Mikähän tekee Sportista paljon paremman kandidaatin liigaan kuin KooKoosta? Talous, halli, taustaorganisaatio, yleisömäärät, junnupuoli vai mikä? Jos Sport on paljon parempi ehdokas niin silloin moni noista kohdista kääntyy Sportille. Ainakaan halli ja yleisömäärät ei käänny, eikä varmaankaan talouskaan. Junnupuoli on Sportilla ehdottomasti parempi, mutta sekään ei riitä kääntämään vaakaa selvästi Sportille.
Ottamatta kantaan kuka olisi parempia tai oikeutetumpi karsija ym., mutta...
KooKoolla oli viime kaudella ensimmäistä kertaa katsojia enemmän kuin Sportilla KooKoo ka: 2224 ja Sport ka 2198 eli huimat 26 katsojaa enemmän. Siinä missä KooKoo lähti viimekaudella taistelemaan Mestaruudesta ja Sport pelaamaan välikautta, taistelemaan kotiedusta.
Tälle kaudelle asetelmat aika pitkälti samat ja ero tällä hetkellä 39 katsojaa.
Kyllä mä laittaisin junnut ja yleisömäärät Sportille, hallin koko KooKoolle (Vaasassa tulossa halliremontti 2014-2015) ja talous varmaan aikalailla tasan. Taustaorganisaatioon en ota kantaa, kun en KooKoon tilanteesta sen enempää tiedä.
Mukavahan se on kuulla, että Sportilla olisi kysyntää liigassa. Varmasti olisi ensimmäiset pari, jopa kolmekin kautta aikamoista rämpimistä ja taistelua putoamista vastaan, mutta eihän KalPakaan suoraan mitaleista taistellut ja siellä ne kärjessä porskuttaa ja ainakin pronssi taitaa olla saavutettuna?! Korjatkaa jos olen väärässä.
Meni vähän ohi aiheen. En näe mitään syytä, miksei Sport, Jukurit tai KooKoo voisi taistella Ilvestä vastaan "tasapäin" karsinnoissa. Itsellä on sellainen kutina, että Jukurit ei pärjäisi (Voin tulla jälkeinpäin myöntämään olleeni väärässä). Mikäli KooKoo tai Sport karsii uskon, että ainakin 6 peliä tarvitaan, että sarja menee poikki.
Se on pienistä asioista kiinni. Kuten joku yllä totesi, että joku räkänen jatkoaikavoitto Hakametsästä ekassa matsissa muuttaa tilanteen täysin, kuten kävi -09 Porissa, ei tosin jatkoajalla. Ja vaikka ei missään Mestis jengissä pelaa "suuria nimimiehiä" tai kuten joku totesi yllä, että ei Tapiot ja Halavat Sporttia liigaan nosta. Olen eri mieltä. Liki puolet? liigapelaajista on noussut Mestiksestä sinne. En ymmärrä miksei Tapio, Halava, Kujanpää, Heikkinen, Piispanen, Blomqvist voisi pärjätä jonain päivänä liigassa. Tapio, Heikkinen ja Blomqvist siellä ovat jo pelanneetkin.