Mainos

Kiekko-Espoon fanikulttuuri

  • 144 427
  • 597

scholl

Jäsen
Siirsin toisesta ketjusta seuraavan kirjoituksen kokonaisuudessaan sen vuoksi, että sitä voidaan käsitellä tässä ketjussa, joka on ehkä oikeampi paikka. Otan itse kantaa lihavoituihin kohtiin

Suurin ero bisnesasiakkaan ja kausarin omistajan välillä on se, että bisnesasiakas on sitoutunut tulemaan hallille vain tuon kerran kun taas kausariasiakas tulee oletusarvoisesti joka otteluun ja tuo täten näitä nakki+olut -tuloja jatkuvasti.

Minulla on sellainen kuva Bluesin kausarinomistajista, että suurin osa on ollut hallilla jo pidemmän aikaa. Fanikatsomoissa näkee hyvin vähän uusia naamoja, kyllä siellä on vastassa ne samat, rumat pärstät joka syksy kun kausi alkaa. Tässä mielessä luulisi olevan hyvää bisnestä pitää näistä kanta-asiakkaista kiinni, eikä kusta heitä silmään suosimalla satunnaisasiakkaita, jotka tulevat kaiken lisäksi jonkun muun pääsyyn kuin jääkiekon takia hallille.

Ainakin minun käymillä markkinoinnin kursseilla kerrotiin, että on sata kertaa kalliimpaa saada pettynyt kanta-asiakas takaisin kassajonoon, kuin täysin uusi asiakas. Ja kun koko urheilukannatus perustuu kanta-asiakkaisiin, ei tässä pitäisi olla mitään epäselvää kohtaa.

Leikitäänpä ajatusleikkiä: Kumpaa asiakasta palveltaisiin kaupassa paremmin: verkkareissa ja kumisaappaissa kauppaan saapuvaa kanta-asiakasta, joka on sitoutunut käymään samassa kaupassa monta vuotta, on tuttu monelle myyjälle joille heittää pari läppää VAI hienossa Armanin puvussa, tukka geelillä kammattuna kauppaan saapuva täysi tuntemattomuus, joka ostaa pari tuotetta sanomatta mitään ja poistuu heti tuotteet maksettuaan?

Pliis siirtäkää tämä keskustelu jonnekin muualle...
Mielestäni olennaista ei ole nyt pohtia sitä, kumpaa hallilla palveltaisiin paremmin, vaan pohtia, kuinka on mahdollista, että hurjasti kasvavassa Espoossa ei saada uusia naamoja katsomoon. Kaupungissa on neljännesmiljoona ihmistä, joiden taloudellinen asema on keskimäärin varmaan Suomen paras. Nuorisolla on mopot, mopoautot, kyytejä tarjolla hallille, eikä kaupungissa ole sellaista varsinaista keskustaa kuten Helsingissä. Lisäksi nämä ns. porvarivanhemmat ovat varmaan keskimääräistä enemmän huolissaan millaisissa porukoissa ja missä jälkikasvu viettää aikansa, joten Helsingin keskustaan meneminen on varmaan monessa perheessä kiellettyä. Siinähän on valtava mahdollisuus Bluesille. Siitä seurasta voi tulla sellainen mielettömän suosittu. Joku 90 luvun alun Jokerit. Toki menestys auttaisi, mutta pitää muistaa sekin, että siellä on nuoria pelaajia ja jos fanit ovat nuoria niin he ovat hyviä esikuvia kuten nämä Salliset ja Lajuset. Ennen kaikkea hirveä määrä espoolaisia pelaajia. Siihen lisäksi tarvittaisiin sitten joka kausi pari ns. kulttipelaajaa, jotka tapaisivat faneja ja joiden pelipaitoja ja muuta tavaraa myytäisiin tuhansia kappaleita. Valitettavasti tällaisia Eavesin tai Brücklerin tapaisia isoja nimiä ei ole nyt Espoossa.

Mutta jos tuo hanke, jonka tavoite olisi merkittävästi laajentaa Bluesin fanipohjaa ja tehdä siitä cool Espoossa, tilattaisiin minulta niin ehdottaisin seuraavaa:
- faniklubin pitäisi olla läheisessä yhteydessä toimistoon, jossa puolestaan pitäisi olla henkilö, jolla ei ole muuta duunia kuin fanitoiminta (merchandising ja muu kuuluu tähän)
- faniklubin jäsenmäärä pitäisi kasvaa kymmenkertaiseksi nopeasti
- julistemainoskampanja kehiin bussipysäkeillä (kuten IFK:lla on ollut) Espoossa ja siihen rinnalle niistä julisteista pitäisi painaa jotain A5 kokoisia fläbäreitä, joita jakaa siellä, missä nuoriso on eli Esport Arenan edessä esim. (salibändya pelaa suuri määrä porukkaa)
- lukiolaisia feissareiksi jakamaan noita fläbäreitä ja hankkimaan sitä kautta niitä faniklubin jäseniä
- koko kampanjan teema olisi #99 - ninetynine Ideana olisi se, että henkilö pääsee otteluun 99 centillä, jos liittyy faniklubiin. Sillä ei ole tavallaan mitään merkitystä pidemmällä aikavälillä, jos jotain lipputuloja menetetään sen takia, että osa lipuista myydään muutamaan matsiin pilkkahintaan
- kuukauden ajan kotimatseihin joku Leppilampi, Paasonen tai vastaava kundi (toivottavasti Blues-fani) seremoniamestariksi jäälle ottamaan yleisön messiin ennen peliä ja erätauoilla. Kyselisi siellä missä täällä on uusia Blues-faneja jne. Matseissa voitaisiin jakaa niitä puhallettavia keppejä, joita voi hakata yhteen, jotta ääntä syntyy ja muuta meininkiä. Jossain pelissä voisi olla yllärinä sidottu kattoon sinisiä ilmapalloja, jotka päästetään summerin soidessa irti, kun Blues on voittanut jne.

Ongelma ei ole se, että Blues tekee tappiota, vaan juuri se, mitä Toni85 mainitsi eli uusia faneja ei tule. Silloin seuralla ei voi tulevaisuudessakaan mennä paremmin. Nyt pitäisi satsata todella agressiivisesti. Espoossa on käsittämättömän paljon perheitä, joilla on lapsia, jotka eivät ehkä fanita mitään seuraa tai vaikka fanittaisivat niin teini-ikä on sellaista aikaa, että kaveriporukassa mieli voi muuttua. Siellä on hirveästi hyödyntämätöntä potentiaalia. IFK:lla esim. kädet ovat sidotut, kun halli on mitä on ja lippuhinnat jo nyt yli monen kipukynnyksen. Bluesilla on lähes uusi halli ja mahdollisuus kokeilla myydä se hinnalla täyteen ja katsoa miten se vaikuttaa meininkiin hallissa sekä jengin taisteluilmeeseen. Kuka pelaaja viitsii surffata puolivaloilla, jos kotihalli on aina täynnä ja meininki on innokasta.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kaupungissa on neljännesmiljoona ihmistä, joiden taloudellinen asema on keskimäärin varmaan Suomen paras. Nuorisolla on mopot, mopoautot, kyytejä tarjolla hallille, eikä kaupungissa ole sellaista varsinaista keskustaa kuten Helsingissä. Lisäksi nämä ns. porvarivanhemmat ovat varmaan keskimääräistä enemmän huolissaan millaisissa porukoissa ja missä jälkikasvu viettää aikansa, joten Helsingin keskustaan meneminen on varmaan monessa perheessä kiellettyä. Siinähän on valtava mahdollisuus Bluesille.

Viisas kirjoitus. Nykyinen strategia, tai strategian puutehan on mietityttänyt jo pitkään. Olisi kiva tietää kuka on se henkilö, joka on parin vuoden ajan istunut aivojensa päällä ja antanut espoon kiekkobuumin hiipua... Ja miksi hän ei ole saanut kenkää?
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Nyt pitäisi satsata todella agressiivisesti.

Mielenkiintoisia ideoita, ja osan voisin hyväksyä vaikka samantien. Ongelma toteutuksessa on vaan se, ettei toimisto tunnu tajuavan tätä ongelmaa, tai ainakaan eivät halua tehdä asialle mitään. Mistä tämä sitten johtuu? Onko koko Bluesin taustaväki väsynyttä? Jos on, miksi? Vai eikö heitä vaan huvita? Eivätkö he vaan osaa?

Kovia kysymyksiä ja niihin olisi kiva saada vastauksia, mutta jotenkin tuntuu, ettei Bluesin toimareita ja toimistoa muutenkaan ole ikinä haastettu vastaamaan tiukkoihin kysymyksiin. BFC:llä ei ole hauista moiseen, iltapäivälehtiä ei taida kiinnostaa, Länsiväylä on Bluesin talutusnuorassa.. Jatkoajan toimittajat ovat varmaan ainoa toivo, mutta kiinnostaako heitäkään?
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
Yllä arvokasta tekstiä naapurista...Ongelma taitaa vaan olla siinä,että toimistolla katsotaan asiaa liian lyhyellä aikavälillä eikä myöskään olla valmiita kustannuksiin joita tuollaisesta min. yhden- kahden kauden mittaisesta kamppiksesta syntyisi.

Tämä on juuri se Bluesin (ja ehkä muidenkin liigajengien)ongelma: Nähdään vain ne kustannukset jotka väistämättä syntyvät tuosta agressiivisesta asiakashankinnasta, eikä suostuta lainkaan katsomaan isoa kuvaa ja kannattavuuden ja liiketoiminnan kehitystä edes muutaman vuoden päähän.

Katsojamäärä vaikuttaa kuitenkin tulopuolella niin moneen asiaan kuten oheistuote myynti, safkan ja pikkupurtavien myynti, brändin tunnettuus puhumattakaan siitä tunnelmasta.Lätkäjengistä voidaan Suomessakin tehdä "oikeaa" liiketoimintaa,mikäli homman hoidetaan hyvin.Kärpät on tästä mielestäni malliesimerkki, eikä heidänkään toiminta ole edes ehkä vielä loppuun asti viilattu eli kehittämisen varaa on vielä sielläkin.
 

scholl

Jäsen
Onko koko Bluesin taustaväki väsynyttä? Jos on, miksi? Vai eikö heitä vaan huvita?

Taustalla on liikaa rahaa ja ilmeisesti peritystä rahasta johtuva aito intohimon puute bisneksen tekemiseen. Tuo on vain harrastus johon saa mennä tietty määrä rahaa. Jos siellä olisi intohimo tehdä bisnestä niin omistaja olisi hallilla 15 tuntia päivässä ja tsemppaisi jokaisen organisaatiossa parhaimpaan suoritukseensa. Kaupungilla kun omistaja juttelisi ihmisten kanssa niin hän puhuisi kuin tutuilleen ja sanoisi "Nähdäänhän sitten matsissa torstaina". Peleissä hän liikkuisi käytävillä, juttelisi ihmisten kanssa, poseeraisi valokuvissa ja jakaisi nimmareita. Olisi siis kuin ääniä kärttävä politikko. Nyt seura on yksityisomistuksessa, mutta sillä ei ole silti varsinaisia kasvoja. HMV tulee siitä.
 
Taustalla on liikaa rahaa ja ilmeisesti peritystä rahasta johtuva aito intohimon puute bisneksen tekemiseen. Tuo on vain harrastus johon saa mennä tietty määrä rahaa. Jos siellä olisi intohimo tehdä bisnestä niin omistaja olisi hallilla 15 tuntia päivässä ja tsemppaisi jokaisen organisaatiossa parhaimpaan suoritukseensa. Kaupungilla kun omistaja juttelisi ihmisten kanssa niin hän puhuisi kuin tutuilleen ja sanoisi "Nähdäänhän sitten matsissa torstaina". Peleissä hän liikkuisi käytävillä, juttelisi ihmisten kanssa, poseeraisi valokuvissa ja jakaisi nimmareita. Olisi siis kuin ääniä kärttävä politikko. Nyt seura on yksityisomistuksessa, mutta sillä ei ole silti varsinaisia kasvoja. HMV tulee siitä.

Tiedä tätä sitten.

Salonojaan olen kuitenkin törmännyt tänä syksynä Baronalla useammin kuin varmaan kertaakaan kymmeneen vuoteen eli isännän kiinnostus ei liene mitenkään vähentynyt. TJEU: usein esimerkiksi pohjoispäädyn iso aitio ja useimmiten ulkona olevassa katsomossa.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt seura on yksityisomistuksessa, mutta sillä ei ole silti varsinaisia kasvoja.

Tuo on harvinaisen totta. Enpä ole nähnyt Salonojaa aikoihin kommentoimassa yhtään mitään. Ihan kuin Blues olisi rikkaan miehen lemmikki, johon hän on nyt hieman kyllästynyt.

Olen kuullut lukuisia kertoja fraasin, "sitten kun Salonoja kyllästyy Bluesiin ja sulkee kukkaron nyörit, niin Blues on konkurssissa". Tämän tunteen päälle on vaikea rakentaa. Siksi olisi hyvä nähdä edes jonkun ison herran kasvot julkisuudessa edustamassa Bluesin organisaatiota. Se toisi ainakin allekirjoittaneelle hieman uskoa siihen, että joukkueen toiminnalla on ammattimainen pohja, eikä tämä ole mikään rikkaan miehen harrastus, joka saattaa loppua heti kun hänen suuntaan ei kumarrella.

Kun viimeksi näin Blues organisaation kasvot julkisuudessa, niin se oli Kivimäki kuuluisalla "paatti on tulessa, pelastautukoon ken voi!" - puheellaan. Tarkoitan viime kautta, jolloin Kivimäki kertoi, että pelaajat ovat vapaita siirtymään muihin joukkueisiin. Se ei ollut mikään uskoa herättävä puhe.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viisas kirjoitus. Nykyinen strategia, tai strategian puutehan on mietityttänyt jo pitkään. Olisi kiva tietää kuka on se henkilö, joka on parin vuoden ajan istunut aivojensa päällä ja antanut espoon kiekkobuumin hiipua... Ja miksi hän ei ole saanut kenkää?

Kyllähän Tom Kivimäki sai kenkää. Tai lähti menee.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Pistetään nyt sitten tänne vastausta kun tuo paskanjauhanta näyttää jatkuvan.

Powerplay kirjoitti:
Mulle on ihan sama kuka siellä ottelua katsoo meinaan viimeksikään siellä ei ollut yhtäkään, joka olisi yrittänyt tunnelmaa luoda. Ei sellainen businessasiakas eikä Bluesin paita päällä päädyssä hengaileva "tosikannattaja".

DanC kirjoitti:
Paskapuhetta. Oli sekä päädyn fanikatsomossa että seisomakatsomossa.

Powerplay kirjoitti:
Paskapuhetta. Tänäänkin ainoa kerta kun jotain näkyi oli Bluesin maalin jälkeen. Edessäni oli pari arviolta 3-vuotiasta lasta ja ne kyllä jaksoivat äitinsä kanssa kannustaa. Varmaan väärin kannustettu.

Eli tuota voi nyt sitten tulkita niin, että mitä et näe tai kuule ei tapahdu. Koen tuollaisen kirjoittelun vittuiluna kannustavia katsojia (tässä tapauksessa fanikatsomossa olijoita) kohtaan, oli niitä sitten vaikka kuinka vähän. Jos et usko sanomaani, että fanikatsomossa on aneemisesta tunnelmasta huolimatta henkilöitä, jotka kannustavat joukkuetta ja yrittävät luoda tunnelmaa, niin asia on sitten selvä minun puolestani. Minulla ei ole mitään tarvetta kiistää sitä, että edessäsi oli äiti lapsineen katsomassa matsia ja kannustamassa. Varmaan näin olikin. Viimeistä lausettasi en ymmärtänyt, mitä tarkoitat väärin kannustamisella?
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kyllähän Tom Kivimäki sai kenkää. Tai lähti menee.

Muistan hyvin, että palkkasivat jonkun autonmyyjän hänen tilalleen. Ei sellainen informaatio mene helposti ohi. Enpä silti koe, että markkinoinnin saralla mikään olisi Kivimäen poistumisen jälkeen muuttunut. Siksi mietin, että kenen veljenpoika siellä edelleen sitä markkinointia hoitaa.

Asiasta kolmanteen, tai ehkä ei. Minulla oli alkukaudesta vieras ulkomailta, ja vein hänet tietenkin katsomaan espoolaista lätkää. Hän oli yllättynyt kun kotijoukkue pelasikin sinisissä paidoissa, eikä punaisissa "kissapaidoissa", kuten katumainokset olivat antaneet ymmärtää. Hänen mielestään olisi ollut nerokasta ironiaa, että joukkue jonka nimi on Blues, pelaa punaisissa paidoissa. Hän myös kummasteli sitä, että miksi toisen kaupungin joukkue mainostaa täällä itseään, eikä Blues... Typerä ulkomaalainen. Kyllähän Blues mainostaa, täytyy vaan osata etsiä niitä mainoksia.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Muistan hyvin, että palkkasivat jonkun autonmyyjän hänen tilalleen. Ei sellainen informaatio mene helposti ohi. Enpä silti koe, että markkinoinnin saralla mikään olisi Kivimäen poistumisen jälkeen muuttunut. Siksi mietin, että kenen veljenpoika siellä edelleen sitä markkinointia hoitaa.

...
Kyllähän Blues mainostaa, täytyy vaan osata etsiä niitä mainoksia.

Jotain on kyllä tapahtunut, kotisivuille tulee sisältöä eri tavalla kuin aikaisemmin ja jotain pientä yritystä on havaittavissa, kuten yläkulmien ja ensimmäisten rivien kausikortit. Lisäksi yrityksille on jotain omia virityksiä aitioiden suhteen, kuten sen ravintola jolle joku fanikatsomon teineistä suuttui.

Kyllähän Jussin valinnoista jotenkin paistaa läpi ettei toimitusjohtajalla ole niin väliä. Milloin Jussi itse, milloin Christian Ruuttu, milloin HIFK:n entinen kausikorttien postittaja - myös ihmismulkku-Kivimäkenä tunnettu tai milloin entinen autokauppias.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jotain on kyllä tapahtunut, kotisivuille tulee sisältöä eri tavalla kuin aikaisemmin ja jotain pientä yritystä on havaittavissa, kuten yläkulmien ja ensimmäisten rivien kausikortit. Lisäksi yrityksille on jotain omia virityksiä aitioiden suhteen, kuten sen ravintola jolle joku fanikatsomon teineistä suuttui.

Ehkä tässä siitä autokauppiaan taustasta on hyötyä :) Ehkä suurin kritiikkini kohdistuukin siihen uusien fanien/katsojien hankintaan. Erityisesti bussipysäkkimainonta, jota Hifki harrastaa, on tehokasta. Siinä kun kassit jäässä odottelee bussia tai junaa, ehtii oikeasti katsella ympärilleen ja saada ideoita tulevan aikansa suhteen. Vaikka se Hifkin "Hiffaa, sniffaa, skaffaa"-kampanja onkin mielestäni täysin typerä, niin eiköhän sillä kerätä espoosta se wannabe-stadimateriaali hallille.

Eiköhän Blueskin harrasta jonkinlaista printtikamppanjaa, ja olisikin mukava kuulla missä olisi voinut törmätä Bluesin mainokseen - kyllä täällä varmaan jollain tietoa on. Muistan hämärästi nostaneeni joskus katseeni jonnekin katon rajaan ja bongasin siellä yllättäen bluesin mainosplakaatin, mutta tätä bongausta lukuunottamatta en ole törmännyt tänä syksynä yhteenkään bluesin mainokseen. Onko mainonta keskitetty julkisenliikenteen sijaan kosiskelemaan autoilevia asiakkaita ja lapsiperheitä?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Bluesin mainonta (mikä?) on niin suuri vitsi, ettei sitä pysty näin pienessä tilassa kertomaan. Jos mainoksia ei näy missään, mikä rooli niillä on? Kuka mainostilan on ostanut/suunnitellut? Onko käytetty mediatoimistoa (jos on, kenkää niille ja heti) vai onko menty mutun perusteella? Onko mainokset tehnyt ammattitaitoinen mainostoimisto vai sama pulju, joka teki uuden logon?

Esim. HIFKin mainoskampanja (juurikin tuo "hiffaa, snaijaa, skaffaa"-setti) on erinomainen. Se puhuttelee kohderyhmäänsä ja koskettaa heitä tavalla, josta joku "tunnetta ja taitoa Espoosta"-tyylinen latteus voi vain haaveilla. Mutta vuodesta toiseenhan tästä valitetaan eikä se koskaan muuksi muutu. Paitsi sitten kun mä työskentelen ton organisaation markkinointijohtajana.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikä hemmetin "kylähullu" se tyyppi mahtoi olla, joka tänään Raumalla rääkyi kurkku suorana koko pelin ajan, yritti välillä laulaakin, mutta lähinnä kuulosti siltä kuin olisi sikaa tapettu. K-Espoon paita päällä: #26 Lehtinen.

On se hyvä jos on uskollisia faneja, mutta tuo esitys oli jo jotain surkuhupaisaa. Veikkaan että esim Porin Isomäessä se nörtti olisi jo saanut kuonoonsa. Nyt heppu sai osakseen lähinnä säälinsekaista tuijotusta.
 

Jec

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mikä hemmetin "kylähullu" se tyyppi mahtoi olla, joka tänään Raumalla rääkyi kurkku suorana koko pelin ajan, yritti välillä laulaakin, mutta lähinnä kuulosti siltä kuin olisi sikaa tapettu. K-Espoon paita päällä: #26 Lehtinen.

On se hyvä jos on uskollisia faneja, mutta tuo esitys oli jo jotain surkuhupaisaa. Veikkaan että esim Porin Isomäessä se nörtti olisi jo saanut kuonoonsa. Nyt heppu sai osakseen lähinnä säälinsekaista tuijotusta.

Tappio ottaa varmasti koville, mutta henkilökohtaisuuksiin ei pitäisi mielestäni näissä mennä. Kyseessä on kunnioitettu fani joka vaan rakastaa lätkää ja Bluesia todella paljon. Kaiken lisäksi todella mukava ja fiksu mies. Mutta jos rumpujen pärinä on siellä kova juttu niin, fine. Eikä olla (ainakaan vielä) "otettu kuonoon" Porissa eikä muuallakaan päin Suomea.

Tarpeeksi ette tapittanu miestä koska kyseessä taitaa olla ihan Bluesin paita.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
en ole törmännyt tänä syksynä yhteenkään bluesin mainokseen. Onko mainonta keskitetty julkisenliikenteen sijaan kosiskelemaan autoilevia asiakkaita ja lapsiperheitä?

Ison Omenan kyljessä on ollut parina vuonna (myös tänä vuonna) iso mainosplakaati, mutta jos tuo on ainoa, niin hellurei.. Ja tästä taksimainokset vs. bussimainokset väännettiin jo alkukaudesta, eli Blues valinnut mainosten kohteiksi taksit, HIFK bussit (pysäkit). Siitä voi sitten olla montaa mieltä, kumpi näkyy paremmin, mutta jotain on yritetty. Parempaan pitää ehdottomasti pyrkiä, en siis sitä väitä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mikä hemmetin "kylähullu" se tyyppi mahtoi olla, joka tänään Raumalla rääkyi kurkku suorana koko pelin ajan, yritti välillä laulaakin, mutta lähinnä kuulosti siltä kuin olisi sikaa tapettu.
Tosta olisi voinut luulla että puhutaan legendaarisesta Kalpa-fanista Susi Jussista, mutta nyt kun on kyseessä Blues-fani niin homma onkin nyt säälittävää.
 
Suosikkijoukkue
KalPa /naisjoukkue
Mikä hemmetin "kylähullu" se tyyppi mahtoi olla, joka tänään Raumalla rääkyi kurkku suorana koko pelin ajan, yritti välillä laulaakin, mutta lähinnä kuulosti siltä kuin olisi sikaa tapettu. K-Espoon paita päällä: #26 Lehtinen.

On se hyvä jos on uskollisia faneja, mutta tuo esitys oli jo jotain surkuhupaisaa. Veikkaan että esim Porin Isomäessä se nörtti olisi jo saanut kuonoonsa. Nyt heppu sai osakseen lähinnä säälinsekaista tuijotusta.

Kysymyksessä on katsomokulttuurin uusi aste eli ns. singlestyler-toiminta eli yksi kannustaja uskaltaa tehdä täsmälleen samat rituaalit minkä kokonainen fanikatsomo.Ja sellainen kannustaja on todella rohkea, itsenäinen ja uskollinen kannattaja jonka kaltaisia seura tarvitsee ylä-ja nimenomaan alamäissä. Tälle espoolaiselle stylerille suuri kunnioitukseni ja arvostukseni toiminnastaan eli jatka vaan #26 Lehtinen valitsemallasi tiellä.Its your own way.
Ei kiekkokatsomossa tarvitse laulaa kauniisti vaan riittää että pelaajat sen kuulevat ja tykkäävät.Ja tälläiset tarvittaessa vaikka yksinään liikkuvat köriläät käyttäytyessään hyvin itse, ovat kovalla äänellään senverran römeitä ilmestyksiä että taatusti saavat olla aivan rauhassa vaikkapa porissa. Olen ollut nimittäin itse isossamäessä todistamassa patakatsomon ja yhden kannustajan välistä taistelua jo vuosia sitten, ja keskinäinen kunnioitus säilyi kummasti. Itse asian eli kannustamisen takia on aivan sama onko siellä katsomossa huutamassa 500 "kylähullua" vaiko vain yksi ainoa. Joukkueen takiahan siellä ollaan eikä kenenkään säälittelyn. Huvittava piirre näissä asioissa on myös se, että parinsadan kannustajan ei-niin-kaunis- karjuminen ei koskaan ole missään tapauksessa mikään häiriötekijä, mutta kun yksi tekee saman niin se kuulemma on hirvittävä häiriö jonka takia pitää suunnilleen hakea järjestysmies tai ainakin siirtyä parikymmentä penkkiriviä muualle.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ja tästä taksimainokset vs. bussimainokset väännettiin jo alkukaudesta, eli Blues valinnut mainosten kohteiksi taksit, HIFK bussit (pysäkit). Siitä voi sitten olla montaa mieltä, kumpi näkyy paremmin, mutta jotain on yritetty.

Tarkemmin kun muistelen, niin olen nähnyt jonkun taksin konepellissä Bluesin logon. Jos se oli mainontaa, niin yhtä tehokasta, kuin joku Pirkka tyytyisi laittamaan pelkän logonsa tv-mainokseen.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mikä hemmetin "kylähullu" se tyyppi mahtoi olla, joka tänään Raumalla rääkyi kurkku suorana koko pelin ajan, yritti välillä laulaakin, mutta lähinnä kuulosti siltä kuin olisi sikaa tapettu. K-Espoon paita päällä: #26 Lehtinen.

On se hyvä jos on uskollisia faneja, mutta tuo esitys oli jo jotain surkuhupaisaa. Veikkaan että esim Porin Isomäessä se nörtti olisi jo saanut kuonoonsa. Nyt heppu sai osakseen lähinnä säälinsekaista tuijotusta.

En tiedä kuka oli kyseessä mutta iso käsi täältä hänelle.

Ja yritän nyt hillitä itseni etten lähtisi yleistämään raumalaisia (tai ketään muitakaan) mutta jos täällä altaisiin kertomaan tarinoita niistä länsirannikon junteilta joita Länkkärillä on nähty niin tila loppuisi kesken saman tien.

Kalpan Susi-Jussi on todella hyvä esimerkki fanista joka elää koko sydämellä touhussa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
En tiedä kuka oli kyseessä mutta iso käsi täältä hänelle.

Itse uskon tietäväni kuka on kyseessä (ainakin hänellä on Lehtisen Blues-paita) ja hänhän kannustaa monesti lähes yksin myös kotipeleissä. Miten tällaista kaveria voi dissata? Jos jollain on uskallusta kannustaa yksin, vieläpä vieraspelissä, luulisi sen herättävän ennemmin kunnioitusta... Kertoo kirjoittajan maailmannäkemyksestä aika paljon. Nörtti? Kokeile paremminkin Äijää.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Miten tällaista kaveria voi dissata? Jos jollain on uskallusta kannustaa yksin, vieläpä vieraspelissä, luulisi sen herättävän ennemmin kunnioitusta...
Tässä vaan herää kysmys että millainen tunnelma siellä Raumalla oikein mahtaa yleensä olla, kun omiaan kannustava fani herättää näin paljon ihmetystä ja ärtymystä? On siinä varmaan kaverilta menny ottelukokemus piloille kun ei ole kuulukaan hiljaisessa hallissa niitä luisteluääniä. ;)
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Seisomakatsomo oli tänään aivan tyhjä, olikohan Dressmannin ystävämyynnit samaan aikaan kuin ottelu?
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Seisomakatsomo oli tänään aivan tyhjä, olikohan Dressmannin ystävämyynnit samaan aikaan kuin ottelu?

Tosiaankin, omituinen tilanne sikäli että kannustuksesta kantoi päävastuun tänään istumakatsomo. Seisomakatsomoa söi tänään se, että porukan virallinen laulattaja näkyi olevan poissa. Niin se on vain yhden miehen varassa tämä halli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös