Kiekko-Espoon talousseuranta

  • 1 324 380
  • 5 817

Kapo

Jäsen
Periscopessa lähetykset ovat nähtävissä 24 tunnin ajan lähetyshetkestä. Ei enää sen jälkeen. Jos Blues on tallentanut ko. lähetyksen, sen voi ladata johonkin toiseen mediaan tms.
Jaha. Toivottavasti laittaisivat edes Youtube-kanavalleen sen. Ei varmaan liene tarkoituksenmukaista piilotella tätä sijoittajainfoa pitämällä se jossain sekundasoftassa vuorokauden ajan.
 

vilho

Jäsen
Kenellä noista olisi osaamista jota Bluesille antaa? Pelaaminen joskus seurassa ei tee ne kenestäkään minkääntason osaajaa, hallille sopivan maskotin ehkä.
Raju-Eki opiskeli muistaakseni itsensä kauppatieteiden maisteriksi. Tai mistäpä minä tiedän, tuliko siitä ikinä valmista mutta enivei.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Joo, mutta jos kauppatieteiden maisterin paperit riittävät osaamiseksi, niin tästä maasta löytyy aika monta vastaavaa. Itse näkisin seurassa mielelläni kokeneita, kannuksensa ansainneita tyyppejä, mutta vaikeahan se tietysti tuonne on sellaisia rekrytoida.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Tottahan se on, mutta voi joillakin alemman tason koulutuksenkin omaavilla olla jonkinlainen perspektiivi espoolaiseen jääkiekkoon ja markkinointiin. Itse kun olen melkein parisenkymmentä vuotta seurannut espoolaista jääkiekkoa niin on mulla jonkinlainen käsitys, ja sen lisäksi koulutukseni kauttakin olen alkanut miettiä tätä asiaa.
 

Blondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Sen verran Tage muuten vielä sanoi, että tällä viikolla on maksettu verottajalle saamisia, ja epävirallisesti oli sieltä päästä todettu, että jos nämä tämän viikon (nyt hoidetut) saamiset hoidetaan, ei heillä ole syytä antaa ainakaan negatiivista lausuntoa käräjäoikeudelle. Tämän tiedon valossa Tage vakuutteli että velkasaneeraushakemus mennee läpi.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Ymmärrän hyvin pointin seuran edustajiksi profiloituneiden pelaajien käyttämisen osana kokonaisuutta, mutta lähtökohtaisesti vastuullisiin hommiin pitää saada sen homman parhaat osaajat. Pelkkä kiekkotausta ei tuota osaamista tuo ja varsinkaan kriisiseura ei voi tarjota "harjoittelupaikkaa" vastuullisista hommista pelkkien opiskelujen perusteella. Joku Seppo Seuraikoni voi hyvin kestittää yritysvieraita, myydä fanikamaa tai tehdä jotain videoblogia, mutta isossa kuvassa nuo asemat eivät kuitenkaan ole seuran tulevaisuuden kannalta avainasemassa.

Ideaalitilanne on toki saada joku oma seuraikoni samoilla näytöillä kuin Keklulla oli vyöllään kun tuli Jokereihin. Toinen vaihtoehto on vähän kuin Kurri nyt Jokereissa: pitkän linjan tunnettu kiekkomies, jolla oli näyttöjä vastaavasta hommasta ja tarvittava tiimi hoitamaan ne, joihin osaaminen ei riitä tai jonka osaamisesta ei ole näyttöjä. Kolmas vaihtoehto on sitten Mika Lehdon tyylinen sisääntulo organisaatioon ns. perushommien kautta. Bluesin asema huomioiden tilanne on mielestäni tällä hetkellä se, että ykkösvaihto ei ole realistinen varsinkaan nopealla aikataululla ja kolmas vaihtoehto ei tuota venettä käännä mihinkään suuntaan. Kakkosvaihtoehdon kautta voi saada jotain osaamista ja näkyvyyttä seuraan, mutta se ei poista tarvetta kasvattaa ns. osaamispääomaa muillakin keinoilla. Esimerkiksi Lehtisellä voisi olla paljonkin annettavaa Bluesille, mutta ellei hän pistä miljoonia tiskiin aikataululla per heti, ei se seuraa pelasta.

Mielestäni tällä hetkellä joku pelaajatausta on aivan yhden tekevä asia Bluesin kannalta. Blues tarvitsee parhaan mahdollisen saatavilla olevan osaamisen nyt heti. Jos Blues lähtee nyt etsimään jotain nopealla aikataululla irrotettavissa olevaa seuran värejä kantanutta osaajaa, niin erittäin suurella todennäköisyydellä anti on mennyt, kausi 2017-18 menossa Liigassa ja Blues pyyhitty pois liigakartalta.
 

vilho

Jäsen
Joo, mutta jos kauppatieteiden maisterin paperit riittävät osaamiseksi, niin tästä maasta löytyy aika monta vastaavaa. Itse näkisin seurassa mielelläni kokeneita, kannuksensa ansainneita tyyppejä, mutta vaikeahan se tietysti tuonne on sellaisia rekrytoida.
Se on ihan taivaan tosi, kunhan heitin, että ainakin joku Blues-taustainen kiekkoilija on jotain opiskellutkin eikä ole aivan pelkästään ylioppilas+kiekkoura+elämäm koulu -linjalla. Kyllähän se aina jostakin kertoo.

sekolustilta hyvä kirjoitus. Tampereelta voin heittää vinkkinä, että myöskään pesistausta ei tuo osaamista. Kiekkoseurojen johtoon tuntuu olevan vaikea löytää osaavia tekijöitä, ellei heillä ole omat rahat pelissä. Osaavat ja näyttönsä jo antaneet eivät lähde hommiin kovinkaan helposti, sillä julkinen paine on koko ajan ja paskaa sataa faneilta, palkanmaksussa harva jääkiekkojoukkue pystyy kilpailemaan ns. normaalien yritysten kanssa tai ainakaan kompensoimaan duunin varjopuolia. Vaikea tilanne. Varsinkin kriisitilanteessa.
 

Piiskuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oranssi, sympatiat sinisille
... Oheistoiminnasta mainitsi sen verran että makkaramyynti talkoovoimin ei toimi Espoossa, pitää tehdä asioita innovatiivisemmin. Käytti esimerkkinä Lukkoa ja RTK:ta, ja sanoi että sen tyylinen ei täällä toimi, vaan Areenan pitää olla "business platform" jossa ihmisiä liikutellaan kauppapaikasta toiseen (muitakin hienoja taloustermejä käytettiin). ...

Hmmm... En ole mikään varsinainen viiteryhmien sitouttamisen asiantuntija, mutta tähän tartun lyhyesti. En nyt millään kovin suurella vimmalla itsekään liputa talkootyön puolesta (junnujen vanhemmat myymässä kahvia ja makkaraa tai parkkilippuja), mutta tämä on monella pienemmällä paikkakunnalla sitouttanut kaupunkilaisia edustusjoukkueeseen jo vuosikymmeniä ja luonut juurikin sitä yhteisöllisyyttä, jota Espoosta on kuulemma puuttunut aina K-Espoon hautaamisesta asti. On myös syytä muistaa, etteivät nämä talkoolaiset muillakaan paikkakunnilla talkoile ensisijaisesti edustusjoukkueen hyväksi, vaan omien junnujensa joukkueiden. Samalla edustusjoukkue saa tekijöitä oheismyyntiin edullisemmin kuin ostamalla ko. palvelut ulkopuolisilta. Voi olla, että tällaiset vanhanaikaiset toimintatavat kaikessa potentiaalisesta juntteudessaan istuvat huonosti näihin suunniteltuihin business platformeihin sun muihin, mutta sopisi toivoa, että uusi uljas johto osaisi ottaa visioissaan huomioon myös yhteisöllisyyden hyödyt ja tiedostaisivat sen tärkeyden toiminnan jatkuvuuden kannalta pitkällä tähtäimellä. Tämä peräänkuuluttamani sitouttaminen voisi olla melko helppoa aloittaa esimerkiksi sitouttamalla junnuja ja heidän perheitään tähän mennessä nähtyä tiiviimmin osaksi Liiga-joukkueen toimintaa, toteutetaanpa se sitten kahvin myynnillä tai jollakin muulla tavalla. Ja tämän ohella (huom! Ei sijasta) voidaan ja myös pitää sitouttaa niitä yritysyhteistyökumppaneita, joille voi jutella tarkemmin platformeista ynnä muista.

Ja kyllä, ymmärrän toki, että rahaa pitäisi nyt saada sisään ns. kusipäisiä summia (ja vähän äkkiäkin vielä), mutta kun näitä sekundäärisempiäkin asioita kerran nostettiin infossa esiin by Tage, niin kaipa tämäkin näkemys nyt sitten tähän ketjuun sopii.
 

Blondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Ja kyllä, ymmärrän toki, että rahaa pitäisi nyt saada sisään ns. kusipäisiä summia (ja vähän äkkiäkin vielä), mutta kun näitä sekundäärisempiäkin asioita kerran nostettiin infossa esiin by Tage, niin kaipa tämäkin näkemys nyt sitten tähän ketjuun sopii.
Tähän omalta osalta samaa mieltä. Ja muutenkin tämän ketjun tietojen osalta voisi päätellä, että tähän tilanteeseen ollaan juuri päädytty siitä syystä että näitä sekundäärisempiä asioita ei ole mietitty yhtään. Ja siksi että ollaan kalasteltu pelkästään "isoja kaloja" yritysmaailmasta ja sivuutettu pienet ja pk-yritykset kokonaan varainkeruusta. Osaava johto pystyisi varmasti luomaan näiden asioiden kesken sellaisen tasapainotilan, jossa molempien näiden asioiden eduista saataisiin paras mahdollinen irti.

Hallin käytäville saataisiin palautettua elinvoimaa, kun siellä olisi BFC:n kasvomaalausta ja maskotteja junnuille sekä talkoovoimin myytävää (halpaa) makkaraa, ja sitten perheenisille ja yirtyskumppaneille jotain platformien tapaista mahdollisuutta keskustella tai jotain yritysständejä. Tuosta sijoittajainfosta minulle ei selvinnyt mitä tuo halli businessplatformina käytännössä tarkoittaa.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Osaava johto pystyisi varmasti luomaan näiden asioiden kesken sellaisen tasapainotilan, jossa molempien näiden asioiden eduista saataisiin paras mahdollinen irti.
Juuri tuosta ideologiasta lähdin itsekin liikkeelle, olen monta kertaa toitottanut esimerkiksi tätä ajatusleikkiä että Bluesin yrityssponsorikirjo voisi laajentua vaikkapa Länsi-Uusimaalle, koska tiedän esim. Kirkkonummella ja Lohjalla asuvan muutamia Bluesin kannattajia. Summa summarum: iso määrä pk-yrityksiä läntiseltä Uudeltamaalta+muutama megaluokan yritys pk-seudulta= täydellinen sponsorikonsensus.
 

KukkoMiikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tuo ajatus särähti jotenkin korvaani jo ensimmäisellä kerralla kun nostit asian esille ja oli pakko kaivaa aikaisempi viestisi tähän mukaan. Länsi-Uudenmaan yhteistyökumppanit ovat tietysti tervetulleita, mutta en usko että niiden haaliminen tapahtuu ihan noin helposti kuin annat ymmärtää. Ainakin sellaisen kuvan saan, nyt ei ole siis tarkoitus hyökätä sinua vastaan, vaan tuoda oma mielipiteeni esille.

Itse lähtisin sillä logiikalla että hakisin isomman porukan sijoittajista pääkaupunkiseudun ulkopuolelta, esim. akselilta Kirkkonummi-Karjaa-Siuntio-Inkoo-Vihti-Lohja-Hanko, koska pääkaupunkiseudulta on tietystä syystä vaikeampi saada sponsoreita(HIFK:n ja Jokereiden läsnäolo).

Olen samaa mieltä, että Pääkaupunkiseudulla on kovempi kilpailu yhteistyökumppaneista. Jotenkin näissä viesteissäsi paistaa kuitenkin läpi sellainen ajatus, että esimerkiksi lohjalaisesta tai hankolaisesta yrityksestä olisi helpompaa saada yhteistyökumppani vaan siksi, että heitä ei ole kukaan muukaan lähestynyt.

Minusta taas kuulostaa lähes mahdottomalta perustella miten vaikkapa nyt inkoolaiselle yrittäjälle olisi suurta hyötyä yhteistyökumppanuudesta espoolaisen jääkiekkojoukkueen kanssa, tai ainakaan samanlaista hyötyä kuin paikallisille toimijoille parhaimmillaan olisi. Ainakin olisi tärkeää haistella sellaiset yritykset esille, joiden asiakaskunta todella ulottuu Espooeen tai koko pääkaupunkiseudulle ettei myynti hakkaisi taas päätä seinään.

Jotenkin luulisi, että pienempiä yrityksiä lähestyessä helpointa olisi saada mukaan esim. espoolaiset urheiluliikkeet, pyöräkaupat, ravintolat yms. joiden on suhteellisen helppoa profiloitua tukemaan Bluesia vaikka vaikeaa onkin.

Ja näille uusille (ja vanhoillekin) yhteistyökumppaneille pitäisi tarjota jotain konkreettista; esim:

"Kun ostat meiltä laitamainoksen hintaan x, saatte tulla pitämään standia runkosarjan pelissä x, jossa lisäksi arvotaan katsojien kesken teidän tuotteenne. Tämän lisäksi otteluennakossa mainitaan firmanne kyseisen ottelun yhteistyökumppanina. Ottelua markkinoivissa uutiskirjeissä, jotka tavoittavat x määrää henkilöä, kerrotaan tuotteenne arvonnasta ja julkaistaan linkki verkkokauppaanne tuotteen näkyvyyden parantamiseksi. Saatte myös x määrän ilmaislippuja kyseiseen peliin, jotka voitte jakaa asiakkaillenne ostosten yhteydessä."

Eiköhän tällaiset paketit alkaisi sitten kuitenkin kiinnostaa niitä pienempiä ja keskikokoisia yrittäjiä. Suurille sitten tietysti näitä Angry Birds-paketteja, joissa pelaajien paitoja huutokaupataan ja asiakas saa kokonaisen katsomon käyttöönsä yms yms.

Viime kotipelissä nähty Kiinteistömaailman yhteistyö oli jo loistava alku. Silti ihan hyvin pelipaidan arvontaan olisi voinut liittyä enemmän hypeä ja mainontaa. Arvontakin olisi voitu suorittaa niin, että arvontaan osallistuessa kirjoitetaan kuponkiin istumapaikka ja pelipaita arvotaan vielä viimeisen erän aikana. Ja miksei BluesTV Pregamessa, otteluennakossa, instagramissa ja twitterissä kerrota, että "Kiinteistömaailma arpoo ottelun aikana Kähkösen Gameworn-pelipaidan"?

Omassa hallissa ja medioissahan mainostaminen (myös muiden kuin itsensä) ei maksa Bluesille mitään, mutta sen käyttämättä jättäminen maksaa varmasti potentiaalisia yhteistyökumppanuuksia ja katsojia.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Olet tietysti ihan oikeassa tässä asiassa, muistelin vain sitä että aikaisemminhan Kirkkonummen Salamat toimi yhtenä Bluesin yhteistyöseurana, ja nyt tietysti Harjun Kiekko Lohjalta. Ja tosiaan kuten mainitsin, tiedän muutamia Blues-faneja jotka asuvat Kirkkonummella ja Lohjalla joten tämä logiikka voisi toimia. Ja kuten totesin, pääkaupunkiseudulla on kova kilpailu sponsoreista joten espoolaisten yritysten lisäksi hakisin enemmän sponsoreita juuri Länsi-Uudeltamaalta.
 

Piiskuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oranssi, sympatiat sinisille
... Summa summarum: iso määrä pk-yrityksiä läntiseltä Uudeltamaalta+muutama megaluokan yritys pk-seudulta= täydellinen sponsorikonsensus.

Yritysyhteistyöstä: Mechalon esittämä malli haiskahtaa aika vahvasti siltä, mitä esim. Keski-Euroopan isoissa sarjoissa tehdään. Suomalaiseen yrityskulttuuriin liittyy nähdäkseni kuitenkin yksi ominaispiirre, joka muodostuu tässä jonkinasteisessa ongelmaksi: jatkuvuus. Esim Keski-Euroopassa on valtavasti perheyrityksiä - suomen mittakaavassa suuriakin sellaisia - jotka ovat tukeneet jotakin urheiluseuraa jo pitkään. Esimerkkeinä seuroja mainitsematta tulee heti lonkalta mieleen futispuolelta esim. makkaratehdasta, huolintafirmaa ja joukko panimoita. Varmastikaan seuran tukeminen ei ole aina vuosien varrella ollut liiketoinnallisesti kannattavaa (ainakaan lyhyellä tähtäimellä), mutta kuviota on silti jatkettu ja ko. tukijasta on hiljalleen muodostunut kiinteä osa seuraa - ja seurasta vastaavasti osa yrityksen imagoa. Suomessa sen sijaan yrityksissä tuntuu ovet käyvän myös johtoportaassa useammin ja omistajat luopuvat herkemmin omistuksistaan sopivan ostotarjouksen tullessa. Harvassa ovat ne firmat, jotka olisivat Suomessa tukeneet pitkäjänteisesti jotakin seuraa (muutamia poikkeuksiakin toki löytyy), vaan yhteistyötä kuvaa paremmin jo aikaisemmin mainitsemani ilmiö: "kumppanuuden loppu on vain yhden kokouksen päässä".

Sukupolvelta toiselle periytyvät perheyritykset ovat seurojen kannalta valitettavan usein mallia "isä, poika ja pakettiauto", ja tämänkin firman se poika tuntuu tässä maassa ennen pitkää ryyppäävän. Näiltä on vaikea saada sitä suurempaa panostusta, jota nyt kaivattaisiin. Ja suuremmat ovat maan tavan mukaisesti julkisesti noteerattuja ja/tai keskittyvät muihin lajeihin tai maakunnallisiin seuroihin (tyyliin Fazer tai Kemppi) jolloin perustajaperheen ehkä tunnepitoisemmat mutta seuraa tukevat ratkaisut eivät realisoidu keski-Euroopan malliin tai sitten rajoittuvat vain siihen paikalliseen seuraan.

Ja vielä standeista sun muista: itseäni jonkin sortin nihilistinä tympii vähintään keskiraskaasti kaiken maailman kaupustelijoiden ahdistelut kauppakeskuksissa ja esim. Pasilan asemalla, ja varsinkin jäähalliin tulen aidosti katsomaan peliä enkä tilaamaan mitään god damn hesaria tai vaihtamaan liittymää. Jos joku jaksaa painaa businesstään b2b -hengessä myös hallilla, siitä vain, mutta totisesti toivon, ettei Tagen visioissa pyöri lähteä vuokraamaan hallista standipaikkoja millekään helvetin kuolleen meren kosmetiikkaa myyville pysäyttelijöille, joiden mielestä saattaisin olla manikyyrin tarpeessa.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Vaikeita asioitahan nämä ovat miettiä.

Jos Suomessa miettii jotain eurooppalaisen tyylistä jengiä, Valkeakosken Haka tehtaan joukkueena tulee ensimmäisenä mieleen... ja kun paperifirmat alkoi säästää, Hakakin lähti vähän luisumaan. Perinteet on niin pitkiä joissain tapauksissa, että joukkueen melkein omistaa iso firma.

Ja mä en itse oikein ymmärrä ajatusmallia siitä, että Kirkkonummi tai Lohja olisi fiksuja suuntia. Kyllä mä tiedän Bluesin kannattajia, jotka asuu Porvoossa, Joensuussa, Lappeenrannassa ja jopa Turussa. Kuitenkin Espoossa asuu se potentiaalisin yleisöjoukko eikä sitäkään oikein ole onnistuttu sitouttamaan touhuun. Isoin sarka olisi juurikin siinä, että saisi mukaan isot, keskisuuret ja pienet paikalliset työllistäjät - esimerkiksi sponsoreita katsoessa on jopa omituista, että vieressä on ihan julmetusti työllistävä Orion, mutta Ratiopharm on näkyvillä urheilupuistossa (okei, on Ratiopharmkin Keilaniemessä, mutta kyllä tuossa sijainnissa kaikista luontaisin yhteistyökumppani olisi juurikin Orion). En tiedä orionilaisten normaaleja työaikoja, mutta voisi kuvitella, että sieltä lähtee juurikin joka arkipeliä ennen porukkaa pois töistä - heidän kävelyreitin muuttaminen hallille olisi varmasti helpompaa kuin lohjalaisten ja kirkkonummelaisten. Ja kun mennään Tapiolaa kohti, siellä on kohtuullisen kävelymatkan päässä vaikka mitä työpaikkaa, joista voisi "duunin jälkeen lähteä matsiin".
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olet tietysti ihan oikeassa tässä asiassa, muistelin vain sitä että aikaisemminhan Kirkkonummen Salamat toimi yhtenä Bluesin yhteistyöseurana, ja nyt tietysti Harjun Kiekko Lohjalta. Ja tosiaan kuten mainitsin, tiedän muutamia Blues-faneja jotka asuvat Kirkkonummella ja Lohjalla joten tämä logiikka voisi toimia. Ja kuten totesin, pääkaupunkiseudulla on kova kilpailu sponsoreista joten espoolaisten yritysten lisäksi hakisin enemmän sponsoreita juuri Länsi-Uudeltamaalta.

Olen samaa mieltä Lohja, Kirkkonummi, Nurmijärvi ovat alueita, jonne kannattaisi satsata. Ei vain pientä yhteistyökumppanien kalastelua vaan lähteä ihan kunnolla valloittamaan aluetta kunnollisen myyntistrategian avulla. Esimerkiksi paikallisten junnujen ottaminen Blues viitan alle olisi mahtavaa, ja näiden kaupunkien tai kuntien lähin joukkue on tietojeni mukaan Blues. Nämä etelä-suomen etäisyydet ovat niin pieniä, ettei tässä ole mitään epäselvää, esimerkiksi Jenkeissä 50-100km on lyhyt etäisyys jopa työmatkalle; matkaa lohjalle on joku 40km? Lisäksi: varmasti Lohjalaiset (tai esim paikallisen AMK:n opiskelijat) esimerkiksi Bluesin pelejä mieluummin katsovat kun jonku "LOPA":n!

Ainoa ongelma on juuri se pessimistisyys millä Suomalaiset katsovat etäisyyksiä, kaikki on Suomessa niin kaukana /sarkasmia. Tämä on vain haaste myyntitiimille, ei este. Mahdollinen ratkaisu olisi esim bussikyyti (esim vaikka juuri) Lohjalta baronalle ehkä pariin peliin ja jos kokeilu kannattaa niin miksei useamminkin.

Edit: Lisättäköön, että olen huomannut Järvenpääläisten ja Tuusulalaisten olevan pitkälti IFK faneja, etäisyys kirkkonummen luokkaa.

PS. Se on kummaa kuinka 100km Suomessa on pitkä matka, vaikka kaupungit ovat suhteellisesti toistensa vieressä. Ulkomailla ei tuijoteta niin oman kaupungin tai kylän napaan niin kuin Suomessa. Sanoisin esimerkiksi vaikka, että San Franciscon keskuistasta matkaa jalkapallo stadionille on noin 50km ja NHL (pohjois san-jose) kaukaloon yli 100km. Kaikenlisäksi SF Bay arean ihmisistä, suuri osa asuu lähiöissä tällä 100km kaistaleella, jolloin matka-ajat ovat ruuhkasta riippuen 1-2h, ja tämä on paikallisille normaalia. Suomessa 50km tuntuu olevan ylitsepääsemätön este monille, vaikka täällä ei ole verrattaen edes ruuhkaista.

PPS. Sellanen avautuminen. Sori. Mutta asiat perspektiiviin sanon minä, tiedän, ettei Suomi ole California, mutta... :)
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Itsekkin Espoosta Vihtiin muuttaneena olen ihmetellyt miksi ei täältä länsi-Uudeltamaalta koiteta kalastaa katsojia peleihin, koska äkkiä mutu tuntumalla tähän suuntaan on muuttanut hyvin paljon entisiä Espoolaisia. Kirkkonummi, Vihti ja Lohja ovat kuitenkin suhteellisen lyhyen matkan päässä ja nopeat reitit hallille. Helsingistä on turha koittaa saada katsojia Bluesin tueksi mutta ehkä näitä entisiä Espoolaisia ja heidän perheitään olisi helpompi lähestyä. Kun Bluesjuniors aloitti yhteistyön Hakin kanssa odotin jo että Blues olisi alkanut markkinoida itseään täällä, mutta eipä ole näkynyt tosin ei täällä näy kyllä minkään muunkaan seuran logoja muutaman Blues ja IFK pipon lisäksi joten valloitus olisi helppo suorittaa.
 

Blues forever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Lieneekö uutta tai yllättävää tietoa mutta Mika Rautio on tänään julkistanut linkedinissä erittäin hyvän kirjoituksen, jossa toteaa siirtyvänsä syrjään Bluesin tj:n paikalta. Pyytää samalla vinkkejä lukijoilta uudesta toimarista.

Edit: ei tietenkään ole uusi tieto mutta kirjoitus on uusi ja kannattaa käydä lukemassa.
 
Viimeksi muokattu:
Tulee vähän myöhässä mutta heräsin tähän juttuun eri tavalla kun näin tuon otsikon taas jossain keltaisen lehdistön nettisivulla.

Nimittäin, rupesi päässä raksuttamaan (tää on harvinaista), että mitä tuo "syntipukki" sana oikeasti tarkoittaa. Piti oikein katsoa varmistukseksi netistä.

Syntipukki tarkoittaa arkikielessä sitä, jonka syyksi virhe tai epäonnistuminen pannaan riippumatta siitä, onko hän tosiasiallisesti syyllinen.

Eli siis.. mitä Raude oikein yrittää viestittää? Hän ei ole tehnyt virheitä Bluesissa? Taas kerran ihmeellistä viestintää, ei taaskaan nosta fiiliksiä tästä tyypistä. Vai onko tuo sana vain monimerkityksinen ja luen sitä fiiliksien takia tietyllä tapaa?
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Tulee vähän myöhässä mutta heräsin tähän juttuun eri tavalla kun näin tuon otsikon taas jossain keltaisen lehdistön nettisivulla.

Nimittäin, rupesi päässä raksuttamaan (tää on harvinaista), että mitä tuo "syntipukki" sana oikeasti tarkoittaa. Piti oikein katsoa varmistukseksi netistä.



Eli siis.. mitä Raude oikein yrittää viestittää? Hän ei ole tehnyt virheitä Bluesissa? Taas kerran ihmeellistä viestintää, ei taaskaan nosta fiiliksiä tästä tyypistä. Vai onko tuo sana vain monimerkityksinen ja luen sitä fiiliksien takia tietyllä tapaa?
Niin, kyllähän Raude on tehnyt virheitä sitä hän tuskin kieltää, mutta onhan hän saanut aivan liikaa paskaa niskaansa ja taitaapa olla suurellaosalla sellainen mielikuva että hän on yksin ajanut joukkueen tähän tilaan.
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Niin ja sanotaanhan tuossa määritelmässäkin, että riippumatta sitä onko henkilö tosiallisesti syyllinen, eikä että vaikka henkilö on syytön.
Tulee vähän myöhässä mutta heräsin tähän juttuun eri tavalla kun näin tuon otsikon taas jossain keltaisen lehdistön nettisivulla.

Nimittäin, rupesi päässä raksuttamaan (tää on harvinaista), että mitä tuo "syntipukki" sana oikeasti tarkoittaa. Piti oikein katsoa varmistukseksi netistä.



Eli siis.. mitä Raude oikein yrittää viestittää? Hän ei ole tehnyt virheitä Bluesissa? Taas kerran ihmeellistä viestintää, ei taaskaan nosta fiiliksiä tästä tyypistä. Vai onko tuo sana vain monimerkityksinen ja luen sitä fiiliksien takia tietyllä tapaa?
 
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Noihin syntipukku juttuihin liittyen katseet kääntyy Raution lisäksi myös Koskiseen. Tais olla pukki kaalimaan vartijana...

Tässä nähdään kuinka tärkeä palanen yritystä ammattitaitoinen toimari on. Lehtien palstoilla usein kitistään toimarien liksoista jne. mutta se on todella kovaa hommaa kuten ois ollut Bluesissakin. Ihan samat lainalaisuudet pätee niin markkinointiin, myyntiin, rekryihin, taloushallintoon jne että ei ihme kun mentiin karille kun ei kait noista mikään onnistunut.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Blues pitää sijoittajaillan 1.3 klo 17:30 ennen Blues-KalPa ottelua.

Bluesin kumppani, joukkorahoitukseen erikoistunut Invesdor, kertoo jotain asioita tilaisuudessa yhdessä Bluesin johdon kanssa. Invesdorin sivuilta näkee tuon joukkorahoituksen etenemisen.

Tällä hetkellä tuo näyttää lukemaa 211.123 € sijoitettu, joka toki ei realisoidu, jos Blues ei pääse yrityssaneeraukseen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen samaa mieltä Lohja, Kirkkonummi, Nurmijärvi ovat alueita, jonne kannattaisi satsata. Ei vain pientä yhteistyökumppanien kalastelua vaan lähteä ihan kunnolla valloittamaan aluetta kunnollisen myyntistrategian avulla. Esimerkiksi paikallisten junnujen ottaminen Blues viitan alle olisi mahtavaa, ja näiden kaupunkien tai kuntien lähin joukkue on tietojeni mukaan Blues. Nämä etelä-suomen etäisyydet ovat niin pieniä, ettei tässä ole mitään epäselvää, esimerkiksi Jenkeissä 50-100km on lyhyt etäisyys jopa työmatkalle; matkaa lohjalle on joku 40km? Lisäksi: varmasti Lohjalaiset (tai esim paikallisen AMK:n opiskelijat) esimerkiksi Bluesin pelejä mieluummin katsovat kun jonku "LOPA":n!

Tässä jokunen viikkoa takaperin kun oli käymässä Raahessa niin siellä pisti silmään isot valotaulut joissa mainostettiin Kärppiä, tuonnekin on kuitenkin matkaa se n. 80km Oulusta, että ei se ihan mahdotonta minusta noita lähialueita vallata itselleen. Mainontaa ja aikaa se vain vie. Toki hieman eri asia kun ei tuollapäin taida muuta olla, mutta lian usein tuntuu liigajoukkueiden liikaa keskittyvän siihen muutaman kilometrin säteseen keskustasta ja jättää muut huomiomatta, vaikka hieman syrjemmässä saattaisi ihmisillä olla enemmän vapaa-aikaa käytettävissä ja vähemmän joukkueita tappelemassa sponsorisopimuksista.
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Blues pitää sijoittajaillan 1.3 klo 17:30 ennen Blues-KalPa ottelua.

Bluesin kumppani, joukkorahoitukseen erikoistunut Invesdor, jonka sivuilta näkee tuon joukkorahoituksen etenemisen.
Tällä hetkellä tuo näyttää lukemaa 211.123 € sijoitettu, joka toki ei realisoidu, jos Blues ei pääse yrityssaneeraukseen.
Peukkua sille, että nöitä infoja järjestetään useasti. Tässä on tekemisen meininki. Ja tarkennuksena, että tekemisen meininki on siinä, että näitä tilaisuuksia pidetään, eikä vaan ajatella että kyllä ne rahaa laittaa muutenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös