Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 650 932
  • 2 907

k-espoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-espoo/Blues
Juuri äsken JIM-kanavalla mainos tiistain pelistä, jossa Jere Lehtinen esillä. Positiivista!
 

Twentyone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Huomenna on saatava Barona täyteen tai paskamyrsky Espoon olemattomasta kiekkokulttuurista nostaa jälleen päätään. Bluesin pitää välttää negatiivista julkisuutta varsinkin nyt, kun kausi on alkanut pelillisesti mollivoittoisesti. Jokainen maksava katsoja on tietysti arvokas lisä tässä tilanteessa, mutta jos ja kun tarve niin vaatii on mielestäni puuttuvat katsojat haettava esimerkiksi omista junnuista ja heidän vanhemmistaan.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Junnuille ja vanhemmille tarjotaan joka matsiin ilmaislippuja ja lisäksi mahdollisuus ostaa lippuja vitosella on näköjään ihan vakiotapa nykyään.

Mitä muuta pitäisi tehdä, jotta halli nyt sitten täyttyy junnuista ja heidän vanhemmistaan?
 

Twentyone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Junnuille ja vanhemmille tarjotaan joka matsiin ilmaislippuja ja lisäksi mahdollisuus ostaa lippuja vitosella on näköjään ihan vakiotapa nykyään.

Mitä muuta pitäisi tehdä, jotta halli nyt sitten täyttyy junnuista ja heidän vanhemmistaan?

Perua treenit ja tuoda mukulat kootusti luokkaretkelle Baronalle.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Lipunmyyntiä pitäisi saada kehitettyä. Pitäisi tarjota erilaisia paketteja, 4-10 ottelun "kausikortteja" jne. Myös viime kaudella nähtyjä teemamatseja pitäisi kehittää nytkin. Toki seuraavassa ottelussa on iso teema, mutta näkyykö se hallilla muuten kuin alkuseremoniassa? Jere-fanituotteita esille, naamamaalausta, lämäriskabaa ja kaikkea muuta yleistä hulabaloota hallille! Junnujengit mukaan talkoisiin, palkkana Bluesin eteen tehdystä työstä saisivat rahoitusta nassikoiden varustehankintoihin tms.
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Tänään ainakin kolmosen sporassa oli niillä valotauluilla mainos huomisesta. Iso n:o 10 ja LEHTINEN sekä teksti tyyliin tule katsomaan kun suomalaisen kiekkolegendan paita nousee kattoon tms. Hyvännäköinen ja hyvin ajoitettu mainos kuitenkin. Vastaava viikko sitten olisi jo ehtinyt unohtua.
 
Junnuille ja vanhemmille tarjotaan joka matsiin ilmaislippuja ja lisäksi mahdollisuus ostaa lippuja vitosella on näköjään ihan vakiotapa nykyään.

Mitä muuta pitäisi tehdä, jotta halli nyt sitten täyttyy junnuista ja heidän vanhemmistaan?

Lopettaa lippujen hintojen alentaminen ja tehdä Areenan ravintolatarjonnasta houkuttelevampaa? Siirtää nämä vitosen kompensaatiot lippujen hinnoista pelaajabudjettiin ja hommata joku kansainvälisen tason oma kasvatti Bluesiin pelaamaan? Mulle ainakaan lipun hinta ei ole mikään ongelma tulla hallille katsomaan hyvää lätkää, tosin kiekon pitää olla hyvää ja myytävien virvokkeiden hintojen pitää olla edes jollain järkevällä tasolla. Hyvä esimerkki pari vuotta sitten kun tilasi aitioon olutta, Koffin 0,33l tölkki maksoi 6 euroa kun se maksaa kaupassa alle euron. Miten helvetissä tuohon hinnoittelulogiikkaan on päädytty? Tai harjoituspelissä syömäni "kanakori" missä oli pari friteerattua filettä, pari sipulirengasta ja jonkin verran ranskalaisia ja hinta noin 10€, joku köyhä tekee samalla rahalla viikon ruoat!

Aika kalliiksi tulee yksi peli jos ajattelee että lippu maksaa vaikka 30€, parkkiin 5€, kaksi olutta 16€ ja hodari 5€. Yhteensä 56€ jostain tiistain läpsyttelystä joka hävitään kenties 0-1 ja kotiin lähtiessä päällimmäinen tunne on vitutus ruuhkasta, pelistä ja paskoista tuomareista. Tällä yhtälöllä joku jaksaa vielä taivastella että miksei halli täyty joka ilta.

Tämä olisi ehkä vitutusketjun kamaa, haluan tukea rakasta seuraa mahdollisimman paljon mutta työ ja arki on jo tarpeeksi stressaavaa ilman tätä lisävitutusta mistä pitäisi vielä maksaa. Blues voisi laittaa vaikka tilinumeron jakoon jonne voisin tilittää katteen tosta ensimmäisen kappaleen esimerkistä niin kaikki voittaisivat: seura saisi rahaa, minä pääsisin halvemmalla ja säästyisin vitutukselta ja muiden katsojien iloksi olisi yhden auton ja katsojan verran vähemmän ruuhkaa.

Liigan taso ja merkityksettömien otteluiden määrä onkin sitten jo ihan eri ketjun asia.

Alelipuilla voidaan houkutella tuuliviirejä peleihin mutta kun tuotteesta muodostuu kuluttajalle tietty hintamielikuva niin vaikea sitä on sen jälkeen enää kalliilla myydä.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Superbölen kanssa aivan samoilla linjoilla, kaksi lasta kotona jne. Kyllä matsissa käymien vrt sen viihdearvo on Espoossa tällä hetkellä aivan tolkuttoman paljon liian tyyristä. Mutta kaikkihan sen tietävätkin.

Tosin noilla ehdottamillasi muutoksilla hallin täyttäminen huomiseksi? Aika kiire tulee sen suhteen.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Just nyt on YLE:n urheilusivujen ykkösjuttu Jere Lehtinen ja huominen paidan nostatus. Tää on kai sitä ilmasta mainosta.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Just nyt on YLE:n urheilusivujen ykkösjuttu Jere Lehtinen ja huominen paidan nostatus. Tää on kai sitä ilmasta mainosta.

Eikä ainoastaan sivuilla. Sekä eilisessä urheiluruudussa että nyt aamun urheiluissa pitkänä ykkösjuttuna. Tämän enempää ei voi toivoa.
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Jos ei ole tuolla näkyvyydellä hallilla väkeä niin voi jokainen espoolainen mennä itseensä, miksi Espoossa ei ole kohta enää tarjolla edustustason urheilua.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mulle ainakaan lipun hinta ei ole mikään ongelma tulla hallille katsomaan hyvää lätkää, tosin kiekon pitää olla hyvää ja myytävien virvokkeiden hintojen pitää olla edes jollain järkevällä tasolla. Hyvä esimerkki pari vuotta sitten kun tilasi aitioon olutta, Koffin 0,33l tölkki maksoi 6 euroa kun se maksaa kaupassa alle euron. Miten helvetissä tuohon hinnoittelulogiikkaan on päädytty? Tai harjoituspelissä syömäni "kanakori" missä oli pari friteerattua filettä, pari sipulirengasta ja jonkin verran ranskalaisia ja hinta noin 10€, joku köyhä tekee samalla rahalla viikon ruoat!
Sinulle lipun hinta ei ole ongelma, mutta monelle muulle saattaa olla. Väitän, että halpa lippu houkuttelee paljon enemmän, kuin halvat oheistuotteet. Hallille voi ottaa jonkin verran omia eväitä mukaan, jolloin ainakaan ihan pienten lasten kanssa ei tarvitse turvautua Areenan myymiin tuotteisiin. Minulla ei ole suoraa faktatietoa, muuten kuin mitä olen eri jäähalleissa eri tapahtumissa käynyt, mutta väittäisin ruokatuotteiden olevan suunnilleen samoissa hinnoissa joka jäähallissa, eli ei tällä voida perustella sitä, miksi joku jättää tulematta Bluesin peliin.. En toki puolustele näitä törkyhintoja, itse olen siitä samaa mieltä, että taso ei vastaa hintaa mutta kun tilanne on sama joka paikassa..

Alelipuilla houkutellaan juuri satunnaisia katsojia ja yritetään saada heidät sitoutumaan tulemaan myös uudestaan. Ruokatarjonta on yksi asia, mutta isoin markkinoitava tuote on kuitenkin kaukalossa ja itse ottelutapahtumassa. Jos peli on tylsää, kaukalossa ei ole yhtään pelaajaa, joka herättäisi suurta mielenkiintoa, tunnelma on vaisu, siinä ei paljon halvat makkaraperunat tai olut enää auta. Jokseenkin kateellisena seuraa tuota naapurin KHL-touhua, siellä eletään nyt todella mielenkiintoisia hetkiä. Tuote (siis joukkue, ei itse liiga) on todella kunnossa, joukkue täynnä pelaajia, jotka vähänkin kiekkoa seuraavat tunnistavat, peli on viihdyttävää ja liput halpoja. Aivan varmasti ovat saaneet todella monta uutta ihmistä sitoutumaan tulemaan hallille myös uudestaan, vaikka KHL onkin ryöväriliiga, venäläisten oligarkkien puuhakenttä, Putinin salajuoni jne.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Nuo oheistuotteiden hinnat ovat tosiaan kaikkialla ongelma, tosin käsittääkseni kovimmissa hinnoissa liikutaan niillä paikkakunnilla joilla ravintolatoiminta on annettu Restelin hoidettavaksi ja Espoo kuuluu niihin. Muita ovat Nordis ja vissiin Hakametsä. Sama tilanne on joka paikassa että tuotteen kokonaishinta (johon kuuluu ottelulippu + oheistuotteet) on noussut samaan aikaan kun kuluttaja joutuu kiristyneessä taloustilanteessa tekemään valintoja sen suhteen mitkä ovat välttämättömiä menoja ja mitkä eivät. Omaltakin kohdalta olen joutunut tekemään sen valinnan että yhä harvemmin tuon matseihin koko perheen.

Mitä joukkueeseen ja ottelutapahtumaan tulee, niin eilinen oli toivottavasti sellainen tilaisuus joka saa jatkoa enkä nyt puhu siitä että paitoja pitäisi alkaa yhtenään jäädyttämään. Nähtiin vaihteeksi taisteleva Blues. Ei meillä ole varaa houkutella yleisöä tähtisikermällä mutta se että Jari Sailio heittäytyy kiekon eteen vastustajan pelatessa ylivoimaa tai Roope Talaja runnoo läpi puolustuksen ja heittää kiekon reppuun ovat juuri sitä, mihin Bluesin brändiä on Matikaisen Petun ajoista rakennettu. Tunnelma oli pelissä muutenkin hyvä ja ottelutapahtuma ammattimaisesti tehty. Lisää viime kauden tapaisia teemapelejä joissa ottelun ympärille on rakennettu kiinnostavaa teemaa on toivottavasti tälläkin kaudella tulossa.

KHL:stä en sano mitään koska se vetäisi kuitenkin pari narripuolen tyyppiä tänne ja keskustelu ajautuisi tässäkin ketjussa Liiga/KHL inttäjäisiksi.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mitä joukkueeseen ja ottelutapahtumaan tulee, niin eilinen oli toivottavasti sellainen tilaisuus joka saa jatkoa enkä nyt puhu siitä että paitoja pitäisi alkaa yhtenään jäädyttämään. Nähtiin vaihteeksi taisteleva Blues. Ei meillä ole varaa houkutella yleisöä tähtisikermällä mutta se että Jari Sailio heittäytyy kiekon eteen vastustajan pelatessa ylivoimaa tai Roope Talaja runnoo läpi puolustuksen ja heittää kiekon reppuun ovat juuri sitä, mihin Bluesin brändiä on Matikaisen Petun ajoista rakennettu. Tunnelma oli pelissä muutenkin hyvä ja ottelutapahtuma ammattimaisesti tehty.
Sehän tässä onkin vähän oravanpyörä, että joukkue herää taistelemaan, kun tupa on täynnä ja tunnelma katossa. Katsojat taas tulevat hallille, jos joukkue taistelee ja tiedossa on hyvä show.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Nuo oheistuotteiden hinnat ovat tosiaan kaikkialla ongelma, tosin käsittääkseni kovimmissa hinnoissa liikutaan niillä paikkakunnilla joilla ravintolatoiminta on annettu Restelin hoidettavaksi ja Espoo kuuluu niihin.

Oheistuotteiden hinta on ongelma, siitä ei pääse mihinkään. Ja se on suurin ongelma nimen omaan siellä, missä ulkoinen toimija tarjoaa puitteet ja hoitaa asian - oli se ulkoinen sitten Restel tai kuka tahansa. Kuitenkin kaupallisella toimijalla on jo kulutetut uponneet kustannukset sekä toiminnan kiinteät kulut mahdollisesta ravintolan rempasta alkaen kannettavanaan, henkilöstö on palkkatyössä ja potentiaalinen myyntiaika tuotteille on hyvin rajallinen johonkin lähiökuppilaan tai keskustan lounasravintolaan verrattuna... ei se ole ulkoisellekaan toimijalle mikään kultakaivos saada jonkun areenan tai hallin myyntiä itselleen.

Kaukana on ne ajat, kun junnujen vanhemmat vapaaehtoisina myivät kaljaa ja makkaraa Matinkylän käytävillä... hinnat oli varmaan alle puolet nykyisestä (muistaakseni neljän nakin nakkimuki maksoi ensimmäisillä liigakausilla 10 markkaa) ja uskoisin, että seuran kassaan jäävät rahat oli silti kaksinkertaiset nykyiseen. En tiedä, miten esimerkiksi Lappeenrannassa tai Kuopiossa oheismyynti hoidetaan, mutta mikäli siellä mennään "amatöörimeiningillä" edelleen, joukkue voi saada siitä yllättävän isonkin edun taloudellisesti.

Mutta typerää on silmien sulkeminen siltä, että oheistuotteet (erityisesti pieni ja nopea syötävä ja juotava) ovat ainakin omasta mielestäni - tiedän myös monen muun mielestä olevan - niin kalliita, että niiden ostaminen vituttaa. Ja pienistä asioista kun alkaa muodostaa kokonaiskustannusta, mitättömät pienet kulut kumuloituu nopeasti niin isoksi yhteiskustannukseksi, että ihmiset jää useammin kotiin.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Väitän, että halpa lippu houkuttelee paljon enemmän, kuin halvat oheistuotteet.
Mä olen sun kanssa samoilla linjoilla. Toi ottelulipun hinta on kuitenkin se ainoa kustannus joka realisoituu kuluttajalle 100% varmuudella jos hän menee matsiin. Noi oheistuoteet on sitten vapaavalinnaisia ja aivan kuluttajasta itsestään kiinni ostaako niitä vai ei. Jos lipun hinta koetaan liian korkeaksi niin ei sinne otteluun mennä jolloin se on ihan sama mitä ne oheistuoteet hallissa maksaa kun ei niitä osteta jos fani istuu himassa.

Niinkauan kun olen lätkämatseissa käynyt on se sapuska ja juomat maksaneet yleiseen hintatasoon nähden aina enemmän. Kateet on kovat ja se johtunee siitä että aika pienellä myynillä joudutaan kattamaan tuoteet, vuokra, logistiikkakustannukset ja myyjien palkka. Kyllä itseäkin vituttaa maksaa noita ylihintoja siellä hallissa mutta hyväksyn sen faktan että se noin 2-3 egeä extraa on maksu siitä että mä saan sen tuoteen siellä just sillon erätauolla. Lisäksi ne kiskoilla olevat myyjät on aina nuoria joten ajattelen sen myös epäsuorana nuorison työllistämistukena.

Mutta kuten tästäkin ketjustakin huomaa niin jengi myös ajattelee matsin menemisin kokonaiskustannuksia ja jos ne nousee liian kovaksi niin kyllä se näkyy myös yleisömäärissä. Pakko tunnustaa että kyllä noi hinnat nykyään on sitä luokkaa että sitä virhettä en tee että menisin hallille tyhjin vatsoin nälkäsenä. Ehkä myös tulevaisuudessa pitää ostaa joku suklaapatukka povariin jolla saa suun makeaksi erätauolla.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mutta kuten tästäkin ketjustakin huomaa niin jengi myös ajattelee matsin menemisin kokonaiskustannuksia ja jos ne nousee liian kovaksi niin kyllä se näkyy myös yleisömäärissä. Pakko tunnustaa että kyllä noi hinnat nykyään on sitä luokkaa että sitä virhettä en tee että menisin hallille tyhjin vatsoin nälkäsenä. Ehkä myös tulevaisuudessa pitää ostaa joku suklaapatukka povariin jolla saa suun makeaksi erätauolla.
Toki, kyllä tällä hetkellä liikutaan ihan siellä hinnoittelun ylärajoilla. Yhtään ylemmäs hintoja ei siis saisi vetää, mutta edelleen kyse on omista valinnoista. Okei, olutta tai limua ei saa tuoda hallille kaupasta tms. mutta melkein kaiken muun voi ostaa marketista ja mutustaa suuhunsa hallilla ilman kenenkään estelyä. Jos ei osta eväitä ennakkoon, olisi hyvä tiedostaa korkea hinnoittelu, joka on tosiaan ollut normaalitasoa korkeampi koko Areenan olemassaolon ajan. Matinkylässä mentiin talkoohengellä ja silloin hinnatkin olivat erilaiset.
 

trap

Jäsen
Twitterissä Blues on aktivoitunut, mut Instagram ja Facebook yhä ihan retuperällä. Kaavamaisia päivityksiä ja liian harvoin, ilman mitään mielikuvitusta. Ja missä on kuvat eilisestä tilaisuudesta? Heikkoa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Twitterissä Blues on aktivoitunut, mut Instagram ja Facebook yhä ihan retuperällä. Kaavamaisia päivityksiä ja liian harvoin, ilman mitään mielikuvitusta. Ja missä on kuvat eilisestä tilaisuudesta? Heikkoa.
Mä laskin että eilen Facebookissa Bluesilla oli seitsemän päivitystä. Ja muutenkin noita tilapäivityksia tulee mun makuun sopivalla tahdilla. Oikeasti jos se tahti tosta kasvais niin vaarana ois että osaa se jatkuva päivittäminen rupeisi varmasti kyrsimään joitain faneja ja saataisivat piilottaa Bluesin tilapäivitykset tai unlikettaa koko sivun.

Mutta toi että kuvia taikka videota ei ole tullu eilisestä tapahtumasta ihmetyttää kanssa mua. Tosin Bluesillehan noi kuvat toimittaa niiden yhteistyökumppani joten vika ei ole vältämättä tässä tapauksessa Bluesin toimistolla.
 

trap

Jäsen
No joo, eilen on ollut hyvin. Mutta tänään ei mitään. 0 tilapäivitystä, vaikka Lehtisen iltaa voisi just fiilistellä kuvilla ja videoilla.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Mä laskin että eilen Facebookissa Bluesilla oli seitsemän päivitystä. Ja muutenkin noita tilapäivityksia tulee mun makuun sopivalla tahdilla. Oikeasti jos se tahti tosta kasvais niin vaarana ois että osaa se jatkuva päivittäminen rupeisi varmasti kyrsimään joitain faneja ja saataisivat piilottaa Bluesin tilapäivitykset tai unlikettaa koko sivun.

Sen lisäksi eikös koko Facebook ala olla jo vähän Out.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Sen lisäksi eikös koko Facebook ala olla jo vähän Out.
Nuorten keskuudessa näin taitaa olla, mutta mutuna aikuisten käyttö on taas lisääntynyt. Nuoret ovat siirtyneet whatsappiin ja muihin aivan käsittämättömiin härpäkkeisiin.. Mitä tulee Bluesin Facebook-päivitysten määrään, se on mielestäni ollut kiitettävällä tasolla tälläkin kaudella. Mielikuvitus niistä on ehkä puuttunut, tai ainakin yllätyksellisyys. Jere Lehtinen-nightin kuvien puuttuminen ihmetyttää myös minua, mutta Blues Fan Clubin nettisivujen blogit-osiosta löytyy muutama pahimpaan nälkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös