Mainos

Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 759 185
  • 3 697

scholl

Jäsen
kohta on pakko alkaa tehdä jotain järkevää, mutta kirjoitan vielä yhden tv-spotin.
"naapurit"

kaksi miestä Barona Arenalla erätauolla baarissa syömässä burgeria
toinen sanoo:
- todella mukava käydä liigapelissä. Me ollaan monta kertaa sun kanssa oltu Karjala-turnauksessa, mutta ei liigaottelussa
toinen vastaa:
- sinäpä sen sanoit Vesa. Täällä ei ole niitä omahyväisiä stadilaisia
Vesa:
- kari, oot niin oikeassa. Meillä töissäkin puhuvat vain Jokereista ja Hifkistä, eikä Kotkan poika pääse siihen juttuun mukaan
Kari:
- niin ja tänne ajaa vain 10 minuuttia kotipihasta ja parkkipaikkoja riittää
Vesa:
- sinäpä sen sanoit naapuri
kuva leikkautuu katsomoon. miehet kannustavat:
- ESPOO, ESPOO...
who let the dogs out alkaa soida
 

scholl

Jäsen
Okei, nyt lähden salille, mutta ennen kuin lähden niin kerron, miksi kirjoitin noi jutut, joiden keksimiseen per spotti meni muutama minuutti. Syy on se, että Bluesin brändiltä puuttuu identiteetti, eikä uusi johto ole mielestäni tehnyt hirveästi sen eteen. Joillekin Espoo on se juttu, joillekin toisille se on joku muu. Espoossa ja muuallakin ympäristössä on hirveästi ihmisiä, jotka voisivat tulla hallille, mutta heitä pitää puhutella. Ok, blues on haastaja, underdog, joka taistelee ja on espoolainen, mutta ei sitä niin voi sanoa. Se connection niihin ihmisiin tulee siitä, että luo yhteyden siihen, mikä niitä ihmisiä koskettaa ja huolettaa. Tässä tapauksessa:

- faijalla ei oo aikaa. Isä on vaativassa tehtävässä oleva uraihminen, joka laittaa aikansa työhön ja poikaa harmittaa se. Sellaisia poikia on aika paljon Espoossa -> Blues auttaa
- faija on lande. Moni perhe on muuttanut muualta ja poikia harmittaa se, että isistä ei lähde se savolaisuus, e-karjalaisuus, turkulaisuus tai oululaisuus kirveelläkään -> Blues auttaa
- mimmit eivät tajua lätkästä. Monella ei ole kavereita, joiden kanssa kävisi nimen omaan Bluesin peleissä, eikä sekään ole hyvä ratkaisu, että ottaa jonkun deitin sinne -> Blues auttaa, kun liittyy faniklubiin ja menee fanikatsomoon
- kotkalaiset eivät pääse stadilaisiksi. Espoossa on aivan mielettömästi joko asumassa tai duunissa jengiä, jotka ovat muuttaneet muualta, eivätkä välttämättä kannata oikein mitään seuraa, mutta seuraavat lätkää ja kannattavat Leijonia. Tollaiset esim. Kotkan pojat eivät sitten työpaikoilla helposti koe yhteenkuuluvuuden tunnetta niiden kanssa, jotka kannattavat intohimoisesti jotain seuraa kuten stadilaiset kollegat vaikka HIFKiä -> Blues auttaa

Siis oikeasti, uuden johdon kannattaisi nyt tehdä jotain, joka nostaisi sitä brändi-identiteettiä ja saisi ihmiset sitoutumaan joukkueeseen. Ei siellä koskaan voi olla kuitenkaan suurin budjetti. Pitää käyttää muita keinoja. Tässä oli yksi esimerkki nopeasti mietittynä.
 

Tonalin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, AC Milan, Tommi Huhtala
Noihin schollin mainoksiin ei voi sanoa mitään muuta kuin että ne olivat loistavia, ja voisin niitä jopa kelpuuttaa Blegin mainoksiksi. Ainoa asia mikä pisti silmään on se, että jos mainoksesta saisi sellaisen kuvan että naiset eivät tajua lätkästä mitään, niin mitäköhän Bluesin naispuoliset kannattajat tuumaisivat?
 

Blegist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Huikeeta, aivan huikeeta. Isä, poika ja pyhä burgeri. Lopuksi vielä päästetään koirat ulos ja eletään corporate lifea. Ensi kerralla voisit lähettää noi ideat suoraan Hesburgerille tai Sotkalle.
 

pinky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ilmaiset liput Blues-Lukko-matsiin kausarin omistajille

Itse luin poikkeuksellisen huonosti Bluesin lähettämän joulukortin. Onneksi parempi puolisko tavasi tarkemmin, koska joulukortilla sai kaksi ilmaista lippua ensi lauantain Blues-Lukko-matsiin, jos ottaa kortin ja kausarin mukaan Bluesin popup-shoppiin Tapiolaan. Nopea gallup lähipiirissä osoitti, että kortti oli jäänyt lukematta kaikilta.

No nyt on kuitenkin Bluesin lahja haettu pois :)
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itse luin poikkeuksellisen huonosti Bluesin lähettämän joulukortin. Onneksi parempi puolisko tavasi tarkemmin, koska joulukortilla sai kaksi ilmaista lippua ensi lauantain Blues-Lukko-matsiin, jos ottaa kortin ja kausarin mukaan Bluesin popup-shoppiin Tapiolaan. Nopea gallup lähipiirissä osoitti, että kortti oli jäänyt lukematta kaikilta.

No nyt on kuitenkin Bluesin lahja haettu pois :)

Ehkä tähän voi vielä lisätä, että kyseinen Blues Corner on auki vielä huomenna sunnuntaina. Bluesin tiedotteessa todettiin että toimisto on kiinni ja Blues Corner auki, josta oma lähipiirini luki vain ensimmäisen osan ja päätteli että Blues Cornerkin on kiinni.

Eli ei kun lippuja hakemaan ja ajoissa istumaan omalle paikalle, jotta saadaan tifo toteutettua.
 
Tähän pakko kommentoida: Espoolaisia yrityksiä on lähestytty urakalla, sekä isoja että pieniä. Eli olettamus ettei mitään yritetä on väärä. Ilmeisesti mukaan on saatu paljon uusiakin tahoja, mikä on hyvä saavutus kun huomioi miten edellisen johdon viimeisenä vuotena sponsoreita hoidettiin - ei mitenkään. Ja kyllä se taloudellinen tilanne vaan ihan oikeasti vaikeuttaa sponsorointimyyntiä: jokainen päättäjä, joka joutuu laittamaan porukkaa pihalle ei voi samaan aikaan perustella uusia sponsorisatsauksia. Ikävää mutta totta.
Vastataan tänne ettei Hannula-ketju mene ihan sivuraiteelle:

Kiva kuulla sisäpiiritietoa asiasta. Se että yritykset pienentävät henkilöstökustannuksiaan ei tarkoita sitä että markkinoinnin panostukset lopetetaan kokonaan ja imagosta välittäminen ajoitetaan parempiin aikoihin, vaikka suuri bisnesmies Salonoja on meille Blues-kannattajille näin opettanutkin.

Tässä on Bluesin toimiston tekijämiehille haastetta luoda hommasta sellainen ettei mukana olemattomuutta voi perustella millään. Yhteistyö Bluesin kanssa täytyy olla "in" tulevaisuudessa ja sen pitää olla espoolaisille yrityksille peruste yhteistyökumppaneita valitessa. Vähän kuin reilu kauppa tai ekologisuus tällä hetkellä. Tämä ei vaadi ihmeitä vaan perusduunia ja kekseliäisyyttä markkinointiosastolta, onnistuessaan tulot voivat olla todella suuret.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Youtuben Bluestv:ssä kattava raportti tiistain hienosta Jokerit-Blues -matsista. Rapossa myös Janne Vuorisen ja Nico Nybergin haastattelut ottelun yhteydessä. Toinenkin ottelun yhteydessä tehty haastattelu Youtube-kanavalta löytyy ja siinä haastattelussa Tomi Sallinen.
 

CorporalSyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjois-New Yorkin joukkueet
Synttärionnittelut matsissa

Paremman ketjun puutteessa kysyisin täältä, miten kotiotteluun voi saada sen synttärionnittelukuulutuksen? Keneen pitää olla yhteydessä asian hoitamiseksi?

Muksu on kova Blues-fani ja tulossa on synttärit muutaman viikon kuluttua.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Paremman ketjun puutteessa kysyisin täältä, miten kotiotteluun voi saada sen synttärionnittelukuulutuksen? Keneen pitää olla yhteydessä asian hoitamiseksi?

Parempi puolisko tuossa joskus järjesti mulle synttärionnittelut, oli kuulemma yhteydessä suoraan toimistoon, siis sähköposti toimisto (a) blues.fi, sitä kautta hoitui.
 
Lepuskin jäälle keskiviikkona, Espoo liikkuu -jäätapahtuma:
Blues uutinen

Hieno homma. Tällaista olen peräänkuuluttanut aiemmin ja lähettänyt asiasta viestiä ihan toimistolle asti. Tällaiset tapahtumat eivät vaadi "juuri mitään" panostuksia mutta pienten fanien ja kiekkoilijan alkujen silmissä nämä ovat isoja asioita; junnut pääsevät höntsäilemään omien esikuvien kanssa ja tapahtuma pitää sisällään kaikkea oheissälää.

Jos jotain negatiivista pitää hakea niin viikonloppu olisi ollut parempi ajankohta ja tapahtuma olisi voinut olla tuplasti pidempi.
 

Aabe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Täytyy nyt muistaa että pelaajatkin ovat "vain töissä".. En nyt usko että heille mitään extrapalkkoja maksetaan noista tapahtumista. Joten jos heiltä viedään aikaa 6tuntia viikonloppuvapaista, ei taida montaa vapaaehtoista pelaajaa olla.. Itse olen ainakin tyytyväinen mitä aikatauluun tulee..
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Täytyy nyt muistaa että pelaajatkin ovat "vain töissä".. En nyt usko että heille mitään extrapalkkoja maksetaan noista tapahtumista. Joten jos heiltä viedään aikaa 6tuntia viikonloppuvapaista, ei taida montaa vapaaehtoista pelaajaa olla.. Itse olen ainakin tyytyväinen mitä aikatauluun tulee..

Ihan hyvä tuo aikataulu on, ei siinä mitään. Mutta todellakin pelaajilla lukee sopimuksessa, että osallistumiset tämäntapaisiin (+esim kauppakeskusilmestymisiin) kuuluvat toimenkuvaan. Eli palkasta voi laskea vaikka 10% tulevaksi näistä hommista.
 

EEspoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko & Leijonat
Ohhoh toimistolta on löytynyt ylimääräistä rahaa, kun oikein televisioon on saatu Bluesin mainos.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ohhoh toimistolta on löytynyt ylimääräistä rahaa, kun oikein televisioon on saatu Bluesin mainos.

Vai onko sitten kyseessä "ilmainen" mainosaika mikä on osana sm-liigan televisiointisopimusta (tms.)? Vuosi sitten tästä keskusteltiin, luultavasti tässä samassa ketjussa. Sieltä voi kaivaa faktat, olettaen etteivät sopimukset ole olennaisesti muuttuneet.

Minkälainen se mainos muuten oli?

Lisäys: Tämän ketjun viestissä #622 aika tarkkaan vuosi sitten ja niillä main on asiasta keskusteltu.
 
Viimeksi muokattu:

EEspoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko & Leijonat
Niinhän asia taisikin olla, että liigaseurat saavat ilmaista mainostilaa.

Itse mainoksessa oli ainakin Bluesin pyöritystä ja maali Blues - Lukko? (saatoin nähdä väärin) pelistä, Bluesin kotipelien intromusiikki soi taustalla ja lopuksi Bluesin logo piirtyy kuvaan. Tälläinen kuva ainakin syöpyi verkkokalvoilleni, hieman myöhässä kiinnitin huomioni tuttuun musiikkiin.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Mainoksessa ainakin Blues - ifk ja Blues - lukko matskua, ja mainostettiin keskiviikon jokeripeliä. Näin just matkaoppaiden katkolla.

Sent from my RM-821_eu_finland_207 using Board Express
 

Red28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Detroit Red Wings
Mikki Hiiri - kysymys. Mikä biisi soi hallissa kun mediakuutiossa pyörii pelaajien naamavärkit ? Joku set my soul on fire tms.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös