@SalskeaKane , kanssani saa olla eri mieltä, mutta en ymmärrä, miksi otit kirjoitukseni ikään kuin henkilökohtaisena solvauksena.
Olen viime aikoina miettinyt, miltä itsestäni tuntuisi, jos HIFK sössisi asiansa, kuten Espoossa on tehty. Voisiko sydämeni sykkiä jollekin toiselle seuralle? Vastaus on EI, jos seura kilpailisi HIFK:n kanssa. Ehdottomasti, EI. Mutta, jos HIFK lakkaisi olemasta ja HIFK:n raunioille perustettaisiin uusi seura, joka jatkaisi siitä, mihin jäätiin, antaisin vähintäänkin mahdollisuuden. Tosin omalla kohdallani tämä on varsin teoreettista, sillä HIFK ei lakkaa olemasta vaikka lätkä loppuisikin, koska seurarakenne on hyvin erilainen. Ja junnuthan on HIFK:ssa oma organisaatio, kuten toki Bluesissakin, mutta siinä missä Stadissa voitaisiin olla varmoja, että HIFK:n raunioille saadaan vuosien kuluessa liigavaatimukset täyttävä joukkue, Espoossa tämä on paljon haastavampaa. Kuten olemme nähneet. Kuka haluaa yrittää? Aloittaa Bluesin nimellä alusta ja odottaa, että junnut kasvaa ja kerätä rahaa siinä sivussa? Luultavasti ei ainakaan espoolaiset junnujen vanhemmat, vaan oma jälkikasvu siirtyy hyvissä ajoin sinne, missä on tarjota paras mahdollinen näyttöpaikka liigauraa ajatellen.
Paljon olisi tietenkin kiinni myös siitä, kuinka moni itselleni läheinen IFKlainen uuden seuran katsomossa näkyisi, paljonko "omia" tai aikaisemmilta vuosilta tuttuja pelaajia joukkueessa olisi, miten uudessa seurassa suhtauduttaisiin kannattajiin, olisiko katsomossa kivaa, minkälaista meininki joukkueessa olisi, jne. Mulle rakkaus seuraa kohtaan näkyy konkreettisesti niissä ihmisissä, jotka kulloisenakin hetkenä seurassa hommaa pyörittää (joukkue, johto, muu henkilökunta, jne.). Jos tunnepuolella sakkaa, sitoutuminen on vaikeaa, vaikka seura on aina suurempi kuin yksikään henkilö.
Eihän rakkaus oikeasti mitään uutta seuraa kohtaan synny yhdessä yössä eikä tunnetta voisi verrata omaa, vanhaa seuraa kohtaan luultavasti ikinä, mutta mielenkiinnon uusikin joukkue voi herättää yhdenkin kerran jälkeen ja pikkuhiljaa kasvaa rakkaudeksi.
Teillä ei vaan kauheasti ole vaihtoehtoja, koska teiltä ei kysytä. Ikävää, mutta fakta. Sekin on ok, jos lätkä jää kokonaan. Mutta en mä pahalla kirjoitellut, joten rauhaa ja rakkautta.