Mua hieman kyrsii se, että vieraskiertueella ainakin Viaplay pyörittää vain samoja mainoksia uudestaan ja uudestaan. Kun noihin studio-osuuksiin on ilmeisesti saatu kerrankin kunnon sisältöä ja tekijöitä, niin mielellään noita katsastaisi vierasmatsien erätauoilla. Jätkät voivat vaikka pysyä Pasilassa ja seurata matsia telkkarin kautta, niin ei tarvitse kenenkään pahemmin reissata ja kustannuksetkin pysyisivät inhimillisenä. Enemmän noista olisi mahdollista saada irti kuin mainoksista.
Toisaalta olisi kiva tietää millä budjetilla Viasat ylipäätään operoi Jokereiden ympärillä. Kuitenkin yhtä ottelua on tekemässä Antti Mäkinen, Ville Klinga, Tero Kainulainen, Esko Seppänen, A-J Niemi ja Jukka Jalonen. Tämän lisäksi kameroiden takana häärii myös työntekijöitä. Ja en usko, että esim. Jukka Jalonen tulee studioon höpöttelemään pelkästään sen takia, koska on vaan niin saatanan mukava mies.
Itse olen äärimmäisen positiivisesti yllättynyt Viasatin lähetysten tasosta, sillä rehellisesti sanottuna odotin jotain aivan muuta. Nyt kotipeleissä on joka puolella ammattimiehiä ja se näkyy myös lähetysten tasosta. En usko, että olen hirveän väärässä, jos totean, että Viasatin näyttämät Jokereiden kotipelit ovat Suomen parhaiten toteutettuja jääkiekkolähetyksiä. Muistatteko vielä maikkarin ja mettovaarat, tai Urhon ja häppölät?
On selvää, että Viasat matkii NHL:ää, mutta mielestäni tämä matkiminenkin on toteutettu hyvin. Harvoin tulee tilanteita, jolloin länkytetään jostain epäolennaisuuksista vaan keskittyminen pysyy jääkiekossa oikeastaan koko ajan. Mitä tekee maikkari saman aikaisesti? MM-kisoissa lähetyksissä on niin paljon pelleilyä välillä verrattuna esim. Viasatin huipputiimiin. Nelosen tilanteesta en tiedä, kun en SM-Ligaa seuraa.
Edellisessä lähetyksessä studio oli todella miellyttävää katsottavaa. Sihvonen voisi ehdottomasti vierailla useamminkin stuodiossa. Jalonen, tai oikeastaan Jaloset ovat myös hoitaneet tonttinsta loistavasti, kuten olettaa saattoi. A-J Niemi, enpä olisi uskonut, että kaverista on noin hyväksi kommentaattoriksi. Mäkinen on yksi parhaista selostajista mitä Suomesta löytyy. Tämän lisäksi myös Tero Kainulainen osaa oikeasti kysyä niitä kysymyksiä, kuin pitääkin. Itselläni on käynyt usein niin, että haastattelun jälkeen itsellä olisi vielä puolen tusinaa kysymystä joihin haluaisin vastauksen, mutta Kainulaisen kanssa näin ei ole käynyt.
Jos kyse on rahasta, niin mielummin pysytään nykyisessä järjestelyssä sen sijaan, että joka pelissä olisi studio, mutta siellä studiossa olisi sitten kaiken maailman kimmo kuhtia.