Jutussa on erikoista:
- eikö ole automerkkiä yhteistyökumppanina. Luulisi, että Länsiauto mukana
Kyllä Länsiauto ainakin tuossa listassa on: http://www.blues.fi/index2.php?m=5&id=305
Jutussa on erikoista:
- eikö ole automerkkiä yhteistyökumppanina. Luulisi, että Länsiauto mukana
...
Ainoastaan Laatikainen viime kaudella lukeutui kovapalkkaisiin.
...
Muuten oikein hyvää pohdintaa, mutta eikös Viitaluomankin viime kauden osalta voi laskea myös kovapalkkaisiin?
Jutussa on erikoista:
- eikö ole automerkkiä yhteistyökumppanina. Luulisi, että Länsiauto mukana
- pitääkö lätkäkamat pukea päälle jo kotona?
Eihän se sitten ihan pelkkää paskaa ollut. Jokohan siellä herättäisiin?IS-Arvaajan liigaliitteessa moititaan ettei toimiston väki välttämättä ole ihan samalla tasolla kuin joukkue.
On noissa jutun numeroissakin erikoista; koko 2000-luvun liikevaihtokeskiarvo on 3,4 m€ ja nyt sen kerrotaan sitten pompanneen jo 7 miljoonaan euroon. .
Hyvin Bluesin toimistolla on sponsoriasiat kuitenkin hoidettu. Tuossa Arvaajassahan on laitettu jokaisen jengin kohdalle aika huomaamaton tietoboksi, jossa on kaikenlaista tietoa taloudesta, hallista ym. Bluesin kohdalle sponsoritulojen kohdalle oli joka tapauksessa laitettu 3,8 miljoonaa, mikä on Kärppien (4,0 milj.) jälkeen suurin koko liigassa. Esimerkiksi HIFK:n kohdalla sama luku oli peräti miljoonan vähemmän.
Hyvin Bluesin toimistolla on sponsoriasiat kuitenkin hoidettu. Tuossa Arvaajassahan on laitettu jokaisen jengin kohdalle aika huomaamaton tietoboksi, jossa on kaikenlaista tietoa taloudesta, hallista ym. Bluesin kohdalle sponsoritulojen kohdalle oli joka tapauksessa laitettu 3,8 miljoonaa, mikä on Kärppien (4,0 milj.) jälkeen suurin koko liigassa. Esimerkiksi HIFK:n kohdalla sama luku oli peräti miljoonan vähemmän.
Konserni avustuksia ei kai lasketa sponsoreiksi? Itselleni tuli mieleen, että lukuun (3,8 M€) saatetaan laskea myös LA-Areenaan myydyt mainokset. Olisiko tämä mahdollista?Niin tietysti kiinni siitä mitä luetaan sponsorirahaksi. Jos Salonojan pääomarahoitus katsotaan sponsoroinniksi niin saattaa luvut pitää paikkansa.
Konserni avustuksia ei kai lasketa sponsoreiksi? Itselleni tuli mieleen, että lukuun (3,8 M€) saatetaan laskea myös LA-Areenaan myydyt mainokset. Olisiko tämä mahdollista?
Mikäli taas 3,8 M€ Bluesille pitää paikkansa on TMA:n tulosta kaunisteltu Blues Hockey:n kustannuksella. Sponsoreilta 3,8 ja runkosarjan lipputuloista 1,8 (arvioin lipun keskihinnaksi 16 €, myytyjen lippujen määräksi 4000 per kotiottelu ja kotiotteluitahan oli 28) sekä fanikrääsä & pudotuspelitulot n. 0,4 (taas arvio) tekevät yhteensä 6,0 M€ tuloja. Pelaajabudjetin ollessa 2,1 M€, en keksi muuta syytä 3,1 M€:n tappioihin. Veikkaan, että Bluesilta on peritty hirvittäviä vuokria, jotta areena saataisiin voitolle. Tätä tukisi huhu, jonka mukaan Salonoja oli jossain vaiheessa valmis myymään Bluesin, mutta vain sillä ehdolla, että areena menee mukana. Bluesille olisi kuulema ollut ostajia, mutta areenalle ei.
Konserniavustukset eivät liity yhtiön / yhtiöiden liikevaihtoon. Voi olla mahdollista, että Blues Hockey Oy saa vuokrasopimuksessaan oikeuden TMA:n mainospaikkamyyntiin ja -tuottoihin.
Nyt on pidettävä pää kylmänä ihan dokumentoituja faktoja eli tilinpäätöksiä odotellessa ja erotettava puheet nykypäivän tilanteesta siitä, mikä on ollut ja todellista historiaa.
TMA:n liikevaihto keskimäärin 2000-luvulla on ollut 1,7 M€ / tilikausi eli luonnollisesti siinä on maksimi, minkä Blues Hockey Oy on areenavuokrina maksanut. Todennäköisesti ei kuitenkaan noin paljon, koska jokunen huonekalukauppiaskin hallia silloin tällöin käyttää ja heidänkin vuokransa sisältynee em. lukuun.
Joku voisi joutessaan kysellä näiden tilinpäätöksien perään PRH kaupparekisteristä:
Asiakaspalvelunumerot
Tilinpäätösten asiakirjatilaukset ja tiedustelut: puh.(09) 6939 5959, faksi (09) 6939 5840
Patentti- ja rekisterihallitus Tilinpäätösasiat
Arkadiankatu 6 A, Helsinki
PL 1150, 00101 Helsinki
Puh: (09) 6939 5919
Faksi: (09) 6939 5602
Nykyään on niin että ainakin maikkari ja todennäköisesti myös nelonen lähettää mainoksia vain tietyille alueille, eli tässä tapauksessa todennäköisesti vain Pk-seudulle. Ei sitten mene vaikka Ouluun lähetetyt mainokset hukkaan, se kuinka hyvin mainos tavoittaa halutun kohderyhmän riippuu pitkälti myös siitä mihin aikaan ja minkä ohjelmien yhteydessä ko. mainos tulee. Kallista toi TV-mainonta kyllä on, siitä ei pääse mihinkään.Tv;stä tuli nelosella klo. 22.50 Bluesin mainos, normikamaa, samaa mitä kuutiolta, kausikorttia tarjotaan jne. Ehkä n. 12 sek. Ihan ok, mutta jos sais kohdennettua paremmin potentiaalisiin ostajiin, eli Espoolaisiin niin vielä parempi. Itse en tiedä markkinoinnista mitään ihmeempää.
Nuo BluesNewsit sisältävät kyllä kovastikin pelaajahaastatteluja, mutta ei niitä oikein jälkikäteen viitsi katsoa. Jos noista pätkittäisiin haastattelut henkilön mukaan nimetyiksi pätkiksi, niin olisi jo aika hyvä.siellä olisi säännöllisesti jotain juttuja kuten pelaajahaastatteluja etc. Mutta kun ei, ja on säälittävää että viimeisin pelaajahaastattelu on viime kauden alusta.