Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 742 027
  • 3 568

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tammikuussa kun on noita IFK-pelejä jokunen, miksei samalla tehtäisi teemaottelua aiheesta pk-seudun vastakkainasettelu. Tästähän saisi tosi laajan paketin.

Ottelu pelattaisiin Jokerien peliasussa ja ennen peliä puna-armeijan kuoro vetäisisi Venäjän kansallislaulun. Vastakkainasettelua korostettaisiin vielä sillä, että Hankenin ylioppilaskunnan laulajat vetäisi perään puolen tusinaa ruotsinkielistä juomalaulua. Jokerien kausikortilla saisi lipun puoleen hintaan, jos maksaa ruplilla ja hallilla tarjoiltaisiin vodkaa ja kaviaaria (49,50 €/laaki, hinnoittelupolitiikasta ei poiketa). Lisäksi lippunsa itse maksaneiden katsojien tilit jäädytetään Venäjä-pakotteiden nimissä.

Vai pitäisikö kuitenkin keskittyä siihen ydintuotteeseen eli jääkiekkoon?

Teemoitus on ihan kiva piristys välillä, mutta yhtään sellaista teemaa ei ole, mikä toisi minut teeman vuoksi hallille. Jere Lehtisen paidan jäädyttäminen olisi voinut olla poikkeus, mutta se toisaalta liittyi niin vahvasti espoolaiseen jääkiekkoon, että en pidä sitä teemoitettuna otteluna. Nyt vaan tämä teemoitus menee yli ja vie fokuksen siitä, missä fokuksen pitäisi olla - ja jopa halventaa sitä, mikä saattaa jopa häiritä joukkueen keskittymistä olennaiseen.

Mutta voidaanhan tässä jatkaa hymistelyäkin.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Olisi kiva tietää paljonko Rovio maksoi tuosta ottelutapahtumasta Bluesille? Toivottavasti sen verran paljon, että palkat ja myöhässä olevat maksut saadaan hoidettua. Mun mielestä yksi vihreissä paidoissa pelattu teemapeli kerran 30 vuodessa ei maailmaa kaada, etenkin kun paitojen huutokauppatuotot menee espoolaiselle juniorijääkiekolle.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Liiga Blueshan on saanut kritiikkiä siitä että ei ole hirveesti auttanut junnujengejä taloudellisesti, ja nyt kun tällä paitojen huutokaupaamisella kerätään edes vähän rahaa junuille niin ei kelpaa. Väärin kerätty. Tai täällä on rukoiltu että Blues saisi hyviä sponsoreita jottei tää seura menis konkaan, ja sitten kun saadaan yhteistyökumpaniksi suomesta se kaikista tunnetuin brändi niin sekään ei kelpaa. Kun kerta pitäs tehdä niiden kanssa yhteistyötä ja antaa heidän rahoille jotain vastinetta. Oikeasti tommosessa firmassa tajutaan markkinoinnista jotain ja heille on turha tarjota jotain mainospaikkaa tilkutäkki pelipaidasta. Ne haluaa oikeasti näkyvyyttä eikä mitään mukanaolo ja kyllä ne eilisellä tempauksella sitä sai.

Bluesin edellisessä hima pelissä HPK:ta vastaan oli 3000 katsojaa ja eilen paikalla oli 4700 katsojaa. Joten voidaan sanoa Rovio tempaus roudas tollaset 1700 katsojaa hallille, mutta varmaan nääkin ihmiset oli väärin roudattu paikalle. Musta oli ainakin kiva liikuskella eilen halilla kun siellä oli taas sellainen määrä sakkia mihin sitä oli tottunut. Lisäksi siellä oli paljon muksuja liikenteessä joille toi Angrbirds oli kova juttu ja näki että niillä oli hauskaa hallilla. Ja mä olen vuodesta toiseen paasannut tällä palstalla sitä kuinka helvetin tärkeää on se että noita muksuja jotka on siinä iässä kun he valitsevat suosikkijengiään saadaan Bluesin peleihin. Siihen muuten auttas jos ois niitä pelejä olisi viikonloppuisin jolloin vanhemilla on aikaa roudata muksujaan hallille ja eikä tarvii siitä nukkumaanmeno ajasta stressata. Eilen taas jäi yksi pieni katsoja saapumatta kun nukkumassa piti olla klo 21:00.

Henk.koht kattelen mielummin yhden peli vihreitä peliasuja kuin kärppämäisiä tilkkutäkkejä koko kauden. Varsinkin kun niistä vihreistä paidoista menee ne rahat espoon lätkä junnuille. Tähän kun vielä lisätään noi rahaat kirstuun ja mahdollisesti hyvät välit Rovioon, niin loppujen lopuksi kyllä tosta eilisestä illasta jäätiin plussan puolelle big time.
 

Fordél

Jäsen
Ei kai tää nyt niin vakavaa ole? Yks matsi, rumat paidat, paljon oheisohjelmaa ja varmasti melko suuri korvaus joukkueen tilille. Jatketaan elämää.

Juuri näin. Jatkoajan jutussakin täysin turhaa asian dramatisointia. Onhan sitä pelattu pinkeissäkin paidoissa hyvän asian puolesta eikä silloin tainnut nousta mitään haloota. Joo nyt oli vain pieni logo olkapäässä, mutta mitä sitten? Ehkä kuitenkin kannattaisi nähdä se iso kuva ja toiminnan päämäärä: tehtiin hyväntekeväisyyttä lasten liikuttamiseksi (teema, joka on hyvin ajankohtainen) ja Blues hyötyi tästä varmasti taloudellisesti (niin ikään ajankohtainen "teema"). Tässä ei tapahtunut minkään suuntaista vahinkoa mihinkään suuntaan. Saatiin vain hyvää aikaiseksi ja lisäksi muutama täysin turha ylidramatisoitu juttu mediaan.
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
No jo on porukka vetänyt herneen pahasti nokkaan tällaisesta. Johtuuko sitten lähestyvästä keski-iästä, mutta yhden pelin pelaaminen possupaidoissa ei liikuta mua sentin vertaa. Rahaa tarvitaan ja sitä saatiin. Eniten mua huvittaa tuo Sasha "ex-blues-fani" Huttusen uutinen ja twiitit siitä, miten hirveää tämä on Blegin identiteetille. Samaan aikaan Huttunen on läpi kauden hehkuttanut Helsingin Jokereita kuola valuen. Pitäisi kai muistaa millaisessa sarjassa Jokerit pelaa ja kuka sitä liigaa tukee. Kumpi on pahempi ongelma: pelata yksi peli possupaidoissa saadakseen vähän massia kassaan, jossa pohja näkyy vai tukea ihmisoikeuksia polkevaa järjestelmää ja täysrikollisia oligarkkeja? 'Nuff said.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Henk.koht kattelen mielummin yhden peli vihreitä peliasuja kuin kärppämäisiä tilkkutäkkejä koko kauden.

Hyvin mustavalkoistettua ja kärjistettyä - huonoa ratkaisua perustellaan sillä, että joku on tehnyt jotain vielä huonommin ja pidetään muun poissulkevana vaihtoehtona tälle. Vaihtoehtoja tapahtuman toteuttamiseen olisi varmasti ollut muitakin. Esimerkiksi hallin pihalle ja käytäville aiheeseen liittyvää teemaa (pihalle iso ritsa tai "pallotykki", jolla voi ampua possuja tai jotain?), ottelussa jaettavaksi kertakäyttöisiä latauskoodeja lisätasoille peliin, erätauolla junnut pelaamaan lintu- ja possupuvuissa toisiaan vastaan - ideoita voisi olla vaikka kuinka ja nämä voisi toteuttaa oikeasti tyylillä ja varmasti huomiota saaden. Ja tuo paitojen huutokauppaaminen nyt on asian pointin kääntämistä pois olennaisesta - muutama tonni sieltä junnuille joo tulee, mutta sen olisi kärjistäen voinut varmaan Ahola pistää omalta MasterCardiltaan ilmeen värähtämättä. Junnujen takia noissa paidoissa ei pelattu. Rovio ja AB sai kyllä aika hyvin julkisuutta pelin ulkopuolellekin - sitä ei sovi kieltää. Ja olihan tuo isosti toteutettu eikä mikään pikkunätti räpellys, mitä jotkut muut teemat on ollut.

Ja ehkä tässä nyppii myös se, että possut - nuo "pahat röhkivät siat, jotka vie sympaattisten lintujen munat". AB symppaa lintuja, niitä lintuja olisi pitänyt olla, jos jotain - ei possuja. Kas kun ei Batman-teemassa pelata kissanaisina ja maalivahdit puettuna pingviineiksi? Vai pitäisiköhän tuo kommentti poistaa, ottavat vielä hyvänä ideana vastaan.

Minulle logo ja peliasu ovat ylpeyden aiheita eikä niihin sovi liiaksi kajota. Peliasu on juhlapuku. Mainosten vähää määrää hehkutettiin sillä, miten paidan päälle pukemalla voi tuntea ylpeyttä ja paitaa pitää kunnioittaa. Ja tämä ehkä vaan nyt ampui täysin yli aikaisempien sorkkimisten lisäksi. Roosa nauhassa oli mielestäni astuttu rajan yli siinä, että osalla pelaajista oli pinkkiä logossa (en oikein tämänkään taloudellista funktiota Bluesille edes ymmärtänyt). Simolla oli jotain viiksiäkin logossa vuosi sitten. Tosin tuo jatkuva logon vaihtaminenkin on kyllä syönyt jonkun verran pahasti - tosin jo alun pelin Bluesin logo meni metsään ja sitä on yritetty korjailla vähän miten sattuu.

Samalla sitten peli on ihan täyttä kuraa ja huomio viedään siitä pois. Itseni on ainakin nykytouhu saanut aika hyvin karkoitettua pois hallilta, kun se tärkein ei ole kunnossa ja hinnoittelu on kaikessa suhteessa posketonta.

Tämä ei ole millään mittarilla enää se Kiekko-Espoosta kasvanut Blues, jonka lippua ylpeydellä pidän pystyssä. Sitä kaipaisin takaisin.
 

BlueTaco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tai täällä on rukoiltu että Blues saisi hyviä sponsoreita jottei tää seura menis konkaan, ja sitten kun saadaan yhteistyökumpaniksi suomesta se kaikista tunnetuin brändi niin sekään ei kelpaa. Kun kerta pitäs tehdä niiden kanssa yhteistyötä ja antaa heidän rahoille jotain vastinetta. Oikeasti tommosessa firmassa tajutaan markkinoinnista jotain ja heille on turha tarjota jotain mainospaikkaa tilkutäkki pelipaidasta. Ne haluaa oikeasti näkyvyyttä eikä mitään mukanaolo ja kyllä ne eilisellä tempauksella sitä sai.

Minä en ainakaan ole konseptista valittanut, vaan toteutuksesta. Paidat olivat rumat ja logomme piilossa.

Väitätkö että logon sisällyttäminen paitaan tai paitojen tyylikkyys olisivat jotain mikä sotisi Rovion tavoitteita vastaan?
P.S.Koffin "logo" oli säilytetty...
 

TJ MACKEY

Jäsen
Jos tämän avulla saadaan pelastettua seura (oletetulta) konkurssilta niin sitten pelatkoon vaikka koko kauden näillä paidoilla ja isännöiköön Angry Birds vaikka jokaista tämän kauden jäljellä olevaa kotipeliä jos niikseen tulee. En tosin itsekään kiellä etteikö se olisi näyttänyt hassulta mutta jos tällä saadaan seuralle lisää rahaa yhteistyökumppaneilta niin sitten minulle käy.
Heti alkuun pahoittelut huutelusta vieraisiin pöytiin. Junioritoimintaan ohjatulle tuelle iso peukku. Samoin Bluesin taloustilanteessa on hemmetin hyvä, että pyritään aktiiviseen varainhankintaan. Mutta siltikin, voisiko nämä molemmat toteuttaa jollakin muulla tavalla, kuin pyjamassa, possu oman logon tilalla? Elämme markkinataloudessa, mutta onhan se silti sääli, että löytyy porukkaa/faneja, joille on aivan se ja sama mitä oma rakas seura tekee ja touhuilee, kunhan saadaan taas vähän rahaa surkean seurajohdon tuhlattavaksi, vaikka sitten pelaajat stringeissä, eikö näin? Olen hemmetin kyllästynyt suomalaiseen seurajohtamiseen, missä omat virheet,kyvyttämyys ja tyhjyyttään kumiseva kassa paikataan myymällä parhaat pelaajat ja kaupallistamalla aivan kaikki, jopa seuran perinteet logoa myöten. Sen jälkeen näillä herroilla on vielä pokkaa kerjätä pari kertaa vuodessa "toivotalkoo-hengessä" fanien ja yhteistyökumppanien rahoja, siihen viimeiseen taisteluun, jotta ei nyt vaan toiminta loppuisi. "Kyllä me sitten seuraavalla tai sitä seuraavalla kaudella hoidetaan hommat, kun on saatu talous elvytettyä!" Osalla seurajohtajista riittää pokkaa jopa syyttää kyseisestä toiminnasta faneja, "mitä että käyneet peleissä". Heikko taloustilanne pyhittää aivan kaiken. Espooseen on syntynyt orastavaa kiekkokulttuuria, mutta uskallan väittää, että vihreä pyjama ja possulogo ei edistä sitä. Edelleen, varainhankintaa voi toteuttaa monella tapaa.
 
Hirveän näköiset paidat oli eilisessä pelissä ja kun joku uskaltaa sanoa sen ääneen niin palstan Pohjois-Korea-siipi on täällä sormi pystyssä kertomassa että kritisoijat haluavat vain pelkkää pahaa Bluesille ja toivovat sen menevän konkurssiin.

Tapahtuman idea oli hyvä ja kerrankin näitä teemaotteluita järjestetään niin että jengiä saadaan ihan oikeasti liikkeelle. Mulle ei avaudu että minkä takia normaalisti tyylikkäistä paidoistaan tunnetun Bluesin piti sortua noin rumiin paitoihin. Pakottiko Rovion markkinointiosasto, joka joskus on saanut jotain aikaankin, valitsemaan Tikkurilan värikartan rumimman värin ja korvaamaan Bluesin logon possulla? Oliko oikeasti tämä versio se kaikista tyylikkäin mahdollinen mitä parissa minuutissa pystyttiin keksimään? Vai oliko tämä porilaisen Vesterbackan joku sairas temppu käyttää vähän rahan tuomaa valtaa ja halventaa oman suosikkijoukkueen vastustajaa niiden kotihallissa?

Jos viikonloppuna tulee lotossa jättipotti niin käytän sen ihan vittuillakseni Bluesin sponsoroimiseen koko summan, varokaa vaan kun paidat ovat täynnä kyrpiä, kirkkoveneitä ja muiden Liigaseurojen mainoksia.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikova, Detroit Red Wings, Idän ihme, FC Honka
Heti alkuun pahoittelut huutelusta vieraisiin pöytiin. Junioritoimintaan ohjatulle tuelle iso peukku. Samoin Bluesin taloustilanteessa on hemmetin hyvä, että pyritään aktiiviseen varainhankintaan. Mutta siltikin, voisiko nämä molemmat toteuttaa jollakin muulla tavalla, kuin pyjamassa, possu oman logon tilalla? Elämme markkinataloudessa, mutta onhan se silti sääli, että löytyy porukkaa/faneja, joille on aivan se ja sama mitä oma rakas seura tekee ja touhuilee, kunhan saadaan taas vähän rahaa surkean seurajohdon tuhlattavaksi, vaikka sitten pelaajat stringeissä, eikö näin? Olen hemmetin kyllästynyt suomalaiseen seurajohtamiseen, missä omat virheet,kyvyttämyys ja tyhjyyttään kumiseva kassa paikataan myymällä parhaat pelaajat ja kaupallistamalla aivan kaikki, jopa seuran perinteet logoa myöten. Sen jälkeen näillä herroilla on vielä pokkaa kerjätä pari kertaa vuodessa "toivotalkoo-hengessä" fanien ja yhteistyökumppanien rahoja, siihen viimeiseen taisteluun, jotta ei nyt vaan toiminta loppuisi. "Kyllä me sitten seuraavalla tai sitä seuraavalla kaudella hoidetaan hommat, kun on saatu talous elvytettyä!" Osalla seurajohtajista riittää pokkaa jopa syyttää kyseisestä toiminnasta faneja, "mitä että käyneet peleissä". Heikko taloustilanne pyhittää aivan kaiken. Espooseen on syntynyt orastavaa kiekkokulttuuria, mutta uskallan väittää, että vihreä pyjama ja possulogo ei edistä sitä. Edelleen, varainhankintaa voi toteuttaa monella tapaa.
Hyvä on, ymmärsin pointtisi. Tarkoitin vain sitä että itseänikin surettaa se tieto että seuramme on luhistumassa, mutta sponsoreilta saatu tukikin on todella arvokasta, ja olisin itsekin kuvitellut että tuo koko tapahtuma itsessään olisi herättänyt espoolaisten huomion kun Angry Birdsistä on tullut Bluesin yhteistyökumppani. Tottakai minäkin arvostan perinteitä, mutta joskus markkinoinnissa on otettava kovat keinot käyttöön ja se oli nyt sitten tämä. Sanoin jo äskeisessä viestissäni etten kiellä etteikö se olisi näyttänyt naurettavalta, mutta minkäs teet kun seuran taloudellinen tilanne on nyt se mikä se on ja sponsorit ovat kiven alla. Ja muutenkin taloudellinen tilanne maailmassa on heikkenemään päin joten joskus on vain tyydyttävä siihen mitä on, vaikka saattaisikin itsensä naurunalaiseksi ja huonoon valoon.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Teemoitus on ihan kiva piristys välillä, mutta yhtään sellaista teemaa ei ole, mikä toisi minut teeman vuoksi hallille.

Ei minullekaan koska tulen sinne jokatapauksessa. Mutta eilen hallilla oli Angry Birdsin tuomana 1000-1500 katsojaa enemmän kuin normaalissa torstain ässäpelissä olisi ollut.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Vai oliko tämä porilaisen Vesterbackan joku sairas temppu käyttää vähän rahan tuomaa valtaa ja halventaa oman suosikkijoukkueen vastustajaa niiden kotihallissa?
Totuus eilisestähän on se että rikas firma osti köyhän seuran käyttöönsä päiväksi - ja käytti sen hyödykseen räikeästi seuraa halveksuen. Joten tuo vittuilu-skenario ei edes ole kovin kaukaa haettu. Jos espoolainen kiekko olisi jollain tasolla Rovion sydäntä lähellä tuo olisi toteutettu eri tavalla.
E:n kirjoitukset ja Juusi Niemisen kolumni ovat myös täyttä asiaa, allekirjoitan joka ikisen sanan. Juha Junno voi myydä vaikkapa tuhat mainosta yhteen paitaan eikä se siltikään ole samaa sarjaa eilisen raskauksen kanssa.

Se että jotkut fanit oikeasti uskottelevat itselleen että hyväntekeväisyys oli jotenkin keskeinen motiivi eiliselle peleilylle on jo aivan huikeaa sinisilmäisyyttä. Mitä muutakaan noilla räteillä tekisi ottelun jälkeen?! Enkä kyllä oikein miellä espoolaista junnukiekkoilua hyväntekeväisyyskohteeksi. Tuota huutokauppaa voisi lähinnä verrata jonkun konsernin sisäiseen varojen siirtoon - rahat pysyvät samassa perheessä (eivätkä ne edes tule Bluesilta). Oi, kuinka jalomielistä!

Allekirjoitan myös E:n kritiikin näistä loputtomista teema-otteluista. Markkinointi on ollut Jussi-vuosien tasoa tällä kaudella ja se johtava ajatus/suuri linja on puuttunut täysin. Sen sijaan metsästetään näitä pikkuvoittoja milloin mistäkin. Se on ihan ymmärrettävää, mutta fokuksen pitäisi olla paljon pitkäjänteisempi.

Se että fanipohja kasvaisi eilisen kaltaisten ottelujen kautta on ihan harhaa - jos katsojat tulevat halliin jonkun muun kuin lätkän takia, niin eivät he jatkossa tule sinne lätkän takia. Etenkin kun se Ahon kiekko on mitä on. Jääkiekon pitäisi olla pääosassa joka helvetin ilta, ja siihen pitäisi panostaa.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Ei minullekaan koska tulen sinne jokatapauksessa. Mutta eilen hallilla oli Angry Birdsin tuomana 1000-1500 katsojaa enemmän kuin normaalissa torstain ässäpelissä olisi ollut.

Jos tähän lähdetään järkevällä hinnalla tarjotulla ja kunnossa olevalla ydintuotteella pitäisi 4500-4800 olla ihan perusmäärä porukkaa missä tahansa ottelussa.

En muuten itse asiassa tiedä, jaettiinko tuohon peliin AB:n toimesta lippuja tai jotain vastaavaa, vai oliko tuo yleisömäärän kasvu oikeasti itse maksaneita katsojia. Enkä tiedä, olisiko nämä "ylimääräiset" tulleet hallille, vaikka olisikin pelattu ihan omissa pelipaidoissa vihreiden possujen sijaan. Tai tulevatko he uudestaan hallille, kun vihaisia lintuja ja vihreitä paitoja ei enää olekaan tarjolla.

Ja kuten kirjoitin useamman kerran aiemmin - teemoitusta en pidä mitenkään huonona asiana - päinvastoin, JOS sen toteuttaa tyylikkäästi, JOS se ei vie huomiota olennaisesta tai häiritsee olennaista ja JOS ydintuote on kunnossa.

Nyt vaan toteumana on nähty se, mitä teemasta tulee, KUN se toteutetaan tyylittömästi, KUN se vie huomion olennaisesta ja jopa häiritsee sitä ja KUN ydintuote on ihan rempallaan.

Täytyy kuitenkin lisätä vielä se, että ei Blues tässä ongelmissa ihan yksin ole - koko Liiga vetää aikamoisia pohjia toimintansa kanssa ja sekin vaikeuttaa seurojen toimintaa ja heikentää kiinnostavuutta.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Totuus eilisestähän on se että rikas firma osti köyhän seuran käyttöönsä päiväksi - ja käytti sen hyödykseen räikeästi seuraa halveksuen.

Juuri näin. Onhan se päivän selvää ettei seura olisi tähän ryhtynyt ellei olisi ollut pakko. Joko A) Rovion tarjoama summa on ollut todella mittava, ja/tai B) seura on todellakin taloudellisesti kusessa. Veikkaan kumpaakin. Hienosti homma naamioitiin sellaiseksi että jengi puhuu jostain hyväntekeväisyydestä. Kaiken lisäksi Roviokin nähdään nyt hyväntekijänä.

Sitä en ymmärrä miksi seuraa pitää vahingoittaa lisää vatvomalla tätä asiaa. Toistan, ei tähän olisi ryhdytty ellei olisi ollut pakko. Oma tarkoituksenihan on muuten ainoastaan saada tämä keskustelu loppumaan, vaikka varmaankin siinä epäonnistun.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Väitätkö että logon sisällyttäminen paitaan tai paitojen tyylikkyys olisivat jotain mikä sotisi Rovion tavoitteita vastaan?
En, mutta kaipa toi Rovion porukka oli sen paidan suunitellu. Vaikka se ehkä siltä näytti että sen ois ehkä joku Bluesin pelaajan muksu väsänny... mutta kai tässä pätee se vanha sanalasku "sen lauluja laulat kenen leipää syöt".

Eikai Kärppien paita nyt noin huono voi olla että kilpailee jo vihreän possu-asun kanssa! Taidan olla vissiin turtunut :D
No kun kerta otit asian puheeksi, niin mun näkövinkkelistä olet. Kyllä mä lopettaisin Bluesin matseissa käymisen jos toi pelipaita muistuttas Kärppien vastavaa ja jää amuttas samalla tavalla täyteen mainoksia kuin Oulussa. Mun silmiä kun tollanen mainosviidakko vaan yksinkertaisesti vituttaa.

Onneksi Bluesissa on kuitenkin ollu markkinoinista ymärtäviä henkilöitä eikä tolle linjalle ole lähdetty. Ei toi Bluesin pelipaitojen tyylikyys eli mainosten vähyys ole vain pelkästään imago kysmys taikka meitä faneja varten, vaan siinä oikeasti annetaan myös sopnsorille näkyvyyttä. Nää joidenkin liigaseurojen tilkkutäkkipelipaidat taas on vähän niinkuin paikallislehden etusivu jossa jokainen kylän kauppa mainostaa jotain ja josta hyvällä tsägällä joku niistä mainoksista jää mieleen.

Siis vaikka tässä nyt pelipaidoista taas puhun niin toki lätkässä ne pelilliset jutut ja pelintaso on tärkeitä. Mutta kun kerta noita lätkämatseja nyt kulutetaan silmillä niin silloin kaikki visuaaliset elementit on tärkeitä.
 
Sitä en ymmärrä miksi seuraa pitää vahingoittaa lisää vatvomalla tätä asiaa. Toistan, ei tähän olisi ryhdytty ellei olisi ollut pakko. Oma tarkoituksenihan on muuten ainoastaan saada tämä keskustelu loppumaan, vaikka varmaankin siinä epäonnistun.

Höpöhöpö, ei virheiden tunnustamisella seuraa vahingoiteta kuin ehkä hetkellisesti mutta avoimuus ja virheistä oppiminen vaikuttaa pitkässä juoksussa paljon positiivisemmin. Kun tämä nyt menee toistoksi niin sanotaan sitten että kukaan ei pakottanut toteuttamaan tätä näin helvetin mauttomasti, voi tietenkin olla että sponsorisopimukseen oli lisätty kuva yököttävistä pelipaidoista missä seuran logo ei saa olla keskiössä mutta epäilen vahvasti. Olisiko Jason Nikkinen hoitanut tämän keissin samalla tavalla? En usko.

Eilen jäällä ei ollut Espoon Siniset eikä Blues, peliesitykset olivat juuri sillä tasolla mitä nuo paidat ansaitsivat.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Tuota huutokauppaa voisi lähinnä verrata jonkun konsernin sisäiseen varojen siirtoon - rahat pysyvät samassa perheessä (eivätkä ne edes tule Bluesilta).
Huutokauppa kyllä voisi olla hyvä ajatus, jos se tavoittaisi AngryBirds-keräilijöitä. Nyt tuskin kukaan muu kuin paikanpäällä olleet tai tämän foorumin seuraajat tietää kyseisestä huutokaupasta. Ei mainita Bluesin tai Rovion sivuilla, ei edes Blues Juniorien sivuilla tainnut olla mainintaa.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Höpöhöpö, ei virheiden tunnustamisella seuraa vahingoiteta kuin ehkä hetkellisesti mutta avoimuus ja virheistä oppiminen vaikuttaa pitkässä juoksussa paljon positiivisemmin. Kun tämä nyt menee toistoksi niin sanotaan sitten että kukaan ei pakottanut toteuttamaan tätä näin helvetin mauttomasti, voi tietenkin olla että sponsorisopimukseen oli lisätty kuva yököttävistä pelipaidoista missä seuran logo ei saa olla keskiössä mutta epäilen vahvasti. Olisiko Jason Nikkinen hoitanut tämän keissin samalla tavalla? En usko.

Eilen jäällä ei ollut Espoon Siniset eikä Blues, peliesitykset olivat juuri sillä tasolla mitä nuo paidat ansaitsivat.

Mielestä tämä seuran identiteetin myyminen yhdeksi päiväksi Rovioille hoidettiin itse asiassa varsin tyylikkäästi. Mielestäni on vain on helvetin ikävää että olosuhteet ovat sellaiset että tällaiseen on pakko ryhtyä.

Tämä oli muuten signaali pelaajille siitä että seura tekee kyllä kaikkensa sen eteen että palkat maksetaan ajallaan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olen kyllä itse hyvin yllättynyt siitä, että tuo yhden (1) ottelun mittainen tempaus on ketään sen kummemmin häirinnyt. Eri asia jos tässä olisi myyty koko paita pidemmäksi aikaa. Jatkoajan kolumnissa verrattiin Jokereiden 90-luvun kattilakypäriin, mutta ne olivat niillä päässä koko kauden, meillä eilinen paita yhden matsin verran.

Ei tunnu missään.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Jos eilinen peli ei olisi ollut kuraa avautuisivat paidoista lähinnä muiden jengien kannattajat ja iltapulun fanitoimittaja.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
No kun kerta otit asian puheeksi, niin mun näkövinkkelistä olet. Kyllä mä lopettaisin Bluesin matseissa käymisen jos toi pelipaita muistuttas Kärppien vastavaa ja jää amuttas samalla tavalla täyteen mainoksia kuin Oulussa. Mun silmiä kun tollanen mainosviidakko vaan yksinkertaisesti vituttaa.

Tätä nyt on kyllä aika turha jatkaa, mutta jos Kärppä-peleissä olisi pieninkään riski tulla tuolla tavalla nöyryytetyksi, niin katsoisin kyllä Kärppien Facebook-sivuja aika tarkalla silmällä joka kerta ennenkuin hallille lähtisin.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Iltalehdessä * TJ Koskinen kommentoi possupaitoja.

"Kuinka merkittävä on Rovion Bluesille maksama summa?

- Ei se merkittävä ole."
Toi kruunaakin hyvin eilisen fiaskon - ei myyty edes rahasta vaan toimiston hölmöt pitivät tuota oikeasti hyvänä ideana!

No mutta, rivien välistä olen lukevinani ettei peruspakki-Koskinen olisi tehnyt tuota päätöstä joten haetaan tuosta nyt vähän uskoa sille että jatkossa hommat hoidetaan paremmin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös