Olen samaa mieltä siitä, että Salminen olisi pitänyt päästää siihen kolmannen erän ylivoimaan, mutta ei muuta hänen ketjuaan.
Siinä toisen erän parhaassa pyörityksessä jäällä oli kyllä Salminen, mutta seurana oli ykkösketju pl. Kivenmäki jonka paikalla Sakke siis maestroi.
Tämän johdosta toivoisin, että orastavaan yv-ongelmaan haettaisiin ne erikoiskentälliset tyyliin:
Salminen-Niemi-Luomala
Kivenmäki-Jyrkkiö/Milam
Mäkilä-Sillanpää-Huhtanen
Uusitalo-Milam/Jyrkkiö
Voisin vaikka vannoa, että ensiksi mainitulla tulisi tehoja.
Olet oikeassa, itse asiassa vain Salminen oli Maven paikalla tuossa yv:ssä. Itse häikäistyin tuosta yv:n muutoksesta niin paljon, että jäi muut pelaajat huomiotta. Mutta joka tapauksessa tuossa on juuri se nykyaikaisen yv:n iso pointti, kiekollisen moottorin täytyy liikkua ja haastaa neliö myös liikkumaan. Näin alkaa syntymään niitä syöttölinjoja ja tulee myös laukauksia tai sitten kiekollinen voi tulla itse vetopaikalla.
Itse en ottaisi Kivenmäkeä ollenkaan ykkösylivoimaan, koska hän vaati sen kiekon itselleen ja tähän se peli sitten pysähtyy. Kivenmäki on periaatteessa samaa sukupolvea yv:n pyörittämisessä Raimo Helmisen kanssa ja Raipe koki uransa lopulla myös draamaattisen laskun ylivoimatehoissa, vaikka ei se Raipen syöttötaito mihinkään hävinnyt ja kaveritkin yv:ssä olivat ihan hyvää laatuluokkaa.
Mave on edelleen liigan paras vastaiskupelaaja ja hänelle olisi isoa ruutua tarjolla, jos Ässien yv toimisi paremmin. Tällöin vastustaja olisi vielä nykyistä useamminkin takaa-ajaja ja sieltä aukeiaisi vastaiskujen paikkoja.