Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 655 327
  • 2 937

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Puolitoista vuotta sitten vuodenvaihteessa 12/13 asui Helsingissä 6278 venäläistä

On teillä jutut.

Ajelin läpi useamman Espoon kaupunginosan kyydissäni vannoutunut (niitäkin on) Blues-fani Matinkylän ladosta alkaen. Hän piti Bluesin markkinoinnissa ongelmana sitä, että Blues ei näy riittävästi Espoossa kuten sitäkin, että panostus someen ei ole sillä tasolla millä sen pitäisi. Liigakauden alkuun on vähän yli kuukausi ja kuulemma hiljaista on ollut.

Nythän Bluesilla olisi hyvä tilaisuus markkinoida itseään Jokerien siirryttyä KHL:ään, mutta onko niin että Bluesissakin on sama paskahalvaus kuin HIFK:ssa, josta ei näy yhtään mitään yhtään missään? Toivottavasti ei ole, mutta mistä homma kiikastaa kun olisi hyvä mahdollisuus voittaa uusia faneja, sponsoreita ja näkyvyyttä?
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse

Tuosta samastahan minä pari viestiä aiemmin yritin kirjoitella. Katellaan ja toivotaan että sieltä jotain tulee. Toki massiiviset markkinointikampanjat ovat myös kiinni rahasta. Jokerien KHL is here -kyltit ovat käsittääkseni KHL:n maksamia.

Siitä eri mieltä etteikö Blues näkyisi SOMEssa. Naamakirjan, twitterin ja Youtuben käyttö on minusta ollut viimeisten parin kauden aikana todella aktiivista ja laadultaan hyvää. Liigaseuroista laittaisin vain Tepsin edelle siinä suhteessa. Mielenkiintoista nähdä miten vaikuttaa kun sekä Bluesin että Tepsin tiedotusvastaavat ovat lähteneet viime kauden jälkeen muihin hommiin. Kesällä toki SOMEssa on hiljaista koska kesällä ei jääkiekkoilussa hirveästi tapahdu. Mutta kyllä Bluesin puolelta on kesälläkin ollut pelaajasiirroista ja joukkueen harjoittelusta ollut juttuja.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
On teillä jutut.

Ajelin läpi useamman Espoon kaupunginosan kyydissäni vannoutunut (niitäkin on) Blues-fani Matinkylän ladosta alkaen. Hän piti Bluesin markkinoinnissa ongelmana sitä, että Blues ei näy riittävästi Espoossa kuten sitäkin, että panostus someen ei ole sillä tasolla millä sen pitäisi. Liigakauden alkuun on vähän yli kuukausi ja kuulemma hiljaista on ollut.

On sinullakin jutut.

Blues oli pari viime kautta varmaan eniten somessa näkynyt Liigaseura, kiitos Jason Nikkisen. Tästä kovasta työstä tuli hänelle myös palkinto ja hän pääsi parempaan duuniin toiseen lafkaan. Nyt ollaan siis uuden "brandmanagerin" voimin luomassa uutta alkua, jolloin on yleensä ehkä vähän hiljaisempaa. Kerro terveisiä kaverillesi, että ottaisi asioista selvää.

Terveisin toinen vannoitunut Blues-fani Matinkylän ladon ajoista asti.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
On siinä sellainenkin juttu, että eivät ne kampanjat, tempaukset ja muut markkinointiteot itsestään synny, ne pitää jonkun tehdäkin. En tiedä kuka Nikkisen on korvannut ja onko vielä edes aloittanut hommiaan, mutta nyt viimeistään pitäisi suunnitelmat olla aika pitkällä ja parin viikon sisällä aloittaa mainostaminen.

Liigan alkuun on aikaa kuukausi ja yksi viikko. Vielä ehtii ihan hyvin, mutta kohta on jo myöhäistä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
On siinä sellainenkin juttu, että eivät ne kampanjat, tempaukset ja muut markkinointiteot itsestään synny, ne pitää jonkun tehdäkin. En tiedä kuka Nikkisen on korvannut ja onko vielä edes aloittanut hommiaan, mutta nyt viimeistään pitäisi suunnitelmat olla aika pitkällä ja parin viikon sisällä aloittaa mainostaminen.

Ymmärtääkseni vastuualueen on perinyt nimikkeellä marketing coordinator työskentelevä Jenni Jäntti joka teki tuolla duunia jo Nikkisen aikana.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Blues oli pari viime kautta varmaan eniten somessa näkynyt Liigaseura, kiitos Jason Nikkisen. Tästä kovasta työstä tuli hänelle myös palkinto ja hän pääsi parempaan duuniin toiseen lafkaan.

Tulevasta kaudesta olikin puhe, mikä toki ilmeni myös kirjoituksestani. Kaveri harmitteli tilannetta koska hänen mukaansa nyt olisi hyvä tilaisuus nostaa profiilia Jokerien poistuttua Liigasta ja HIFK:n kontatessa kaikin tavoin.

Mutta katsellaan.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Kaveri harmitteli tilannetta koska hänen mukaansa nyt olisi hyvä tilaisuus nostaa profiilia Jokerien poistuttua Liigasta ja HIFK:n kontatessa kaikin tavoin.

Mutta katsellaan.
Toisaalta vielä tässä vaiheessa lämpömittarin näyttäessä hellettä on Liiga ja KHL useimmille EVVK. Nyt tehty mainostus on kyllä hukkaan heitettyä rahaa.

P.S. Onko Jokerit mainostanut? En ole huomannut.
 
Viimeksi muokattu:

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tulevasta kaudesta olikin puhe, mikä toki ilmeni myös kirjoituksestani. Kaveri harmitteli tilannetta koska hänen mukaansa nyt olisi hyvä tilaisuus nostaa profiilia Jokerien poistuttua Liigasta ja HIFK:n kontatessa kaikin tavoin.

Mutta katsellaan.

Jep. Mutta tosin kuten sanoin, markkinointivastaava on kesän aikana vaihtunut ja hänellä menee varmaan hetki päästä kunnolla vauhtiin. Siinä mielessä Jasonin lähtö tuli todella huonoon saumaan, hän olisi varmasti saanut tästä tilanteesta paljon enemmän irti. Uskotaan kuitenkin Jenniin, ainakin pohjat ovat kunnossa, pitää vain muistaa päivittää jokaista kanavaa (Twitter, Facebook, Instagram, Youtube jne.) aktiivisesti ja saada myös ulkomainonta käyntiin. Näillä hellekeleillä tuntuisi kovin hassulta nähdä jääkiekkomainoksia katukuvassa, eli vielä ei ole minusta kiire. Tosin ainakin Sellon skriineillä pyörii Bluesin kausarimainos jo nyt.
 

~KarKaus~

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Kiekko-Espoo
Siis hetkinen, 5% pk-seudun väestöstä on venäläisiä? Oli pakko mennä Wikipediaan, ja sieltä löytyi tieto että tuo reilu 60 000 koskee koko Suomea.
Wikipedia: Venäjää äidinkielenään puhuvien määrä Suomessa

Hieman kyllä arveluttaa että Venäjä leviää Suomen pääkaupunkiin. Ostan (laittoman) aseen siinä vaiheessa kun Suomea aletaan syyttämään venäläisvähemmistön sorsimisesta. Ja edelleen, minulla on monta Suomessa asuvaa venäläisystävää.

Nostan käden pystyyn, huolimattomuus virhe meikäläiseltä ja aika paha semmoinen.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Nyt tilanne muuttuu sikäli, että "parempi" liiga tuodaan nenän eteen.
Mä näen että SM-liigalla on yksi etu KHL:lään nähden ja se on se että suomalaiset lätkäfanit on seurannut tätä liigaa nappulasta saakka. Vaikka tätä liigaa aina haukutaan milloin tasonsa, päätäjien taikka tuomareiden takia niin on se loppupeleissä yhtä suomalainen juttu kuin ruisleipä ja salmiakki. Se että KHL on tasoltaan parempi liiga ei tarkoita sitä että se olisi samantien suomalaisista kiinnostavampi liiga. Varsinkin nyt kun Venäjä tekee mitä tekee, niin uskon että venäjävastaisuus kasvaa Suomessa joka samalla tiputtaa KHL:län sympatiapisteitä. Ja jos sulla ei ole positiivista kuvaa jostain tuotteesta/palvelusta niin etpä sä sitä käytä ellei ole pakko.

Satunnaiskatsojien kalastelun kohdalla en olisi ihan varma, että "viimeinen mahdollisuus nähdä Miro Aaltonen" kääntää karjalalippiksen kelkan kohti Baronaa.
Kaksi ryhmää jotka tuntuu oleva eniten kiinnostunut (ainakin omista tutuista) KHL:lästä on Jokeri-fanit ja sitten ne kaverit jotka asuvat pk-seudulla mutta joiden suosikkijengi pelaa jossain maakunnissa. Tosin en usko että se mitenkään vaikuttaa heidän Espoossa matsien lukumäärään sillä varmaan ne katsoo edelleen ne oman suosikkijoukkueensa vierailut Barona-areenalla. Olen varma että jos ne esim. kanattaa Tapparaa niin Blues - Tappara ja HIFK - Tappara matsit kiinnostaa enemmän kuin esim. joku Jokerit - SKA St. Petersburg ottelu. Ainakin oma näppituntuma on että yleensä jokaisella paikanpäällä lätkämatseissä käyvällä on joku suosikkijoukkue ja sellaiset täysin puolueettomat satunaiskatsojat on harvinaisia tapauksia.

En siis ole hirveen huolestunut Bluesin yleisömääristä. Vaan siitä minkälaisen haasteen KHL ja Jokerit heittää tonne soponsori ja yritysmyntipuolelle. Siellä kun tuollainen uusi ja ihmeellinen saattaa mennä aluksi herkemmin kaupaksi. Tosin tää Jokerien lähtö KHL:lään voi olla myös Bluesille onnenpotku kun Barona-areenasta tulee aitioiden suhteen hinta-laatusuhteeltaan pk-seudun paras paikka nähdä sm-liigaa. Eli omasta mielestä Jokerien KHL:lään lähtö antaa Bluesille myös mahdollisuuksia jotka pitäisi myös hyödyntää HIFK:iä paremmin.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En tiedä toki mitkä ovat markkinoinnista päättävien suunnitelmat parhaillaan mutta itse lämisin kyllä nyt mainostauluja pitkin Espoota ilmoittaen tulevan kauden jutuista ja niihin jotain nasevia lausahduksia. Olennainen idea on se että Blues pitää saada näkyväksi ihan joka puolella, eikä yhtään IFK-taulua olisi missään näkyvällä paikalla. KHL-Jokerit ottavat omansa ja sinne menevät, mitkä menevät. Mutta jos olisin ulkomaalainen niin toteanpa kierrettyäni viikon pitkin Espoota laidasta laitaan että enpä uskoisi että täällä pelaa joku lätkäjengi kun ainoa paikka missä törmäsin tietoon, oli Lepuskin aseman vessa jossa oli joku fanin iskemä logo. Ja joku seinän mainos.

Eli nyt ihan kunnon myllytys päälle, IFK on hätäisessä tilassa. Ei voi olla niin että Bluesin toimisto nukkuu kun olisi hieno paikka markkinoida lujaa ympäriinsä niin että raikuu. Vai pitääkö sinne itte mennä duuniin vaikka ei millään kerkiäisi, mutta ei tämän tason markkinointi ole mitään rakettitiedettä ja nyt olisi jo ameeban tasoisella tyypillä helppoa ottaa Espoo haltuun.

Matikaisen aikana tämä olisi ollut toki helppo juttu: naama bussipysäkin tauluun ja lauseena "voitto tai kuolema". :) Nyt se on kieltämättä hankalampaa.
 
Viimeksi muokattu:

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En usko että toimistolla nukutaan. Markkinointisuunnitelma ja markkinointibudjetti on varmasti laadittu ja sitä noudatetaan enemmän tai vähemmän suunnitelmallisesti. Facebookiin päivittyy näin kesälläkin uutinen keskimäärin kerran päivässä. Tehomainonta kannattanee ajoittaa Liigan alkua edeltävään viikkoon sekä Liigan alkuun. Vakiokausarit lienee jo pitkälti myyty.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Olennainen idea on se että Blues pitää saada näkyväksi ihan joka puolella, eikä yhtään IFK-taulua olisi missään näkyvällä paikalla.
Tuolla IFK-puolella ollaan ihan samasta asiasta huolissaan, että miksi ei ole vielä mainokset tullu katukuvaan. Kai noista bussipysäkkimainokista on näköjään tullu sitten joku "juttu" jolla merkataan omaa reviiriään.

Mutta tohon liigan alkuun on noin kuukausi, joten mä nyt odottasin tässä nyt ainakin tonne 17.8 jälkeen ennenkuin rupeisin repimään pelihousujani tän asian suhteen.

Tosin en tajua miksi tässä pitäs olla huolissaan jostain Hifkin katumainonasta Espoossa. Meinaan ainakin viime kaudella niillä oli siinä Länsiväylällä Lauttasaaren Espossta Helsinkiin päin tultaessa kohdalla sellainen " Oliks Böndellä kivaa" mainos. Ainakin itse ymmärsin sen lähinnä vittuiluna Espoolaisille. Joten en kyllä ymmärrä miten tollainen "Haista landepaukku paska, mutta tuu kattoo meidän matsia Nordikselle" taktiikka toimii.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No joo, se voi olla että tässä on vähän yli-innokkaastikin jo kaikenlaista pohtinut mutta ihmekös tuo kun on jo kolme harkkamatsia pelattu suht täydellä miehistöllä eli hardcore-fanin silmissä kausi on jo alkanut ja oluttakin oli koneistossa.

Mutta siitä huolimatta läiskisin mainoksia jo nyt pitkin Espoota. Hyvissä ajoin ennen kauden alkua tasaisesti. Enkä nyt meinaa että mitään tyyliin jokaiselle bussipysäkille metrin mainos(ne muuten maksavat ihan helvetisti) vaan mitä yllättävimpiin paikkoihin. Viikkoa ennen tehtävä ns. tehomarkkinointi on lähinnä ihan joutavaa ja sillä saa ehkä pariin ekaan matsiin pari katsojaa lisää.

Markkinoinnissa pitäisi oikeasti panostaa enemmänkin siihen että Blues on tasaisesti esillä sellaisissa paikoissa missä ihmiset liikkuvat eikä siinä tarvitse olla mitään muuta kuin hyvä lause, kuva ja logo. Olennainen ajatus siis on se että ihmisten liikkuessa vaikka jossain hemmetin Ikeassa, Serenassa ym. missä ikinä ovatkin niin tulee ohimennen vastaan oikein sijoiteltu Espoon Bluesin mainos. Eli se että Blues iskisi tavallaan myös vaivihkaa itsensä sellaisen kansan tietoisuuteen joka muuten ei välttämättä edes suunnilleen tiedä että täällä on joku lätkäjengi. Mutta penskat kyllä tietävät ja siitä alkaa ketjureaktio: "Äiti, mennäänkö katsomaan tota".

No joo, ehkä sitä markkinointia olisi voinut aikanaan enemmänkin lukea mutta ideoita kyllä piisaa. :)
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Joka kesä Jatkoajan ketjuissa toistuva teema: Kun heinäkuu vaihtuu elokuuksi aletaan päivitellä miksi oma joukkue ei näy katukuvassa. Meidän hallille jokatapauksessa menevien jänne vaan on aika paljon pitempi kuin niiden, joille sitä mainontaa suunnataan.

Liigahype alkaa ehkä tuossa elokuun tokavikalla - vikalla viikolla, jolloin eri lehdet alkavat suoltaa ulos liigaennakkojaan, Urheiluruudussa aletaan esitellä jengejä jne. Ainakaan ennen koulujen alkua (ens viikkoa) ei vielä kannata mitään isompaa markkinointia tehdä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Viikkoa ennen tehtävä ns. tehomarkkinointi on lähinnä ihan joutavaa ja sillä saa ehkä pariin ekaan matsiin pari katsojaa lisää.

Eli se että Blues iskisi tavallaan myös vaivihkaa itsensä sellaisen kansan tietoisuuteen joka muuten ei välttämättä edes suunnilleen tiedä että täällä on joku lätkäjengi. Mutta penskat kyllä tietävät ja siitä alkaa ketjureaktio: "Äiti, mennäänkö katsomaan tota".

Milloin satunnaiskatsoja ostaa lipun matsiin? Kuukautta ennen, vai viikkoa ennen? Suurin osa ostaa varmaan vasta pelipäivänä, joten iso mainoskampanja kuukautta ennen pelien alkua on suunnattu ihmisille, jotka ostavat kausarin, ei irtolipun. Penska kysyy äidiltään mainoksen nähtyään: mennään katsomaan tota. Äiti vastaa: ne pelit alkaa vasta kuukauden päästä, katsotaan sitten.

Mitä tulee tuohon ulkomaalaisten tietouteen, että Espoossa pelataan jääkiekkoa, niin saisi olla aika iso mainosbudjetti, että moiseen kohderyhmään päästäisiin iskemään. Espoo on todella iso ja hajanainen kaupunki mainostaa yhtään mitään. Näillä helteillä ja näin varhaisessa vaiheessa mainosten läiskiminen ympäri kyliä olisi sitä hukkaan heitettyä rahaa. Ihmisillä on juuri nyt jotain ihan muuta mielessä kuin jääkiekko. Toki me hardcore-fanit mietimme jääkiekkoa heti, kun ensimmäinen kiekko putoaa jäähän jossain Lohjan jäähallissa, oliko ulkona millainen helle tahansa. Mutta meille ei vielä tarvitsekaan markkinoida mitään. Suurin osa hardcore-faneista on jo ostanut kausarin, jos meinaa sellaisen ostaa. Toki kanta-asiakkaita (=hardcore-fanit) pitää muistaa myös jollain tavalla, mutta siihen riittää sosiaalinen media. Me etsimme kaiken tiedon itse, sitä ei tarvitse räväyttää naamalle joka kerta kun menemme ruokaostoksille tai lomareissulle Serenaan tms. Toki siitä tulee kiva fiilis, kun näkee oman jengin mainoksia ympäriinsä, mutta sillä ei tehdä yhtään rahaa.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ymmärrän kyllä tämän mistä puhutte mutta tässähän näköjään osittain kommentoimisen ilossa mennään kun tekstiäkään ei juuri lueta koska minullahan ei ollutkaan ideana mikään ns. iso kertakampanja just nyt vaan se että Blues levittäytyisi tasaisesti ympäriinsä vähän joka paikkaan ja syöpyisi sitä kautta jo valmiiksi ihmisten alitajuntaan. Se on mielestäni ainoa tapa tehdä tämänkaltaisessa paikassa ihmisille tiettäväksi se että tämmöinenkin on olemassa. Somen käyttö on kyllä hyvin hallussa ja toivottavasti se jatkuu viime vuosien malliin mutta ei se nyt pelkästään riitä kun muutakin voisi tehdä.

Ehkä vedin vähän turhankin tiukalla okuläärillä mutta ei ollut siis tarkoitus että pelkästään tässä ja nyt meiningillä vaan ihan laajemmallla tasolla myös koko touhua pitkäjänteisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Blues levittäytyisi tasaisesti ympäriinsä vähän joka paikkaan ja syöpyisi sitä kautta jo valmiiksi ihmisten alitajuntaan. Se on mielestäni ainoa tapa tehdä tämänkaltaisessa paikassa ihmisille tiettäväksi se että tämmöinenkin on olemassa.

Kyllähän Blues on kauden aikana näkynyt ympäri Espoota, mutta näkyvyydestä kilpailee niin moni muukin asia, että mainospaikkojen hinnat ovat varmasti taivaissa. Ja kuten sanottua, Espoo on sen verran hajallaan, että mainostaminenkin on haastavaa. Toki voisi ottaa ideaksi vaikka jotain tyyliin Tapiola täyteen mainoksia syyskuussa, Matinkylä lokakuussa, Leppävaara marraskuussa jne. Oma perstuntuma on kuitenkin se, että Blues on nykyään paremmin näkyvissä, kuin koskaan aiemmin. Suunta on siis oikea. Isossa osassa ovat myös fanituotteet, ne kun ovat kuin käveleviä mainoskylttejä. Junnuille on jaettu erilaista fanikrääsää kausarin yhteydessä, joita he kantavat ylpeydellä koulussa ja harrastaessaan. Lisää tällaista toimintaa ja mainostaminen ei maksa mitään, päinvastoin siitä saadaan suoraa tuottoa.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Markkinoinnissa pitäisi oikeasti panostaa enemmänkin siihen että Blues on tasaisesti esillä sellaisissa paikoissa missä ihmiset liikkuvat eikä siinä tarvitse olla mitään muuta kuin hyvä lause, kuva ja logo. Olennainen ajatus siis on se että ihmisten liikkuessa vaikka jossain hemmetin Ikeassa, Serenassa ym. missä ikinä ovatkin niin tulee ohimennen vastaan oikein sijoiteltu Espoon Bluesin mainos. Eli se että Blues iskisi tavallaan myös vaivihkaa itsensä sellaisen kansan tietoisuuteen joka muuten ei välttämättä edes suunnilleen tiedä että täällä on joku lätkäjengi. Mutta penskat kyllä tietävät ja siitä alkaa ketjureaktio: "Äiti, mennäänkö katsomaan tota".

No joo, ehkä sitä markkinointia olisi voinut aikanaan enemmänkin lukea mutta ideoita kyllä piisaa. :)

Tällaisessa mainonnassa voisi ajatella että "me laitetaan teidän logo meidän halliin, laittakaa te meidän pelipaita seinälle". Rahan ei tarvitse liikkua, kaksi firmaa voi sponsoroida toinen toisiaan.

Mielestäni on hyvä että on ideoita, enkä ainakaan minä halua/halunnut sitä kritisoida. Kaikkia ideoita ei tarvitse toteuttaa, mutta on hyvä jos on mistä valita. Ja joskus ne tyhmimmät ideat ovat (jalostettuina) parhaita, siihenhän esim. aivoriihi perustuu.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Do dii...

Nettisivut ovat jälleen kuolleet. Mitään ajankohtaista ei nettisivuilta löydy. Edes joukkueen kokoonpano ei pidä paikkaansa. Kuinka vitun saatanan vaikeata voi näiden perusaioiden hoitaminen olla? Viistoista vitun minuuttia päivässä vaivannäköä? Ei onnistu, ei sitten millään...
 

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado
Onkos seuralta päin tullut vielä kesän aikana mitään kirjettä kausikortin ostaneille? Viime vuonna tuli KHL-joukkueen peliin ilmaisliput ja väliaikaiset kausarit. Pääseeköhän keskiviikon Barona-matsiin edes kausikortin ostaneet ilmaiseksi sisään?
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Nettisivut ovat jälleen kuolleet. Mitään ajankohtaista ei nettisivuilta löydy.
Onhan siellä otteluenakko 15.8. eli kolmen päivän takaa, mutta toki voishan sen kokoonpanon päivittää.

Tietenkin voishan siellä olla joku haastattelukin, mutta tässä vaiheessa aina noi pelaajat ja valmentaja sanoo aina samat jargonit. Tässä on jonkun uuden pelaajan haastettelu ole hyvä: "Kovaa on treeneissä menty, ja jengissä on tosi hyvä fiilis. Tosi mukava tulla Espooseen ja jengikaverit on ottaneet hyvin vastaan. Blues vaikuttaa hyvältä organisaatiolta ja hommat hoidetaan amattimaisesti. Olen myös kuullut että Espoossa on tosi hyvät fanit ja meininkiä katsomossa. Terkkuja vielä kaikille faneille ja tulkaa kannustamaan halille!"
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Onkos seuralta päin tullut vielä kesän aikana mitään kirjettä kausikortin ostaneille? Viime vuonna tuli KHL-joukkueen peliin ilmaisliput ja väliaikaiset kausarit. Pääseeköhän keskiviikon Barona-matsiin edes kausikortin ostaneet ilmaiseksi sisään?

Mä muistelen, että kausarinostajien osalta olisi nimilista hallilla. Ja siis joo, kausarilaiset ilmaseks sisään.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Totta, niin totta. Silti olisi mahtava yllätys, jos vaikka Bluesin omilta sivuilta voisi lukea, mikä on try-out miesten kohtalo tai esim. Honejsekin ja Liivikin tilanne. Mutta kuten hyvin tiedämme, seuran nettisivut ovat nyt ihan viimeinen paikka etsiä ajankohtaista tietoa. Siksi äskeinen purkaus. Kun kyse ei ole resursseista vaan viitseliäisyydestä. Jos mä duunissa lähetän tarjouspyyntöjä, niin armotta pudotan joukosta sellaiset firmat, jotka heinäkuussa toivottelevat hyvää joulua tai eivät muuten vaan saa nettisivujaan kuntoon. Nykyisellä meiningillä Blues putoaisi heti listalta.

P.S. Toi haastattelujen vähäjärkisyys on myös haastattelijan vastuulla. Tyhmään kysymykseen saa yleensä tyhmän vastauksen. Miksi kysellä tyhmiä?
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onkos seuralta päin tullut vielä kesän aikana mitään kirjettä kausikortin ostaneille? Viime vuonna tuli KHL-joukkueen peliin ilmaisliput ja väliaikaiset kausarit. Pääseeköhän keskiviikon Barona-matsiin edes kausikortin ostaneet ilmaiseksi sisään?

Perjantaina tuli ainakin mailia. Keskiviikon matsiin pääsee kausikortin haltijat ilmaiseksi sisään, nimilista on ovella. Omasta puolestani on ainakin ihan ok käyttää vain emaileja, jokainen turha paperipostitus vähemmän on parempi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös