Kiekko-Espoon talousseuranta

  • 1 324 762
  • 5 817

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ah, tuossa @Jambo78 juuri samaa ehdottikin kuin mitä juuri eilen puhuin illalla. Eli tällainen on kyllä tarkoitus kasata ja julkaista seuran sivuilla ihan.
 
Kun täällä tietyt nimimerkit haluavat nähdä nykyomistajien kritisoinnin pelkkänä turhana negailuna, niin ajattelin nyt kertoa mitä itse odotan seuraavaksi omistajilta. Ehkä kysymykset avaavat myös joillekin niitä syitä miksi ainakin itse suhtaudun äärimmäisellä epäluottamuksella kaikkeen nykyporukan sanomisiin ja tekemättä jättämisiin.

Vaikka joukkorahoituksella kerätyt rahat ovat tietysti lahjoitus omistajille, jotka voivat käyttää rahat miten parhaaksi näkevät - vaikka Mika Raution talon velkoihin - olisin kiinnostunut tietämään seuraavat asiat:

...

--- kaikki kymmenen kysymystä ---

Invesdorin sivuilla rahoituskohdetta koskien foorumi (rekisteröityneille), jossa voi esittää kysymyksiä rahoitusta hakevalle ja jossa kohteen edustaja kysymyksiin myös vastaa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ah, tuossa @Jambo78 juuri samaa ehdottikin kuin mitä juuri eilen puhuin illalla. Eli tällainen on kyllä tarkoitus kasata ja julkaista seuran sivuilla ihan.

Hienoa, kuulostaa hyvältä idealta. Toivotaan, että saadaan suoriin kysymyksiin suorat vastaukset.

Invesdorin sivuilla rahoituskohdetta koskien foorumi (rekisteröityneille), jossa voi esittää kysymyksiä rahoitusta hakevalle ja jossa kohteen edustaja kysymyksiin myös vastaa.

Kiitti vinkistä, tsekkaan.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Vaikka täällä menee välillä melkoiseksi jankkaamiseksi niin ihan hyvä että näitä asioita nostetaan esiin.
On paljon mitä seurajohdon pitää avata ja kertoa, ihan järkeenkäypiä suunnitelmia niillä on, mitä olen kuullut, mutta on tosiaan niiden asia niistä enemmän viestiä.
Mutta laittakaa kysymyksiä, pari on jo yv:nä tullut, kiitos siitä. Laittelen niitä sitten eteenpäin. Toki tuolla invesdorissakin voi sitten kysellä.
 

Turisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Naisten lentopallomaajoukkue
Jos nyt vähän hassutellaan maanantai-illan kunniaksi:

Kyllä kaikki on hoidettu, verkkarit maksettiin tammikuussa ja helmikuussa saivat pulkat

Mitä ne junnuille maksaa, jonkun peruspäivärahan verran kuussa 700-1000 Erkkiä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jos Salonoja päätyy Jokerien taustavaikuttajiin samaan aikaan kun Blegiä viedään konkurssiin niin ei voi kuin todeta johdolle, että miten meni noinniiku omasta mielestä.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Jos Salonoja päätyy Jokerien taustavaikuttajiin samaan aikaan kun Blegiä viedään konkurssiin niin ei voi kuin todeta johdolle, että miten meni noinniiku omasta mielestä.
Ei Salonojankaan kirstu ole pohjaton, joten veikkaisin kyllä, että tuossa vaiheessa Espoon areenan omistajuus vaihtuu. Joltain kiinteistösijoittajalta voi jopa hyvänkin diilin saada urheilupuiston kaavoituskähmintöjen ansiosta.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No Jussi lienee paras osaaja Suomessa siinä, miten hallin omistaja saa joukkueen omistajan kyllästymään täysin tappioihin. Että jos Hjalliksen haluaa savustaa ulos Jokereista, lienee hallin antaminen Jussille tehokkain tapa.
Tämä oli varmaan vaan puhdas v*ttuilu Jussin suuntaan. Tyylikästä räkäistä poistuvaa tahoa vielä niskaan. Mutta logiikka taustalla ontuu, koska nuo Bluesin nykyomistajathan eivät halua luopua osakkeistaan... Joten eikös kyseessä ole täysin päinvastainen ilmiö?
 

Sir Smokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Voisihan tämä Salonojan liikku viestiä siitäkin, että Jokerien suunnassa on ostoaikeita Bluesin suhteen. Osakeannissa voi helposti hankkia sen verran päätösvaltaa, että Bluesista tulee Jokerien farmijoukkue. Sekin on mahdollista, että Jokerit hamuaa jonkinlaista pääsylippua takaisin liigaan.
 

HärmänSusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuo voi olla puhdasverinen kuittaus sille, että asiat eivät ole Bluesin oston suhteen edenneet. Kyllähän sen reaktion pystyy ymmärtämään, jos on vähänkin kiivaampi kaveri, niin jossain vaiheessa menee yli ja kun on liitua millä piirtää henkinen keskisormi nykyisille omistajille, niin sitä liitua on valmis myös käyttämään. Vaikka se maksaisi vähän enemmän.

Toisaalta mun silmissä Selänteellä, joka tässäkin huhussa on mukana, on ainakin mun silmissä isompi Jokeri-leima kuin Blues-leima. Jännä on nähdä miten tämä vaikuttaa osakeantisuunnitelmiin, tai saneerauspäätökseen. Jos tässä on tarkoitus antaa signaali käräjäoikeudelle siihen suuntaan, että Jussin rahat eivät ole tulossa Bluesin suuntaan millään muotoa, niin siinä varmasti onnistutaan hyvin.

Bluesin kotihallista vielä sen verran, että jos Jussin intressit ovat nyt Jokereiden suunnassa, niin halli voi mennä myyntiin, mutta ei se ilmaiseksi lähde. Ja jos se ei ole julkinen ostaja, niin yksityinen ostaja haluaa takuulla ostolleen tuottoa, eli tää hokin pelaaminen ole jatkossakaan Bluesille ilmaista.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tämä oli varmaan vaan puhdas v*ttuilu Jussin suuntaan. Tyylikästä räkäistä poistuvaa tahoa vielä niskaan. Mutta logiikka taustalla ontuu, koska nuo Bluesin nykyomistajathan eivät halua luopua osakkeistaan... Joten eikös kyseessä ole täysin päinvastainen ilmiö?

Tuo oli kieltämättä huumorilla heitetty kuitti tuohon suuntaan, mutta viittaus oli lähinnä tähän aiempaan episodiin, jossa hallin omistaja Jussi ja joukkueen omistaja Jussi kasasivat sellaisen himmelin, että joukkueen omistaja Jussi kyllästyi maksamaan joukkueen tappiot, joista osa (ainakin mikäli muiden kirjoituksia täällä on yhtään uskominen) johtui suoraan siitä, että hallin omistaja Jussi oli rakentanut tulonjaon sellaiseksi kuin se oli.

Ja jos joku tällä kaudella on räkinyt jota kuta niskaan, ne on ollut nykyiset omistajat ja Jussi. Jussin viestintä aikeistaan on ollut tämän yhden lehden ja yhden toimittajan kautta - ja nämäkin on aina heitellyt suuntaan tai toiseen. En pelasta, tarjous on pöydällä, tarjousta ei hyväksytty ja tämä on tässä, uusi tarjous on pöydällä... ja omistajien mukaan pöydällä ei ole ollut tarjouksia. Kyllä se avoin ulostulo yhteisön suuntaan olisi Jussinkin tehtävää helpottanut. Ja jos aiemmin suunnitteli KHL-joukkuetta Bluesista kaikkien selän takana... mä en kieltämättä ihan suoraan sanottuna hirveästi diggaa Jussista ja melkein mieluummin lähtisin sinne Suomi-Sarjaan hakemaan kuin takaisin Jussin kelkkaan. Mielestäni lienee kuitenkin myös Jussia kohtaan ihan reilua olla suoraan tuota mieltä, jos herran rahat periaatteessa kelpaisi, mutta herra itse ei mielellään.

Kaikista syvimmässä paskassa tässä on mukana kuitenkin myös ne ihmiset, jotka ovat aikanaan luoneet tämän seuran ja/tai luoneet siihen jonkinlaisen syvemmän tunnesiteen. Heitä on oikeasti aika paljon ja kaikki he ovat tämän hetken epätietoisuudessaan niskaan räittyjä myös Jussin poukkoilun takia. Ja tärkeintä olisi nyt saada joku ratkaisu, jotta voi oikeasti tehdä itsekin sen työn, jota omien johtopäätösten tekeminen ratkaisusta vaatii.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tuo oli kieltämättä huumorilla heitetty kuitti tuohon suuntaan, mutta viittaus oli lähinnä tähän aiempaan episodiin, jossa hallin omistaja Jussi ja joukkueen omistaja Jussi kasasivat sellaisen himmelin, että joukkueen omistaja Jussi kyllästyi maksamaan joukkueen tappiot, joista osa (ainakin mikäli muiden kirjoituksia täällä on yhtään uskominen) johtui suoraan siitä, että hallin omistaja Jussi oli rakentanut tulonjaon sellaiseksi kuin se oli.
Nyt en ihan ymmärrä. Puhut kuin Jussi olisi kaiken pahuuden lisäksi vielä jakautunut persoona. Joukkueen omistaja Jussi suuttuu hallinomistaja Jussiin? Kai se on Salonojalle sama mitä kautta se niitä tappioita kuittaa, eli nuo "himmelit" ovat epäolennaisia. Ja outoa mässäillä noilla Jussin tappioilla nyt, kun nykyomistajien puuhatkaan eivät ole olleet kovin salonkikelpoisia... tai tuottavia.

mä en kieltämättä ihan suoraan sanottuna hirveästi diggaa Jussista ja melkein mieluummin lähtisin sinne Suomi-Sarjaan hakemaan kuin takaisin Jussin kelkkaan.
Tämän olen tiedostanut jo aikaa sitten. Mutta kyllähän tuon aiemman Salonoja-naljailusi ymmärsi huumorihakuiseksi. Itsellä vain se kuuluisa v-käyrä kohosi, kun luki tuon lööpin Salonojasta ja Jokereista, jota tuo sinun kommenttisi pääsi vielä alleviivaamaan. Käytännössä et ehkä räkäissyt Jussia niskaan, vaan minua (varakkaan tahon haikailijaa), kun kävelin "murtuneena" pois tuon "uutisen" alta. Tiedän, että tuo oli pelkkä hiljaisen uutispäivän lööppi, lähinnä spekulaatiota, mutta kyllä se silti otti päähän. Ja minäkin olen seurannut Kiekko-Espoota ykkösdivariajoista lähtien, joten tässä on paljon tunnetta mukana itse kullakin... Ja omalta kannaltani valitettavasti parhaillaan näyttää siltä, että "kituutuslinja" on voittamassa, joka ei sovi minun fanitarpeisiini. Minulle on sama ketkä henkilöt joukkueen peräsimessä on, mutta jos joukkueessa ei ole yhtään liigamitat täyttävää ykkösketjua, en raaski aikaani tuhlata hallilla.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Nyt en ihan ymmärrä. Puhut kuin Jussi olisi kaiken pahuuden lisäksi vielä jakautunut persoona. Joukkueen omistaja Jussi suuttuu hallinomistaja Jussiin? Kai se on Salonojalle sama mitä kautta se niitä tappioita kuittaa, eli nuo "himmelit" ovat epäolennaisia. Ja outoa mässäillä noilla Jussin tappioilla nyt, kun nykyomistajien puuhatkaan eivät ole olleet kovin salonkikelpoisia... tai tuottavia.

En kai mä Jussia pahaksi väittänyt, ihan asiapuoleen tuo keskittyi henkilön sijaan. Enkä Jussia jakautuneeksi persoonaksi väittänyt - kunhan vaan kyllästyi omistamansa hallin suurimman asiakkaan pyörittämiseen tilanteessa, jossa samaista himmeliä tuunaamalla olisi ihan hyvin saanut joukkueen kannattavaksi. Myös nuo uutisoinnit on ollut ihan puhdasta mediapeliä silloin. Ja onhan se nyt ihan fakta, että Jussin omistamassa hallissa ei joukkueet taloudellisesti ole oikein menestynyt - riippumatta siitä, kuka sen joukkueen omistaa. Eikä nuo "himmelit" ole mitään muuta kuin olennaista, jos ajatellaan joukkuetta kokonaisuudesta erikseen - ja jo silloin IS:n mukaan "Jussi kyllästyi tappiolliseen joukkueeseen, 9 miljoonaa mennyt JOUKKUEESEEN jne". Jussin aikana kokonaisuuden kannalta joukkuetta isompi ongelma oli se, että Areenan tapahtumamyynti sakkasi yleisesti ja tuo 9 miljoonaa ei ollut pelkästään Bluesin ansiota, vaikka sinne kaadettiinkin.

Mutta ehkä reagoimme samaan tunteeseen hieman eri tavalla. Olennaista olisi nyt tämä Espoon soppa saada ratkaistua eikä sotkea Jussia toiseen haasteeseen, joka tuossa naapurissa on. Jotenkin tämä tuntuu siltä, että Lempinen ja Jussi pelaa jotain ihmeellistä mediapeliä, jossa vaan ainakin omissa silmissäni ei näytä olevan mitään muuta järkeä kuin hämmentää ja vittuilla isolle yleisölle - sekä kääntää huomiota muualle. En todellakaan olisi kaivannut mitään tällaista uutisointia tähän, vaikka tietysti Lempisen jutun Jussi ehti jo toisaalla kiistää. Ja jotenkin kivasti tämänkin ajoitus osui annin alkamispäivälle viemään mediahuomiota, aivan varmasti oli ennakkoon suunniteltu kuvio - oli sillä sitten totuuspohjaa tai ei.

Minulle henkilökohtaisesti ei myöskään ole iso asia asiana se, kuka joukkueen omistaa. Se, mitä omistaja joukkueella tekee ja miten sidosryhmiä kohtelee, on paljon olennaisempi asia. Tässä niin Jussi kuin nykyisetkin omistajat ovat omalta osaltaan epäonnistuneet pahasti.

Mutta ihan peace - syödään tämä paska kaikki yhdessä ja sen paskakasan loputtua sitten katsotaan, missä ollaan ja mitä tapahtuu - ja tehdään sitten omat valinnat siitä, ollaanko mukana siinä jutussa, mikä sieltä tulee - jos mitään enää tulee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös