Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 650 019
  • 2 903

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Mutta nimenomaan vain MetroFM:llä, joka on yksi järjestäjistä. Missään muualla konsertista ei ole kuulunut halaistua sanaa, mikä on huono merkki

Kyllä tuota konserttia SuomiPOPillakin on puffattu - uskoisin, että myös muillakin saman konsernin kanavilla.
 

BlueTaco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Red Wings
Täytyi tulla tänne taas kirjoittelemaan, kun kännykällä keskustelupalstaa selaillessa alareunassa komeile rakkaan naapurimme "Himassa skulataan"-mainos.

Halilla ei käy paljoa väkeä, eli yksinkertaistaen jotain tarttis tehä.

"Espoo on hankala markkina-alue", tai "koko lügalla menee huonosti" kommentit lienee tyypillisimmät vastaukset tähän.

Väitän että se mitä pitäisi tehdä on kokeilla jotain oikeasti erilaista lähestymistapaa. Esim. lähteä liikkeelle sillä että tutkittaisiin millä ihmisiä saataisiin hallille.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Ei kai organisaatio ole puhevälejään katkaissut nykyisin Maltalla asuvaan entiseen markkinointipäällikköönsä niin ettei sieltä voisi neuvoja kysellä? Kyllä mä olen tyypin twitterpäivityksistä päätellyt että edelleen symppaa Bluesia. Teki nimenomaan tuolla tiedotuksen saralla hyvää duunia mikä tuotti myös tulosta kasvaneina yleisömäärinä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Nythän tilanne on se, että Jasonin tilalle ei varsinaisesti tullut ketään vastaavaa henkilöä ja se valitettavasti näkyy. Henkilöt, jotka ovat ottaneet hänen työtehtävänsä hoitaakseen hoitavat myös muita asioita ja heidän vahvuutensa ovat ehkä vähän eri osa-alueissa kuin Jasonilla. Vaikka ehkä osa kausikorttilaisista oli sitä mieltä, että viime kausina oli jopa liikaa kaikenmaailman teemamatsia ja valokuvaus-koppia, satunnainen katsoja ei kiinnitä näihin asioihin huomiota, koska hän ei käy joka matsissa. Hänelle on tärkeää, että juuri siinä matsissa johon hän on ostanut lipun, on jotain extraa. Siitä extrasta pitäisi myös osata markkinoida mahdollisimman laajasti mahdollisimman halvalla. Vaikea yhtälö, mutta ei mahdoton, kuten aiemmin nähtiin. Eilen puolityhjillä tai jopa täysin tyhjillä käytävillä tepasteltuani alkoi ihan oikeasti jo vähän hävettämään.. Juuri näissä matseissa (samalla viikolla monta kotipeliä) pitäisi pystyä luomaan jotain erikoista, mikä ensin tuo väkeä hallille ja saa heidät myös viihtymään siellä! Avainasemassa eivät ole niinkään kummankaan joukkueen kannattajat vaan jääkiekkoa muuten vaan seuraavat ihmiset. Voin kuvitella, että heille Bluesin ottelutapahtuma on tällä hetkellä kovin suppea. Tarjolla on huonoa ruokaa, vähän valinnanvaraa ruokatuotteiden suhteen, tyhjiä käytäviä ja ottelusta riippuen kohtalaista jääkiekkoa. Lienee selvää, että vaikka Blues pelaisi Liigan parasta kiekkoa, pelkästään sen takia väki ei saavu hallille.. Katsotaan ja kuulostellaan, mitä ensi torstain ottelu tuo tullessaan. Sitäkin tosin pitäisi alkaa markkinoimaan heti tämän illan matsin jälkeen, ja mahdollisimman laajasti!
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Tuossahan voisi periaatteessa olla allekirjoittaneelle sopiva jopi, itse kun olen henkeen ja vereen Bluesin kannattaja ja omistan merkonomitutkinnon kolmen vuoden takaa. Tein muuten opinnäytetyöni nimenomaan jääkiekkoseurojen mainonnasta ja markkinoinnista, joten jonkinmoista perspektiiviä omaan tähän asiaan.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Siitä vaan naputtelemaan CV:tä toimistolle, jos teet hommia ilmaiseksi (mikset tekisi, kun olet Bluesin kannattaja *hymiö*), varmasti ottavat tarjouksen vakavasti.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Onkohan Bluesin somen ja verkkosivuja päivittävä kaveri kuollu vitutukseen Hifk-pelin jälkeen kun perjantain kokoonpano- ja ennakkouutisen jälkeen ei ole mitään ilmestynyt. Kyllä yleensä on joku otteluraprtti matsin jälkeen tullu ja 6.12. joku "hyvää itsenäisyyspäivää" fb-tilapäivitys. Toki, ihmisillä on oikeus olla sairaana jne. mutta kun Bluesilla ei mene taloudellisesti kovin hyvin niin kävipä mielessä että onko toimistolla vähenetty sakkia taas.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Toki, ihmisillä on oikeus olla sairaana jne. mutta kun Bluesilla ei mene taloudellisesti kovin hyvin niin kävipä mielessä että onko toimistolla vähenetty sakkia taas.
Jo aikaa ennen Jasoniakin oli mielestäni monesti niin että viikonlopun ottelun raportti tuli sivuille vasta maanantaina. Siksi en ainakaan nyt tämän perusteella lähtisi vetämään tuontyyppisiä johtopäätöksiä. Voisihan joku vielä todeta ettei tuosta HIFK-pelistä nyt mitään raportoitavaa olekaan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onkohan Bluesin somen ja verkkosivuja päivittävä kaveri kuollu vitutukseen Hifk-pelin jälkeen kun perjantain kokoonpano- ja ennakkouutisen jälkeen ei ole mitään ilmestynyt. Kyllä yleensä on joku otteluraprtti matsin jälkeen tullu ja 6.12. joku "hyvää itsenäisyyspäivää" fb-tilapäivitys. Toki, ihmisillä on oikeus olla sairaana jne. mutta kun Bluesilla ei mene taloudellisesti kovin hyvin niin kävipä mielessä että onko toimistolla vähenetty sakkia taas.

Toisaalta jos liksaa tulee joku pari tonnia ja risat, niin ei siinä ala hirveästi sykkimään viikonloppuisin työnantajan eteen. Summa siis puhtaasti veikkauksena, mutta jotenkin luulen, ettei noissa hommissa jääkiekkoseuran kaltainen firma pysty hirveästi maksamaan.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Ääh, kaikki Bluesia seuraavat tietävät miten pelissä kävi eikä varmaan monikaan halua siitä sen enempää lukea. Eteenpäin.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Toisaalta jos liksaa tulee joku pari tonnia ja risat, niin ei siinä ala hirveästi sykkimään viikonloppuisin työnantajan eteen.
Tossa verkkosivujen/somen päivityksessä ois varmasti hyvä olla ns. liukuva duuniaika. Jos itse tota tekisin niin ois se aika vaatimus, kun noita pelejä on iltaisin ja viikonloppuisin. Vaikka siinä nyt joutus nyt tekemään perjantai-iltana hieman duunia niin kai sitten maanantaiaamuna vois nukkua hieman pidempään. Kuitenkin noissa jutuissa on tärkeetä että ne on tuoreita ja tuskin enään tänään kukaan on kiinostunut siitä miten siinä perjantain pelissä kävi.

Ja vaikka liksa ei olis hääppönen niin voihan se olla että tossa duunissa ois tolla työntekijällä muita motivaattoreita esim. jos hän on Blues-fani. Ainakin vois olettaa että siihen hommaan on napattu joku tyyppi joka tuntee Bluesin hyvin. Tosin sillon on myös helppo ymmärtää että perjantain pelistä ei ole hirveesti kiinostanut kirjotella. Tollaset V-mäiset duunihommien hoitaminen menee sitten siihen jokaisen omaan työmoraali osioon. Kun kerta noita juttuja ja fb-tilapäivityksiä on tullu koko syksyn todella hyvin niin siksi toi viikonlopun radiohiljaisuus pikkasen ihmetytti. Mutta nythän on otteluraportti perjantain pelistä Bluesin verkkosivuille ilmestynyt.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Blues pelaa tänään näköjään vihreissä pelipaidoissa! Linkki Bluesin Facebook sivulle. Ennenkuin joku vetää tranteet auki niin vastaavissa tempauksissa on yleensä vain eka erä pelattu spesiaali paidoilla ja sitten ekalla erätauolla vaihdettu normaali paita päälle. Musta ihan hyvä tempaus, mutta aika myöhään tästä vaan infottiin!
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Espoolaisena en vetäisi ranteita auki, mutta olisin kyllä syvästi pettynyt jos seurani Logo, jonka pitäisi olla kaikista pyhintä seurassa korvataan jollain suatanan porsaalla. No markkinointinsa kullakin, itse olisin ehkä sijoittanut vihaset possut tuonne hartioihin...
 

BlueTaco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Red Wings
Blues pelaa tänään näköjään vihreissä pelipaidoissa! Linkki Bluesin Facebook sivulle. Ennenkuin joku vetää tranteet auki niin vastaavissa tempauksissa on yleensä vain eka erä pelattu spesiaali paidoilla ja sitten ekalla erätauolla vaihdettu normaali paita päälle. Musta ihan hyvä tempaus, mutta aika myöhään tästä vaan infottiin!

Toisaalta jos näin on haluttu tehdä, niin luulisi että paidasta olisi voinut tehdä tehdä tyylikkään 80-luvun yöpaidan sijaan.
+ kuten Arsi tuossa jo maintsee: Millä stanan oikeudella logo on korvattu possulla? Ok, ollaan rahattomia jne. jne. mutta rajansa kaikella...
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Terveisiä täältä vieraasta pöydästä (tai no, Espoossa kyllä asun tällä hetkellä...)

Edellisten kirjoittajien kanssa sen verta samaa mieltä, että nuo paidat olisivat voineet olla aavistuksen verran tyylikkäämmät, eli toisin sanoen sisältäneet joukkueen oman logon, mutta jälleen kerran ei voi muuta kun olla kateellinen tuolle Bluesin markkinointiosastolle. Juu, ei tuollaisilla tempauksilla yhtään mestaruutta voita ja meillä on niitä enemmän, mutta markkinoinnissa olette kyllä valovuoden edellä. Siinä missä JYP luottaa Paintilla tehtyihin paperilehtimainoksiin, Blues pitää Angry Birds -teemaottelun. Ei mulla muuta.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Kysymys lienee siitä, mikä on myytävissä ja mikä ei. Ja mikä on myytävissä koko ottelun ajaksi ja mikä vain ensimmäisen erän ajaksi. Mikä on "pyhää" ja mikä ei ole hyvän asian vuoksi niin "pyhää". Nyt keskitytään liikaa siihen, mikä on epäolennaista. Olennaista on ydintuote - jääkiekko. Kaikki muu on "till". Ja jos ydintuote ei ole kunnossa, on vaikeaa myydä uskottavasti "till". Nyt taas on tätä epäolennaista nostettu sen olennaisen kustannuksella...

En pitänyt tästä vihreästä AB-teemasta. Ja miksi vihreät possut, jos teemaan piti mennä - sehän on AB:n "vihollinen". Ässille vielä punaiset paidat ja AB-ykköslintu rinnassa niin olisi mennyt täydestä vitsistä. En myöskään pitänyt Roosa nauhasta sillä tavalla kuin se oli toteutettu - pelkät nauhat olkapäässä ok ja numeron värjääminenkin ehkä joo hyväksyttävää yksittäisessä pelissä, mutta logon väritykseen ei saisi koskea. Yksi erä pinkeissä paidoissa ok, jos ei häiritse joukkueen keskittymistä, mutta... jos me kulttuuria halutaan vaatia - ei näin. Piste,

No tosin Bluesilla nyt ei logo ole ollut pyhä pitkään aikaan, kun sitä on muutettu ties monesti. Minulle tämä merkitsee, mutta olen ehkä vähän konservatiivinen vanha pieru, joka haluaisi paljon muutakin takaisin entiseen.

Jokereita vastaan aikanaan tehty "pelleily kielletty" -slogan tulee väkisin mieleen.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
No mä ymmärrän että Blues logo oli sivuosassa. Noi paidat kuitenkin huutokaupataan ja ängrybirds faneille se possulogo on se juttu, ei Espoo Blues. Ja jos toi kauppa on maailman laajuinen, niin voihan se olla että maailmalla on joku Ängribirds-fani joka diggaa lätkästä ja on valmis tommisen game worn paidan ostamaan vaikka ei edes olisi kuulut Espoon Bluesista. Eli näkisin että se on ton huutokaupaamisen ja rahan keruun kannalta tärkeä juttu että logo vaihdettiin possuun. Blues nyt tekee näitä erillaisia hyväntekeväisyys tempauksia ja se on mua aina fanina mielyttänyt.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
No mä ymmärrän että Blues logo oli sivuosassa. Noi paidat kuitenkin huutokaupataan ja ängrybirds faneille se possulogo on se juttu, ei Espoo Blues. Ja jos toi kauppa on maailman laajuinen, niin voihan se olla että maailmalla on joku Ängribirds-fani joka diggaa lätkästä ja on valmis tommisen game worn paidan ostamaan vaikka ei edes olisi kuulut Espoon Bluesista. Eli näkisin että se on ton huutokaupaamisen ja rahan keruun kannalta tärkeä juttu että logo vaihdettiin possuun. Blues nyt tekee näitä erillaisia hyväntekeväisyys tempauksia ja se on mua aina fanina mielyttänyt.

Minä arvostan suuresti hyväntekeväisyyttä. Ja hyväksyn sen, jos jotain tehdään. Erän verran voi hassutellakin.

Mutta logon pitäisi olla pyhä, koska se on joukkueen pyhin. Ja se on se "ei nimi selässä vaan logo rinnassa" -asenne. Ja pk-seudun sininen vs. punainen pitäisi olla niin kuin se on, sininen vs punainen - ei niin, että "joku väri teeman mukaan" vs. punainen - vaikkei vastakkain pelattaisikaan.

Kulttuuri. Sininen. ESPOO.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jos tämä kerran oli tehtävä, niin hyvä että se on nyt sitten tehty. Hommahan hoidettiin loppujen lopuksi ihan tyylikkäästi niin etteivät kaikki edes tajunneet mitä tapahtui. Tärkeintä tässä kaikessa on että seuran tilille kilahti mukava summa rahaa. Tästä eteenpäin en halua tätä asiaa ajatella enkä siitä lukea. Keskitytään kaikki tulevaan.
 
Pakko oli palata eläkkeeltä yhden viestin ajaksi. Haistakaa iso vittu bluesin toimisto! Vittu mikä raiskaus. Vaihdetaan väri oksennusvihreään, vaihdetaan LOGO vittu johonkin saatanan possuun, mitä vielä? Lapsille enemmän suunnattu teema, KOFFilla! Laitetaan R/roviolle kaikki muukin, lopullisesti!? Jatkossa espoossa pelaa possulauma, Espoo Angry Pigs (tm), maalilauluna Arttu vittu Wiskarin esittämä kupletti "who let the pigs out"? Ja kentällä possut pyörivät ja paukahtavat kun joku koskee? Vitun uskomatonta. Ensin yritetään rakentaa tosissaan jääkiekkokulttuuria espooseen ja sitten tehdään tällaista raiskausta?! Joukkue pelaa vitun paskaa kiekkoa ja sitten vielä pelleillään tällä lailla. En saatana käsitä. Konkkaan vaan.. ennemmin kun katsoo tällaista touhua. I'm out.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun luin IL:n sivuilta tästä possugatesta, oli asiaa vaikea uskoa. Huh huh. Pakko se kai vaan on uskoa, vaikka pahaa tekee. Ajatelkaa, jos se logo olisi korvattu edes lenkkimakkaralla tai suklaalevyllä, olisi väri voinut edes säilyä entisellään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sain kaverilta viestin ja oli pakko tulla katsomaan mitä tämä on. Vähemmän yllättäen markkinointia koskeva ketju oli pinnalla. Minua kiinnostaa ihan sellaiset asiat miten logon korvaaminen possulla voi olla SM-liigan sääntöjen mukaan edes mahdollista?
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Ei kai tää nyt niin vakavaa ole? Yks matsi, rumat paidat, paljon oheisohjelmaa ja varmasti melko suuri korvaus joukkueen tilille. Jatketaan elämää.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
No voi nyyh, montako kertaa Blues on lyhyen seurahistoriansa aikana vaihtanut logoa ja ilmettä? Yksi peli kuudestakymmenestä runkkarimatsista hassuttelupaidoilla ja kaikki on nyt yht`äkkiä myyty. Mulle on ihan sama vaikka olisivat eilen pelanneet tangoissa kunhan pelaamisessa olisi ollut asennetta. Munattomuus vitutti, ei pelipaidat.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
No voi nyyh, montako kertaa Blues on lyhyen seurahistoriansa aikana vaihtanut logoa ja ilmettä? Yksi peli kuudestakymmenestä runkkarimatsista hassuttelupaidoilla ja kaikki on nyt yht`äkkiä myyty.
Puhut - taas kerran - täyttä asiaa. Jos tämän avulla saadaan pelastettua seura (oletetulta) konkurssilta niin sitten pelatkoon vaikka koko kauden näillä paidoilla ja isännöiköön Angry Birds vaikka jokaista tämän kauden jäljellä olevaa kotipeliä jos niikseen tulee. En tosin itsekään kiellä etteikö se olisi näyttänyt hassulta mutta jos tällä saadaan seuralle lisää rahaa yhteistyökumppaneilta niin sitten minulle käy. Näitä valittajia on moneen junaan ja varmasti aiheesta, mutta jos on tosiaan niin että seuran rahat ovat vähissä niin kai tämä oli sitten yksi keino lisää tuoda rahaa seuran kassaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös