Voit pudotella näitä numeroita maailman tappiin asti, mutta se ei poista sitä että suljettu liiga epäonnistui tarkoituksessaan.
Faktaoja pyydetään, ja kun ne ei tue omaa näkemystä, niille viitataan kintaalla?
Olisiko aika jo estää jotain omaa visiota kategorisne ”ei” sijasta?
Sarja saattoi olla keskimääräisesti 8% tasaisempi, mutta mielenkiintoisempi se ei kyllä ollut.
No tämä on subjektiivinen mielipide. Tuon selvittämiseksi tulisi tehdä tutkimus, sillä eihän ee että ”minä olen jotain mieltä” = kaikki on samaa mieltä.
Tässä on vain sana sanaa vastaan. Minä olen ainakin yrittänyt omaa näkemystäni perustella loogisilla reiteillä ja päätelmillä.
numeroa tulee numeron perään, mutta kun urheilu on tai ainakin sen pitäisi olla muutakin kuin numeroita.
niin, numeroita pyydettiin, ei ne munkaan mielestä ole se pääpointti. Pääpointti on kiekkoskenen menestyminen ja paremman ottelutapahtuman syntyminen MUA itseäni varten. Tätä varten haluan enemmän rahaa suomalaiseen kiekkoiluun.
Liigan sulkeminen vei liigasta paljon pois tunnetta ja taistelun tuntua, urheilun ydintä. Ei kenenkään etu voi olla sarja jossa osa joukkueista lopettaa pelaamisen tammikuussa.
Olen eri mieltä. Se on niin pieni murto osa sitä urheilullisuutta, että se ei vähennä nykykävijöiden määrä, mutta sillä on mahdollisuus saada uusia ihmisiä halliin
Täällä toimintaan tarvitaan joka ikinen penni joka voidaan repiä irti ja sitä ei edesauta kausien päättyminen ennenaikaisesti.
Tästähän tässä on juuri kyse. Miksi ehdoin tahdoin halutaan vaikeuttaa näitten pennosten raapimista kasaan pitämällä seurojen toimintaympäristöä epävakaana. Vai väittäkö että tuo epävakaus ei vaikuttasi rahoittajan miettimiseen siitä, pistänkö rahaa tähän Pelikansiin vain en ennenkuin tiedän millä sarjatasolla ne pelaa enskaudella? Jollin siis Pelikansin rahakirstu ei kasva ja joukkuetta lähdetään kasaan takamatkalta.
Kerro sinä kun kerran tiedät miten Ruotsissa asiat menee niin minä yritän vetää siitä omat johtopäätökseni.
ensinnä. ruotsissa seurat omistava pääsääntöisesti hallinsa. Ne tekevät halliinsa tarvittavia parannuksia ja saavat rahat myös hallien muusta käytöstä (esim konsertti, messut jne.).
Suomessa vain Jokerit ja Blues omistavat hallinsa, ja kun hallit on maksettu, on halleista vain tuottoa. Näin on käynyt Ruotsissa. FBK tekee tuottaa hallillaan jo nyt, vaikkei sitä ole vielä kokonaan maksettu (Karlstadissa asuu 85 000 ihmistä)
Ruotsissa myös Alsvenskanissa pelaa pääasiassa ammattilaisseuroja, toisin kuin Mestiksessä, jossa ammattilaisseuroja on laskutavasta riippuen 2 – 4.
Ruotsissa Elitsereien voi määrätä seurajoukkueille velvoitteita, Suomessa SM liiga äänestä osakkaiden äänillä, eli vaaditaan aina kompromissi.
Ruotsissa on edellisestä johtuen kollektiivisilla päätöksillä (mm. pakollinen markkinointipäällikkö, hallien yleisötilavaateilla jne.) saatu yleisömäärät kasvuun.
Elitserien on tehnyt hyvää yhteistyötä TV:n kanssa jo pitkään, ja TV soppari on ihan eri luokka kuin Suomessa.
Jos ja kun Ruotsissa kerran menee paljon paremmin, niin miksei oteta mallia sieltä?
Tuleeko kopiosta parempi kuin alkuperäinen? Ja missä ajassa koko järjestelmän muuttaminen onnistuu?
Jos halutaan kilpailla NYT eikä ensivuosikymmenellä, on tehtävä jotain erilailla ja paremmin kuin ruotsalaiset.
Realistisia keinoja on vähän, yksi niistä on sarjan sulkeminen.