Tervetuloa omistajien joukkoon!
- luin uutisoinnin joukkorahoituksesta pikaisesti, mutta tuli hyvä fiilis pelkästä otsikosta. Toivottavasti Blues hoitaa homman samalla tyylillä kuin Sport, osakkuudella en tee mitään mutta lompakossa on "Liigaseuran omista".....
Tulossa on...
Kyllä, samoja elementtejä on, tuota antia suunnitellessa on toki katseltu myös Sportin ja HPK:n vastaavia ja kieltämättä niistä ideoitakin saatu. Tarkemmat tiedot tulevat sitten keskiviikkona. Minimimerkintä kymmenen osaketta a 17 euroa eli suht pienellä pääsee omistajaksi, Sportilla ja Kerholla tais olla vähän samaa mittaluokkaa, ellei hiukan enemmän.
Palaisin vielä tähän 27.1.2016 kirjoittamaani viestiin, joka mielestäni osui keskelle maalia. No myönnettäköön, että anti toteutetaan Invesdorin eikä Nousu Capital Oy:n kautta. Ilmeisesti asialla on sen verran kiire, eikä Nousu Capital ole vielä saanut omaa saittia valmiiksi kuten Invesdor.
Ai nyt on sitten Jääkiekko Espoolla yllättäen uusi johto. Sallikaa mun nauraa.
T. Nimimerkillä "hölmöiltä rahat pois".
Kun kaikille on selvää että nykyjohto on ajanut seuran tähän tilaan niin tuo jatkuva negailu vaan on täysin turhaa. Sähän voit ensi perjantaina mennä hallille esittämään nämä kysymykset omistajaportaalta jos siellä kerran avoin tilaisuus järjestetään. Voisit myös vähän avata näitä kysymyksiä, ainakin 1, 2, 3 ja 5 kaipaisivat hieman lisäinfoa tai sitten mulla on menny paljon ohi.Kun täällä tietyt nimimerkit haluavat nähdä nykyomistajien kritisoinnin pelkkänä turhana negailuna, niin ajattelin nyt kertoa mitä itse odotan seuraavaksi omistajilta. Ehkä kysymykset avaavat myös joillekin niitä syitä miksi ainakin itse suhtaudun äärimmäisellä epäluottamuksella kaikkeen nykyporukan sanomisiin ja tekemättä jättämisiin.
Vaikka joukkorahoituksella kerätyt rahat ovat tietysti lahjoitus omistajille, jotka voivat käyttää rahat miten parhaaksi näkevät - vaikka Mika Raution talon velkoihin - olisin kiinnostunut tietämään seuraavat asiat:
1. Miten sitoutumukset sponsoreille/yhteistyökumppaneille täytetään? Näistä on luistettu jo toista vuotta ja räikeimpänä esimerkkinä kustu yhtä päätukijoista suoraan linssiin.
2. Aiotaanko pienien yhteistyökumppanien rästissä olevat laskut maksaa vai jätetäänkö ne saneeraukseen vedoten maksamatta myös jatkossa?
3. Milloin joukkueen maksamatta olevat palkat aiotaan maksaa? Puheista huolimatta näitä on edelleen - joskaan ei välttämättä pelaajille. Aiotaanko myös valmennukselle maksaa loppukaudelta palkka samaan aikaan kuin pelaajille?
4. Millä aikataululla verovelka aiotaan maksaa, ja millä rahalla?
5. Miten varmistetaan liigalisenssi ensi kaudeksi? Taloudellisten haasteiden lisäksi tällä kaudella on luistettu pelaajasiirroista johtuneista velvotteista toista liigaseuraa kohtaan. Kun yhdistää tämän muihin epäluottamusta herättäneisiin tekoihin, en pitäisi mitenkään itsestäänselvänä, että muut liigaseurat haluavat nyky-Bluesin jatkavan liigassa.
6. Mitkä tahot ovat luvanneet merkata 150 000 euron edestä osakkeita ja miksi se takaisi johdon vaihtumisen? Onko rahaa tulossa annin lisäksi jostain ja jos on, kuinka paljon?
7. Mitkä konkreettiset muutokset tehdään tulorahoituksen parantamiseksi tulevaisuudessa? Vai mennäänkö jatkossakin sillä, että "toimistolla on hyvä pöhinä"?
8. Kuka rahoittaa jatkossa a-junnuja? Mitä junioreille tapahtuu tämän kauden jälkeen?
9. Miten yhteistyö Jussi Salonojan kanssa jatkuu tämän kauden käsille kusemisen jälkeen? Esarin saneeraus oli jo suora velkojen maksamattajättäminen, aiotaanko jatkossakin toimia samalla tavalla? Kyseessä on kuitenkin hallin omistaja ja jos hallista halutaan miellyttävä paikka pelata sekä kilpailuvaltti nykyisen riippakiven sijaan, pitäisi välien sinne olla vähintäänkin kohtuulliset.
10. Jos/kun liigalisenssiä ei ensi kaudeksi saada, aiotaanko hakea paikkaa Mestiksestä? Jos paikkaa Mestiksestä ei tipu, miten aiotaan toimia?
Nämä ovat täysin valideja kysymyksiä ja kun huomioi tällä kaudella nähdyn suoran valehtelun määrän, en usko näihin mitään rehellisiä vastauksia missään vaiheessa tippuvan. Silti nämä ovat asioita, jotka on pakko selvittää jos annille halutaan minkäänlaista uskottavuutta muiden kuin tyhmien ja hyväuskoisten silmissä. Itseäni ei edes Tagen rooli tässä kiinnosta, se on ollut alusta asti päivänselvä. Näihin ylläoleviin kysymyksiin kuitenkin haluaisin vastauksen.
Kun kaikille on selvää että nykyjohto on ajanut seuran tähän tilaan niin tuo jatkuva negailu vaan on täysin turhaa. Sähän voit ensi perjantaina mennä hallille esittämään nämä kysymykset omistajaportaalta jos siellä kerran avoin tilaisuus järjestetään. Voisit myös vähän avata näitä kysymyksiä, ainakin 1, 2, 3 ja 5 kaipaisivat hieman lisäinfoa tai sitten mulla on menny paljon ohi.
Toimistonväki kyllä tietää, mutta kun sulla kerran on näistä tietoa niin valaise meitä tyhmiä jotka vielä sokeasti luottaa Bluesin pelastumiseen.Tulossa on myös tilaisuuksia joissa seurajohto kertoo nykytilanteests, suunnitelmista ja joissa voi kysellä ja jutella enemmän. Näistä tulossa ensi viikolla tietoa. Luultavasti ensimmäinen ensi perjantain kotipelin yhteydessä ennen peliä.
@Juhaht
Toimistonväki kyllä tietää, mutta kun sulla kerran on näistä tietoa niin valaise meitä tyhmiä jotka vielä sokeasti luottaa Bluesin pelastumiseen.
Sailio taistelee jokaisesta kiekosta loppuun asti, huikeaa taistelua. Oli suosikkejani Bluesissa.Sailio näköjään siirtynyt Kärppiin. Minkäslainen pelimanni tämä kaveri on? Eikös tässä joku aika takaperin vetänyt ihan kohtuu tehoja Liivikin kanssa?
Ei ole tullut päätöstä, mutta Esarin saneeraushakemus meni läpi.- Saneeraushakemukseen ei ilmeisesti ole vielä tullut päätöstä? Onko tullut edes mitään täydennyspyyntöjä?
Tämän tietää todennäköisesti vain Jussi itse.- Mitä mieltä Salonoja on Bluesin ostamisesta tällä hetkellä?
Näyttää vahvasti siltä, ellei fyrkkaa tipu kirstuun ns. paljon. Itse en usko osakeannin onnistumiseen, mutta olen mielelläni väärässä.- Kaatuuko Blues edelleen näillä näkymin heti kauden jälkeen?
Kerro nyt suurelle yleisölle kaikki se paska mikä mieltäsi ahdistaa kun kerran täällä jatkuvasti avaudut kuinka paskaa kaikki Bluesin ympärillä tapahtuva oikein on. Tossa pikaisella vilkuilla ei se ollut sun mielestä kovin hyvin asiat Jussinkaan aikaan joten mikä mieltäsi painaa?Edit: otetaanpa pois kuitenkin. Kannattaa kysellä Rautiolta.
Minä todellakin toivon, että saavut ensi viikolla järjestettävään keskustelutilaisuuteen esittämään nämä kaikki kysymyksesi. Jos oikeasti haluat niihin vastauksen, tulet esittämään ne itse Tagelle tai kuka siellä onkaan vastaamassa. Keskustelupalstoilla noihin ei osaa vastata kukaan ja toki haluan itsekin kuulla Bluesin edustajan vastaukset näihin kysymyksiin.Ai mikä mieltä painaa? Kts. viesti 3610.
Suosittelen lähettämään asiallisen kysymyspatterin etukäteen ko. henkilöille ja pyytämään valmistelemaan niihin hyvät vastaukset tilaisuutta varten. Kaikkien kannalta järkevämpi ratkaisu.Jos oikeasti haluat niihin vastauksen, tulet esittämään ne itse Tagelle tai kuka siellä onkaan vastaamassa.
Juuri näin! BFC voisi kerätä kysymyksistä ne joihin kannattajat haluavat vastauksia ja jotka avaavat mahdollisille sijoittajille tilanteen sellaisena kuin se synkimmillään on.Suosittelen lähettämään asiallisen kysymyspatterin etukäteen ko. henkilöille ja pyytämään valmistelemaan niihin hyvät vastaukset tilaisuutta varten. Kaikkien kannalta järkevämpi ratkaisu.