Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 741 338
  • 3 567

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Jos tuo Huttusen twiitti pitää paikkansa, että markkinoinnista leikataan kuluja, niin voi saatana. Paluu Salonojan viimeisiin vuosiin? Ennen Pelicans -matsia en nähnyt missään mainosta kyseisestä matsista. Kuka sinne paikalle löytää? No, ne samat naamat jotka ovat hallilla vuodesta toiseen. Mä en tajua, miten toimisto voi olla niin homeessa, että ei ymmärrä, että ilman mainontaa ei tule maksavaa yleisöä. Niihin facebook-eventteihinkin vastaa aina samat kausarinomistajat. En myöskään ymmärrä, miten kausikortteja ei markkinoitu yhtään mitenkään ennen kauden alkua!

Leikattaisiin ennemmin pelaajabudjetista, jos on pakko. Tietenkin ykkösjuttu olisi sponsorirahan saaminen.

Totuus on se, että maksavaa väkeä pitää saada hallille. Ei enää femman lippuja kuset housussa, pliis.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Jos tuo Huttusen twiitti pitää paikkansa, että markkinoinnista leikataan kuluja, niin voi saatana. Paluu Salonojan viimeisiin vuosiin? Ennen Pelicans -matsia en nähnyt missään mainosta kyseisestä matsista. Kuka sinne paikalle löytää? No, ne samat naamat jotka ovat hallilla vuodesta toiseen. Mä en tajua, miten toimisto voi olla niin homeessa, että ei ymmärrä, että ilman mainontaa ei tule maksavaa yleisöä. Niihin facebook-eventteihinkin vastaa aina samat kausarinomistajat. En myöskään ymmärrä, miten kausikortteja ei markkinoitu yhtään mitenkään ennen kauden alkua!
Eiköhän yksi isohko leikkaus ole jo pelkästään se, että Jasonin tilalle ei palkattu ketään. Kausareita mainostettiin kovasti noissa kotiharkkamatseissa, joissa oletettavasti oli ainakin muutama kausikortin ostamista vielä miettivä. Fakta on kuitenkin se, että niin kauan, kun tuote ei ole kunnossa, mikään mainonta ei riitä saamaan ihmisiä hallille. Yleinen negatiivinen julkisuus, typerät lausunnot erään eläkeikäisen johtohenkilön toimesta ja mediaseksikkäiden pelaajien puute peittävät kaiken positiivisen alleen. Joukkue on mielenkiintoinen ja täynnä potentiaalia, mutta ketä kiinnostaa? Meitä elinkautisia tietenkin, mutta kun se ei riitä täyttämään hallia. Baronalla tehtiin kesällä remppaa, mutta ilmeisesti vain ja ainoastaan yritysasiakkaita ja muita VIPejä silmälläpitäen.. Hese katosi hallista kokonaan ja tilalle ei saatu mitään. Muutama muu raflatoimija vaihtui, mutta yleisesti purtavien taso heikkeni. Fanishoppi sai hieman uuden ulkoasun, mutta tuotevalikoima on sitä samaa peruskauraa kuin aiemminkin, muutamalla uutuudella höystettynä.

Päätän negailuni sanomalla, että Jasonin lähtö oli iso paukku Bluesin markkinoinnin suhteen. Oletin, että hyvin käyntiin saatu markkinointistrategia siirrettäisiin toisen henkilön jatkettavaksi, loistavalla pohjalla. Nyt taitaa kuitenkin olla niin, että Jasonia ei edes yritetä korvata. Jasonin perinnöllä ratsastetaan ehkä vielä tämä kausi ja sitten toiminta hiipuu pikkuhiljaa olemattomaksi. Olen mielelläni väärässä tämän asian suhteen.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Oletin, että hyvin käyntiin saatu markkinointistrategia siirrettäisiin toisen henkilön jatkettavaksi, loistavalla pohjalla. Nyt taitaa kuitenkin olla niin, että Jasonia ei edes yritetä korvata. Jasonin perinnöllä ratsastetaan ehkä vielä tämä kausi ja sitten toiminta hiipuu pikkuhiljaa olemattomaksi.
Mä kanssa veikkaan että Nikkistä ei korvata ainakaan tämän kauden aikana. Ideana varmaan on että toistetaan viime vuoden toimivia juttuja ja siihen varmaan se marketing cordinator toivottavasti pystyy. Jos strategia on hyvin laadittu ja dokumentoitu niin miksä siinä. Visuaalinen ilme on hyvä ja silläkin voidaan mennä helposti vielä muutama kausi. On markkinoinissa aika yleistä että kun on taloudellisesti tiukkaa niin silloin firmat ei uusi mainoksiaan vaan pyörittävät samoja vanhoja mainoksia korkeintaan pienin päivtyksin.

Toki, toinen vaihtoehto on ulkoistaa Nikkisen hommat jollekin hyvälle mainostoimistolle. Mainostoimistoilla menee tällä hetkellä todella paskasti joten voi tulla Bluesille halvemmaksi tällä tavalla. Ehkä Bluesin omistajina teksin niin että hommaisin hyvän yhteistyökumppanin tässä asiassa joka hoitaisi sekä Bluesin että Barona-areenan markkinointia.

Noi edellä olevat kommentit siis liityi tohon "business to customer" markinointiin joka näkyy siis meille faneille. Mutta mä todellakin toivon että jos Nikkisen vastuulla oli myös "business to business" asiakkaat niin sietä nyt ei jätetä oman onnensa nojaan. Ja ainakin näyttäs Blues.fin mukaan että siellä on joku corporate sales and sales director vielä kehissä.

Mutta mä en usko että Bluesissa nyt vedetään markkinointitoimenpiteet vessasta alas. Ainakin tää uusi omistajaporras on day 1 asti siihen panostanut. Ekaksi luultiin että se on Pusan ansiota ja nyt ollaan siinä uskossa että se oli täysin Nikkisen ansiota. Tulevaisuuden kannalta sillä ei ole väliä kenen ansiota se on kunhan se markkinointi on vaan siellä Bluesin strategiassa.

Mitä taas tulee tohon fanikrääsään niin kyllä mä ymmärrän että sitä ei ole vielä lähdetty uusimaan jos varastossa on vielä vanhaa tavaraa jäljellä. Vois kuvitella että jos sitä uusitaan niin sitten se on jossain joulun tinoilla.

Musta ainakin toi Barona-areenan päätybaarin remppa oli oikein onnistunut. Ilme oli paljon värikkäämpi ja lämpimämpi. Se entinen muistutti enemmän varastohallia kuin viihtyisää baaria. Hesburgeria ei taas tule ikävä niin kauan kun Subwayn jono vetää.
 
Hese katosi hallista kokonaan ja tilalle ei saatu mitään. Muutama muu raflatoimija vaihtui, mutta yleisesti purtavien taso heikkeni.
Täh? Oikeasti? Tätä kyllä joutuu ihmetellä kovasti. Ei vaikuta kovin järkevältä ollenkaan. Monenkin pikkujannun kodissa voi olla matalammalla kynnys ostaa jotain burgeria matsissa, ja se osaksi voisi houkutella noita pikkuporukoita kinuamaan hallille lähtöä. Tuskin mitkään subwayn leivät (vai mitä pirua myyvätkään) ovat korvanneet burgerit pikkumiesten ja -naisten makuelämyksissä. Itsekin tulen kaipaamaan.. harvemmin enää tulee mitään burgereita syötyä mutta hallilla voisi sellaista aina välillä taas maistaa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vaikka itse olin Hesen aktiivikäyttäjä (söin siellä n. 95% matseista iltasafkan kun ei parempaakaan ollut tarjolla), ei sitä varsinaisesti tule ikävä - MIKÄLI se korvataan jollain järkevällä vaihtoehdolla. Subway on paskaa, itse en ainakaan täytetyistä, kylmistä leivistä rupea maksamaan sentin senttiä. On erikoista mikäli hallin eniten vetänyt mättöpaikka poistuu.

Se mitä toi halli tarvitsisi olisi a) laadukkaampaa ja hyvää ruokaa ja b) järkevän hintaista nuorisoruokaa. A-kohdalla tarkoitan työssäkäyvän aikuisen lompakolle sopivia vaihtoehtoja joiden laatu on sellainen, että niillä ei syö itseään ennenaikaiseen hautaan. B-kohdalla juuri jotain Hesen kaltaista kamaa. Nyt olisi uudella Barona Areenaa hallinnoivalla yrityksellä näytön paikka, tän ravintolauudistuksen tulokset kertovat aika paljon myös siitä missä siellä mennään.
 

EEspoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko & Leijonat
Subway on paskaa, itse en ainakaan täytetyistä, kylmistä leivistä rupea maksamaan sentin senttiä. On erikoista mikäli hallin eniten vetänyt mättöpaikka poistuu.

En kyllä ymmärrä tätä Subway -antipatiaa. Itse pidän Subin maukkaista, täyttävistä ja lämpimistä sämpylöistä. Ja ei tämä ei ollut mikään maksettu mainos.

Se OT:stä. Saisi tuo Bluesin mainostaminen olla aggressiivisempaa tai edes jotenkin näkyvämpää. Tuossa itseäni toiseksi lähimmällä bussipysäkilla on heti IFK:n mainos. Tosin kyllähän noita Bluesin kadunvarsimainoksiakin tulee vastaan, mutta TV:n tai radion mainoksia ei ole pahemmin näkynyt/kuulunut. Ja oliko vielä niin, että Länsiväylässä taikka Hesarissa ei ole enää Bluesin mainoksia ollut? Kumpikaan läpyskä ei tule kotiini, joten kyseistä asiaa en voi tarkistaa.
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Joo ei taida Hesburger liittyä tähän topiciin. Oikea otsikko lienee Barona Areena.

Torstaina olisi HIFK vastassa kotona ja lippuja ties kuin paljon jäljellä. Vielä ei ole Hesarissa mainosta näkynyt. Huomenna soisi olevan, torstaina se voi olla jo myöhäistä. Tänän mainittiin hesarin urheilusivuilla tuo matsi viikon otteluna mutta siinäkin yhteydessä mainittiin ruutu.fi
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Lippuja on tosiaan hyvin paljon myymättä torstaille, mutta on niitä sentään eiliseen verrattuna aika paljon myyty. Eilen nimittäin kun kävin katsomassa, niin oli käytännössä yläkatsomot ihan tyhjänä ja alakatsomoissa pitkillä sivuilla tosi paljon tilaa, mutta nyt alakatsomot ovat alkaneet hiukan täyttyä ja yläkatsomoihinkin on jonkin verran myyty lippuja. Ei tietenkään "tarpeeksi", mutta näyttää sentään paremmalta kuin vielä eilen. Toivotaan että ihmiset vain ostavat niitä hiukan hitaasti ja Barona on mahdollisimman täynnä... Loppuunmyytyä tuosta ei kyllä tule.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kovasti täytyy kyllä ihmetellä sitä, että Ahola ja kumppanit puhuvat julkisuudessa jotain "siniset vs punaiset"-parin luomisesta ja paikalliskamppailujännitteestä, mutta sitten ei _tehdä_ mitään niiden asioiden synnyttämiseksi. Ei mainonnan välttämättä tarvitse olla sitä ikiaikaista printtiä, mutta näkyä pitää - tavalla tai toisella. Ihmisille pitää luoda syy tulla esim. torstaina hallille huutamaan HIFK kumoon. On ylimielistä ja typerää kuvitella SM-liigan myyvän itse itsensä nykyaikana.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Juhaht, samaa olen kyllä vähän miettinyt. Nyt tuo vastakkainasettelu on tuntunut tulevan lähinnä Blueskannattajien mainosteippauskampanjasta. Ehkä muuten yksi ongelma on tällä hetkellä se, että oikeasti monia lehtien toimittajia on nyt narrien mukana Siperiassa rundilla, ja kirjoittelevat sieltä paljon juttuja. Niinpä Liiga on jäänyt hiukan paitsioon - mä uskoisin että jos nyt ei olisi tuota menossa, niin lehtiä kiinnostaisi enemmän kirjoitella esimerkiksi torstain pelistä.
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Lukeekohan toimistolla kukaan tätä palstaa, vai pitäisikö sitä ottaa yhteyttä sinne, että mitä helvettiä tämä markinnoimattomuus nyt tarkoittaa??? Facebook-eventtiin Blues-HIFK on kutsuttu noin 300 ihmistä. Ei fanien pitäisi näistä huolehtia. Meidän tehtävänä on maksaa se kausari ja satunnaisesti jostain fanikrääsätä. Mutta that's it. Vituttaa kun joutuu olemaan koko huolissaan tästä touhusta.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Pitäskö olla jo huolissaan kun Blues tarjoaa jo kauden ensimmäiseen kotipaikallispelin sisäänpääsyn kaikille kasvattajaseuran junioreille 5€urolla jos on oman joukkueen pelipaita päällä?
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Pitäskö olla jo huolissaan kun Blues tarjoaa jo kauden ensimmäiseen kotipaikallispelin sisäänpääsyn kaikille kasvattajaseuran junioreille 5€urolla jos on oman joukkueen pelipaita päällä?

Kai se kertoo siitä, että omille junnuille ei ole saatu myytyä kausareita tarpeeksi. Mun mielestä hifk-matsiin ei pitäisi myydä kenellekään femman lippua.
 

trap

Jäsen
Aika pahasti sössitty kyllä kesällä, kun nyt ollaan paniikissa antamassa alelippuja. Surkeaa touhua. Bluesilla on tosin niin vähän alkusyksystä kotipelejä, että tässä olisi vielä joitakin viikkoja aikaa kaupata kausareita ilman mitää -80% alennuksia.

Bluesin somesta oli täällä jokunen viesti sitten hyvä viesti, mutta en jaksa etsiä sitä. Samaa mieltä, aika itseään toistavaa ja samanlaista on viestintä somekanavissa. Ja se sympaattinen Throwback Thursday -juttusarjakin lopetettiin samaan aikaan, kun Nikkinen lähti.
 

Orca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon mikä milloinkin
Omille junnuille ei edes ollut kausaria enää tarjolla. Vain joku nippu vouchereita, joita olisi sitten pitänyt kassalla vaihtaa ottelulipuksi. Kassathan tunnestusti vetävät miten vetävät ja kausarilla on tuon tuskan voinut välttää. Jäi pojalla ostamatta.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Aika pahasti sössitty kyllä kesällä, kun nyt ollaan paniikissa antamassa alelippuja. Surkeaa touhua. Bluesilla on tosin niin vähän alkusyksystä kotipelejä, että tässä olisi vielä joitakin viikkoja aikaa kaupata kausareita ilman mitää -80% alennuksia.

Bluesin somesta oli täällä jokunen viesti sitten hyvä viesti, mutta en jaksa etsiä sitä. Samaa mieltä, aika itseään toistavaa ja samanlaista on viestintä somekanavissa. Ja se sympaattinen Throwback Thursday -juttusarjakin lopetettiin samaan aikaan, kun Nikkinen lähti.

Totta joo, niin lopetettiin. Samoin olen kiinnittänyt huomiota noihin tämän kauden "otteluennakoihin". Ensinnäkin ne ilmestyvät sivuille kovin myöhään ja niiden informaatioarvo on kutakuinkin nolla. Molemmista joukkueista sanotaan vain edellisen ottelun lopputulos. Ei mitään mainintaa pelaajistosta, esim. mikä on loukkaantumistilanne. Ettei vain kokoonpanokin olisi liigan sivuilta kopsattu?

Ja jullipelistä sama kuin mitä K.Nuget edellä kirjoitteli. Ne on niitä pelejä joilla seuran pitäisi voida rahastaa. Pirun huolestuttavaa jos niihin pitää houkutella alelipuilla.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Pitäskö olla jo huolissaan kun Blues tarjoaa jo kauden ensimmäiseen kotipaikallispelin sisäänpääsyn kaikille kasvattajaseuran junioreille 5€urolla jos on oman joukkueen pelipaita päällä?

Näitä viiden euron kasvattajaseura lippuja on myyty lähinnä elokuun harjoituspeleissä joten on se sinänsä huolestuttavaa, että paikallispeliin näin halvalla lippuja tarjotaan. Blues - HIFK matsin pitäisi vetää lähtökohtaisesti Baronalle aina yli 6000 ihmistä ja nyt vielä suuremalla syyllä kun toinen paikallisvastustaja poistui kuvioista.

Jos tämä trendi jatkuu niin mulla herää väkisinkin kysymys, että miten helvetissä lippuja saadaan myytyä lokakuun kotipeleihin?

Samaa mieltä ylläolevien kanssa siitä, että some ja muu viestintä on kaavoihin kangistunut. Hyvä esimerkki on tästä miten sama saakelin kappale soi jokaisessa Bluesin videossa myös tämän kauden pelaajaesittelyssä. Ihankuin kappale olisi joku Bluesille tehty anthem.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Bluesilla on tosin niin vähän alkusyksystä kotipelejä, että tässä olisi vielä joitakin viikkoja aikaa kaupata kausareita ilman mitää -80% alennuksia.
Ehkä tossa on muuten se syy miksi tällaiseen on jouduttu. Bluesilla on todella vähän kotimatseja joten kassaan ei virtaa rahaa mutta samaan aikaan kustannukset juoksee. Nyt sitä rahaa on vaan saatava sinne että selvitään sihen pisteseen saakka kunnes kotimatseja alkaa olemaan tasaisesti. Mutta kyllä tää omaan korvaan kuulostaa aika pahalta häthuudolta.

Tippa meressä, mutta ostin just Blues - TPS matsiin liput kun tiedän että sen matsin haluan nähdä ja kaveritkin on siihen matsiin jo tiedossa. Nyt kuitenkin siellä kirstunpohjalla on noin 100 egeä enemmän. Haastan jokaisen irtolipuilla Blues matseissa käyvän tekemään saman, sillä ei Jeren paidanjäädytystä saa missata!
 

trap

Jäsen
Blues otti tarkoituksella tällaisen otteluohjelman, koska Espoossa jengi tulee peleihin vasta myöhemmin. Eri asia kyllä, että miten toimii esim tammikuu, kun himamatseja on silloin kahdeksan. Varmasti jäävät parissa pelissä hyvin heikkoon yleisömäärään.

Blues.fi on tosiaan myös kasa paskaa. Sieltähän ei löydy esim. edes otteluiden lopputuloksia tai sarjataulukkoa (!), ei pelaajakortteja - eikä oikein mitään muutakaan. Samat kokoonpanot kuin liigan sivuilla, ilman mainintoja poissaolojen syistä. Eihän toi nettisivu ole aiempinakaan vuosina ollut mikään vahvuus, mutta jo ennestään heikko sivusto on huonontunut entisestään. Sisällöltään varmasti liigan huonoimmat sivut.

Mitä Blues tarvitsee on joku Nikkisen tyylinen eteenpäin menevä ja nuori (= halpa verrattuna johonkin kokeneeseen guruun) markkinointityyppi, jolla on ideoita ja taitoa tuoda markkinointiin jotain uutta. Viestintään = nettisivujen päivittämiseen varmaan riittäisi (koska ei varmasti ole resursseja pestata ketään kunnon prota) joku fani kausaripalkalla tekemään sinne edes jotain lisäarvoa tuovaa sisältöä, kuten käsittääkseni valtaosa seuroista suunnilleen toimii.
 
Viimeksi muokattu:

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Mietittiin tossa somealalla olevan kaverin kanssa miten Blues voisi ottaa asenteella haltuun livetwiittailun ihmeellisen maailman. Tarkoituksena siis aktiivisesti twiitata pelin tapahtumista, kertoa hauskoja anekdootteja, kettuilla vastustajalle ja retweettailla muita matsia seuraavia. Esimerkkinä käyköön LA Kings. Ei tarvitse kuin innokkaan, sanavalmiin ja kekseliään ihmisen keikkapalkalla ja vapaat kädet heittää läppää. Parhaimmillaan saadaan aikaan paljon huomiota vähällä rahalla..
 
Olen kyllä samaa mieltä muiden kanssa, että viestintä & markkinointi on vähän heikkoa ja virkamiesmäistä. MUTTA, ikävä kyllä pakko todeta, että on heillä vaikea paikka kun IMHO tämän kauden jengi on aika hajuton ja mauton. Itsellä ei ole oikein mitään intohimoa tän kauden jengiin ja peleihin.. vähän kyllä itseä ihmetyttää tosin. Ettei vain olisi perus-espoolaisilla sama fiilis kun kerran tällainen paatunutkin fanikaan ei oikein syty?
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Jos oli Bluesin yleisömäärä heikko kotiavauksessa, niin kovin katastrofimaisia lukuja oli tänään muillakin paikkakunnilla. Onkohan sielläkään mainostettu? Joka tuutista tuntuu tulevan kuitenkin Nelosen televisiointimainoksia. Jääkö tässä kaikki muu mainonta nyt sen varjoon? No torstaina sitten katsastamaan, miten hienoon kuntoon halli on kehittynyt, joukkueesta puhumattakaan. Kun ei tuollaiset seikat markkinoinnista käy ilmi.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tänään Turussa ilmoitettiin 4000 katsojaa. Todellisuudessa ei tainnut olla edes 3000.

Bluesilla on koko kauden ajan kotipelipäivinä pre-game show YouTubessa. Se on mainitsemisen arvoinen panostus. Tyyli tosin on muutaman vuoden takaa, mutta Aki Eurola on ihan hyvä.

edit: typoja + en tajunnut että muuallakin kuin Turussa oli umpisurkeat katsojaluvut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös