Viestin lähetti Tinke-80
Tässä on nimimerkki Viltsun kehittelemät kaksi ensimmäistä kentällistä joiden perusteella voisin sanoa että erittäin vaikea olisi Saarelan ollut mahtua jengiin.
Peltonen-O. Jokinen-Kallio
Pärssinen-Kapanen-Hentunen
Itse vaihtaisin Pärssisen pois jengistä ja ottaisin tilalle Hyvösen. Pärssisellä ollut rikkonainen kausi alla ja hän ei ole pystynyt pelaamaan omalla tasollaan koko kaudella. Mitenkään en näe että Saarela näihin kenttiin olisi mahtunut.
Ja mitä pelisysteemiinkysymykseen tulee, niin itse en usko että Leijonat pystyisivät haastamaan esim Kanadaa neljällä hyökkäävällä ketjulla sillä yksinkertaisesti Suomella ei ole tarpeeksi hyvää materiaalia tähän. Olisihan se kiva jos Suomi pystyisi haastamaan tasapäisesti Tsekit ja Kanukit kaikilla neljällä ketjulla, mutta turpaanhan siinä vain tulisi.
- tinke-80
Vaikka suosikkijuokkuessaani lukee Lukko, niin en tarkoita sitä, että Saarelaa pitäisi pakolla joukkueeseen ottaa. Enkä tässä paasaa Saarelan takia, vaan koko Suomen pelisysteemin ja pelaajavalintojen.
Mun mielestä se on kummaa, että on varaa jättää luontaiset maalintekijät pois joukkueesta.
Ymmärrän kyllä pointtisi ja tiedostan itsekin, että Kanadalla ja Tshekeillä on laajempi materiaali ja kovemmat pelaajat. Lähtisin silti haastamaan isommat iloisella ja hyökkäävällä pelillä (Ala HPK) ;) Mielestäni peruuttelevan pelin saavutukset ollaan jo nähty.
Esimerkiksi Slovakia on "pienenä" maana pystynyt tällaista peliä esittämään.
Ihan sama häviääkö lukemin 2-0 vai 10-5. Mielestäni Suomen pelisysteemi kaipaisi muutosta. Turpaanhan siellä nytkin jo tulee Kanukeilta ja Takatukilta.
Ehkä tässä on mielestäni koko suomalaisen jääkiekon ongelma tällä hetkellä. Junioreista ei enää kasva Selänteitä tai Koivuja, vaan kolmoskentän Hahleja jarrukenttiin. (anteeksi nyt vaan kerhofanit).
Edit. Eikä esim Saarelan tarvitsisikaan näihin kahteen ekaan kenttään mahtua, mikäli jokainen kenttä ratkaisuihin pyrkisi.