Viasat hoitaa kotimatsien tuotannon itse. Vieraspeleissä mennään paikallisten Boristen ja Vladien seteillä. Osassa mestoissa kuvanlaatu on samaa tasoa kuin kotona, mutta vieraissa ollaan paikallisten armoilla eli periferiasta ei saada HD:ta varmaan vielä vuonna 2030:ään. Eikä kuvanlaadun lisäksi kuvaus -standarditkaan ole samaa luokkaa. Hidastukset näytetään miten sattuu yms. Ihan sama onko kyseessä Hockey Finlandin lähettämä Jokerimatsi vai SKA:n matsi joka näkyy paikallisilla kanavilla. Paketistasi olisit tuskin valmis tuplaa maksamaan, jotta monikymmenpäinen Viasat tuotantotiimi reissaisi pitkin siperiaa ja saisit SD:n tilalle jotain muuta? Tästä tuppukylien kuvanlaadusta on kyllä keskustelua käyty aiemminkin ja Mäkinen on monesti selostuksissa pahoitellut kuvan huonoa tasoa, kun noita matseja on kohdalle sattunut. Et ole ongelmasi kanssa yksin, mutta asialle ei mahda mitään. Kyllä se HD tuo melkoisen katselunautinnon ja itse tuleekin valittua esim. NHL matseja sen mukaan mikä näkyy HD:na, sen sijaan että valitsisi mielenkiintoisimman ottelun. Näillä mennään....Toivottavasti tämä HD-laadulle "lähiaikoina" tarkoittaa myös lähiaikoina eikä vuonna 2016. Olen ihmetellyt koko kauden miten voi olla vuonna 2014 vielä näinkin surkeaa kuvaa tarjolla kuin mitä on ollut. Joissain peleissä ihan siedettävä, mutta kun on tottunut HD-laatuun niin tämä SD käy hermolle. Oikeastaan "ihan ok" kuvanlaatu on silloin kun on Jokereilla kotimatsi. Vieraspeleissä pääosin täyttä skeidaa. Olen pariin otteeseen tästä huudellut Viasatin suuntaan, mutta vastakaikua ei ole juurikaan tullut. Ei voi kuin ihmetellä.
"Shane Doan playes hurt and has a smile on his face. He plays every shift like it is his last. He doesn't feel that an injury is something to share"