Viikkoa ennen tehtävä ns. tehomarkkinointi on lähinnä ihan joutavaa ja sillä saa ehkä pariin ekaan matsiin pari katsojaa lisää.
Eli se että Blues iskisi tavallaan myös vaivihkaa itsensä sellaisen kansan tietoisuuteen joka muuten ei välttämättä edes suunnilleen tiedä että täällä on joku lätkäjengi. Mutta penskat kyllä tietävät ja siitä alkaa ketjureaktio: "Äiti, mennäänkö katsomaan tota".
Milloin satunnaiskatsoja ostaa lipun matsiin? Kuukautta ennen, vai viikkoa ennen? Suurin osa ostaa varmaan vasta pelipäivänä, joten iso mainoskampanja kuukautta ennen pelien alkua on suunnattu ihmisille, jotka ostavat kausarin, ei irtolipun. Penska kysyy äidiltään mainoksen nähtyään: mennään katsomaan tota. Äiti vastaa: ne pelit alkaa vasta kuukauden päästä, katsotaan sitten.
Mitä tulee tuohon ulkomaalaisten tietouteen, että Espoossa pelataan jääkiekkoa, niin saisi olla aika iso mainosbudjetti, että moiseen kohderyhmään päästäisiin iskemään. Espoo on todella iso ja hajanainen kaupunki mainostaa yhtään mitään. Näillä helteillä ja näin varhaisessa vaiheessa mainosten läiskiminen ympäri kyliä olisi sitä hukkaan heitettyä rahaa. Ihmisillä on juuri nyt jotain ihan muuta mielessä kuin jääkiekko. Toki me hardcore-fanit mietimme jääkiekkoa heti, kun ensimmäinen kiekko putoaa jäähän jossain Lohjan jäähallissa, oliko ulkona millainen helle tahansa. Mutta meille ei vielä tarvitsekaan markkinoida mitään. Suurin osa hardcore-faneista on jo ostanut kausarin, jos meinaa sellaisen ostaa. Toki kanta-asiakkaita (=hardcore-fanit) pitää muistaa myös jollain tavalla, mutta siihen riittää sosiaalinen media. Me etsimme kaiken tiedon itse, sitä ei tarvitse räväyttää naamalle joka kerta kun menemme ruokaostoksille tai lomareissulle Serenaan tms. Toki siitä tulee kiva fiilis, kun näkee oman jengin mainoksia ympäriinsä, mutta sillä ei tehdä yhtään rahaa.