Niin, kai näiden toimenpiteiden aloittaminen vaati asiakastyytyväisyyskyselyn, jossa ihmiset ovat kertoneet, auttaneet ja vinkanneet tapoja tehdä rahaa rakastamalleen seuralle.
Lippujen hinnat ihan alkujaan ovat olleet jo liian kalliit yläkatsomoihin. Alakatsomojen pitkistä sivuista (lukuunottamatta paria ekaa riviä) on täysin perusteltua pyytää kunnon raha, mutta ei ole MITÄÄN perustetta pyytää "piippuhyllyn" paikoista (19,50€ tai 24,50€ riippuen vastustajasta) samaa rahaa, kun yläkatsomoiden parhaista paikoista. Ei sitten yhtään mitään. Ei voi olla yllättynyt, että yleisöka. on laskussa, kun lippujen hinnat räjähtänyt käsiin. Hyvä, että tekevät nyt tämän marraskuun erikoispaketin ja toivottavasti toistetaan myöhemmin, vaikka kyseessä onkin "tutustumishinta" (sama tutustumishinta, joka kuulostaa kertaluonteiselta, mutta jota on toitotettu jo jonkin aikaa, eikö nämä vaan voisi olla kampanjoita?).
Minä ihmettelen myös, että miksi tätä pelaajien "myymistä" ei ole toteutettu aieimmin? Minun mielestä jos meillä on yritys, joka pyörittää jääkiekkoa pelaavaa joukkuetta ja jonka tavoite on saada 30 kertaa seitsemän kuukauden aikana 5000 ihmistä katsomaan tätä joukkuetta, niin kyllähän se arvokkain työkalu houkuttelemiseen on juurikin nuo pelaajat ja toki itse peli. Kuluttajat haluaa elämyksiä, tarinoita jne. joita nimenomaan pitää pystyä rakentamaan näiden pelaajien ympärille. Nyt Bluesin pelaajista ei oikeastaan Liivikin ohella kenenkään ympärille ole luotu yhtään mitään ihmeempää ja tämänkin Liivik on käytännössä itse luonut työllään ja teoillaan. Ihan jo tämän työn takia Liivik pitäisi signata ASAP jatkosopimukseen.
Pelaajilla ja pelillä pystytään houkuttelemaan myös juurikin tuota yritysrahaa, kun luovutetaan tätä meidän arvokkainta markkinointityökalua heidän käyttöönsä. Moni yhteistyökumppani varmasti haluaa käyttää pelaajia hyödykseen, jos Bluesin myynti osaa oikein tuotteen heille myydä. Samalla, kun pelaajia hyödynnetään, niin Bluesin myynnissä voi olla sen verran hereillä, että näissä tapahtumissa ja muissa peijaisissa on esim. erikoishintaisia lippuja myynnissä jne.
Tälleen yhtenä nopeana ideana tuli mieleen seuraava. Moni yhteistyökumppani voisi hyvin lähteä tukemaan Bluesia, kun myytäisiin vaikka jääaikaa Baronalla pelaajien kanssa yrityksille, voivat tuoda perheitään luistelemaan tai pitämään jotain "kiekkopäivää" joukkueen pelaajien kanssa jne. --> Yrityksen työntekijät ja heidän perheet tykkäävät, josta Yritys hyötyy; Yritys saa mainostilaa --> Yritys saa näkyvyyttä ja Yritys hyötyy; Blues saa rahaa --> Blues hyötyy.
Tulipahan pitkä teksti, mutta tämä seura on lähellä sydäntä ja mielellään näistä asioista keskustelee ja yrittää "auttaa" niin paljon, kun kotisohvalta voi auttaa forumien välityksellä.