Junnuille ja vanhemmille tarjotaan joka matsiin ilmaislippuja ja lisäksi mahdollisuus ostaa lippuja vitosella on näköjään ihan vakiotapa nykyään.
Mitä muuta pitäisi tehdä, jotta halli nyt sitten täyttyy junnuista ja heidän vanhemmistaan?
Junnuille ja vanhemmille tarjotaan joka matsiin ilmaislippuja ja lisäksi mahdollisuus ostaa lippuja vitosella on näköjään ihan vakiotapa nykyään.
Mitä muuta pitäisi tehdä, jotta halli nyt sitten täyttyy junnuista ja heidän vanhemmistaan?
Just nyt on YLE:n urheilusivujen ykkösjuttu Jere Lehtinen ja huominen paidan nostatus. Tää on kai sitä ilmasta mainosta.
Sinulle lipun hinta ei ole ongelma, mutta monelle muulle saattaa olla. Väitän, että halpa lippu houkuttelee paljon enemmän, kuin halvat oheistuotteet. Hallille voi ottaa jonkin verran omia eväitä mukaan, jolloin ainakaan ihan pienten lasten kanssa ei tarvitse turvautua Areenan myymiin tuotteisiin. Minulla ei ole suoraa faktatietoa, muuten kuin mitä olen eri jäähalleissa eri tapahtumissa käynyt, mutta väittäisin ruokatuotteiden olevan suunnilleen samoissa hinnoissa joka jäähallissa, eli ei tällä voida perustella sitä, miksi joku jättää tulematta Bluesin peliin.. En toki puolustele näitä törkyhintoja, itse olen siitä samaa mieltä, että taso ei vastaa hintaa mutta kun tilanne on sama joka paikassa..Mulle ainakaan lipun hinta ei ole mikään ongelma tulla hallille katsomaan hyvää lätkää, tosin kiekon pitää olla hyvää ja myytävien virvokkeiden hintojen pitää olla edes jollain järkevällä tasolla. Hyvä esimerkki pari vuotta sitten kun tilasi aitioon olutta, Koffin 0,33l tölkki maksoi 6 euroa kun se maksaa kaupassa alle euron. Miten helvetissä tuohon hinnoittelulogiikkaan on päädytty? Tai harjoituspelissä syömäni "kanakori" missä oli pari friteerattua filettä, pari sipulirengasta ja jonkin verran ranskalaisia ja hinta noin 10€, joku köyhä tekee samalla rahalla viikon ruoat!
Sehän tässä onkin vähän oravanpyörä, että joukkue herää taistelemaan, kun tupa on täynnä ja tunnelma katossa. Katsojat taas tulevat hallille, jos joukkue taistelee ja tiedossa on hyvä show.Mitä joukkueeseen ja ottelutapahtumaan tulee, niin eilinen oli toivottavasti sellainen tilaisuus joka saa jatkoa enkä nyt puhu siitä että paitoja pitäisi alkaa yhtenään jäädyttämään. Nähtiin vaihteeksi taisteleva Blues. Ei meillä ole varaa houkutella yleisöä tähtisikermällä mutta se että Jari Sailio heittäytyy kiekon eteen vastustajan pelatessa ylivoimaa tai Roope Talaja runnoo läpi puolustuksen ja heittää kiekon reppuun ovat juuri sitä, mihin Bluesin brändiä on Matikaisen Petun ajoista rakennettu. Tunnelma oli pelissä muutenkin hyvä ja ottelutapahtuma ammattimaisesti tehty.
Nuo oheistuotteiden hinnat ovat tosiaan kaikkialla ongelma, tosin käsittääkseni kovimmissa hinnoissa liikutaan niillä paikkakunnilla joilla ravintolatoiminta on annettu Restelin hoidettavaksi ja Espoo kuuluu niihin.
Mä olen sun kanssa samoilla linjoilla. Toi ottelulipun hinta on kuitenkin se ainoa kustannus joka realisoituu kuluttajalle 100% varmuudella jos hän menee matsiin. Noi oheistuoteet on sitten vapaavalinnaisia ja aivan kuluttajasta itsestään kiinni ostaako niitä vai ei. Jos lipun hinta koetaan liian korkeaksi niin ei sinne otteluun mennä jolloin se on ihan sama mitä ne oheistuoteet hallissa maksaa kun ei niitä osteta jos fani istuu himassa.Väitän, että halpa lippu houkuttelee paljon enemmän, kuin halvat oheistuotteet.
Toki, kyllä tällä hetkellä liikutaan ihan siellä hinnoittelun ylärajoilla. Yhtään ylemmäs hintoja ei siis saisi vetää, mutta edelleen kyse on omista valinnoista. Okei, olutta tai limua ei saa tuoda hallille kaupasta tms. mutta melkein kaiken muun voi ostaa marketista ja mutustaa suuhunsa hallilla ilman kenenkään estelyä. Jos ei osta eväitä ennakkoon, olisi hyvä tiedostaa korkea hinnoittelu, joka on tosiaan ollut normaalitasoa korkeampi koko Areenan olemassaolon ajan. Matinkylässä mentiin talkoohengellä ja silloin hinnatkin olivat erilaiset.Mutta kuten tästäkin ketjustakin huomaa niin jengi myös ajattelee matsin menemisin kokonaiskustannuksia ja jos ne nousee liian kovaksi niin kyllä se näkyy myös yleisömäärissä. Pakko tunnustaa että kyllä noi hinnat nykyään on sitä luokkaa että sitä virhettä en tee että menisin hallille tyhjin vatsoin nälkäsenä. Ehkä myös tulevaisuudessa pitää ostaa joku suklaapatukka povariin jolla saa suun makeaksi erätauolla.
Mä laskin että eilen Facebookissa Bluesilla oli seitsemän päivitystä. Ja muutenkin noita tilapäivityksia tulee mun makuun sopivalla tahdilla. Oikeasti jos se tahti tosta kasvais niin vaarana ois että osaa se jatkuva päivittäminen rupeisi varmasti kyrsimään joitain faneja ja saataisivat piilottaa Bluesin tilapäivitykset tai unlikettaa koko sivun.Twitterissä Blues on aktivoitunut, mut Instagram ja Facebook yhä ihan retuperällä. Kaavamaisia päivityksiä ja liian harvoin, ilman mitään mielikuvitusta. Ja missä on kuvat eilisestä tilaisuudesta? Heikkoa.
Mä laskin että eilen Facebookissa Bluesilla oli seitsemän päivitystä. Ja muutenkin noita tilapäivityksia tulee mun makuun sopivalla tahdilla. Oikeasti jos se tahti tosta kasvais niin vaarana ois että osaa se jatkuva päivittäminen rupeisi varmasti kyrsimään joitain faneja ja saataisivat piilottaa Bluesin tilapäivitykset tai unlikettaa koko sivun.
Nuorten keskuudessa näin taitaa olla, mutta mutuna aikuisten käyttö on taas lisääntynyt. Nuoret ovat siirtyneet whatsappiin ja muihin aivan käsittämättömiin härpäkkeisiin.. Mitä tulee Bluesin Facebook-päivitysten määrään, se on mielestäni ollut kiitettävällä tasolla tälläkin kaudella. Mielikuvitus niistä on ehkä puuttunut, tai ainakin yllätyksellisyys. Jere Lehtinen-nightin kuvien puuttuminen ihmetyttää myös minua, mutta Blues Fan Clubin nettisivujen blogit-osiosta löytyy muutama pahimpaan nälkään.Sen lisäksi eikös koko Facebook ala olla jo vähän Out.