Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 645 896
  • 2 856
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Jos ajattelee sitä, missä paikoissa urkuri voisi soittaa, sanoisin yli- tai alivoiman aikaiset pelikatkot (ja mieluusti aloitus juurikin ylivoimaa pelaavan hyökkäysalueella) sekä tiukan pelin loppuhetket (samalla ajatuksella, eli ollaan takaa-ajavan joukkueen hyökkäysalueella).
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Missä noi? Oma some-exit on niin täydellinen, ettei tule enää missään vastaan.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tuli mieleen, että jos Imatralla on mestaruusjuna niin pitäisikö meillä olla mestaruusmetro? Ei mulla muuta. ;)
Mä olen puhunut junasta koko kauden. Pöllivät vaan mun idean.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Mä olen puhunut junasta koko kauden. Pöllivät vaan mun idean.
Metro, juna ja tulevaisuudessa ratikka. Olen sitä mieltä, että jossain vaiheessa se pytty, joku niistä, tänne tulee ja silloin pitäisi yksi vaunu tai juna teipattuna mestarin väreihin. Saisi mukavasti näkyvyyttä.

Siihen saakka joukkue saa tehdä täyden päivätyön nykyisen kolmipyöräisen resiinan kanssa.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
En jaksanut tutkimusta toteuttaa kunnolla ja tosissaan, ja rullailla somepäivityksiä taaksepäin, mutta oma fiilis vahvasti on, että K-Espoon FB päivitykset ovat alkaneet kevään kynnyksellä keräämään kymmeniä tykkäyksiä enemmän kuin aiemmin tämän kauden aikana. Kertoo myös hyvää!
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En jaksanut tutkimusta toteuttaa kunnolla ja tosissaan, ja rullailla somepäivityksiä taaksepäin, mutta oma fiilis vahvasti on, että K-Espoon FB päivitykset ovat alkaneet kevään kynnyksellä keräämään kymmeniä tykkäyksiä enemmän kuin aiemmin tämän kauden aikana. Kertoo myös hyvää!
Hienoa kuulla. Itse myös hieman seuraillut milloin Metro Areenan katsojakapasiteetti ylittyy Instagram tilillä ja nyt playoffien kynnyksellä taisi ylittää 7000 seuraajaa mikä on hyvä alku.

Sen verran kyllä rakentavaa palautetta antaisin muuten tyylikkääseen viestintään, että erikoista ettei esim. huomista peliä mainostavassa päivityksessä muistuteta sitä kuuluisaa satunnaiskatsojaa siitä, että kyseinen peli on semi-finaalien ensimmäinen ottelu tai Game1 tai edes sitä, että kyseessä on jo käynnissä olevat pudotuspelit. Joko tämä on jotain ovelaa markkinointia, mitä en itse ymmärrä tai sitten oletetaan, että kaikki tietää missä vaiheessa Mestiksen kautta mennään tällä hetkellä.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Kauden huipennus menossa, hypeä pitäisi rakentaa jotta halliin saisi katsojia ja kassaan euroja. Tässä tilanteessa seuran muuten niin aktiivinen some on täysin unessa, ollut jo monta päivää, ikään kuin voimat olisivat loppuneet Tuto-sarjaan. Edellisen välierän markkinointi jäi vajaaksi ja nyt linjoille on hädin tuskin saatu pari geneeristä "osta lippu"-viestejä. En voi ymmärtää!
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Kauden huipennus menossa, hypeä pitäisi rakentaa jotta halliin saisi katsojia ja kassaan euroja. Tässä tilanteessa seuran muuten niin aktiivinen some on täysin unessa, ollut jo monta päivää, ikään kuin voimat olisivat loppuneet Tuto-sarjaan. Edellisen välierän markkinointi jäi vajaaksi ja nyt linjoille on hädin tuskin saatu pari geneeristä "osta lippu"-viestejä. En voi ymmärtää!

Samaa pohdintaa. Toki espoolaiset ovat tuttuja viime hetkellä tai jopa ovelta ostettavista lipuista, mutta tälle illalle näyttää myydyn vain tuhannen verran lippua. Toki 5 tuntia vielä aikaa. Mutta määrä on vähäisempi kuin aiemmissa peleissä tähän aikaan, ja kakkosella alkavaan yleisömäärään on vielä paljon matkaa tällä hetkellä. Osa ehkä palailee vasta pääsiäsisestä ja ostopäätös tehdään lähempänä iltaa jaksamisen mukaan.

Samaa mieltä, että markkinointi ja somesisältö voisi olla tällä hetkellä paljon aktiivisempaa. Osittain ymmärrän että treeneistä ei videoida, mutta jotain sisältöä joukkueestakin olisi kiva saada. Kuin myös ihan ottelumainokset videoineen, etenkin kun tuolla on varsin iso osaaja tiimissä. Ja jos pääsiäisen vapaat häiritsee, olisihan noita voinut tehdä jo ennakkoon ja ajastaa...
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Hienosti on Kiekko-Espoo esillä Ison Omenan ja Lippulaivan mainostauluilla. Finaalipelejä mainostetaan näyttävästi. Tässäkin suhteessa ollaan menty eteenpäin.
Muutenkin on ainakin Espoonlahden alueella liikkuessa näkynyt yhä enenevissä määrin Kiekko-Espoon fanituotteita, lippistä, pipoa, kaulaliinaa tms. Oli monta vuotta, ettei mitään Bluesin tai muutakaan Espoon fanikamaa näkynyt katukuvassa ollenkaan. Ei sitä vieläkään näe niin kamalasti, mutta kuten sanoin, koko ajan paranee! Eteenpäin on menty.

Kai se pitää vanha Bluesin huivi kaivaa itsekin kaapista seitsemän vuoden tauon jälkeen kun finaaleita saavun silmäilemään.
 

LaBarbera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Muutenkin on ainakin Espoonlahden alueella liikkuessa näkynyt yhä enenevissä määrin Kiekko-Espoon fanituotteita, lippistä, pipoa, kaulaliinaa tms. Oli monta vuotta, ettei mitään Bluesin tai muutakaan Espoon fanikamaa näkynyt katukuvassa ollenkaan.
Joo kyllähän noita näkee nykyään enemmän kuin oikeastaan koskaan. Ei edes Bluesin aikana näin hyvin.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Tähän pitää sanoa, että Jere Lehtisestä Petu Matikaiseen ja Miro Heiskaseen olen twitterissä törmännyt mainostamasta Kivikovaa. Hemmetin hieno juttu. Osaako joku sanoa onko viesti myös herrojen omilla tileillä vai pelkästää meillä? Vaikutus olis moninkertainen, jos jakaisivat myös omilla tileillään.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hienoa kuulla. Itse myös hieman seuraillut milloin Metro Areenan katsojakapasiteetti ylittyy Instagram tilillä ja nyt playoffien kynnyksellä taisi ylittää 7000 seuraajaa mikä on hyvä alku.
Nyt finaalien jälkeen tuli pieni pyrähdys myös seuraajamäärissä mikä on hyvä. Luku taitaa olla 7729 tällä hetkellä, mikä on ihan hyvä luku.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Toivottavasti Kiekko-Espoon toimistolla osataan ottaa tämä tämn hetken medianäkyvyys haltuun ja käyttää hyväksi. En siis sano, että pitäs alkaa Liigaa haastamaan, mutta osoittaa toiminnallaan, että eteenpäin mennään. Samalla asenteella kun Kallonen esim. teki hommia kauden aikana ;)
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ulkoisessa viestinnässä tota liigan päätöstä ei kannata ohittaa, vaan pyrkiä kääntämään se voimavaraksi. Pääviestin tulee olla että liigaan ollaan edelleen menossa ja nyt näytetään mistä kana pissii. Siinä helpottaisi jos joukkue olisi ns. veret seisauttava.
 

Heketys

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Kyllähän tässä on mönkään menty. Mestiksen mestaruuden, mestaruuslippisten (joita niitäkin sai tovin odottaa) ja muutaman somepostauksen jälkeen jätettiin tulikuuma rauta jäähtymään.

Täytyy muistaa että 260€ mestiskausarista on paljon (puhumattakaan 290€) samalla kun 3-mestaruutta yhteen kauteen voittanut Tappara myy niitä 199€ hintaan parhaimmillaan. Kausareita olisi pitänyt alkaa agressiivisesti markkinoimaan heti mestaruuden ratkettua. Nyt niitä on taidettu muutamalla somepostauksella mainostaa.

Yleisö täytyy voittaa hallille pelistä ja vuodesta toiseen, ei voida ratsastaa ajatuksella että tuolla on yhtäkkiä runkosarjan peleissä 2000-3000- katsojaa koska voitettiin mestaruus.

Kiekko-Espoon mestaruuden jälkeinen kuherruskuukausi on kirjaimellisesti nyt ohi - ja se käytettiin mielestäni heikosti hyväksi. Tätä on turha jossitella. Nyt toivon että seura ilmottaisi jonkun päivämäärän ja rakentaisi vaikka narrien tapaan vähän isomman spektaakkelin kesäkuun lopulle jotta kortit lähtevät liikkeelle. Ehkä tämä taktiikka on parempi kuin tiputtaa soppareita sieltä sun täältä, rakentaa kunnon hypeä joukkueen julkaisupäivään.

Myös minä jätän kausarin oston tätä odottelemaan, jotta näkisin jotain konkreettista. 250-300€ on iso summa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös