Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 650 948
  • 2 907

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Nyt on myös kamppis nimeltä big4: http://blues.fi/big4
Eli neljään seuravaan kotimatsiin pääsee yhteensä 40 eurolla. Halpaa kuin saippua.

Eipä tullu yllätyksenä että Blues joutuu luopumaan tosta pelipaitojen tyylikyydestä. Ei tarvitse kuin katsoa yleisömääriä niin sieltä se syy löytyy. Jostain on vain rahaa saatava.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Noh, mun mielestäni jos pelipaitaan tulee yksi mainos per pelaaja, niin se on ihan se ja sama. Toki mainokseton paita on tyylikkäämpi, mutta jos siinä on tyyliin pelaajan "oman sponsorin" yksi mainos, niin ei voi vielä valittaa. Ihan eri asia sitten näätien tilkkutäkit yms. Eiköhän tuo paita ole mainosvapain Liigan kaikista paidoista edelleenkin. Ainakin itse käsittäisin tuon jutun nimenomaan niin, että näitä mainospaikkoja on se yksi per pelaaja, ja tuo kaksi tonnia varmaan on sitten tyyliin Westermarckin paitaan...
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
ja tuo kaksi tonnia varmaan on sitten tyyliin Westermarckin paitaan...
Mä en ainakaan maksais kahta tonnia Westermarckin paidasta, kun poika on Bluesin kahdeksas pakki joka pääsee hyvin epäsäänölisesti pelamaan. Siis jos haluisin oikeasti mainokselleni näkyvyyttä enkä vain mukanaoloa. Mutta koska sponsoriraha on just nyt aivan saatanan tiukassa niin kyllä toi kaksi tonnia voi olla jopa ihan jokaisen pelaajan paidan hinta.

Täytyy vain toivoo että nyt ei kuitenkaan Hirson paitaan ilmesty mitään " en gång IFK alttid IFK" - mainosta.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Sitä mitä ihmettä? Jos joukkueelle saadaan rahaa sillä että jokaiselle pelaajalle tulisi yksi(1) mainos lisää peliasuun niin miten se on huono asia? Jokainen tietää meidän taloudellisen tilanteen ja samoin jokainen tietää että meidän peliasussa on tilaa vaikka kuinka paljon.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kyllä nimenomaan Olli Aro on painottanut tyylikkyyden ja mainosten vähyyden merkitystä kun olen hänen kanssaan jutellut.

Jos sponsorointisopimus maksaa esim. 10% pelaajan loppukauden palkasta, niin kai se on ihan OK tuloa seuralle. Toisesta näkökulmasta kyllähän sponsori saa tuossa konseptissa aika paljon enemmän kuin perinteisessä paitamainonnassa, Koko ajatus on jotenkin käänteinen: perinteisessä mallissa sponsori tukee joukkuetta/pelaajaa, kun tuossa esitetyssä konseptissa pelaaja ikäänkuin tukee sponsoria. Muodollisesti ero on hienon hieno, mutta ajatuksellisesti iso. Näin sen ainakin itse koen.

En kyllä sinällään lämpene mainosten lisäämiselle, tai sille että pelipaidat olisivat keskenään erinäköisiä. Tosin esim. Hirson Laguna-hihamainos ei ole minua häirinnyt missään vaiheessa.
 

sininen haamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Tämä kampanja on ilmeisesti herätetty taas henkiin. Harmi vaan, että monet lähtevät tuomitsemaan tämän tavan tehdä rahaa. Paidan hihassa, hihanumeron yllä on ainakin aiemmin ollut paikka tarjolla ns. yrityksesi nimikkopelaajalle. Esim. Hirsolla se on ollut viime vuonna ja on ilmeisesti vieläkin Bar Laguna. Niillä, joilla ei ole ketään ns. nimikkoyritykstä, paikka on tyhjä. Varmaankin pelaajan "hinta" muotoutuu tunnettuuden ja markkina-arvon kautta. Ei 2000 eurolla tehdä "pekan bensiksestä" tunnettua sillä, että ostetaan paitamainos bluesin "halvimman" pelaajan hihaan. Lisäarvo voi tulla yhteisöllisyydestä, kannata paikallista seuraa ajatuksesta tai muusta sellaisesta, jota voi sitten hyödyntää markkinoinnissa. Kärpät ja Junno ovat tehneet tämän tyyppistä markkinointia jo kauan onnistuneesti ja heillä talous on aivan eri kantimissa kuin Espoossa. Tyylikkyyttä mm. paidoissa arvostan minäkin ja uskon, että toimistolla ei tätä ajatusta olla muuttamassa, vaikka varmaksi en tietenkään tiedäkään.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Niin, kai näiden toimenpiteiden aloittaminen vaati asiakastyytyväisyyskyselyn, jossa ihmiset ovat kertoneet, auttaneet ja vinkanneet tapoja tehdä rahaa rakastamalleen seuralle.

Lippujen hinnat ihan alkujaan ovat olleet jo liian kalliit yläkatsomoihin. Alakatsomojen pitkistä sivuista (lukuunottamatta paria ekaa riviä) on täysin perusteltua pyytää kunnon raha, mutta ei ole MITÄÄN perustetta pyytää "piippuhyllyn" paikoista (19,50€ tai 24,50€ riippuen vastustajasta) samaa rahaa, kun yläkatsomoiden parhaista paikoista. Ei sitten yhtään mitään. Ei voi olla yllättynyt, että yleisöka. on laskussa, kun lippujen hinnat räjähtänyt käsiin. Hyvä, että tekevät nyt tämän marraskuun erikoispaketin ja toivottavasti toistetaan myöhemmin, vaikka kyseessä onkin "tutustumishinta" (sama tutustumishinta, joka kuulostaa kertaluonteiselta, mutta jota on toitotettu jo jonkin aikaa, eikö nämä vaan voisi olla kampanjoita?).

Minä ihmettelen myös, että miksi tätä pelaajien "myymistä" ei ole toteutettu aieimmin? Minun mielestä jos meillä on yritys, joka pyörittää jääkiekkoa pelaavaa joukkuetta ja jonka tavoite on saada 30 kertaa seitsemän kuukauden aikana 5000 ihmistä katsomaan tätä joukkuetta, niin kyllähän se arvokkain työkalu houkuttelemiseen on juurikin nuo pelaajat ja toki itse peli. Kuluttajat haluaa elämyksiä, tarinoita jne. joita nimenomaan pitää pystyä rakentamaan näiden pelaajien ympärille. Nyt Bluesin pelaajista ei oikeastaan Liivikin ohella kenenkään ympärille ole luotu yhtään mitään ihmeempää ja tämänkin Liivik on käytännössä itse luonut työllään ja teoillaan. Ihan jo tämän työn takia Liivik pitäisi signata ASAP jatkosopimukseen.

Pelaajilla ja pelillä pystytään houkuttelemaan myös juurikin tuota yritysrahaa, kun luovutetaan tätä meidän arvokkainta markkinointityökalua heidän käyttöönsä. Moni yhteistyökumppani varmasti haluaa käyttää pelaajia hyödykseen, jos Bluesin myynti osaa oikein tuotteen heille myydä. Samalla, kun pelaajia hyödynnetään, niin Bluesin myynnissä voi olla sen verran hereillä, että näissä tapahtumissa ja muissa peijaisissa on esim. erikoishintaisia lippuja myynnissä jne.

Tälleen yhtenä nopeana ideana tuli mieleen seuraava. Moni yhteistyökumppani voisi hyvin lähteä tukemaan Bluesia, kun myytäisiin vaikka jääaikaa Baronalla pelaajien kanssa yrityksille, voivat tuoda perheitään luistelemaan tai pitämään jotain "kiekkopäivää" joukkueen pelaajien kanssa jne. --> Yrityksen työntekijät ja heidän perheet tykkäävät, josta Yritys hyötyy; Yritys saa mainostilaa --> Yritys saa näkyvyyttä ja Yritys hyötyy; Blues saa rahaa --> Blues hyötyy.

Tulipahan pitkä teksti, mutta tämä seura on lähellä sydäntä ja mielellään näistä asioista keskustelee ja yrittää "auttaa" niin paljon, kun kotisohvalta voi auttaa forumien välityksellä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jotta meillä olisi edes seura, jota kannattaa jatkossa, pitää talous kääntää plussan puolelle. Tämä lienee kaikille selvää. Siinä on ihan yks hailee joku mainos sinne tänne.

Vaihtaisin koska tahansa tyylikkään paidan ja persaukisen seuran vailla menestystä Kärppien kaltaiseen tilkkutäkkiin ja hyvinvoivaan, jokakautiseen mestarisuosikkiin.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Ainakin kampanjan takana oleva Olli Aro on henkeen ja vereen Bluesin miehiä, joten uskon jaloihin tarkoitusperiin tässä. Bluesissa on nähty jos jonkinlaista imurikauppiasta markkinoinnissa, nyt on fiksumpi meininki. Laiva on jo kääntymässä, mutta vielä on matkaa satamaan.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Minä ihmettelen myös, että miksi tätä pelaajien "myymistä" ei ole toteutettu aieimmin?
Jos puhut siis tästä pelaajakohtaisen mainostilan myynnistä, niin miten niin ei ole toteutettu aiemmin? Juurihan mainittiin, että Hirsolla on oma henk koht mainos paidassaan ja niin oli viime kaudella myös esim. kaikkien janoisten sankarilla, Justin DiBenedettolla. Eli kyllä tätä on tehty myös aiemmin, kaikille pelaajille ei vaan ole löytynyt ostajaa..
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Jos puhut siis tästä pelaajakohtaisen mainostilan myynnistä, niin miten niin ei ole toteutettu aiemmin? Juurihan mainittiin, että Hirsolla on oma henk koht mainos paidassaan ja niin oli viime kaudella myös esim. kaikkien janoisten sankarilla, Justin DiBenedettolla. Eli kyllä tätä on tehty myös aiemmin, kaikille pelaajille ei vaan ole löytynyt ostajaa..

Unohtamatta myöskään Juuso "Vivus!" Ikosta.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Jos puhut siis tästä pelaajakohtaisen mainostilan myynnistä, niin miten niin ei ole toteutettu aiemmin? Juurihan mainittiin, että Hirsolla on oma henk koht mainos paidassaan ja niin oli viime kaudella myös esim. kaikkien janoisten sankarilla, Justin DiBenedettolla. Eli kyllä tätä on tehty myös aiemmin, kaikille pelaajille ei vaan ole löytynyt ostajaa..

Niin, kyllähän varmasti hihaan on saanut mainoksen ostaa, mutta käsittääkseni yhteistyö ei missään vaiheessa ole ollut näin laajaa, kun nyt. Eli pelaajaa ei ole myyty yrityksen mahdollisiin käyttötarkoituksiin vaan pelkästään mainostilaa hihasta.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Varmasti halutessaan pelaajaa on myös saatu firman pippaloihin mukaan mahdollisuuksien rajoissa. Ja nyt tosiaan ei varmastikaan olla täyttämässä paitaa Ranen putki ja huolto-mainoksilla vaan yksi lisämainos per pelaaja varmaan juurikin hihaan on se, mitä tässä haetaan. Jännä juttu on se, että joukkueen ehkä tunnetuin pelaaja Siim Liivik ei ole jo "myyty", hänellä ei ole ollut edes tätä #valitsesininen-tekstiä hihoissaan..
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kyllä ainakin viime kaudella tällaista mahdollisuutta oli tarjolla. Niin, ja siis jos puhutaan kärkiäijistä, niin pistetään se yksi nolla ja pientä kerrointa päälle, että ollaan lähellä sitä hintaa, jota pyydetään.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Kyllä ainakin viime kaudella tällaista mahdollisuutta oli tarjolla. Niin, ja siis jos puhutaan kärkiäijistä, niin pistetään se yksi nolla ja pientä kerrointa päälle, että ollaan lähellä sitä hintaa, jota pyydetään.

Tällä tarkoitat siis tuota mahdollisuutta, että ostamalla mainoksen oman pelaajan paitaan saa myös käyttää pelaajaa omiin tarkoituksiinsa. Kyllähän esim. juuri Siim Liivik voisi olla erittäinkin hyvä hankinta jollekin brändille kasvoksi. Sen verran, kun käyttää ukkoa mainonnassa ja tapahtumissa, että kuluttaja assosioi Liivikin kyseiseen brändiin, niin sitten on "mainosaikaa" tarjolla monessakin mediassa samaan rahaan.
 

BlueTaco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Red Wings
Osaako joku sanoa, onko näihin "otteluruuhkan" peleihin ollut minkäänlaista lippupakettia myynnissä?

Täälläkin viikolla ns. "3 kotimatsia" jakamassa kiinnostussa, koska kyllä nämä nordiksen pelit jengiä houkuttelee.

Nimimerkki. Eilen oikeasti 2500 katsojaa paikalla
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Osaako joku sanoa, onko näihin "otteluruuhkan" peleihin ollut minkäänlaista lippupakettia myynnissä?
Marraskuun matseihin oli se big 4, mutta joulukuun matseihin ei ole ollut mitään. Varmaan noihin tammikuun peleihin ois hyvä kehittää joku kamppis kun siellä sitä kotiotteluyruuhkaputkea riittää.

En halua maalailla piruja seinille mutta kyllä pikkasen kyllä Bluesin toimiston puolesta jännittää se miten se Bluesin Joulushow tulee menemään. Jenni Vartiaista ois kiva katella, mutte ei kuunella. Tietenkin jos Arttu "Espoo on punainen" Wiskaria sais heitellä tomaateilla niin sitten vois kyllä paikalle raahautua.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
En halua maalailla piruja seinille mutta kyllä pikkasen kyllä Bluesin toimiston puolesta jännittää se miten se Bluesin Joulushow tulee menemään. Jenni Vartiaista ois kiva katella, mutte ei kuunella. Tietenkin jos Arttu "Espoo on punainen" Wiskaria sais heitellä tomaateilla niin sitten vois kyllä paikalle raahautua.

Duunissa soi taustalla Metro FM ja siellä sitä ainakin puffataan koko ajan. Onhan nuo tällä hetkellä sen verran suosittuja artisteja että luulis käyvän kaupaksi.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Duunissa soi taustalla Metro FM ja siellä sitä ainakin puffataan koko ajan. Onhan nuo tällä hetkellä sen verran suosittuja artisteja että luulis käyvän kaupaksi.

Mutta nimenomaan vain MetroFM:llä, joka on yksi järjestäjistä. Missään muualla konsertista ei ole kuulunut halaistua sanaa, mikä on huono merkki. Itse en ole törmännyt yhteenkään mainokseen yhtään missään Barona Areenan ulkopuolella, radiota kun ei tule kuunneltua. Meillä duunissa on noita lippuja pino jaossa ja kukaan ei ole halunnut vielä tikettiä. Suurin syy eittämättä on sijainti, halli on liian skutassa niin kauan kunnes sinne pääsee raiteita pitkin.

Mutta, toivottavasti tapahtuma onnistuu, kyseessä on kuitenkin erinomainen päänavaus sinänsä jos tarkoituksena on hankkia tuloja seuralle myös ydintoiminnan ulkopuolelta. Näinhän esim. Lukko tekee järjestämällä rock-festareita yms.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Pahalta näyttää ainakin Lippupalvelun nettisivujen mukaan toi Joulushow. Toisen sivun alakatsomosta myyty joitain hajapaikkoja ja muut katsomot eivät ole edes auki permantoa lukuun ottamatta. Vielä on aikaa, mutta eihän tuota ole kyllä mitenkään näkyvästi mainostettu.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tota vähän pelkäsin että lippuja ei ole menny kaupaksi. Varmaan kanattaa ennemin perua koko keikka ennemin kuin vetää läpi hirveellä persnetolla. Kyllähän tota paremissakin piireissä just nyt tapahtuu ja viikko sitten oli uutisissa se kun ooperalaulaja Kartita Mattila joutu perumaan joulukeikkansa heikon kysynnän takia. Tämmöset tapahtumat (ja lätkämatsit) on just sellaisia missä firmat ja jengi sitten säästää jos on rahasta tiukkaa. Ja sitten tietenkin se että jos tapahtumassa ei ole yleisöä niin eipä se hirveesti sitten houkuttele sakkia paikalle.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Pahalta näyttää ainakin Lippupalvelun nettisivujen mukaan toi Joulushow. Toisen sivun alakatsomosta myyty joitain hajapaikkoja ja muut katsomot eivät ole edes auki permantoa lukuun ottamatta. Vielä on aikaa, mutta eihän tuota ole kyllä mitenkään näkyvästi mainostettu.

Eihän se ettei niitä ole verkkokaupassa myynnissä tarkoita että katsomot pidettäisiin kiinni. Nuo voivat olla juuri niitä paikkoja joille Metro FM jakelee lippuja yhteistyökumppaniensa kautta. Toivotaan parasta. Itse ostin vaimolle ja tyttärelle liput reilu kuukausi sitten.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Meidän puljussa tarjolla olevat liput ovat katsomoon 405, eli varmaan just kuten Pavlovin Koira kirjoittaa. Ainakin osa noista katsomoista on firmoille "myytyjä" (lue: lahjoitettuja) lippuja.
 
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Onpa ollut alhaisia yleisömääriä. Syitä täällä on puitu pitkään, mutta silti kummastuttaa. Ehä se vaan on yhdistelmä heikkoa sarjasijoitusta, Jokerien halpoja KHL-lippuja, pitkään jatkunut taantuma ja markkinointitoimenpiteiden pitkään jatkunut samanlaisuus.

Tohon vikaan liittyen heittäisin haasteen toimistolle eli koittakaa keksiä uusia tapoja lähestyä kiinnostuneita segmenttejä. Niitä lätkän seuraajissa on paljon eli vaikka isä ja poika, kaveriporukat, perheet, lukiolaiset, eläkeläiset eli markkinointiviestintää pitäisi pystyä räätälöimään paremmin, jotta juuri se kampanja puhuttelisi valittua kohderyhmää. Nyt vaan ammutaan haulikolla kaikkea. Eli ei muuta kuin analysoimaan, segmentoimaan, suunnittelemaan ja toteuttamaan. TSEMPPIÄ!
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ensi torstain Ässäpeli on viimeinen ennen joulutaukoa. Silloin pelataan Angry Birds -teemalla, eli otteluisäntänä on Rovio (joka just ilmotti laittavansa 100 työntekijää kilometritehtaalle). Kahdessa viimeisessä pelissä tuota ottelua on mainostettu ahkerasti, mutta muuta mainontaa en ole nähnyt. Aikaa toki otteluun on vielä viikko. Olikos se Rovion Westerbacka porilaisia? Toivottavasti toi peli saadaan markkinoitua niin että pelissä olisi edes nelosella alkava katsojaluku. Nyt Bluesin katsojaluvut on alamäessä. Jos trendi jatkuu niin seuravaassa pelissä luku alkaa kakkosella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös