Mun mielestä olisi parempaa mainosta sanoa että vielä hommataan muutama kova vahvistus. Toisaalta arvostan sitä että sanotaan että tässä tämä nyt on, rahaa ei ole enempää.
BFC-jäsenyydellä (kannattajakausari) on esim. saanut ilmaisia lippuja peleihin (viime vuonna ainakin kannattajien juhlapäivä). Vastaavasti esim. clubikausikortin omistajat eivät näitä saaneet. Jos kumartaa kannattajille, niin näyttää persettä niille jotka ovat maksaneet kausikortistaan nelinkertaisen hinnan. Tällaiseen ei mielestäni ole varaa!
Blues myös käsittääkseni tukee BFC:n toimintaa, ja BFC tarjoaa jäsenilleen Suomen halvimmat vierasmatkat. Kun otetaan huomioon edullisempi tuoppi (Baronan alakerran baari, BD's (2013-2014), Sportti (-2013???), Tinurin tupa ja muut paikat mistä ottelukuljetukset lähtivät 2013-2014...), niin aktiiviselle kannattajalle jäsenyys on todella kannattava taloudellisessa mielessä. Suuri osa näistä eduista voi toki olla täysin Bluesin ulkopuolisia, kuten
@Toni85 totesi. Viime kaudella Sherlockissa alennustuopin sai vain kausarilla, mikä oli musta hyvä.
Olisi järkevää jos yhteistyökumppanit tarjoaisivat etuja kannattajille osana yhteistyösopimusta. Tällä tapaa saataisiin kannattajia sitoutettua yhteistyökumppaneihin ja päinvastoin. Yritykset täytyy saada tiiviimmin mukaan osaksi "perhettä". Rivien välistä luettuna, kuten totesit, homma tuntuu tällä hetkellä olevan aivan lapsenkengissään. Vaikka Bluesin peliasu on hieno, niin väitän että maaseutukunnissa yritykset eivät lähde sponsoroimaan sen takia että saavat logonsa pelaajan #49 persaukseen, vaan koska haluavat olla mukana yhteisöä. Tässä mielessä Bluesin strategia on ehkä ollut väärä? Yhteistyökuvioihin täytyy saada mukaan tunnetta, toiminnallisuutta ja yhteenkuuluvuutta. Tunnepohjalla on kuitenkin suuri merkitys kun sponsoroidaan, ja vielä enemmän yksityisasiakkaat tekevät valintoja tunnepohjalta.
Viking Line onnistui mielestäni hyvin viime kaudella. Hassuttelevaa maskottia oli kiva katsella, ja kyseiseen pomppijaan ja hänen edustamaansa yritykseen muodostui positiivinen tunneside. Mua ei haittaa vaikka meidän maskotin nimi olisi Viking Line Ville seuraavat 5 vuotta.
Se, että tiettyjä etuja saa vain kauskortin edustajat sitouttaa katsojia sen kausarin hommaamaan. BFC-kortti nyt kannattaa hommata joka tapauksessa. Voi toki olla että näiden etujen kohdalla kyseessä on ns. tyhjä lupaus, mutta mielestäni tämä olisi järkevä ja hyvä suuntaus. Mielelläni menisin Blueshenkisen yrityksen Blueshenkiseen tilaisuuteen maistelemaan viiniä ja syömään salaattia samalla kun keskustelisin heidän kanssaan pankki- tai vakuutusasioista. Samalla voisin vaihtaa pari sanaa jonkun paikalle tulleen Blues-pelaajan kanssa. Kyseessä olisi kohdennettu Blues-teemainen tilaisuus niille joille todistetusti Blues on sydäntä lähellä. Vaikka minusta ei ehkä tulisi asiakasta samalla hetkellä, niin positiivinen tunneside yritystä kohtaan kasvaisi. Tämä osaksi ilmaisen viinin takia, osaksi yhteisten "arvojen" (Blues) takia ja jos tilaisuus olisi mukava, niin kokonaisuuden tähden (1+1=3).
Toimiston ja kannattajien välinen yhteistyö on lähtenyt hyvin käyntiin, samoin joukkueen ja kannattajien välillä on jonkinlainen yhteys (Bluesristeily! <3). Seuraava askel on saada yhteistyökumppanit mukaan entistä vahvemmin.
Edit: Ekaan kappaleeseen lisäys.