Joo, aika erikoista on lähteä kannattajien suunnalta tekemään erottelua kaulusspedejen ja oikeiden kannattajien välille. Eipä se myöskään niiden kaulusspedejen syytä ole, että fanimaailma tehtiin tuonne toiseen päätyyn.
Jos nyt esim neljän hengen pöytä käyttää raflassa rahaa 150-300 euroa per matsi + lippujen hinnat, niin kannattaa se ravintola siellä hallissa säilyttää, se on jo kerran sinne päätyyn rakennettukin, niin eiköhän käytännöllisintä ollut se sinne sitten jättääkin?
Itse olen ymmärtänyt, että tuon fanimaailman ajatus on nimenomaan tällainen me-hengen/oman alueen/yhtenäisyyden ja mahdollisesti kasvavan fanijoukon edesauttaminen. Lisäksi tuo, että kannustusta kuuluisi jatkossa kahdesta kohtaa hallia aiemman yhden osalta antaa ainakin ajatustasolla paremmat mahdollisuudet tunnelman luomiseen. Toki siitä ei saada mitään irti jos ääneen kannustavia on se 10-20 henkeä..
Tuo aiemmin esitetty ihmettely noiden viikonloppupelien vähyydestä on kyllä todella oleellinen. Jos itse menen työmielessä matsiin, niin kyllä sen pystyy sitten katsomaan sen sopivan ajankohdan jo hyvissä ajoin. Jos sinne mennään perheen kanssa viihtymään ja tuhlaamaan rahaa, niin tottakai perjantai/lauantai tai sunnuntaikin ovat tähän parempia ajankohtia. Mielestäni on typerää ajatella, että bisnesasiakkaiden tavoittamiseksi tulee kaikkien kotimatsien olla tiistaisin ja torstaisin. Kyllä se vähempikin tässä kohtaa riittäisi.
Itse koen vittumaisena sen, että tämäkin nippu olisi paaaljon iskukykyisempi sillä yhdellä oikeasti kovalla hankinnalla tyyliin Kärppien Rosa, St.Pierre, Kreps, Tenkrat, Ifk:n Hamilton jne.. Se maksaisi varmasti itsensä takaisin lipputuloina, menestyksen kautta, mediahuomiona jne. On typerää heittää tämäkin kausi hukkaan käytännössä tuon yhden palikan pihtaamisella. Se on se mikä itseäni siis korpeaa.
Ja siis, ei tämä aneemisuus missään nimessä ole hallilla käyvien vika, vaan nimenomaan kaikkien jotka eivät ole tästä hommasta kiinnostuneita ja silti nostavat tiliään Bluesista.
edit. Nikke; jep, juuri tuota samaa yritin sanoa tuosta katsomo-gatesta..