Nostaisin esiin muutaman konkreettisen keinon:
-Perheliput ja lippupaketit: Blues vierailee aktiivisesti kouluissa joka on kunnoitettavaa touhua. Siispä tarjoamme tuotteen jolla saadaan se koko porukka (=perhe) tulemaan hallille edes tutustumismielessä. Ymmärrettävästi vaikeaa Bluesin kannalta, kun safka/juoma/pysäköintihinnat eivät ole omissa käsissä.
-Lippuhinnoittelu yleensä: Se, että alennetaan hintaa, ei tarkoita että tuote on huono. Puhutaan kohtuullistamisesta. Blues ei ole ainoa joukkue jota moititaan korkeista lippuhinnoista, eikä Blues ole varsinaisesti ainoa katsojamäärällinen "kriisiseura". Hinnoittelulla saadaan lyhytaikaisia vaikutuksia esim. ostat kaverillesi lipun kun on halvempi kimppahinta, ehkä hän tulee seuraavaan peliin omalla lipullaan. Aikuiset tuovat lapsiaan peliin jne, juuri niinkuin
@KukkoMiikka kirjoitti aiemmin. Toivon mukaan nämä lyhytaikaiset vaikutukset sitten muuttuvat pitkäaikaisiksi ja niin sanotusti levikki laajenee.
-Tapahtumaan sidottu mainonta: Vähemmän näitä hashtag valitsesininen (tekeekö mieli suklaata?) juttuja ja enemmän faktaa: seuraava peli tänä päivänä tähän aikaan tätä jengiä vastaan, lue otteluennakko blues.fi ja katso haastattelu BluesTV/YouTube. Hesarissahan näitä on jo tullut ihan kokosivukoossa, mikä on hienoa. Yhtä lailla tästä voisi tehdä radiomainoksia? Olisiko hyvä vaikka printata ilmaisjakeluun pieniä lehtiöitä, jossa on otteluohjelma, lipputietoja, hyödyllistä infoa liittyen peleihin jne. Tehdään sille ei-vakiokatsojalle homma mahdollisimman helpoksi.
-Näiden ottelumainosten vastapainoksi brändätään joukkuetta pelaajien kautta, yksinkertaisimmillaan se on mainos, jossa on vähän joukosta erottuva kuva ja lyhyt sitaatti. Kuinka monella palstaveljellä on esim. muuan Roope Talajan kuolematon lause allekirjoituksena? Laitetaan se bussipysäkille, jumalauta! Muitakin karaktäärejä joukkueesta löytyy, nostetaan vaan esiin ja tehdään tulevaisuuden ikoneja.
E: typo ja ajatuskatkos poistettu.