskriinillä tuleva ohjelmahan tulee Liigalta, tai näin olen ainakin käsittänyt. Eli siihen tuskin pystytään puuttumaan... Normipelikatkot on sitten tietty eri asia. Showelementtejä pitäisi tuoda mukaan pelin aikana, mutta ehdottomasti myös erätauoilla. Silloin tehdään iso osa markkinointityöstä, jonka perusteella asiakas joko tulee, tai ei tule enää matsiin. Jos ruoka ja juoma on liian kallista, pahaa tai huonosti saatavilla, se on yksi korjaus. Sitten pitää vielä keksiä jotain viihdykettä heille, jotka juo eivätkä syö. Fanituotteet pitäisi ehkä tuoda paremmin esille, toinen myyntipiste eri puolelle hallia tms. Valikoima voisi olla myös vielä laajempi, vaikka sitä onkin laajennetty koko ajan. Lapsille pitäisi olla jotain tekemistä myös, joku AB-leikkipaikka pohjakerrokseen?
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Jopa hieman pelottavaa tekstiä toimarilta tuossa IL:n haastattelussa... Jos peli on tasollisesti kuraa ja oheismyynti liian kallista ja/tai skeidaa, tapahtuman kehittäminen muista lähtökohdista on täysin toissijaista. Eihän tässä olekaan muuta tehty kuin kehitelty teemoja ja yritetty saada tapahtumasta vetovoimasta jollain mulla kuin ydintuotteella - Espoo Bluesilla ja jääkiekolla sekä siihen kylkeen myytävällä syötävällä ja juotavalla. Ja sitten kun pelistä toiseen pysyvät elementit (peli ja ruoka/juoma) tuottaa jatkuvasti pettymyksiä, ei ole mikään ihme, että ihmiset eivät tule uudestaan vaan kokevat itsensä ryöstetyiksi.

TV-sopimus olisi hyvä tapa tuoda esiin sitä olennaista - täällä pelataan hyvää lätkää, jota on hyvässä fiiliksessä kivempi katsoa paikan päällä. Mutta kun televisiosta katsoja näkee täysin vailla järkeä hiihtelevän lauman, ei se herätä kiinnostusta tulla paikan päälle. Televisiosopimuksen pitäisi nimen omaan herättää keskustelua ja kiinnostusta laajemmin kuin vain hallilla käyvien keskuudessa tapahtumaan tuloa kohtaan - nyt pelin liput on ylihinnoiteltu ja peli laadultaan heikko... seuraus on se, ettei ihmiset halua siitä maksaa, koska sen toteamiseen riittää myös televisio, jonka kyljessä voi juoda euron kaljatölkkejä kahdeksan euron muovimukin sijaan. Se on siinä vaiheessa ihan sama, että palkitaanko punaisimmat viikset tai makein peruukki... Perustukset kuntoon, sen jälkeen sitä harjakorkeutta nostamaan - ei päin vastoin.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Koskinen sanoo että lapsiperheitä koitetaan tulevaisuudessa kosiskella hallille enemmän. Eipä tosta lapsiperheisiin panostamisesta ole mitään hyötyä jos ottelut päätyy tulevaisuudessakin samaan aikaan kuin niiden lasten pitäs olla nukkumassa. Kaikki mun kaverit jolla on tollaisia 6 - 8 vuotiaita muksuja sanoo aina ton nukkumamenoajan olevan syyn miksi ei tule hallille muksujen kanssa. Varmaan tulevaisuudessa muutaman tiistaipelin voisi pelata vaikka sunnuntaisin. Silloin lapsiperheillä olisi aikaa tulla hallille eikä siellä olisi niitä lauantai-iltaa aloittelivia känniääliöitä huutelemassa "fiksuja kommenteja" joita sitten saa selitellä kotimatkalla.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Varmaan tulevaisuudessa muutaman tiistaipelin voisi pelata vaikka sunnuntaisin.

Erittäin vahva puolto noille sunnuntaipeleille näin lapsiperheellisen näkökulmasta. Sunnuntaisin täytyy aina väkisin keksiä ohjelmaa koko perheelle, kun kauppapäiväksi sitä on vaikeaa varata ja muutenkin koko Suomi tuntuu viettävän kristillistä siestaa. Joten säädylliseen aikaan alkava lätkämatsi olisi pelastus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös