Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 655 488
  • 2 937
Tämä olisi kyllä ihan asiaa, vaikka jengiä nyt ei varmaan mitenkään älyttömästi paikalle ilmestyisikään. Olisi kuitenkin varmaan ensi kaudeksi edustuksen porteilla oleville junnuillekin hienoa päästä pelaamaan jo nyt Baronalla ja liigajengistähän tulee myös ihan kelpo pelaajia tarvittaessa varmaan porukkaan. Olisikohan Aaltonenkin pian pelikuntoinen? Kaikki kunnia Matinkylälle, mutta jos ja kun pääareena jää vapaaksi, niin sinne vaan. Helpompi sinne on saada ihmisiä paikallekin jos niin halutaan.

En usko, että tulee toteutumaan. Tai ehkä, jos halutaan "lepytellä" kannattajia loppukauden luisusta ja jos esim. Baronaa saadaan osastoitua siten, että kulut ottelutapahtumaan liittyen voidaan minimoida.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Täytyy sanoa että omasta mielestä eilinen K-Espoo häppeninki oli hyvin hoidettu. K-Espoo kräsää oli kiva katella ja pikkasen kävin kurkaamassa Jokipoika matsejakin. Niissä klipeissä näky muuten osalla faneista se vanha keltainen vieraspaita joka toivottavasti palaisi Bluesin kakkosväriksi.

Oli oikeasti mukava kuulla taas pitkästä aikaa "Kivikova K-Espoo" - biisi ja Katrina & The Waves "Walking On Sunshine" jotka raikui usein Matinkylä aikoina. Toi jälkimäinen biisi voisi ensi kaudella korvata sen Gangnam style voittobiisinä. Mutta eilen tuli huomattua kuinka paljon parempi fiilis tulee katella matseja kun mainosten sijaan soitetaan sitä musaa.

Bluesin johdon toimenpiteistä voidaan olla montaa mieltä, mutta kyllä ne tän markkinoinin osaa. Varmaan eilenkin vapareita on jaettu, mutta 5055 katsojaa jotain Saipaa vastaan on aika kova suoritus kun ottaa huomioon että kauden suhteen on pyyhe jo melkeen kehissä.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Harmi, että uutisia tai mitään muutakaan Blues A:n peleistä ei jaksettu blues.fi -sivustolle pääsiäisen aikaan päivitellä. Juniorit kuitenkin olisivat sen ansainneet.

Mestaruus on ratkennut ja hopeamitalit roudattu Gardenista himaan, mutta 1.4.2013 klo 22:50 pääsivustomme markkinoi edelleen pitkänperjantain ensimmäistä kotipeliä.

Olisihan se tietysti ollut kiva jos olisi uutisoitu, mutta ne jotka asiaa ei vielä tiedä, voivat odottaa huomisaamuunkin. Tänään ei kuitenkaan mitään voitettu ja itseäni ei haittaa ollenkaan, jos koko toimisto on pitänyt tämän illan vapaata (pl. pelin seuraaminen katsomossa). Ylipäätään arvostan sitä että osataan vetää vasurilla ne asiat, jotka ei oikeasti ei ole tärkeitä (kuten täysin ajantasainen uutisointi tässä asiassa; asiasta voidaan toki olla montaa mieltä). Ja kyllähän se hopeauutinen tuntuu huomisaamuna paljon paremmalta kuin tänäiltana.

Edit.: Tuo hopeauutinen muuten löytyy Bluesin etusivulta kun skrollaa alaspäin kohtaan "Seuraa Bluesia" ja sieltä katsoo kohtaa "Twitter" (uutisoitu noin kello 21). Kieltämättä se ei sieltä ensimmäiseksi hyppää silmille, mutta twitterit ja facebookit ovat tätä päivää, halusimme niin tai emme.

Edit2.: Toki näin kauden jälkeen seuran on (uudelleen)arvioitava eri tiedotuskanavien rooleja. Saattaahan esimerkiksi olla, ettei Twitter koskaan rantaudu Suomeen ja etteivät ihmiset opi löytämään web2.0-sisältöä yritysten sivuilta.
 
Viimeksi muokattu:

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Blues.fi kirjoitti:
Espoo Blues ja Kauppakeskus Sello järjestävät Bluesin kauden 2013-14 joukkueen kaikille avoimen esittelytilaisuuden ja kannattajatapaamiseen Kauppakeskus Sellon ensimmäisen kerroksen Sellonaukiolla maanantaina 29.4.2013 klo 18:00 – 20:00.
Erittäin fiksua toimintaa. Espoossa kannattaa tosiaan mennä sinne, missä ihmiset ovat.
 

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado
Vaikka tämä ei liitykään suoraan seuran omaan markkinointiin, mutta epäsuorasti uskoisin että myös seuran markkinoinnista tässä on kyse.

Blues tuntuu nykyään saavan ainakin Ilta-Sanomissa suhteellisen kiitettävästi mediatilaa. Esim. tämän päiväisen uuden joukkueen julkistamisen uutinen oli etusivulla urheiluosiossa hyvin esillä (mm. hopeaa voittaneen Tapparan pelaajasopimusten julkistamista ei ollut esillä ollenkaan). Muistaakseni muinakin päivinä kun Bluesin lisäksi joku muu joukkue on tiedottanut jotain, on Bluesin uutinen ollut näkyvimmin esillä IS:ssä. Iltalehden linja ei taida olla ihan yhtä Blues-myönteinen, mutta ainakin IS:ään välit tuntuvat olevan hyvät.

Olen kuitenkin 100% varma että suhteilla joukkueen ja uutisoivan median kesken on vaikutusta kuinka näkyvästi mikäkin joukkue saa palstatilaa mistäkin jutusta.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Bluesin uusi mainos YouTubessa: #VALITSESININEN - Espoo Blues kausikortit 2013-14 nyt myynnissä - YouTube

Tämä mainos kertoo mielestäni onnistuneesti siitä yhteisöllisyydestä mitä Bluesin ympärillä on. Seurajohto, pelaajat ja kannattajat kuuntelevat toisiaan. Jos kokee itsensä ulkopuoliseksi, niin kannattaa tulla seisomakatsomoon ja vierasmatkoille ensi kaudella. Ei ole hinnastakaan kiinni (kannattaa liittyä Blues Fan Clubiin).

Noniin, tästä viestistä taisi itsessään tulla jonkinlainen mainos. Vaan minkäs sille voi kun tuo mainos osui niin hyvin ja kun siitä tuli niin hyvä mieli! :)
 

Toy Gun Ed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Bluesin uusi mainos YouTubessa: #VALITSESININEN - Espoo Blues kausikortit 2013-14 nyt myynnissä - YouTube

Tämä mainos kertoo mielestäni onnistuneesti siitä yhteisöllisyydestä mitä Bluesin ympärillä on. Seurajohto, pelaajat ja kannattajat kuuntelevat toisiaan. Jos kokee itsensä ulkopuoliseksi, niin kannattaa tulla seisomakatsomoon ja vierasmatkoille ensi kaudella. Ei ole hinnastakaan kiinni (kannattaa liittyä Blues Fan Clubiin).

Noniin, tästä viestistä taisi itsessään tulla jonkinlainen mainos. Vaan minkäs sille voi kun tuo mainos osui niin hyvin ja kun siitä tuli niin hyvä mieli! :)

Hienosti tehty. Jos toiminta on markkinoinnin puolella tätä tasoa jatkossakin, niin pitkässä juoksussa pullat tulee olemaan erittäin hyvin uunissa. Dynastia alkakoon!
 

Voranen

Jäsen
Hienosti tehty. Jos toiminta on markkinoinnin puolella tätä tasoa jatkossakin, niin pitkässä juoksussa pullat tulee olemaan erittäin hyvin uunissa. Dynastia alkakoon!

On kyllä äärimmäisen hieno mainos. Pakko arvostaa.

Tietääkö kukaan mikä biisi tuossa mainoksessa soi? ( on mielestäni ollut jo jossain bluesin aikaisemmassa mainoksessa).
 

rip-off

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Steelers
Tietääkö kukaan mikä biisi tuossa mainoksessa soi? ( on mielestäni ollut jo jossain bluesin aikaisemmassa mainoksessa).

French Films - Up the Hill. Kappale Youtubessa.

Ovat siis halunneet käyttää myös "espoolaistaustaista" musiikkia mainoksessa. Blueshan ihan kyseli jossain kohtaa Facebook-feedissään espoolaistaustaisia bändejä lähettämään musiikkiaan. En tiedä onko kukaan lähetellyt, koska tuota kappaletta käyttivät tosiaan jo aiemmin viime kaudella.
 

Boosteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Red Wings, Gunners, Kaner's Crew
En tiiä onko kukaan käynyt sellossa vähään aikaan, mutta sinne sellon keskiaukiolle on ilmestynyt kolme massiivista blues mainosta, jotka roikkuvat katosta. Sallinen, Hotsi ja Ikonen siellä edustavat bluesin mainoksissa. Nyt pitää kyllä sanoa, että on tää markkinointi otettu todella hienosti haltuun! Ei voi kuin ihailla.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
En tiiä onko kukaan käynyt sellossa vähään aikaan, mutta sinne sellon keskiaukiolle on ilmestynyt kolme massiivista blues mainosta, jotka roikkuvat katosta. Sallinen, Hotsi ja Ikonen siellä edustavat bluesin mainoksissa. Nyt pitää kyllä sanoa, että on tää markkinointi otettu todella hienosti haltuun! Ei voi kuin ihailla.

kuva Sellosta (linkki twitteriin)
Nuo mainokset ilmestyivät Bluesin Sellossa pidetyn joukkue-esittelyn jälkeen. Samoin siellä on pari muutakin mainostötsää ja screenillä myös näkyy Blues.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Markkinointi & viestintä on ollut ensiluokkaista siitä lähtien kun uusi organisaatio aloitti. Viimeisimpänä esimerkkinä Haikaranpesän info joka näkyi hyvin monissa eri medioissa.

Näin perspektiivin vuoksi esimerkki liigasta siitä miten pahasti näissä asioissa voi sössiä jos oikein yrittää:

Rauman Lukossa oltiin näköjään sitä mieltä että ehdottomasti paras ajankohta Petteri Nummelinin sopparin julkistamiselle oli eilen, lauantaina kello 21.51. Siis juuri silloin, kun joka ikinen vuorossa oleva lätkätoimittaja paiski juttuja Slovakia-ottelusta ja Antti Raannasta.

Tulos: Päivän Hesarissa ei riviäkään Nummelinista, Jatkoajassa muutama hassu kommentti. Tuon kun olisi julkaissut hiljaisena uutispäivänä, niin kuin Blues teki, niin Numpan naama olisi ollut joka perkeleen paikassa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Vaikka Niko Niemisen lopettamispäätös oli ikävä juttu niin pakko kehua Bluesin verkkosivuja siitä että jutun väänsivät aiheesta. Sillon kun Salonoja oli puikoissa niin tämmöset jutut tuskin ois toetutunut, mutta toisaalta eipä näitä jäähyväisjuttuja lopettavista pelaajista ihan kaikki liigaseurat tee vieläkään.

Mutta ilmeisesti Blues jatkaa pelipaidoissa viimekauden tapaan tyylikäällä linjalla eikä niihin tule kovin montaa mainosta. Jos sinne hihaan nyt tulee pelaajakohtainen sponsori niin kyllä sen kestää kun kattelee esim. Kärppien vastavaa. Toivon myös että Kärpistä ei otettaisi mallia jäämainoksien määrän suhteen, ja uskon/toivon että Bluesin toimistossa on tarpeeksi fiksua porukkaa ettei tolle linjalle lähdetä.

Ilmeisesti siellä Bluesin toimistolla koitetaan myydä nyt kunnolla noita kausikortteja kun olivat jopa soittaneet mun faijalle kun hän oli ostanut mulle lahjaksi Bluesin liput lippupalvelun kautta. Tämäkin ois loistava uudistus kun muistan että viimeisellä Salonojan kaudella kausikortti myynti kusahti kun se tyypi jonka piti tehdä sitä jäi sairaslomalle.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ilmeisesti siellä Bluesin toimistolla koitetaan myydä nyt kunnolla noita kausikortteja kun olivat jopa soittaneet mun faijalle kun hän oli ostanut mulle lahjaksi Bluesin liput lippupalvelun kautta.


Kuullostaa lähinnä huolestuttavalta, että aletaan soittelemaan kausikortti myynnistä "satunnaiskatsojille" jotka on kerran-pari ostanu lippupalvelun kautta Bluesin lippuja.

Olisi kiva kyllä saada tietää missä tosiaankin mennään kausikorttien myynnin suhteen. Ollaanko jäljessä viimekaudesta ja paljonko vai jopa edellä?
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kuullostaa lähinnä huolestuttavalta, että aletaan soittelemaan kausikortti myynnistä "satunnaiskatsojille" jotka on kerran-pari ostanu lippupalvelun kautta Bluesin lippuja.
Ei musta. Kuulostaa paljon paremmalta kuin istua tumput suorana toimistolla ja odottaa että asiakkaat soittaa sulle. Näinä aikoina pitää yrittää ja kyllä niiten myyntimiesten pitää nyt liksansa ansaita.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Joo, kaikille vaan myyntiä kehiin. Ei toi tuote ole siinä pisteessä, että se myisi itse itsensä, etenkin viime kauden fiaskokevään jälkeen.
 

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen
Mjaa. Itellä ollut kausikortti aika monella kaudella, myös viime kaudella. Eipä ole kukaan vaivautunut lähestymään tällä kaudella...

Niin joo ja lisäksi kuulun fanclubiin ja maksoin jäsenmaksun tukeakseni sitä juttua, vaikken mitään "etuja" hyödynnäkään. Luulisi, että seuraa kiinnostaisi kysyä, että vieläkö tälläkin kaudella haluaisin kausikortin ostaa..
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mjaa. Itellä ollut kausikortti aika monella kaudella, myös viime kaudella. Eipä ole kukaan vaivautunut lähestymään tällä kaudella...

Niin joo ja lisäksi kuulun fanclubiin ja maksoin jäsenmaksun tukeakseni sitä juttua, vaikken mitään "etuja" hyödynnäkään. Luulisi, että seuraa kiinnostaisi kysyä, että vieläkö tälläkin kaudella haluaisin kausikortin ostaa..

Tossa on kyllä käynyt joku inhimillinen virhe, tai sitten et ole kesäkuussa vastannut toimiston soittoihin eivätkä ole tehnee uutta kierrosta.

Tai mistä mä mitään tiedän...
 

Blegist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Tossa on kyllä käynyt joku inhimillinen virhe, tai sitten et ole kesäkuussa vastannut toimiston soittoihin eivätkä ole tehnee uutta kierrosta.

Tai mistä mä mitään tiedän...

Mun tilanne on hyvin samanlainen kuin Sladdilla. Kausikortti monta kautta, BFC jäsen monta kautta jne. Ei ole kukaan soittanut toimistolta. Asiakastietokannat näköjään (vieläkin) ajan tasalla...
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Toisaalta mielestäni on ihan luonnollista, että niitä kausikortteja tyrkytetään enemmän irtolippukatsojille tai niille, joilla kausari on ollut vain lyhyen ajan tai satunnaisesti. Sen sijaan, että aloitettaisiin soittelemalla ns. vakkareita läpi. Näiden kun ehkä oletetaan hankkivan kausarin joka tapauksessa, tai ainakin suuremmalla todennäköisyydellä, ilman soittoakin.

Ehkä sitten lähempänä kauden alkua aletaan soittelemaan heillekin, jos eivät ole jo jostain syystä kausaria hommanneet. Tai näin ainakin itse toimisin. Sen kausarisoiton tarkoituksena kun ei kuitenkaan ole ensisijaisesti muistaa vanhoja asiakkaita vaan pyrkiä hankkimaan uusia.

Vakioasiakkaita voisi sitten kannustaa hankkimaan korttinsa ajoissa vaikka nopean tilaajan eduilla yms. En ole varma, onko sellaisia nyt ollut, mutta tuon luulisi olevan huomattavasti puhelinsoittoa parempi kannustin kausarin hankinnalle nimenomaan vanhojen tilaajien joukossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös